Dijital pazarlama, yeni müşterilere ulaşmak ve mevcut
müşterilerle etkileşim kurmak için web siteleri, sosyal medya, bloglar, e-posta
ve mobil uygulamalar gibi dijital teknolojilerden yararlanır.
Dijital pazarlama
stratejileri, sahip olduğunuz işin türüne ve müşterilerinizle nasıl etkileşime
girdiğinize bağlı olarak birçok bileşenden oluşur, ancak çoğu plan başarılı
olmak için beş temel alanı içermelidir.
Dijital pazarlama karmaşık ve zaman alıcı olabilir ve
işletmenizin bu işleri halletmek için özel bir çalışanı olmayabilir. Bu alanlarla
deneyimli değilseniz, işinizi büyütmeye odaklanmanız için gereken süreyi vermek
için bunların bir kısmını veya tamamını dış kaynaklardan sağlamayı düşünün. Bütçenizi aşmadan, çok ekonomik rakamlara dijital pazarlama konusunda ihtiyacınız olacak tüm araçları ve çalışmaları dış kaynaklardan temin edebilirsiniz.
Web tasarım için bir freelancer web tasarım uzmanı, içerik ihtiyaçlarınız için freelancer içerik editörü, grafik işleriniz için freelancer grafik tasarımcısı, sosyal medya için freelancer sosyal medya uzmanı, SEO işleri için freelancer SEO danışmanı ile tüm bu temel dijital pazarlama sürecini planlı bir şekilde yürütebilirsiniz.
İnternet sitesi
Web sitesi bir dijital pazarlama stratejisinin temelidir.
Trafiği yönlendireceğiniz, potansiyel müşteriler toplayacağınız ve şirketiniz
hakkında faydalı bilgiler sağlayacağınız en önemli yerdir. Bir web sitesine sahip olmak ve yönetmek için çok para ve zaman harcamak zorunda değilsiniz. Çok düşük rakamlara son derece profesyonel bir web sitesi sahibi olabilirsiniz. Türkiye'de küçük işletme sahiplerinin yaklaşık üçte biri hala
çevrimiçi değil. Şimdi bir web sitesi oluşturarak dijital
pazarlama stratejinizi başlatmak için mükemmel bir zaman.
Web sitesi açma aşamasında şu temel
işlemleri göz önünde bulundurun:
Markanızı temsil edin:
Bir marka logosu, renkler ve web sitenizin kopyasının tonuyla marka
mesajınızı tutarlı bir şekilde iletin.
Güçlü bir sayfa yazın:
Web sitenizdeki belirli sayfalar değişiklik gösterse de, sayfa hakkında
ilginç bir sayfa müşterileri çeker.
Bir blog başlatın: Trafiği artırmak ve güvenilirlik
oluşturmak için web sitenize bir işletme
blogu eklemeyi düşünün .
Mobil uyumlu olun:
Tutarlı bir deneyim için masaüstü bilgisayarlar, tabletler veya akıllı
telefonlar gibi farklı cihazların ekran boyutuna göre ayarlanan duyarlı bir web
sitesi oluşturun.
Sosyal paylaşımı etkinleştirme: Display sosyal paylaşım butonları ziyaretçilerin arkadaşlarınızla içerik
paylaşmak böylece belirgin.
Metrikleri toplayın ve inceleyin: Ziyaretçilerinizin onu nasıl kullandığını
izleyemiyorsanız, zaman içinde web sitenizi iyileştirmek zor olacaktır.
Sitenizin performansını artıracak akıllı değişiklikler yapabilmeniz için Google
Analytics gibi bir analiz aracı kullanın.
İçerik pazarlama
Açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekmek ve elde tutmak ve
kârlı müşteri aksiyonu çekmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturun
ve dağıtın. İçerik pazarlaması bazen dijital pazarlama ile çakışıyor), bu
nedenle birden fazla öğeyi içeren kapsamlı bir stratejiye sahip olmak
önemlidir:
İçerik takvimi oluşturma:
Bir plan olmadan bir içerik pazarlama stratejisi uygulamak büyük
olasılıkla zaman kaybettirir. Hangi içeriği oluşturacağınızı ve nasıl
dağıtacağınızı özetleyen aylık bir takvim oluşturun.
Sosyal yoluyla paylaşın:
Hedef kitlenizin gözlerini sürekli olarak görmediğiniz sürece içeriğiniz
boşa gidecektir. İçeriğinizi sosyal medya platformlarınızda nasıl
paylaşacağınıza dair bir plan yapın.
İçeriğinizi Kaldıraç:
Şunları yapabilirsiniz içerik kullanmak (ve yeniden) her bir içerik,
daha fazla kilometre elde etmek için çok farklı şekillerde. Örneğin, ilgili
konularda bir dizi blog yazısı oluşturun, ardından bunları bir e-kitap
oluşturmak için birleştirin.
Konuk yayınlamayı düşünün:
Blogunuzda misafir yayınlarına izin vermek ve diğer bloglar için
kendiniz yazmak için iki yönlü konuk yayınları, kitlenizi genişletmenin ve web
sitenize daha fazla trafik çekmenin harika bir yoludur.
Sosyal medya pazarlama
Sosyal medya kanallarınızdaki içeriğe bağlantılar göndermek, web sitenize ve blogunuza gelen trafiği artırır ve size doğrudan müşteriler
ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmanın bir yolunu sunar. Sosyal medya
stratejinizin bir parçası olarak bazı temel önerileri izleyin:
Başlamak için birini seçin:
Her seferinde her sosyal platformda bir varlık oluşturmaya çalışmayın.
Her birinin avantajlarını keşfedin, ardından şirketiniz ve müşterileriniz için
en iyi olan bir veya iki tanesini seçin, ardından zamanınızı oraya odaklayın.
Markanızı tüm platformlarda talep edin: Başka birinin kullanmasını önlemek için marka
ağınızı her ağda kaydedin. Siz bu sırada işinizi Google'da talep edin .
Tutarlı olun: Sosyal
profillerinizi oluştururken, marka varlığınızı güçlendirmek için aynı profil
resmini, biyografiyi, banner'ları ve renkleri kullanın.
Konuşma ve etkileşime odaklanma: Sosyal medya konuşma ile ilgilidir. Kitlenizi
tanıtımlarla sulandırmak yerine her sosyal sitede başarılı bir topluluk
oluşturmayı hedefleyin.
Sosyal posta takvimi oluşturma: Daha önce oluşturduğunuz
içerik takvimine sosyal bir yayın takvimi
ekleyin veya neyi, nerede ve ne zaman paylaşacağınızı özetleyen yeni bir
takvim oluşturun.
Metrikleri toplayın ve inceleyin: Kitlenizin ilgisini artırabilmeniz için hangi
yayın türlerinin en iyi performansı gösterdiğini görmek için farklı sosyal
platformlarda bulunan analiz araçlarını kullanın.
E-posta pazarlama
Başarılı e-posta pazarlaması, müşterilerle düzenli olarak
iletişim kurar. Anahtar, tutarlı ve uygun bir mesajla ilgili ve ilginç mesajlar
göndermektir. Kaliteli bir e-posta listesi oluşturmak zaman alır, ancak zaman
ve çabaya değer. Aşağıdaki adımları izleyerek e-posta pazarlamasını kullanmaya
başlayın:
Doğru platformu seçin:
İşletmeniz için uygun fiyat noktasında ihtiyaç duyduğunuz özelliklere
sahip e-posta pazarlama platformunu seçin. Bazıları daha geniş kitlelere
ulaşmayı vurgularken, diğerleri e-postalarınızın tasarımına yardımcı olmak için
daha büyük araçlar sağlar.
Bülten şablonu oluşturma:
Çoğu e-posta pazarlama platformu, logonuz ve şirket bilgilerinizle
kolayca özelleştirebileceğiniz kullanıma hazır şablonlar sağlar. Başlangıçta
bunu yapmak için zaman ayırın ve her haber bülteni gönderdiğinizde şablonu
yeniden kullanabilirsiniz.
Kayıt işlemlerini etkin bir şekilde teşvik edin: E-posta
listenizi büyütmek için bülteninizi web sitenizde, sosyal medyada ve e-posta
imzanızda tanıtın. Kaydolmak için ücretsiz indirme veya indirim gibi bir teşvik
sunmayı düşünün.
Metrikleri toplama ve inceleme: Kaç kişinin mesajınızı açtığını ve belirli
bir bağlantıyı tıkladığını görmek için seçtiğiniz e-posta pazarlama
platformunda bulunan analiz araçlarını kullanın. E-posta pazarlama konusunda ücretsiz araçları kullanabilirsiniz.
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), işletmenizin Google
aramalarında ve diğer çevrimiçi aramalarda iyi konumlandırılmasını sağlayarak
dijital pazarlamada büyük bir rol oynar. Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli ayağından biri olan SEO doğru ve kuralına göre yapıldığı takdirde organik trafik almayı kolaylaştırır. Organik trafik almak hem web sitesinin arama motorundaki konumunu güçlendirir hem de reklam harcamalarından önemli tasarruf sağlar. Oluşturduğunuz içerikler SEO açısından optimize
edilmezse, içeriğinizi doğru kişilerin doğru zamanda görmeleri zorlaşacaktır. SEO optimizasyonu için bu
adımlarla başlayın:
Araştırmanızı yapın:
Önce web sitenizin ve rakiplerinizin web sitelerinin nasıl performans
gösterdiğini öğrenin. Rakipleriniz ne durumda? Ne tür içerikler paylaşıyorlar? Hangi anahtar kelimelerden trafik alıyorlar ve sıralamada ne durumdalar? Sıralamanızı görmek için Google'ı ve diğer arama
motorlarını kullanın.
Doğru anahtar kelimeleri seçin: Araştırmanıza bağlı olarak,
web siteniz, blog yayınları ve oluşturduğunuz diğer tüm içerik için en uygun
anahtar kelimeleri seçin. İşiniz, ürün ve hizmetleriniz ile en alakalı kelimeleri kullanın. Gereksiz anahtar kelime kullanımından uzak durun. Anahtar kelime analizi için Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve keywordtool.io sitesini kullanabilirsiniz.
SEO araçlarını kullanın: İçeriğinizi optimize etmenize
yardımcı olacak birçok ücretsiz SEO aracı vardır. İşletmenizle daha alakalı
araçları seçin.
Analiz edin: Optimize edilmiş
içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini izlemek için Google Analytics'i ve
seçtiğiniz diğer SEO araçlarını kullanın, böylece zaman içinde
iyileştirebilirsiniz. Sonuçları analiz etmek gelecek dönemlerde yapacağınız çalışmalarınız için önemli faydalar sağlayacak.
Küçük işletmeler için dijital pazarlama kontrol listesi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Nisan 23, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: