
Birçok yönden,
geleneksel PR'a benziyor ancak yalnızca çevrimdışı yöntemlerle ulaşılamayan çok
daha geniş bir kitleye daha kolay, hızlı ve ekonomik bir ulaşma fırsatı sunuyor.
En iyi etkiyi elde etmek için,
dijital halkla ilişkiler, arama motoru optimizasyonu (SEO), içerik pazarlaması,
etkileyicilere erişim ve sosyal medya gibi internet tabanlı stratejilere
dayanıyor.
Digital PR, bir markanın çevrimiçi varlığını ve
görünürlüğünü artırabilecek en güçlü bir stratejidir. Online PR sayesinde şirketler diledikleri zaman doğrudan
hedef kitleleriyle etkileşime geçebiliyor. Hedef kitle ile bağlantı kurarak, paylaşımda bulunarak, bir diyalog başlatmak ve haberleri
her zamankinden daha hızlı yaymak mümkün olabiliyor.
Türkiye'de hala birçok firma, KOBİ, kişi ve girişim online PR çalışmalarına sıcak bakmıyor. Dijital pazarlama faaliyetlerinin hızla yükseldiği bu zamanda online PR desteği almayanlar aslında çok şey kaybediyor.
Online PR etkili olmasaydı her ölçekten yüzlerce firma her gün basın bülteni dağıtımı yapar mıydı? Medyada haber olmak için her gün yüzlerce firmanın, markanın online basın bülteni dağıtımı servislerini kullandığını biliyor musunuz? E-posta kutuma Türkiye'de onlarca farklı PR ajansından, yüzlerce farklı markadan her gün sayamadığım kadar basın bülteni geliyor.
Marka, ürün ve hizmetlerin medyada etkili bir şekilde konumlandırılması, marka bilinirliğini, satışları artırmak için her ölçekteki firmanın ve kişilerin online PR çalışması yapmasını, online PR danışmanlığı almasını tavsiye ediyorum.
Dijital halkla ilişkiler neleri içerir?
İnternet sayesinde çevrimiçi tanıtım olanakları sınırsız bir şekilde yapılabiliyor. Online PR çalışmaları sayesinde işletmelerin
hedef kitleleriyle daha kolay ve daha fazla kanal aracılığıyla etkileşim kurması kolaylaştı. Oysa eskiden halkla ilişkiler çalışmalarını yürütmek çok daha zordu ve ciddi bir zaman alıyordu.
Dijital halkla ilişkiler ajansları, geleneksel halkla ilişkiler çalışmalarından farklı olarak içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması gibi yeni nesil pazarlama yöntemlerini de kullanarak markaların görünürlüklerini artırmayı ve maksimum fayda görmelerini sağladı. Şimdilerde iyi hazırlanmış bir basın bülteni ile dakikalar içinde medyada yer bulmak mümkün hale geldi.
Bir dijital PR uzmanı, müşterinin online varlığını
geliştirmek için çok çeşitli taktikler kullanıyor:
Dijital PR kapsamında;
Online basın bültenleri hazırlama,
Basın bültenlerinin web sitenize ilişkin bağlantılar ile
optimize edilmesini sağlamak,
Bu işlem okuyuculara daha fazla bilgi bağlantısı
sağlar ve yüksek trafik bloglarından ve haber sitelerinden web sitelerine yüksek
otorite bağlantıları sağlayarak arama sıralamalarını güçlendirir.
Daha geniş bir itibar ve yüksek kaliteli geri dönüşler elde
etmek için çevrimiçi içerik yayınlama
Online basın listesi oluşturma kapsamında
gazeteciler ve blogcularla ilişkiler kurma,
Online basın bülteni dağıtımı servislerinden yararlanma,
Basın listelerine bülten gönderimi,
İşletme profilini düzenleme,
Çevrimiçi incelemeleri ve röportajları düzenleme,
Sonuçları ölçümleme,
Online PR hedefleri
Dijital halkla ilişkiler ve geleneksel halkla ilişkiler,
ortak bir hedefi paylaşıyor. Her ikisi de bir markayı daha tanınabilir kılmak
için gerekli stratejilerdir. Aralarındaki temel fark, bu hedefi gerçekleştirmek için
kullanılan yöntemlerin ve araçların farklı olmasıdır.
Dijital PR, dijital araçları kullanırken marka değeri
oluşturmayı amaçlıyor. Dijital çağda rakiplerin hızla artması
güçlü bir marka oluşturmayı zorlaştırıyor ancak görünürlüğü artırmak ve
rekabetçi kalmak için kullanılabilecek çok çeşitli yöntemler olduğunu da unutmamak gerekiyor.
