Küçük işletmeler için dijital pazarlama kontrol listesi


Dijital pazarlama, yeni müşterilere ulaşmak ve mevcut müşterilerle etkileşim kurmak için web siteleri, sosyal medya, bloglar, e-posta ve mobil uygulamalar gibi dijital teknolojilerden yararlanır. 

Dijital pazarlama stratejileri, sahip olduğunuz işin türüne ve müşterilerinizle nasıl etkileşime girdiğinize bağlı olarak birçok bileşenden oluşur, ancak çoğu plan başarılı olmak için beş temel alanı içermelidir.

Dijital pazarlama karmaşık ve zaman alıcı olabilir ve işletmenizin bu işleri halletmek için özel bir çalışanı olmayabilir. Bu alanlarla deneyimli değilseniz, işinizi büyütmeye odaklanmanız için gereken süreyi vermek için bunların bir kısmını veya tamamını dış kaynaklardan sağlamayı düşünün. Bütçenizi aşmadan, çok ekonomik rakamlara dijital pazarlama konusunda ihtiyacınız olacak tüm araçları ve çalışmaları dış kaynaklardan temin edebilirsiniz. 

Web tasarım için bir freelancer web tasarım uzmanı, içerik ihtiyaçlarınız için freelancer içerik editörü, grafik işleriniz için freelancer grafik tasarımcısı, sosyal medya için freelancer sosyal medya uzmanı, SEO işleri için freelancer SEO danışmanı ile tüm bu temel dijital pazarlama sürecini planlı bir şekilde yürütebilirsiniz.

İnternet sitesi

Web sitesi bir dijital pazarlama stratejisinin temelidir. Trafiği yönlendireceğiniz, potansiyel müşteriler toplayacağınız ve şirketiniz hakkında faydalı bilgiler sağlayacağınız en önemli yerdir. Bir web sitesine sahip olmak ve yönetmek için çok para ve zaman harcamak zorunda değilsiniz. Çok düşük rakamlara son derece profesyonel bir web sitesi sahibi olabilirsiniz. Türkiye'de küçük işletme sahiplerinin yaklaşık üçte biri hala çevrimiçi değil. Şimdi bir web sitesi oluşturarak dijital pazarlama stratejinizi başlatmak için mükemmel bir zaman. 

Web sitesi açma aşamasında şu temel işlemleri göz önünde bulundurun:

Markanızı temsil edin:  Bir marka logosu, renkler ve web sitenizin kopyasının tonuyla marka mesajınızı tutarlı bir şekilde iletin.

Güçlü bir sayfa yazın:  Web sitenizdeki belirli sayfalar değişiklik gösterse de, sayfa hakkında ilginç bir sayfa müşterileri çeker.

Bir blog başlatın: Trafiği artırmak ve güvenilirlik oluşturmak için web sitenize  bir işletme blogu eklemeyi düşünün .

Mobil uyumlu olun:  Tutarlı bir deneyim için masaüstü bilgisayarlar, tabletler veya akıllı telefonlar gibi farklı cihazların ekran boyutuna göre ayarlanan duyarlı bir web sitesi oluşturun.

Sosyal paylaşımı etkinleştirme:  Display sosyal paylaşım butonları  ziyaretçilerin arkadaşlarınızla içerik paylaşmak böylece belirgin.

Metrikleri toplayın ve inceleyin:  Ziyaretçilerinizin onu nasıl kullandığını izleyemiyorsanız, zaman içinde web sitenizi iyileştirmek zor olacaktır. Sitenizin performansını artıracak akıllı değişiklikler yapabilmeniz için Google Analytics gibi bir analiz aracı kullanın.

İçerik pazarlama

Açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekmek ve elde tutmak ve kârlı müşteri aksiyonu çekmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturun ve dağıtın. İçerik pazarlaması bazen dijital pazarlama ile çakışıyor), bu nedenle birden fazla öğeyi içeren kapsamlı bir stratejiye sahip olmak önemlidir:

İçerik takvimi oluşturma:  Bir plan olmadan bir içerik pazarlama stratejisi uygulamak büyük olasılıkla zaman kaybettirir. Hangi içeriği oluşturacağınızı ve nasıl dağıtacağınızı özetleyen aylık bir takvim oluşturun.

Sosyal yoluyla paylaşın:  Hedef kitlenizin gözlerini sürekli olarak görmediğiniz sürece içeriğiniz boşa gidecektir. İçeriğinizi sosyal medya platformlarınızda nasıl paylaşacağınıza dair bir plan yapın.

İçeriğinizi Kaldıraç:  Şunları yapabilirsiniz içerik kullanmak (ve yeniden) her bir içerik, daha fazla kilometre elde etmek için çok farklı şekillerde. Örneğin, ilgili konularda bir dizi blog yazısı oluşturun, ardından bunları bir e-kitap oluşturmak için birleştirin.

Konuk yayınlamayı düşünün:  Blogunuzda misafir yayınlarına izin vermek ve diğer bloglar için kendiniz yazmak için iki yönlü konuk yayınları, kitlenizi genişletmenin ve web sitenize daha fazla trafik çekmenin harika bir yoludur. 

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya kanallarınızdaki içeriğe bağlantılar göndermek, web sitenize ve blogunuza gelen trafiği artırır ve size doğrudan müşteriler ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmanın bir yolunu sunar. Sosyal medya stratejinizin bir parçası olarak bazı temel önerileri izleyin:

Başlamak için birini seçin:  Her seferinde her sosyal platformda bir varlık oluşturmaya çalışmayın. Her birinin avantajlarını keşfedin, ardından şirketiniz ve müşterileriniz için en iyi olan bir veya iki tanesini seçin, ardından zamanınızı oraya odaklayın.

Markanızı tüm platformlarda talep edin:  Başka birinin kullanmasını önlemek için marka ağınızı her ağda kaydedin. Siz bu sırada işinizi Google'da talep edin .

Tutarlı olun:  Sosyal profillerinizi oluştururken, marka varlığınızı güçlendirmek için aynı profil resmini, biyografiyi, banner'ları ve renkleri kullanın.

Konuşma ve etkileşime odaklanma:  Sosyal medya konuşma ile ilgilidir. Kitlenizi tanıtımlarla sulandırmak yerine her sosyal sitede başarılı bir topluluk oluşturmayı hedefleyin.

Sosyal posta takvimi oluşturma: Daha önce oluşturduğunuz içerik takvimine sosyal bir yayın takvimi  ekleyin veya neyi, nerede ve ne zaman paylaşacağınızı özetleyen yeni bir takvim oluşturun.

Metrikleri toplayın ve inceleyin:  Kitlenizin ilgisini artırabilmeniz için hangi yayın türlerinin en iyi performansı gösterdiğini görmek için farklı sosyal platformlarda bulunan analiz araçlarını kullanın.

E-posta pazarlama

Başarılı e-posta pazarlaması, müşterilerle düzenli olarak iletişim kurar. Anahtar, tutarlı ve uygun bir mesajla ilgili ve ilginç mesajlar göndermektir. Kaliteli bir e-posta listesi oluşturmak zaman alır, ancak zaman ve çabaya değer. Aşağıdaki adımları izleyerek e-posta pazarlamasını kullanmaya başlayın:

Doğru platformu seçin:  İşletmeniz için uygun fiyat noktasında ihtiyaç duyduğunuz özelliklere sahip e-posta pazarlama platformunu seçin. Bazıları daha geniş kitlelere ulaşmayı vurgularken, diğerleri e-postalarınızın tasarımına yardımcı olmak için daha büyük araçlar sağlar.

Bülten şablonu oluşturma:  Çoğu e-posta pazarlama platformu, logonuz ve şirket bilgilerinizle kolayca özelleştirebileceğiniz kullanıma hazır şablonlar sağlar. Başlangıçta bunu yapmak için zaman ayırın ve her haber bülteni gönderdiğinizde şablonu yeniden kullanabilirsiniz.

Kayıt işlemlerini etkin bir şekilde teşvik edin: E-posta listenizi büyütmek için bülteninizi web sitenizde, sosyal medyada ve e-posta imzanızda tanıtın. Kaydolmak için ücretsiz indirme veya indirim gibi bir teşvik sunmayı düşünün.

Metrikleri toplama ve inceleme:  Kaç kişinin mesajınızı açtığını ve belirli bir bağlantıyı tıkladığını görmek için seçtiğiniz e-posta pazarlama platformunda bulunan analiz araçlarını kullanın. E-posta pazarlama konusunda ücretsiz araçları kullanabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu (SEO)

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), işletmenizin Google aramalarında ve diğer çevrimiçi aramalarda iyi konumlandırılmasını sağlayarak dijital pazarlamada büyük bir rol oynar. Dijital pazarlama çalışmalarının en önemli ayağından biri olan SEO doğru ve kuralına göre yapıldığı takdirde organik trafik almayı kolaylaştırır. Organik trafik almak hem web sitesinin arama motorundaki konumunu güçlendirir hem de reklam harcamalarından önemli tasarruf sağlar. Oluşturduğunuz içerikler SEO açısından optimize edilmezse, içeriğinizi doğru kişilerin doğru zamanda görmeleri zorlaşacaktır. SEO optimizasyonu için bu adımlarla başlayın:

Araştırmanızı yapın: Önce web sitenizin ve rakiplerinizin web sitelerinin nasıl performans gösterdiğini öğrenin. Rakipleriniz ne durumda? Ne tür içerikler paylaşıyorlar? Hangi anahtar kelimelerden trafik alıyorlar ve sıralamada ne durumdalar? Sıralamanızı görmek için Google'ı ve diğer arama motorlarını kullanın.

Doğru anahtar kelimeleri seçin: Araştırmanıza bağlı olarak, web siteniz, blog yayınları ve oluşturduğunuz diğer tüm içerik için en uygun anahtar kelimeleri seçin. İşiniz, ürün ve hizmetleriniz ile en alakalı kelimeleri kullanın. Gereksiz anahtar kelime kullanımından uzak durun. Anahtar kelime analizi için Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve keywordtool.io sitesini kullanabilirsiniz.

SEO araçlarını kullanın: İçeriğinizi optimize etmenize yardımcı olacak birçok ücretsiz SEO aracı vardır. İşletmenizle daha alakalı araçları seçin.

Analiz edin: Optimize edilmiş içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini izlemek için Google Analytics'i ve seçtiğiniz diğer SEO araçlarını kullanın, böylece zaman içinde iyileştirebilirsiniz. Sonuçları analiz etmek gelecek dönemlerde yapacağınız çalışmalarınız için önemli faydalar sağlayacak.
Küçük işletmeler için dijital pazarlama kontrol listesi Küçük işletmeler için dijital pazarlama kontrol listesi Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Nisan 23, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.