Blog yazmak, belirli bir niş konu içinde veya belirli bir
konuyla ilgili olarak sadece bir gün ya da belli süre yazma çabası değildir. Profesyonel blog yazarlığı uzun soluklu ve yüksek kaliteli içerik üretmeyi gerektirir.
Başarılı bir blog oluşturmak ve korumak için mutlaka bir içerik
planı olması gerekir. Gelecekteki blog yayınları, yayın programları, hedef kitle
geliştirme ve büyütme, sosyal medya planı ve çok daha fazlası ile ilgili tüm
ayrıntıları içermelidir. Bu plan olmadan blogun popülerliğini ve
tutarlı kalitesini korumak mümkün değildir. İlk kez bir içerik planı oluşturacaksanız bu kılavuz size yardımcı olacaktır. Her bloglama
programı biraz farklı olsa da, size geliştirebileceğiniz temel bir iskelet
sunmayı hedefledim. Burada öğrendikleriniz sayesinde blog içerik planlamasının zor
olmadığını anlayacaksınız.
Etkili bir blog içerik planı oluşturmak için gerekli adımlar
Aşağıdaki adımlar, etkili bir içerik planı oluşturmak için
atmanız gereken önemli adımlardır. Düzenli olarak yüksek kaliteli içerik
oluşturabilir ve hedef kitlenizin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz. Böylece profesyonel blog yazarı olarak kendinizi ve blog sayfanızı etkili bir şekilde konumlandırabilirsiniz.
Hedefleri belirleme
Hedeflerinizi belirlemek, atmanız gereken ilk adımdır çünkü
yalnızca o zaman içeriğinizle ne yapmak istediğinizi bilirsiniz. Müşterilere
dönüştürebileceğiniz kaliteli potansiyel müşteriler kazanmak ister misiniz? Becerilerinizi sergilemek ve müşterileri çekmek ister misiniz?
Belirli bir nedenden haberdar olmak ve insanların hayatlarını iyileştirmelerine
yardımcı olmak mı istiyorsunuz?
Hedefleriniz ne olursa olsun, onları her zaman zihninizde ön
planda tutmalısınız, böylece onlara ulaşmak için çalışabilirsiniz. İçerik
planlama aşamasına başlamadan önce bunları belirlemek, en iyi içerik
stratejisini geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Pazar araştırması
Pazar araştırması yürütmek, kaliteli içerik oluşturmak için
en önemli adımlardan biridir . Ürettiğiniz içerik, hedef kitleniz için alakalı
ve yararlı olmalıdır. Pazar araştırması planı, blogunuzu faydalı hale getirmek
için ihtiyaç duyduğunuz okuyucuları çekmek için yolda hangi yönde
ilerleyeceğinizi bilmenize yardımcı olacaktır.
İnsanların seçtiğiniz konular hakkında ne aradığını öğrenmek
için hedef pazarınızı incelemeniz gerekir. Ayrıca, rekabetinizin bu konuları
nasıl kapsadığını kontrol etmek de önemlidir.
Pazar araştırması olmadan, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi
blogunuzda tanıtmak söz konusu olduğunda doğru yaklaşımı alamayabilirsiniz. Ve
blogunuza ilk başladığınız için belirli bir yeteneği sergilemeyi
unutabilirsiniz. Hedef pazarınız hakkında her şeyi öğrendiğinizde,
okuyucularınızı nasıl memnun edeceğinizi anlayacaksınız.
1. Adım: Hedef kitle araştırması
İnsanların zihinlerini okuyamayacağınız için, hedef
kitlenizin ne istediğini öğrenmeniz gerekir. Tercihleri, ilgi alanları ve
davranışları hakkında yapabileceğiniz her şeyi öğrenmeniz gerekir, böylece
onlara ihtiyaç duydukları şeyi nasıl sağlayacağınızı bilirsiniz.
Hedef kitlenizi tanımak, alakalı içerik hazırlamak için
mutlak anahtardır. Nişinizdeki bloglardan insanların neler beklediğini
öğrenmeniz gerekir. Ne tür içerikleri faydalı ve heyecan verici buluyorlar?
Belirli bloglardan ne gibi yararlar bekliyorlar? Onları işaretleyen ve daha
fazlası için geri gelmeye zorlayan nedir?
Hedef okuyucularınızın zihnine girdiğinizde, onlara ihtiyaç
duydukları şeyi nasıl vereceğinizi anlayacaksınız. Bunları öğrenmenin en iyi
yolu, henüz blog aboneniz olmadığından sosyal medyada çevrimiçi anketler
yapmaktır.
Anketler ve anketler oluşturabilir ve kullanıcılara
blogunuzda ne okumak istediklerini sorabilirsiniz. Onlara hangi konular
hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerini ve bu içeriği neyin ilginç hale
getireceğini sorun. Bu tür anketler pazarın net bir resmini çizecek ve
okuyucularınızı ilgilendirecek cazip içeriklerin nasıl yazılacağı hakkında bir
fikir verecektir. Onlara en sevdikleri bloglar hakkında da sorabilirsiniz,
böylece tercihleri hakkında daha iyi bir fikir edinebilirsiniz.
2. Adım: Rekabetçi inceleme
Rekabetçi bir inceleme yapmak da büyük önem taşımaktadır.
Nişinizdeki diğer blogcuların bloglarını nasıl popüler hale getirdiklerine dair
bir fikir verecektir. Bu tür araştırmaların diğer blogcuları kopyalamanıza
yardımcı olması değil, okuyucularını nasıl çekmeyi başardıklarını göstermeniz
gerekiyor.
Dahası, rekabetçi bir inceleme, diğerlerinden daha iyi
olmaya çalışmanıza ilham verebilir. Rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında
bir fikir edindiğinizde, blogunuz için işe yarayacak stratejileri geliştirmeye
çalışabilirsiniz.
Öne çıkabilmek ve benzersizliğinizi gösterebilmek, blogunuzu
çekici hale getirmenizi sağlayacak şeydir. Bu nedenle pazar araştırması, etkili
blog içerik planlaması için hayati bir adımdır.
Anahtar kelime araştırması
Blogunuza çok sayıda ziyaretçi çekmekle ilgili değil, daha
çok doğru ziyaretçileri çekmekle ilgili. Bu nedenle içerik planlamanızda
anahtar kelime araştırması yapmak çok önemlidir. Tam olarak sağladığınız
içeriği arayan kişileri çekmeniz gerekir. Alakalı anahtar kelimeler kullanmak,
bunu başarmanın ilk adımlarından biridir.
Anahtar kelime araştırması, SEO oyununuzu hızlandırmanıza
ve blogunuza daha hedefli ziyaretler yapmanıza olanak tanır. Anahtar kelimeler
arama motorlarına blogunuzun ne hakkında olduğunu söyler. İçeriğinize doğru
anahtar kelimeleri seçip hedeflerseniz SEO sıralamanız yükselir. Google,
blogunuzu alakalı ve güvenilir bir bilgi kaynağı olarak tanıyacaktır. İçeriğinizle
alakalı anahtar kelimeler yerleştirdiğinizde, bu anahtar kelimeleri arama
motorlarına yazan kişiler sizi bulabilir.
Anahtar kelime araştırmak için en iyi araç
Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı'dır. Nişiniz için en alakalı anahtar
kelimeleri bulmanızı ve böylece kaliteli blog içeriği oluşturmak için zemin
hazırlamanızı sağlar. Tamamen ücretsizdir ve aracı kullanmaya başlamadan önce
tek yapmanız gereken bir Google AdWords hesabı oluşturmaktır. Bir Google hesabınız varsa, bir Google AdWords
hesabı oluşturmak için o hesabın e-posta adresini kullanabilirsiniz.
Hesabınızı ayarladıktan sonra, nişinizle alakalı anahtar
kelimeleri araştırmaya başlayabilirsiniz. İşlem oldukça basittir, çünkü
yapmanız gereken tek şey, arama hacimlerini görmek için konunuzla ilgili terim
ve ifadeleri yazmaktır. Bu, hedef kitlenizin çevrimiçi bilgi bulmak için hangi
anahtar kelimeleri kullandığına ilişkin bir fikir verecektir. İçeriğinizdeki bu
tam anahtar kelimeleri kullanabilir ve blogunuza organik trafik çekebilirsiniz.