Dijital PR kullanmayan markaların, şirketlerin rekabetçi piyasa koşullarında pastadan pay kapması giderek zorlaşıyor. Online PR'dan uzak olanlar, dijital pazarlama çalışmalarının hızla yükseldiği günümüz iş dünyasında kolayca
boğulabilir. Tüketiciler görünürlüğü daha fazla olan markaları, ürünleri ve hizmetleri tercih ediyor.
Kendini rakiplerinden ayırmak, marka bilinirliğini artırmak, hedeflediği pazarda ve potansiyel müşteriler nezdinde daha fazla görünmek isteyen firmalar için iyi
tanımlanmış bir marka stratejisi oluşturmada dijital PR desteği çok önemli.
Digital PR markanıza nasıl fayda sağlar?
Henüz bir dijital PR çalışması yürütmediyseniz markanıza ne tür faydaları sağlayacağı hakkında bilgi sahibi olmayabilirsiniz. Düzenli bir şekilde yürütüldüğü takdirde maksimum fayda almanızı sağlayacak online PR ile marka bilinirliğinizi artırmanız sandığınız kadar zor değil.
Web sitenizin trafiği artar
Online basın bülteni dağıtımı sayesinde markanız çevrimiçi olarak daha fazla kişinin dikkatini çekmesi ve kurumsal web sitenizi daha fazla ziyaret edilmesi mümkün olur.
Arama motoru sorgulamalarında daha üst sıralarda yer alırsınız
marka adının popüler haber sitelerinde sıklıkla yer alıyor
olmasının, Google algoritmasını olumlu yönde etkilediğini ve markanın web
sitesinin sıralamalarına olumlu katkıda bulunduğu bir gerçek.
İçeriğiniz web
sitenize bağlantı veren yüksek otorite sitelerinde yayınlandığında SEO
sıralamanız hedef anahtar kelimeleriniz için artacaktır. SEO sıralamanız
yükseldikçe, bu aynı zamanda web sitenizin trafiğini ve potansiyel satışlarını
veya satışlarını da artıracaktır.
Sektörünüzde otorite olabilirsiniz
Otorite
sitelerde yüksek kaliteli makaleler yayınlamak, güvenilir bir bilgi kaynağı
olarak itibarınızı artıracak ve markanıza olan güveni artıracaktır. Popüler haber sitelerinde yer alan markalar tüketicilerin ve yatırımcıların gözünde her zaman bir adım daha önde. Medyada haber olmuş markalar, firmalar her zaman daha güvenilir bulunuyor.
Yeni müşteriler kazanabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz
Dijital PR sayesinde medyada yer alan haberlerinizle etkileşime geçen ve web sitenizi ziyaret eden potansiyel
müşteriler sizin gerçek müşterileriniz olabilir. Daha fazla ürün ve hizmet satışı yapmak kolaylaşır. Tüketiciler satın almayı düşündükleri ürün ya da hizmet ile ilgili internet aramalarından sıkça faydalanıyor. Medyada yer almış bir haber, iyi hazırlanmış bir blog yazısı satın alma davranışlarını önemli ölçüde etkiliyor.
Marka imajınızı olumlu geliştirebilir ve güveni artırırsınız
Hedef
kitleniz, markanız hakkında gittikçe daha iyi şeyler duymaya ve artan sayıda
olumlu yorum görmeye başlayacak. Markanızın adının irili ufaklı birçok haber sitesinde yer alması, nitelikli bloglarda geçmesi tüketicilerin size olan güvenini pekiştirmede önemli. Hedeflediğiniz kitlenin gözünde olumlu bir imaj çizmek için bulunmaz bir fırsat.
Düşük bütçe ile etkili geri dönüş alabilirsiniz
Online PR çalışması, geleneksel PR çalışmalarına oranla hem daha hızlı hem de daha ekonomik. Çok düşük bütçeler ile online basın bülteni dağıtımı yapmak, medyada haber olarak yer bulmak mümkün olabiliyor. İyi hazırlanmış bir basın bülteni binlerce liralık reklamlardan çok daha verimli olabiliyor. Tüketiciler artık salt reklam yerine içerik ile muhatap olmak istiyor.
Bir tavsiye: Online PR kapsamında içeriğinizi yeniden hedefleyin
İçerik pazarlaması, bir dijital halkla ilişkiler
kampanyasının önemli bir parçasıdır. İçeriğiniz ne kadar paylaşılır ve
bulunursa, otorite olarak itibarınız ve statünüz o kadar artacaktır. Daha önce yazdığınız içeriklerinizi farklı bir içerik biçimine
dönüştürülebilir, yeniden tasarlanarak farklı bir platformda paylaşılabilir
veya yayınlayabilirsiniz. Örneğin, blog yayınlarınıza yeni bilgiler ekleyerek
genişletilebilir ve aşağıdakiler gibi başka içerik türlerine yeniden
yerleştirilebilirsiniz:
-İnfografik
-Konuk blog yazısı
-Yerel gazetede bir makale / haber
-Tanıtım yazısı yayınlama
-LinkedIn haber güncellemesi
-Kısa bir video
Bu şekilde, bir içerik birden fazla kaynak için bilgiye
dönüştürülebilir ve bunların tümü itibarınızı artırmaya ve büyütmeye yardımcı
olmak için paylaşılabilir.
Dijital PR çalışmalarınızı sosyal medya ile destekleyin
Dijital bir PR kampanyasında çok az araç sosyal medyadan
daha güçlüdür. Sosyal medya aracılığıyla, müşteriler ve etkileyicilerle
bağlantı kurabilir, rakiplerinizin stratejisini inceleyebilir ve nişiniz
hakkında sürekli olarak konuşabilirsiniz.
Ek kaliteli içerik yazmaya ve yayınlamaya devam ettikçe,
bunu sosyal medya kanallarında tanıtmaya devam edin ve başkalarını da
paylaşmaya ve tanıtmaya teşvik edin. Paylaşmaya ve tartışmaya değer değer ve
bilgiler sunun.
Sosyal medyanın, hedef kitlenizle geleneksel halkla
ilişkiler kullanılarak asla gerçekleştirilemeyecek şekilde sohbet etme ve
iletişim kurma fırsatı verdiğini unutmayın. Bu platformda, sürekli satış
yapmaya çalışmak yerine hedef kitlenizin dikkatini çekme, etkileme ve ustaca
ikna etme fırsatına sahipsiniz. En önemlisi, şimdiye kadar hangi bilgileri,
ürünleri veya hizmetleri bulamadıklarını öğrenmek için isteklerini ve
ihtiyaçlarını dinleme fırsatı verir.
İnternet kullanıcılarının büyük kısmı sosyal medyada
aktiftir, bu da markanızın tanınması için tam olarak nerede olması gerektiği
anlamına gelir. En rahat oldukları insanlarla etkileşim kurmak ve onlarla
etkileşim kurmak doğal olarak adınızı ve itibarınızı artıracaktır.
Ne kadar çok dijital PR stratejisi kullanırsanız, markanızın
itibarını artırma ve işinizi başarıyla büyütme olasılığınız o kadar artar.
Pazarlama ve dijital halkla ilişkiler arasındaki farklar neler?
Çevrimiçi pazarlama ve dijital halkla ilişkiler arasında
belirgin bir fark yoktur. Genel olarak, pazarlama özellikle satışlara
odaklanırken, PR markanız üzerinde olumlu bir izlenim yaratmaya odaklanır.
Digital PR, markanızın neyi temsil ettiği, onu neyin
benzersiz kıldığı ve özellikle şu anda yeni ve heyecan verici olan şey hakkında
bilgi edinmeyi amaçlıyor. Pazarlama tipik olarak dönüşümlere daha fazla
odaklanırken, daha çok trafik ve farkındalığı artırmayı amaçlamaktadır.
Pazarlama ile, bir ürünü veya hizmeti doğrudan
tanıtıyorsunuz. Dijital PR ile markayı veya şirketi bir bütün olarak
tanıtmaktasınız. Dijital halkla ilişkilerin arkasındaki temel ilke, marka
bilinirliğini artırmak için haber değeri olan bir şeyi teşvik etmektir.
Çoğunlukla, pazarlamanın etkili olabilmesi için ilişkiler ve
itibar oluşturmak gerekir. İdeal olarak, dijital halkla ilişkiler ve pazarlama
birlikte çalışmalıdır, her strateji diğerini tamamlar ve zenginleştirir.
Online PR danışmanlığı / Online PR çalışması
Firma, ürün ve hizmetlerinizin online medyada görünürlüğünü artırmak istiyorsanız dijital PR konusunda çözüm ortağınız olabilirim. Online PR danışmanlığı hakkında bilgi ve fiyat teklifi için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
Neden Online PR çalışması yapılmalı? Online PR nasıl fayda sağlar?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Nisan 20, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: