Küçük işletmelerin 2020'de uygulayabileceği 13 dijital pazarlama fikri

Dijital pazarlama çalışması ile küçük işletmenizin yeni müşteriler kazanmasını hedefliyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını birçok işletmenin, girişimcinin dijital pazarlama yatırımlarını askıya almasına neden oldu.

Dijital pazarlama çalışmaları ve SEO'yu bu dönemde kesmek markaların biraz para biriktirebilmesini sağlayabilecek bir adım olsa da tüm pazarlama kampanyası üzerinde feci bir etkisi olabileceğini asla unutmamak gerekiyor.

Koronavirüs eninde sonunda bitecek. Evet, her şey eskisi gibi olmayacak. Her alanda ciddi değişikliklerin yaşanacağını hepimiz biliyoruz. Bu küresel salgın hepimiz için ciddi bir sınav, acı bir tecrübe oldu. Bu durumdan en çok etkilenen şüphesiz küresel ekonomi, iş dünyası olacak. 

Buna rağmen bu dönemde daha önce yapılan tüm pazarlama çalışmalarını bir anda durdurmak çok mantıklı değil. Pandemi sırasında SEO yapmaya, dijital pazarlama çalışmalarına devam etmezseniz, bittiğinde sıfırdan başlamanız gerekeceğini kesinlikle unutmamalısınız. Bu dönemde pazarlama çalışmalarınızı duraklatarak tasarruf edebileceğinizden çok daha büyük miktarlar kaybedebilirsiniz.

2020 ve sonrası dijital pazarlama teknikleri ve dijital pazarlama stratejilerinin hayatımızda daha fazla yer edineceği zamanlar olacak. Hala küçük işletmenizin dijital pazarlama stratejisi yoksa, zaten rekabetin gerisinde olduğunuzun farkında olmalısınız. Bu zamanda irili ufaklı birçok işletme, marka ve girişim dijital pazarlama ile daha fazla potansiyel müşteri kazanmak, satışları artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yatırımcıların dikkatini çekmek gibi hedeflere yoğunlaşıyor.

Bu nedenle, işinizi doğru yöne taşımak için bu dijital pazarlama fikirleri listesini bir araya getirdim. Bu yıl ve ötesinde işinizi rekabette öne geçirecek küçük işletmeler için 12 dijital pazarlama fikrini öğrenmek için bu blog yazısını okumaya devam edin!



Küçük işletmeler için 2020 dijital pazarlama fikirleri

1. Yerel arama pazarlaması yapın

Hiçbir şey küçük işletmeler için sağlam bir yerel arama pazarlama stratejisine rakip olamaz. Yerel arama pazarlaması, alakalı yerel aramalarda görünmeniz için işletmenizin çevrimiçi girişlerini talep etmekten ve optimize etmekten oluşur. Yerel arama için çok şey var ancak doğru yapıldığında işletmenizi haritaya koyar, böylece yerel tüketiciler ürün veya hizmetlerinize ihtiyaç duyduklarında sizi bulur. Yerel arama yeni bir pazarlama fikri değildir, ancak karmaşık olabilir ve bir gecede gerçekleşen veya bir kez yapabileceğiniz ve unutabileceğiniz bir şey değildir. Yerel arama pazarlaması için işe Google Benim İşletmem Hesabı oluşturarak ve işletmenizi kaydederek başlayabilirsiniz.

2. Web sitenizi insanlar ve arama motorları için optimize edin 

Bir web sitesine sahip olduğunuzu varsayıyorum. Hala bir web sitesiniz yoksa dijital pazarlama çalışmalarınızın en önemli ayağı eksik demek. Eğer bir web siteniz varsa bu zamana uygun olup olmadığını test edin. Birçok işletme hala 10-15 yıl önceki web tasarımları ile internette var olmaya çalışıyor. Artık devir değişti. Mobil uyumlu, her cihazdan kusursuz görüntülenebilen, hızlı yükselen, modern görünümlü temalar, web tasarımları öne çıkıyor. Eski bir görünüme sahipseniz şimdi bunu düzeltmenin tam zamanı. 2020 ve tüketiciler eskiye göre çok daha sabırsız. Anında sonuçlar istiyor. Kısa ilgi alanları var, bu nedenle web siteniz çekici değilse, yüklenmesi yavaş veya kullanımı kafa karıştırıcıysa sektörünüzde rekabete dahil olmanız zor görünüyor.

Tüketiciler sitenizi terk edeceğinden web sitenizin hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olun. Ayrıca sitenizde kolayca gezinilebildiğinden emin olun. Müşteriye ne yapması gerektiğini söyleyen net harekete geçirici mesajlar eklemeyi unutmayın. Örneğin, ana sayfanızın başlığına "Yol Tarifi Al", "Bugün Ara" veya "Bir şey ara" yazan bir buton koyabilirsiniz. Mobil optimizasyon da son derece önemlidir. Google, mobil cihazlar için optimize edilmemişse web sitenizi cezalandırır; bu nedenle sitenizin sizin olduğundan emin olun.

3. Link inşası ile sitenizin değerini artırın

Link inşası, Google gibi arama motorlarına web sitenizin popüler olduğunu göstermek için harika bir yoldur. Eğer varsa bağlantılar doğru yolu inşa düşük kaliteli istenmeyen bağlantılar yerine birkaç yüksek kaliteli link almak, sizin küçük işletmenin web sitesi alakalı olduğunu Google'a kanıtlamak için çok önemlidir. Bunun yanı sıra işiniz ile alakalı başka bloglarda ve sitelerde misafir blog yazısı ile yer alarak web sitenize dikkat çekebilirsiniz. Web sitenize bağlanmak isteyen yerel işletme sahiplerini ve blogcularını bulun. Özel bir tanıtım veya etkinliğiniz varsa, web sitenize bağlantı veren bir makale yayınlayabilecek yerel haber sitelerini unutmayın. Bölgenizdeki haber sitelerinin listesini çıkarın. Hepsine tek tek ulaşarak link içeren tanıtım yazısı yayınlama çalışmaları yürütün.

 4. Anahtar kelime araştırması yapın

Anahtar kelime araştırması, her küçük işletme için dijital pazarlama stratejisinin zorunlu bir parçası olmalıdır. İşletmenizin anahtar kelimelerini pek çok şey için kullanabilirsiniz. Ayrıca, işletmenizin ürün ve hizmetlerini aramak için kullanıcıların hangi terimleri kullandığını bulmak için harika bir yoldur. Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Eğilimler, Keywordtool.io veya hatta arama önerileri veya alakalı anahtar kelimeler bulmak için sayfanın altındaki "Kullanıcılar da arar" kutusu gibi bir araç kullanın. Bu anahtar kelimeleri web sitenizin sayfalarına ekleyin (içeriğinizde anlamlı olmaları için doğal hale getirmeye çalışın) veya blog yayınlarınızda mutlaka kullanın. Organik trafik almanızı ve daha üst sıralarda listelenmenizi sağlamak için çok önemli.

5. E-posta pazarlaması için e-postaları toplayın

Müşterilerinizin ve müşteriniz olmaya aday kişilerin e-posta adreslerini izinli bir şekilde toplayın. Müşterinin e-posta adresine sahip olduğunuzda, onlara yeni promosyonlar, özel ürünler ve ürünler hakkında bilgi veren e-postalar gönderebilirsiniz. Daha fazla çevrimiçi inceleme istemek için bu e-postaları da kullanabilirsiniz. Yorumlar yerel arama sonuçlarında gösterildiğinde bu işletmenizden ürün ya da hizmet satın almayı düşünenler  için çok faydalı bir adım olacaktır. Böylece işletmeniz hakkında daha olumlu bir izlenim edinerek müşteriniz olabilirler.

6. Online itibarınızı güçlendirin

İtibar yönetimi sadece en büyük markalar için değildir. Küçük işletmelerin müşterilerinin onlar hakkında ne söylediğini bilmesi gerekir. Online itibarınızı kuvvetlendirmek için online PR çalışması kapsamında basın bülteni dağıtımı, basın bülteni yayınlama gibi hizmetlerden faydalanın. Tüketicilerin büyük çoğunlu bir ürün ya da hizmet almadan önce o marka ile ilgili internette çıkmış haberleri, içerikleri aratıyor. Daha fazla sitede, online medya portalında yer almanız online görünürlüğünüzü artıracağı gibi itibarınızı da güçlendirecektir.

 7. Daha büyük bir ağ oluşturmak için online sosyal ağ sitelerini kullanın

LinkedIn, yerel tüketicilerle ve diğer küçük işletme sahipleriyle bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Yalnızca kişisel düzeyde ağ kuramazsınız, aynı zamanda bir iş sayfası oluşturarak ve yöneterek işiniz için daha fazla farkındalık oluşturabilirsiniz. LinkedIn, bağlantı kurabileceğiniz arkadaşlarınızın arkadaşlarına öneride bulunacaktır. Yerel varlığınızı artırmak için LinkedIn ve Facebook'taki gruplara da katılabilirsiniz.

8. Facebook etkinlikleri ile daha fazla katılımcı edinin.

Özel bir etkinlik veya satış mı düzenliyorsunuz? Daha fazla kişiye ulaşmak için bir Facebook etkinliği oluşturun. Bir Facebook etkinliği oluşturduğunuzda, etkinliği takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca, bölgenizdeki etkinlikleri ararken yerel tüketiciler için etkinlikler bölümünde görünecektir. Böylece daha önce işinizi hiç duymamış olabilecek insanlar etkinliğinizi duyma ve etkinliğe katılma şansına sahip olacaklar.

9. İyi bir sosyal stratejisi oluşturun

2020'de artık sosyal medyadan kaçamazsınız. Herkes bunu kullanır ve en azından küçük işletmenizin, işletme bilgileri ve saatleriyle ilgili güncel tuttuğunuz bir Facebook ve Instagram sayfası olmalıdır. İşletmenizi tüketicilerin zihninde taze tutmak için düzenli olarak (haftada en az birkaç kez) yayın göndermeniz gerekir. Sektörünüze ve tipik müşterinize bağlı olarak Twitter, LinkedIn ve Pinterest'i de göz önünde bulundurmalısınız. Sosyal medya mesajlarınızı her sosyal platforma uyarladığınızdan emin olun çünkü tüketiciler, özellikle Z Kuşağı , kullandıkları sosyal medya platformu için özel mesajlar görmek isterler.

10. Facebook ve Instagram reklamlarını deneyin

Küçük işletmenizi daha fazla müşterinin önüne koymaya hazır mısınız? Facebook reklamları bulunduğu yerdedir. Facebook, daha fazla yerel farkındalık oluşturmanıza, hedeflenmiş açılış sayfalarına yönlendirmenize ve hatta daha fazla takipçi almanıza yardımcı olacak birçok reklam türüne sahiptir. Hedefiniz ne olursa olsun, muhtemelen sizin için çalışacak bir Facebook reklam türü vardır. Yine de dikkatli olun. Reklam, uzmanlara daha iyi bırakılan şeylerden bir diğeri. Doğru hedefleme deneyimi veya bilgisi olmadan, para kaybedebilirsiniz.

11. Canlı videoyu deneyin

Canlı video, küçük işletme pazarlama stratejinize insan öğesi eklemek için harika bir yoldur. İşletmenize sahne arkası bir görünüm verirseniz, müşterilerle daha kişisel bir düzeyde bağlantı kuracaksınız ve bu arada yeni ürünler, hizmetler veya promosyonlar gösterebilirsiniz.

Ve bir bonus olarak, Facebook veya Instagram'da canlı yayın yaparsanız, takipçileriniz onlara canlı olduğunuzu söyleyen bir bildirim alacak ve video sona ermeden önce izlemeleri gerekir.

Canlı video bir süredir popülerdir, ancak daha da büyüyor. Bu biri 2020'nin en büyük dijital pazarlama trendlerinden biri olmaya aday.

12. Google My Business girişinize video ekleyin.

Google Benim İşletmem Hesabı, küçük işletme sahiplerinin listelerine video ekleyebilecekleri bir alan. İşletmenizin videoları, doğrudan Google girişinizdeki fotoğraflarda görünerek müşterilerin satın alma kararı vermeden önce işletmeniz hakkında neler görebilecekleri konusunda daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar. Burası, işletmeniz ile alakalı tereddütleri hafifletmek veya yaygın müşteri sorularını yanıtlamak için harika bir yerdir, bu nedenle insanların işletmenizi biraz daha iyi tanımasına yardımcı olacak bilgilendirici videolarınız varsa, bunları Google Benim İşletmem Hesabı'nızda ilgili alanlara mutlaka ekleyi.

13. İçerik pazarlama çalışmalarını aralıksız sürdürün

Kaliteli, uzun ömürlü ve kullanıcılara maksimum fayda sağlayacak içeriklerin önemi her geçen gün biraz daha fazla artıyor. Web sitenizde, blog sayfanızda, sosyal medya hesaplarınızda yüksek kaliteli içerik paylaşımına önem verin. Kullanıcıların ilgilendikleri konular ile ilgili uzun ve rehber niteliğinde içerikler üreterek içerik pazarlaması konusunda rakiplerinize göre bir adım daha önde olmanız mümkündür. Bir içerik takvimi oluşturarak içeriklerinizi ne zaman ve hangi konuda yayınlayacağınızı yapılandırabilirsiniz.

Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, online PR ve e-ticaret, blog yazarlığı ile ilgili daha fazla içerik için blogdaki diğer yazılara göz atabilirsiniz. Soru, görüş, öneri ve işbirliği için medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.

Küçük işletmelerin 2020'de uygulayabileceği 13 dijital pazarlama fikri Küçük işletmelerin 2020'de uygulayabileceği 13 dijital pazarlama fikri Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Nisan 27, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.