Ancak, blogunuza doğru türde trafik çekmek için , genellikle
üç veya dört kelimelik kelime öbekleri olan uzun kuyruklu anahtar kelimeler
kullanmalısınız . Bu tür belirli kelime öbeklerini arayan kişilerin, bunları
içeriğinize dahil ederseniz sizi bulma olasılıkları daha yüksektir. Genel kısa
kuyruk anahtar kelimelerinin sıralaması daha zordur. Ayrıca, bu anahtar
kelimelerden elde ettiğiniz trafik çok geniştir ve sağladığınız içeriği
aramıyor olabilir.
Örneğin, web siteleri için belirli canlı sohbet destek
yazılımı ürünleri hakkında yazacaksanız, yüksek düzeyde belirgin anahtar
kelimeler hedeflemelisiniz. Örneğin, "canlı sohbet destek yazılımı",
"web siteleri için canlı sohbet", "canlı sohbet müşteri destek
yazılımı" vb. Bu anahtar kelimeleri kullanmak, tam olarak tanıttığınız
yazılım türünü arayan kişileri çekmenize yardımcı olacaktır.
Ancak, "canlı sohbet desteği" veya "çevrimiçi
sohbet desteği" gibi genel anahtar kelimeler kullanırsanız, sunduğunuzdan
başka bir şey arayan birçok insanı çekersiniz.
Şu örneğe bakalım: Dış mekan mobilyaları satıyorsanız,
belirli uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmalısınız. “Dış mekan hasır
mobilya”, “dış mekan veranda mobilyası” veya “arka bahçe sundurma mobilyası”
gibi. Bu ifadeler, “dış mekan mobilyaları” veya “veranda mobilyaları” gibi
anahtar kelimelerin aksine, kaliteli olası satışlar yaratacaktır. Uzun kuyruklu
anahtar kelimeler genel kadar rekabet içermez. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanarak ne sunduğunuzu arayan doğru kişileri çekebileceksiniz.
Blog içeriğiniz için fikir ve kaynak bulmak
Pazar araştırması size kitlenizin ne tür bir içerik
aradığına dair bir fikir verecektir; hangi konuları kapsayacağınızı bulmanız
çok daha kolay olacaktır.
BuzzSumo vb. araçlar kullanarak çeşitli fikirleri beyin fırtınası
yapabilir ve pazarda nasıl performans göstereceklerini kontrol edebilirsiniz.
Milyonlarca yayını analiz ederek, en paylaşılan içerikte görünen kalıpları
araştıran araçları kullanmak faydalı olacaktır. Herhangi bir konunun yanı sıra herhangi bir
rakip için ne tür içeriğin en iyi performansı gösterdiğine dair bir fikir
de verecektir.
Hakkında yazmak istediğiniz en iyi fikirleri bulduğunuzda,
kaliteli araştırma yapmak için zaman ayırmanız gerekir. En alakalı kaynakları
bulmak, faydalı olacak içerik yazmanın anahtarıdır. Kapsamlı araştırmalar
blogunuzda doğru bilgiler vermenize yardımcı olur.
Doğruluktan bahsetmişken, içeriğinize bazı sayılar ve
istatistikler eklemek istediğinizde, gerçekleri eklediğinizden emin olmanız
gerekir. Her iddiayı gerçeklerle desteklemeniz gerekir, bu yüzden her blog
yazısı oluşturulmadan önce kapsamlı bir araştırma gereklidir.
İçerik yazarlığı ve düzenleme planı
Bir metin yazma yöntemine sahip olmak, iyi yazma
alışkanlıkları geliştirmenize ve içerik oluşturma sürecinizi optimize etmenize
yardımcı olacaktır. Yazma programınız tutarlı bir şekilde yazmanıza yardımcı
olacaktır, ancak bu planı oluşturmanın bir numaralı paketi verimliliktir.
Etkili bir metin yazma ve düzenleme planı için gerekli adımlar
Adım 1: Kapsamlı araştırma
Her yazma sürecinin ilk aşaması kapsamlı bir araştırmadır.
Fikirleri beyin fırtınası yapmanız ve içeriğinize hangi anahtar kelimeleri
uygulamak istediğinizi düşünmeniz gerekir. Hedef kitlenizi ve ne okumak istediklerini
göz önünde bulundurmanız gerekir.
En önemli kısım bu. Topladığınız tüm bilgilerin net bir
amacı olduğundan ve hedef kitlenize gerçek değer sağladığından emin olun.
Araştırma yaparken, yazmak istediğiniz her şeyi düşünün ve
ne kadar ayrıntı gitmek istediğinizi düşünün. En önemlisi, belirli bir konu
hakkında tamamen yeni bir açıdan yazıp yazamayacağınızı düşünün. Sadece orada
bulunan bilgileri toplamak yerine içeriğinize yeni bir dokunuş katmaya çalışın.
Farklı bir bakış açısıyla yazmak, rekabette öne çıkmanıza yardımcı olacak
şeydir.
2. Adım: Taslak oluşturma
Bu, kopyanızı gerçekten yazmadan önce bir başka kritik
adımdır. Eskiz yapmak, blog içerik planlama sürecinin tamamında yaptığınız gibi
bir iskelet oluşturmayı içerir. Blog yayınınızın nasıl görüneceğini net bir
şekilde görebilmeniz için adreslemek istediğiniz tüm madde işaretlerini
listelemeniz gerekir.
Bu adım gereklidir, çünkü okuyucularınıza vermek istediğiniz
değeri düşünmenizi sağlar. Tüm alt başlıklarınızı listelediğinizde, iletmek
istediğiniz mesaj gözünüzün önünde görünecektir. Dahası, tartışmak istediğiniz
şeylerin bir listesine sahip olmak, rekabetinizden öne çıkmanıza yardımcı
olacak yeni bir açıya giden yolu aydınlatabilir.
3. Adım: Kopyanızı yazma
Bu adım her zaman araştırmanız ve taslağınız tamamlandıktan
sonra gelmelidir. Belirli bir konuyla ilgili her şeyi bildiğinizi düşünseniz
bile, konuyu nasıl sunacağınızı anlamanız gerekir. Hedef kitlenizin onu nasıl
sindirmek isteyeceğini ve rakiplerinizin bunu nasıl kapsadığını düşünün. Daha
önce araştırma yapmadan yazma sürecinize asla başlamayın. Bir şey hakkında ne
kadar bilgili olursanız olun, yeni bir şeyler öğrenmek için her zaman yer
vardır.
4. Adım: Düzenleme
Düzenleme sürecine geldiğinizde, ayrıntılara çok dikkat
etmeniz gerekir. İçeriğin iyi bir akışa sahip olduğundan ve cilaladığınızdan
emin olmanız gerekir. İlk olarak, herhangi bir dilbilgisi ve yazım hatası
olmadığından emin olmanız gerekir, çünkü bunlar itibarınızı etkileyebilir.
Nişinizde bir otorite blogcusu olmak istiyorsanız, bunu yapmanın yollarından
biri budur.
Yazdığınız her şeyi dikkatlice okumak için zaman ayırın,
böylece içeriğin amacının ve mesajının açık olduğundan emin olabilirsiniz. Tüm
parçanın tonunun tutarlı olduğundan ve her şeyin iyi yapılandırıldığından emin
olun. Bazı uzun paragraflar varsa, bunları daha küçük, sindirilebilir parçalara
ayırmayı düşünün.
En önemlisi, bazı bilgilerin ortadan kaldırılıp
kaldırılamayacağına, tüm parçaya tam olarak uymayan bir şeye bakın. Anahtar,
tüm içeriğin yararlı olması ve noktaya gelmesidir. Bazı fikirler mesaj için o
kadar önemli değilse, onları dışarıda bırakmak ve başka amaçlar için kullanmak
en iyisidir.
İçerik yayın programı
Bir yayınlama planının olması blogunuzun etkin olduğundan
emin olmak için sürekli olarak blog yazmanıza yardımcı olur. Tabii ki, onu
faydalı kılacak olan şey içeriğinizin kalitesidir. Ancak, örneğin her iki ayda
bir bir blog yayını yayınlarsanız çok fazla trafik çekmeyi bekleyemezsiniz.
Bu, her gün yeni bir yayın yayınlamanız gerektiği anlamına
gelmez. Miktar üzerine çok fazla odaklanmak blog yazılarınızın vasat olmasına
neden olabilir ve bunun olmasını istemezsiniz. Miktarı üzerinde kaliteye
odaklanmak blogunuzu başarılı kılmanıza yardımcı olacaktır. Yayınlama planınızı
oluştururken dikkate almanız gereken bir şeydir.
Zamanlama yalnızca tutarlılık için hayati olmakla kalmaz,
aynı zamanda okuyucularınızın ne zaman yeni içerik beklemeleri gerektiğini
bilmelerine yardımcı olmak için de önemlidir. İçeriği düzenli olarak
yayınlayarak, momentum oluşturacaksınız. Zaman içinde daha fazla deneyim ile
programınızı ayarlayabilir ve daha fazla yayınlayabilirsiniz. Önemli olan
tutarlı olmak ve blog ziyaretçilerinize okunacak yeni bir şey vermeden önce
ayların geçmesine izin vermemektir.
Yayınlama sıklığınızı belirlerken düşünmeniz gereken şey,
içeriğinizi araştırmak, yazmak, düzenlemek ve tanıtmak için gereken zamandır.
Tüm süreç için makul bir zamanlama ayarlamanız gerekir, böylece işleri aceleye
getirmezsiniz ve içeriğiniz bir hit alır ve kalitesini kaybeder.
Bir acemi olduğunuzda, ayda iki veya üç mesajla başlamak en
iyisi olabilir. Böylece, sonuçları analiz etmek ve içeriğinizin başarısını
ölçmek için yeterli zamanınız olacaktır. İçeriğinizin nasıl performans
gösterdiğini ve bazı ayarlamalar yapmanız gerekip gerekmediğini görmeniz
gerekir. Gönderileriniz tam olarak istediğiniz sonuçları vermezse, benzer
şeyler yayınlamaya devam etmek istemezsiniz, değil mi?
Gönderileriniz oldukça mükemmel görünüyorsa, elinizde önemli
kaynaklar varsa ve onu çekebileceğinizi düşünüyorsanız, önümüzdeki ay dört veya
daha fazla yayınlayın. Askıya aldığınızda, yeni içeriği daha sık yayınlayabilirsiniz,
ancak okuyucularınızı boğmadığınızdan emin olun. Aksine, onlara emmek için
biraz zaman tanıyın.
Yayınlarınızı planlamanıza yardımcı olabilecek en iyi araç
Google Takvim'dir . Sadece kullanışlı bir editoryal takvim çözümü değil, aynı
zamanda tamamen ücretsizdir. Takviminizi ekibinizin diğer üyeleriyle (solo blog
yazarı değilseniz) paylaşabilir ve işbirliğinizi geliştirebilirsiniz.
Blog tanıtım planı
Blog içerik planlamanızın tüm süreci, güvenilir ve verimli
bir reklam planı olmadan tamamlanamaz. Yayınladığınız her içeriği tanıtmak için
iyi bir içerik pazarlama stratejisi geliştirmeniz gerekir . Erişiminizi
genişletecek ve hedef kitlenizi çekecektir. “İnşa et ve gelecekler” modeli
burada geçerli değil. İçeriğinizi paylaşmazsanız, insanların içerik hakkında
nasıl bilgi sahibi olmasını beklersiniz?
Tabii ki, içeriğinize alakalı anahtar kelimeler uygulayarak,
insanlar sizi arama motorlarında bulacaklardır. Ancak içeriğinizi tanıtmanın
daha fazla yolu var, bu yüzden okumaya devam edin.
Sosyal medya pazarlama
İçeriğinizi sosyal medyada tanıtmak, trafiğinizi artırmanın
ve daha geniş bir kitleye ulaşmanın en hızlı yoludur. Milyarlarca sosyal medya
kullanıcısı var, bu nedenle sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilenen çok sayıda
kişiye ulaşabilirsiniz. Her blog yayınını çeşitli sosyal medya ağlarında
paylaşmanız gerekir.
Ancak, hedef kitlenizin kullanmayı tercih ettiği kanallarda
sosyal medya varlığınızı oluşturmalısınız. Yayınlarınızı kimsenin okuyamayacağı
bir yerde paylaşarak zaman kaybetmek için hiçbir neden yoktur. Ayrıca, sosyal
medyada yayınlamak için en iyi (ve en kötü) zamanları öğrenmelisiniz, böylece
daha geniş bir kitleye ne zaman ulaşabileceğinizi tam olarak öğrenebilirsiniz.
Ancak, yalnızca yayınlarınızı paylaşmak yeterli değildir. Kitlenizle
etkileşime geçmeniz ve onlarla bağlantı kurmanız gerekir ve bunu aslında
onlarla etkileşimde bulunarak gerçekleştirebilirsiniz. Sadece bağlantıları
bırakmak yerine, sorular sormalı, tartışmaları teşvik etmeli ve her yorum ve
mesaja cevap vermelisiniz. Bu şekilde takipçilerinize onlara saygı duyduğunuzu
gösterecek ve onlara önem vereceksiniz.
Blog gönderilerinizdeki yorumlar için de aynı kurallar
geçerlidir. Her birine yanıt verin, çünkü okuyucularınıza yayınlarınızı okumak
için harcadıkları zamanı takdir ettiğinizi ve fikirlerini paylaştıklarını
gösterecektir.
Sosyal medya takipçilerinizle anlamlı ilişkiler oluşturmak
blogunuzun başarısı için çok önemlidir. Bu nedenle kitle katılımı, içerik
tanıtım planınızın önemli bir parçası olmalıdır. Onlarla iletişim kurmak için
zaman ayırmanız ve blogunuzun arkasındaki kişiyi tanımasına izin vermeniz gerekir.
E-posta pazarlama
E-posta pazarlama, içeriğinizi tanıtmanın başka bir harika
yoludur, bu yüzden onu tam potansiyeline kullanmalısınız. Blogunuza abonelik
düğmeleri eklemenin ve ziyaretçilerinizin bültenlerinizi almasına izin vermenin
yanı sıra. Nişinizdeki etkili blog yazarlarına, onlarla güçlü ilişkiler
kurmanıza yardımcı olabilecek e-posta yoluyla ulaşabilirsiniz. İçerik
tanıtımınızda size yardımcı oluyorlarsa, kitlelerinden yararlanabilir ve
erişiminizi daha da genişletebilirsiniz.
E-posta pazarlamasının gücünden yararlanmak, blog abone
tabanınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Bu nedenle, insanları takmanıza ve
tıklamanıza ve blogunuzu ziyaret etmeye ikna etmenize yardımcı olacak iyi bir
strateji geliştirdiğinizden emin olun.
Hedef kitle anketleri
Blog içerik planlamanıza neden kitle anketleri
eklemelisiniz? Okuyucularınıza en iyi içerik türünü sağlamak için ne okumak
istediklerini anlamanız gerekir. Ne istediklerini bilmenin onlara sormaktan
daha iyi ne olabilir?
Kitle anketlerini, e-posta veya kısa mesaj yoluyla yılda bir
veya iki kez göndermeniz gerekir, çünkü kitlenizi rahatsız etmek istemezsiniz.
Yılda bir veya iki kez, blogunuzu nasıl geliştirebileceğiniz ve mükemmel içerik
oluşturabileceğinizi daha iyi anlamanız için gereken bilgileri toplamanız
yeterlidir. Okuyucularınızdan doğrudan geri bildirim almak, çabalarınızın işe
yarayıp yaramadığını belirlemenize yardımcı olacaktır.
Onlara blogunuzu ne sıklıkta okuduklarını, içeriğinizden ne
kadar memnun olduklarını, ne tür içerikleri tercih ettiklerini, hangi konuları
okumak istediklerini sorabilirsiniz. Ve düşündüğünüz herhangi bir şey size
blogunuzu nasıl geliştirebileceğiniz konusunda gerçek bir fikir verecektir.
Kullanabileceğiniz en yaygın anket üreticilerinden biri
SurveyMonkey'dir , bu yüzden birçok anket şablonunu kontrol ettiğinizden emin
olun.
Ayrıca zaman zaman sosyal medyada anketler
oluşturabilirsiniz. Bunlar, çeşitli ağlardaki günlük etkin kullanıcıların
sayısı göz önüne alındığında, blogunuzun performansı hakkında da gerçek bir
fikir verebilir.
Sonuç
Alınacak çok fazla bilgi olduğu için, tüm bunlar şu anda
biraz ezici görünebilir. Ancak, bu kılavuzdaki bir adımın atılmasının zor
olmadığını görebilirsiniz. Her şey oldukça basittir ve bu kılavuzu adım adım
takip ederseniz blog içerik planınızı oluşturabilirsiniz.
Bu blog içerik planlama kılavuzu, başarı için bir reçete
olarak hizmet etmelidir. Tüm adımlar, hedeflerinize ulaşmak için denenmiş ve
gerçek ipuçları içerir. Her zaman kitlenizin seveceği ilgi çekici içerik
oluşturmak için bir temel olarak kullandığınızdan emin olun.
Blog içerik planlama rehberi: Blog içerik planı oluşturmak için gerekli adımlar
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Nisan 22, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: