Dijital pazarlama çalışması ile küçük işletmenizin yeni müşteriler kazanmasını hedefliyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını birçok işletmenin, girişimcinin dijital pazarlama yatırımlarını askıya almasına neden oldu.
2020 ve sonrası dijital pazarlama teknikleri ve dijital pazarlama stratejilerinin hayatımızda daha fazla yer edineceği zamanlar olacak. Hala küçük işletmenizin dijital pazarlama stratejisi yoksa, zaten rekabetin gerisinde olduğunuzun farkında olmalısınız. Bu zamanda irili ufaklı birçok işletme, marka ve girişim dijital pazarlama ile daha fazla potansiyel müşteri kazanmak, satışları artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yatırımcıların dikkatini çekmek gibi hedeflere yoğunlaşıyor.
Dijital pazarlama çalışmaları ve SEO'yu bu dönemde kesmek
markaların biraz para biriktirebilmesini sağlayabilecek bir adım olsa da tüm
pazarlama kampanyası üzerinde feci bir etkisi olabileceğini asla unutmamak
gerekiyor.
Koronavirüs eninde sonunda bitecek. Evet, her şey eskisi
gibi olmayacak. Her alanda ciddi değişikliklerin yaşanacağını hepimiz
biliyoruz. Bu küresel salgın hepimiz için ciddi bir sınav, acı bir tecrübe
oldu. Bu durumdan en çok etkilenen şüphesiz küresel ekonomi, iş dünyası
olacak.
Buna rağmen bu dönemde daha önce yapılan tüm pazarlama
çalışmalarını bir anda durdurmak çok mantıklı değil. Pandemi sırasında SEO
yapmaya, dijital pazarlama çalışmalarına devam etmezseniz, bittiğinde sıfırdan
başlamanız gerekeceğini kesinlikle unutmamalısınız. Bu dönemde pazarlama
çalışmalarınızı duraklatarak tasarruf edebileceğinizden çok daha büyük
miktarlar kaybedebilirsiniz.
2020 ve sonrası dijital pazarlama teknikleri ve dijital pazarlama stratejilerinin hayatımızda daha fazla yer edineceği zamanlar olacak. Hala küçük işletmenizin dijital pazarlama stratejisi yoksa, zaten rekabetin gerisinde olduğunuzun farkında olmalısınız. Bu zamanda irili ufaklı birçok işletme, marka ve girişim dijital pazarlama ile daha fazla potansiyel müşteri kazanmak, satışları artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yatırımcıların dikkatini çekmek gibi hedeflere yoğunlaşıyor.
Bu nedenle, işinizi doğru yöne taşımak için bu dijital
pazarlama fikirleri listesini bir araya getirdim. Bu yıl ve ötesinde işinizi
rekabette öne geçirecek küçük işletmeler için 12 dijital pazarlama fikrini
öğrenmek için bu blog yazısını okumaya devam edin!
Küçük işletmeler için 2020 dijital pazarlama fikirleri
1. Yerel arama pazarlaması yapın
Hiçbir şey küçük işletmeler için sağlam bir yerel arama
pazarlama stratejisine rakip olamaz. Yerel arama pazarlaması, alakalı yerel aramalarda görünmeniz
için işletmenizin çevrimiçi girişlerini talep etmekten ve optimize etmekten
oluşur. Yerel arama için çok şey var ancak doğru yapıldığında işletmenizi
haritaya koyar, böylece yerel tüketiciler ürün veya hizmetlerinize ihtiyaç
duyduklarında sizi bulur. Yerel arama yeni bir pazarlama fikri değildir, ancak karmaşık
olabilir ve bir gecede gerçekleşen veya bir kez yapabileceğiniz ve
unutabileceğiniz bir şey değildir. Yerel arama pazarlaması için işe Google Benim İşletmem Hesabı oluşturarak ve işletmenizi kaydederek başlayabilirsiniz.
2. Web sitenizi insanlar ve arama motorları için optimize
edin
Bir web sitesine sahip olduğunuzu varsayıyorum. Hala bir web sitesiniz yoksa dijital pazarlama çalışmalarınızın en önemli ayağı eksik demek. Eğer bir web siteniz varsa bu zamana uygun olup olmadığını test edin. Birçok işletme hala 10-15 yıl önceki web tasarımları ile internette var olmaya çalışıyor. Artık devir değişti. Mobil uyumlu, her cihazdan kusursuz görüntülenebilen, hızlı yükselen, modern görünümlü temalar, web tasarımları öne çıkıyor. Eski bir görünüme sahipseniz şimdi bunu düzeltmenin tam zamanı. 2020 ve tüketiciler eskiye göre çok daha sabırsız. Anında
sonuçlar istiyor. Kısa ilgi alanları var, bu nedenle web siteniz çekici
değilse, yüklenmesi yavaş veya kullanımı kafa karıştırıcıysa sektörünüzde rekabete dahil olmanız zor görünüyor.
Tüketiciler sitenizi terk edeceğinden web sitenizin hızlı
bir şekilde yüklendiğinden emin olun. Ayrıca sitenizde kolayca
gezinilebildiğinden emin olun. Müşteriye ne yapması gerektiğini söyleyen net
harekete geçirici mesajlar eklemeyi unutmayın. Örneğin, ana sayfanızın
başlığına "Yol Tarifi Al", "Bugün Ara" veya "Bir
şey ara" yazan bir buton koyabilirsiniz. Mobil optimizasyon da son derece önemlidir. Google, mobil
cihazlar için optimize edilmemişse web sitenizi cezalandırır; bu nedenle
sitenizin sizin olduğundan emin olun.
3. Link inşası ile sitenizin değerini artırın
Link inşası, Google gibi arama motorlarına web sitenizin
popüler olduğunu göstermek için harika bir yoldur. Eğer varsa bağlantılar doğru yolu inşa düşük kaliteli istenmeyen
bağlantılar yerine birkaç yüksek kaliteli link almak, sizin küçük
işletmenin web sitesi alakalı olduğunu Google'a kanıtlamak için çok önemlidir. Bunun yanı sıra işiniz ile alakalı başka bloglarda ve sitelerde misafir blog yazısı ile yer alarak web sitenize dikkat çekebilirsiniz. Web sitenize bağlanmak isteyen yerel işletme sahiplerini ve
blogcularını bulun. Özel bir tanıtım veya etkinliğiniz varsa, web sitenize
bağlantı veren bir makale yayınlayabilecek yerel haber sitelerini unutmayın. Bölgenizdeki haber sitelerinin listesini çıkarın. Hepsine tek tek ulaşarak link içeren tanıtım yazısı yayınlama çalışmaları yürütün.
4. Anahtar kelime araştırması yapın
Anahtar kelime araştırması, her küçük işletme için dijital
pazarlama stratejisinin zorunlu bir parçası olmalıdır. İşletmenizin anahtar
kelimelerini pek çok şey için kullanabilirsiniz. Ayrıca, işletmenizin ürün ve hizmetlerini aramak için
kullanıcıların hangi terimleri kullandığını bulmak için harika bir yoldur. Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı, Google Eğilimler,
Keywordtool.io veya hatta arama önerileri veya alakalı anahtar kelimeler bulmak için sayfanın
altındaki "Kullanıcılar da arar" kutusu gibi bir araç kullanın. Bu anahtar kelimeleri web sitenizin sayfalarına ekleyin
(içeriğinizde anlamlı olmaları için doğal hale getirmeye çalışın) veya blog
yayınlarınızda mutlaka kullanın. Organik trafik almanızı ve daha üst sıralarda listelenmenizi sağlamak için çok önemli.
5. E-posta pazarlaması için e-postaları toplayın
Müşterilerinizin ve müşteriniz olmaya aday kişilerin e-posta adreslerini izinli bir şekilde toplayın. Müşterinin e-posta adresine sahip olduğunuzda, onlara yeni
promosyonlar, özel ürünler ve ürünler hakkında bilgi veren e-postalar
gönderebilirsiniz. Daha fazla çevrimiçi inceleme istemek için bu e-postaları da
kullanabilirsiniz. Yorumlar yerel arama sonuçlarında
gösterildiğinde bu işletmenizden ürün ya da hizmet satın almayı düşünenler için çok faydalı bir adım olacaktır. Böylece işletmeniz hakkında daha olumlu bir izlenim edinerek müşteriniz olabilirler.
6. Online itibarınızı güçlendirin
İtibar yönetimi sadece en büyük markalar için değildir.
Küçük işletmelerin müşterilerinin onlar hakkında ne söylediğini bilmesi
gerekir. Online itibarınızı kuvvetlendirmek için online PR çalışması kapsamında basın bülteni dağıtımı, basın bülteni yayınlama gibi hizmetlerden faydalanın. Tüketicilerin büyük çoğunlu bir ürün ya da hizmet almadan önce o marka ile ilgili internette çıkmış haberleri, içerikleri aratıyor. Daha fazla sitede, online medya portalında yer almanız online görünürlüğünüzü artıracağı gibi itibarınızı da güçlendirecektir.
7. Daha büyük bir ağ oluşturmak için online sosyal ağ sitelerini
kullanın
LinkedIn, yerel tüketicilerle ve diğer küçük işletme
sahipleriyle bağlantı kurmanın harika bir yoludur. Yalnızca kişisel düzeyde ağ
kuramazsınız, aynı zamanda bir iş sayfası oluşturarak ve yöneterek işiniz için
daha fazla farkındalık oluşturabilirsiniz. LinkedIn, bağlantı kurabileceğiniz arkadaşlarınızın
arkadaşlarına öneride bulunacaktır. Yerel varlığınızı artırmak için LinkedIn ve
Facebook'taki gruplara da katılabilirsiniz.
8. Facebook etkinlikleri ile daha fazla
katılımcı edinin.
Özel bir etkinlik veya satış mı düzenliyorsunuz? Daha fazla
kişiye ulaşmak için bir Facebook etkinliği oluşturun. Bir Facebook etkinliği oluşturduğunuzda, etkinliği
takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. Ayrıca, bölgenizdeki etkinlikleri ararken
yerel tüketiciler için etkinlikler bölümünde görünecektir. Böylece daha önce işinizi hiç
duymamış olabilecek insanlar etkinliğinizi duyma ve etkinliğe katılma şansına
sahip olacaklar.
9. İyi bir sosyal
stratejisi oluşturun
2020'de artık sosyal medyadan kaçamazsınız. Herkes bunu kullanır ve en azından küçük işletmenizin,
işletme bilgileri ve saatleriyle ilgili güncel tuttuğunuz bir Facebook ve Instagram sayfası
olmalıdır. İşletmenizi tüketicilerin zihninde taze tutmak için düzenli olarak
(haftada en az birkaç kez) yayın göndermeniz gerekir. Sektörünüze ve tipik müşterinize bağlı olarak Twitter, LinkedIn ve Pinterest'i de göz önünde bulundurmalısınız. Sosyal medya mesajlarınızı her sosyal platforma
uyarladığınızdan emin olun çünkü tüketiciler, özellikle Z Kuşağı ,
kullandıkları sosyal medya platformu için özel mesajlar görmek isterler.
10. Facebook ve Instagram reklamlarını deneyin
Küçük işletmenizi daha fazla müşterinin önüne koymaya hazır
mısınız? Facebook reklamları bulunduğu yerdedir. Facebook, daha fazla yerel
farkındalık oluşturmanıza, hedeflenmiş açılış sayfalarına yönlendirmenize ve
hatta daha fazla takipçi almanıza yardımcı olacak birçok reklam türüne
sahiptir. Hedefiniz ne olursa olsun, muhtemelen sizin için çalışacak
bir Facebook reklam türü vardır. Yine de dikkatli olun. Reklam, uzmanlara daha iyi bırakılan
şeylerden bir diğeri. Doğru hedefleme deneyimi veya bilgisi olmadan, para
kaybedebilirsiniz.
11. Canlı videoyu deneyin
Canlı video, küçük işletme pazarlama stratejinize insan
öğesi eklemek için harika bir yoldur. İşletmenize sahne arkası bir görünüm
verirseniz, müşterilerle daha kişisel bir düzeyde bağlantı kuracaksınız ve bu
arada yeni ürünler, hizmetler veya promosyonlar gösterebilirsiniz.
Ve bir bonus olarak, Facebook veya Instagram'da canlı yayın
yaparsanız, takipçileriniz onlara canlı olduğunuzu söyleyen bir bildirim alacak
ve video sona ermeden önce izlemeleri gerekir.
Canlı video bir süredir popülerdir, ancak daha da büyüyor.
Bu biri 2020'nin en büyük dijital pazarlama trendlerinden biri olmaya aday.
12. Google My Business girişinize video ekleyin.
Google Benim İşletmem Hesabı, küçük işletme sahiplerinin listelerine
video ekleyebilecekleri bir alan. İşletmenizin videoları, doğrudan Google
girişinizdeki fotoğraflarda görünerek müşterilerin satın alma kararı vermeden
önce işletmeniz hakkında neler görebilecekleri konusunda daha fazla kontrol
sahibi olmanızı sağlar. Burası, işletmeniz ile alakalı tereddütleri hafifletmek veya yaygın müşteri
sorularını yanıtlamak için harika bir yerdir, bu nedenle insanların işletmenizi
biraz daha iyi tanımasına yardımcı olacak bilgilendirici videolarınız varsa,
bunları Google Benim İşletmem Hesabı'nızda ilgili alanlara mutlaka ekleyi.
13. İçerik pazarlama çalışmalarını aralıksız sürdürün
Kaliteli, uzun ömürlü ve kullanıcılara maksimum fayda sağlayacak içeriklerin önemi her geçen gün biraz daha fazla artıyor. Web sitenizde, blog sayfanızda, sosyal medya hesaplarınızda yüksek kaliteli içerik paylaşımına önem verin. Kullanıcıların ilgilendikleri konular ile ilgili uzun ve rehber niteliğinde içerikler üreterek içerik pazarlaması konusunda rakiplerinize göre bir adım daha önde olmanız mümkündür. Bir içerik takvimi oluşturarak içeriklerinizi ne zaman ve hangi konuda yayınlayacağınızı yapılandırabilirsiniz.
Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, online PR ve e-ticaret, blog yazarlığı ile ilgili daha fazla içerik için blogdaki diğer yazılara göz atabilirsiniz. Soru, görüş, öneri ve işbirliği için medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
Küçük işletmelerin 2020'de uygulayabileceği 13 dijital pazarlama fikri
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 27, 2020
Rating:
Hiç yorum yok: