Koronavirüs pandemisi sırasında SEO'ya neden devam etmelisiniz?


Koronavirüs (COVID-19) dünyayı her alanda değiştirirken, birçok şirket bu süreçte ayakta durabilmek, para kazanabilmek için yeni pazarlama stratejileri geliştirmeye çalışıyor. 

Şirketlerin, markaların, girişimlerin koronavirüs kaynaklı değişimler konusunda en çok düşündükleri konular arasında dijital pazarlama ve SEO ile ilgili nasıl bir strateji izlenmesi gerektiği ilk sıralarda yer alıyor. 

Bazı şirketler SEO ve dijital pazarlama çalışmaları ile ilgili bütçeleri düşürürken, bu dönemde daha farklı bir yol izleyip bu pandemi dönemini fırsata çevirmek isteyenler de bulunuyor.

Peki, bu noktada ne yapılmalı? SEO ve dijital pazarlama bütçeleri düşürmek, çalışmaları durdurmak mantıklı mı?

Dijital pazarlama çalışmaları ve SEO'yu bu dönemde kesmek markaların biraz para biriktirebilmesini sağlayabilecek bir adım olsa da tüm pazarlama kampanyası üzerinde feci bir etkisi olabileceğini asla unutmamak gerekiyor.

Koronavirüs eninde sonunda bitecek. Evet, her şey eskisi gibi olmayacak. Her alanda ciddi değişikliklerin yaşanacağını hepimiz biliyoruz. Bu küresel salgın hepimiz için ciddi bir sınav, acı bir tecrübe oldu. Bu durumdan en çok etkilenen şüphesiz küresel ekonomi, iş dünyası olacak.  

Buna rağmen bu dönemde daha önce yapılan tüm pazarlama çalışmalarını bir anda durdurmak çok mantıklı değil. Pandemi sırasında SEO yapmaya, dijital pazarlama çalışmalarına devam etmezseniz, bittiğinde sıfırdan başlamanız gerekeceğini kesinlikle unutmamalısınız. Bu dönemde pazarlama çalışmalarınızı duraklatarak tasarruf edebileceğinizden çok daha büyük miktarlar kaybedebilirsiniz. 

Koronavirüs pandemi sırasında SEO çalışmaları neden sürmeli?


İnsanlar kaliteli bilgiye aç  

COVID-19 milyonlarca insanı izole tuttuğundan dolayı birçok kişi kaliteli içeriğin önemini daha fazla anladı. İnternetin can damarı içerik bu dönemde eskisinden çok daha önemli. Yüksek kaliteli içerik talebi her zamankinden daha fazla. Bu yüzden SEO'nun içerik bileşenine daha fazla zaman ayırmanız gerekiyor.

Şu anda yüksek sıralamalar elde etmek için mükemmel bir zaman çünkü insanlar bilgileri eskisinden daha sık arıyorlar. Potansiyel müşterilerinizin, evde kaldıkları için web'de gezinmek için daha fazla zamanları var.

Eski içeriği yeniden düzenleyerek ve yeniden kullanarak içerik pazarlama yatırımlarını en aza indirmek mümkün. Blog yayınlarını e-Kitaplara, makaleleri web seminerlerine ve çok daha fazlasına dönüştürebilirsiniz. Eski içeriği aramayı ve güncellemeyi düşünün.

Rakipleriniz bu dönemde sizin gibi düşünmüyor, çalışmalara tam gaz devam ediyor


Şirketiniz hangi nişte olursa olsun, ciddi bir rekabetle karşı karşıya kalabilirsiniz. Neredeyse tüm rakiplerinizin mevcut durumdan dolayı SEO çabalarını bırakmayı planladığını düşünseniz de durum böyle değil. Birçoğu daha fazla trafik almak ve daha iyi sıralama elde etme fırsatı için elindeki tüm kozu oynayacak. Şimdi ayakta durarak rekabete bir başlangıç ​​yapacaksınız. Her şey normale döndüğünde ve SEO çabalarınızı sürdürdüğünüzde, çok önde olacaklar. Panik yapan şirket olmamak önemlidir. Bunun yerine, durumdan tam olarak yararlanan şirket olun. Bu şekilde rekabette öne geçebilirsiniz.

Müşterilerin hizmetlerinize hala ihtiyacı var  

Mevcut ve potansiyel müşterileriniz hiçbir yere gitmedi. Elbette, ekonomik gerileme satın alma yeteneklerini engellemiş olabilir ancak bunların çoğu hala hizmetlerinizden yararlanmaya hazır durumda.

SEO çalışmalarınızı durdurursanız, sadece rekabetin gerisinde kalmazsınız, mevcut müşterilerinizi kaybedersiniz. İle gelecekteki iş % 80 mevcut müşterilerin % 20'si bağlı böyle bir kayıp son derece zararlı olabilir. SEO çalışmalarınıza devam ederek, müşterilere sizinle çalışma şansı veriyorsunuz. 10 düşerek inci arama motoru sonuçlarında sayfa, bu fırsattan onları yağmalayan.

SEO sürekli bir çalışma

Tıklama başına maliyet, arama motoru reklamcılığı pazarlamasının aksine SEO sürekli bir süreçtir. Bir süre sonra sonuçları göstermeye başlar. Doğru şekilde beslenmezse hızlı çalışmayı durduracaktır.

Bu süreçte SEO ve diğer dijital pazarlama çalışmalarınızı durdurursanız şimdiye kadar elde ettiğiniz her şeyi kaybedebileceğinizi göze almanız gerektiğini bilmelisiniz. Geçen ay / yıl / on yıl içinde SEO stratejisine yatırım yaptığınız tüm paralar boşa gidecek. Buna değer mi? Dünya normale döndüğünde, SEO çabalarınızı sıfırdan başlatmanız gerekir. Kesinti süresi boyunca SEO sağlayıcısı ile olan ilişkinizi kaybedebilirsiniz. Yeni bir şirket bulmak, birçok şirket yeni SEO stratejilerine odaklanacağından kurtarma döneminde zor olabilir.

Hala paraya ihtiyacınız olduğunu unutmayın

Zor zamanlar geçse de işinizi kaybetmek istemediğiniz bir gerçek. Uygun bir pazarlama çabası olmadan, ayakta kalmak imkansızdır. Pazarlama satışları artırır ve satışlar nakde çevrilir.

Yatırımlarınızın getirisi pandemi öncesi dönemde olduğu kadar etkileyici olmayabilir, ancak yine de sürdürülebilirlik açısından yeterli olabilir.

Bu dönemde pazarlama çabalarınızı durdurmak, işletmenizi tamamen bırakmak anlamına gelecektir. COVID-19'un küresel çapta etkisi zayıfladığında bir kenara bıraktığınız işletmenizi, ürün ve hizmetlerinizin pazarlamasını yeniden kurgulamak ve daha fazla rekabetin olacağı piyasa tutunmanız zor olabilir.

Koronavirüs pandemi sırasında SEO önerileri

Koronavirüs öncesi SEO çalışmalarınızı imkanlarınız dahilinde yürütmeye devam edin. Çalışmalarınızı bir anda bırakmak çok daha büyük bütçe ayırarak yeniden başlamanıza, zaman kaybetmenize yol açacaktır.

İçeriğe yatırım yapın. Bu dönemde birçok içerik üreticisi, içerik yazarı evde yeni iş taleplerine açık durumda. İhtiyaçlarınız doğrultusunda kaliteli içerik üreticileri ile çalışabilirsiniz. Marka, ürün ve hizmetlerinizin arama motorunda etkili bir şekilde konumlandırılması için güçlü içeriklere artık çok daha fazla ihtiyacınız var.

Eski içeriklerinizi güncelleyin, zenginleştirin. Koronavirüs ile alakalı olabilecek içerikleri ürün ve hizmetlerinizi de harmanlayarak hedef kitleye sunun.

Bu dönemde online PR çalışmaları da yürütmeye özen gösterin. Basın bülteni dağıtımı servisleri ile çalışarak online görünürlüğüzü devam ettirin. Bana çeşitli PR ajanslarından ve kurumlardan gelen basın bültenlerinin neredeyse %90'ı koronavirüs ile alakalı. Ürün ve hizmetlerinizi pandemi dönemi ile ilişkilendirerek haber değeri taşıyan basın bültenleri sayesinde medyada görünür olmanız kolaylaşabilir.

Şirket, marka adının popüler haber sitelerinde sıkça yer almasının Google algoritmasını olumlu yönde etkilediğini ve markanın web sitesinin sıralamalarına olumlu katkıda bulunabileceğini asla unutmayın. İçerik yazımı, dijital PR çalışması, basın bülteni yazımı ve dağıtımı ile ilgili talepleriniz için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Koronavirüs pandemisi sırasında SEO'ya neden devam etmelisiniz? Koronavirüs pandemisi sırasında SEO'ya neden devam etmelisiniz? Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Nisan 19, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.