Yemek işletmeleri için Instagram pazarlaması önerileri


Instagram, her ölçekteki işletme, marka için en etkili dijital pazarlama mecralarından biri olarak doğru kullanıldığında işletmelere önemli faydalar sağlıyor.

Büyük ölçekteki işletmeler Instagram'ı daha profesyonel araçlar ve büyük reklam bütçeleri aracılığıyla daha etkili ve aktif kullansa da küçük işletmeler ve esnaf bütçe ayırmadan da Instagram'dan yeni müşteri adaylarına ulaşabilir. 

Bu yazıda küçük ve orta ölçekli yemek işletme sahipleri (Lokanta, büfe, köfte salonu, döner salonu, pide salonu, börek salonu, ev yemekleri salonu) için temel Instagram pazarlaması önerileri sunmak istiyorum. Hadi örneklerle başlayalım...

Yemek işletmeleri Instagram'dan nasıl faydalanabilir? Yemek işletmeleri için Instagram'da pazarlama

İstanbul Beylikdüzü'nde küçük bir köfte salonunuz olduğunu varsayalım. (Örneği kendi işinize uyarlayabilirsiniz.) 

Köfte salonunuz bulunduğunuz bölgede orta düzeyde iş yapıyor. Müşteri kitleniz de fena değil ancak siz özel lezzetinizi daha fazla kişiye tattırmak ve daha popüler bir işletme olmak istiyorsunuz. İnternetin pazarlama konusundaki gücünün de farkındasınız ancak nereden başlayacağınızı bilemiyorsunuz. İşte bu noktada özellikle yemek odaklı işletmelerin yıldızının parlamasında önemli bir role sahip olan Instagram, size ilaç gibi gelecek. (Temek Instagram kullanıcısı olduğunuzu varsayıyorum.)

Ne yapacaksınız? 

Öncelikle başka köfte salonlarının, köfteci Instagram hesaplarını genel olarak inceleyin. Logo, açıklama kısmı, görsel paylaşımları nasıl? Ne sıklıkta gönderi paylaşıyorlar? Öne çıkan olarak hangi başlıklar var?

Siz de işletmenizin adıyla bir Instagram hesabı oluşturacaksınız. Örneğin: instagram.com/abckofte ya da instagram.com/abckoftesalonu, instagram.com/beylikduzukoftesalonu vb.

Hesabınızı oluşturduktan sonra gerekli alanları doldurmalısınız. Öncelikle işinizi, işletmenizi yansıtacak güzel bir logonuz olsun. Logo tasarımı için canva.com'u ziyaret edin. Ücretsiz birçok logo şablonu var. Beğendiğinizi seçip işletmenize uyarlayabilirsiniz.

Logo hazır, sonra biyografi kısmına gerekli açıklamaları yazın. Burada bir slogan olabilir, eskiden beri yaptığınız bir işe ona vurgu yapabilirsiniz. 

"1980'den beri değişmeyen lezzet"

"Köfte, ABC Köfte'de yenir."

"Köftede son durak" Bu kısımda bu tür ifadeler kullanabilirsiniz. Burada yaratıcılığınızı konuşturabilir ya da profesyonel bir metin yazarından destek alabilirsiniz.

Sonra bu biyografi alanında Adres bilgisi, sipariş için telefon ve ulaşım konum bilgisi eklemelisiniz. Bu bilgiler köfte salonunuza gelmek isteyenler için fikir vermek ve bilgi edinmelerini sağlamak noktasında önemli. Tüketiciler artık direkt konum bilgisini tıklıyor ve ilgili işletmeyi öyle ziyaret ediyor. 

Bu kısımları yaptıktan sonra hesabınızı işletme hesabı olarak ayarlamayı unutmayın. Bu size detaylı istatistiklere ulaşma ve reklam verme konusunda önemli fayda sağlayacak.

Bu aşamayı da yaptığınızı varsayalım. Geriye ne kaldı? Gönderi ve hikaye paylaşımı çalışmaları...

Post tasarımı için de Canva'yı kullanabilirsiniz. Yemek işletmelerine yönelik çok güzel Instagram post şablonları var. Birçok sosyal medya uzmanı ya da sosyal medya ajansı da bunu kullanıyor. 

Lezzetinizin güzel görseller sunulması çok önemli... "Ben olsam bu fotoğrafı gördükten sonra köfte yemek isterdim" diyeceğinizi gönderiler üzerine yoğunlaşmasınız. İyi hazırlanmış bir görsel yeni lezzet tutkunlarına ulaşmanızı kolaylaştırır. 

Her zaman doğal çekim tekniklerini öneriyorum. Şahsen bir tüketici olarak bir light box (Bilmeyenler için ürün fotoğrafı çekimi için kullanılan ışıklı çadır, ya da stüdyo ortamında yapılan çekim diyelim.) kullanarak tabak içinde çekilmiş ekmek arası köfte benim iştahımı kabartmaz. Oysa daha doğal bir şekilde sunulmuş, farklı açıdan çekilmiş görseller daha etkili. Örneğin tabak yerine bambudan bir zemin kullanın, köfteler pişerken çekim yapın, pişirilmeye hazırken çekim yapın, müşteriye sunulurken çeki yapın. 

Günlük hayatın içinden olsun... Klasik e-ticaret ürün çekimi olmamalı. Siz gıda işletmesisiniz. Bembeyaz zeminde çekilen köfte ekmek size müşteri kazandırmaz. Rakiplerinize bakın? Kaç tanesi stüdyo ortamı çekim yapıyor? Müşterinin ağzını sulandıracak çekimlere odaklanırsanız hızla büyüyebilirsiniz.

Gönderi paylaşımlarının günün belli zamanlarında yapabilirsiniz. Özellikle öğle saatlerine yakın zaman diliminde... Mesala saat 10-11 gibi... Neden? Öğle yemeğine çıkacak, ne yiyeceğini düşünen, yiyecek bir şeyler için Instagram'da yemek işletmelerini araştıran kitleye daha kolay ulaşmak için...  Akşam yemeği için de paylaşımlarınızı öğle saatleri, öğleden sonraki zaman diliminde yapabilirsiniz.

Harekete geçirici bir açıklama metni ile paylaşın... Örneğin; "Bugünkü öğle yemeğinde misafirimiz olur musunuz? Canın köfte mi çekti? ABC köfteye gel, Seni bekliyor" vb. çok seçenek var. Detaya inmiyorum.  Yemek, köfte, lezzet, lokanta, restoran ile alakalı olabilecek, milyonlarca gönderinin paylaşılmadığı etiketler bulup kullanmak sizi parlatır. #köfte etiketinde neredeyse 500 bin gönderi var. Öne nasıl çıkacaksınız? #köfteekmek, #köfteci gibi daha dar etiketler kullanmayı deneyin.

Hikaye paylaşımını da sık sık kullanın. Düzenli paylaşım, daha fazla etkileşim demektir. 

Gönderilerinizin reklamını yapın. Beylikdüzü'ndeki işletmeniz için Beylikdüzü geneline reklam verebilirsiniz. Beylikdüzü dışındaki reklamlarınızın etkisi düşük olacaktır. Paket servisiniz varsa teslimat ağınızdaki bölgeyi odak noktanıza alın. Beylikdüzü'nde de yüz binlerce kişi yaşıyor. Beylikdüzü'nde yaşamadığı halde burada çalışan, eğitim gören ya da günlük bir iş ve eğlence amaçlı burada olanlar var. Anlayacağınız hedef kitleniz çok büyük. Düzenli reklam yaparak kitlenin dikkatini çekebilirsiniz. Üstelik çok büyük bütçelere gerek yok...

Diğer öneriler;

-Kampanya düzenlemek: Belli zamanlarda kampanya düzenleyin. Yanında başka şeyler sunun. İçecek, tatlı, patates kızartma vb.

-İndirim: Belli günler indirim gününüz olsun. %20 indirim, %30 indirim vb...

-Hızlı ve hijyenik teslimat: "Siparişleriniz en geç 30 dakikada hijenik bir şekilde elinizde" gibi...

-Popüler Instagram yemek sayfaları ve Instagram yemek blogger'ları ile işbirliği çalışmaları...

Geçtiğimiz yıllarda İstanbul dışında hizmet veren ve ufak bir büfesi olan bir danışanım olmuştu. İşletmesinin Instagram aracılığı ile daha fazla ön planda olacak şekilde bir çalışma yaptık. Yukarıda belirttiğim noktalara önem vererek işletmesini birkaç aylık bir sürede daha fazla ziyaret ve sipariş alacak noktaya getirdik. Instagram harici (Web sitesi oluşturma, blog içerikleri, dijital PR ve Google Benim İşletmem hesabına kayıt) çalışmalarla da destekledik. Düzenli çalışırsanız başarılı olmanız hayal değil. Sizin on binlerce takipçiye ihtiyacınız yok. Örnekten gidecek olursak "Köfteyi seven, farklı köfte tariflerini deneyimlemek isteyen lezzet tutkunlarıyla buluşmaya, onlara "Ben de buradayım" demeye ihtiyacınız var. Bundan dolayı "Takipçi satın almak, beğeni satın almak" gibi bir derdiniz asla olmamalı...

İletişim ve işbirliği: medyaistasyonu@gmail.com

 




 

 


 


Yemek işletmeleri için Instagram pazarlaması önerileri Yemek işletmeleri için Instagram pazarlaması önerileri Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Ekim 26, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.