Kaliteli, okuyuculara faydalı ve arama motorunda daima üst sıralarda yer alabilecek içerikler yazmak istiyorsanız bu yazıyı okumanızı öneriyorum.
Bu yazıda SEO uyumlu makale yazmak isteyenler için 3 temel aşamadan bahsedeceğim. Bu 3 temel aşamayı yazma sürecinizde uygulayarak profesyonel içerikler üretmeniz daha kolay olacak.
İçeriğinizin okunabilir olduğundan emin olun
Bu yazıda SEO uyumlu makale yazmak isteyenler için 3 temel aşamadan bahsedeceğim. Bu 3 temel aşamayı yazma sürecinizde uygulayarak profesyonel içerikler üretmeniz daha kolay olacak.
Makale yazmanın 3 aşaması
Bir konuya veya yazmak istediğiniz bir hikayeye karar
vermek SEO uyumlu makale yazımının ilk aşamasını oluşturuyor. SEO yazma süreci üç aşamadan
oluşuyor. Bunlar hazırlama, yazma ve düzeltme (düzenleme) olarak sıralanabilir.
1. aşama: Metin hazırlama
Gerçek SEO uyumlu içerik yazarlığı sürecinin ilk aşaması metni
planlamaktır. Bu noktada biraz
zaman ayırarak ne yazacağınızı düşünmelisiniz. Aklınızda bir konu
olacak, ancak yazmaya başlamadan önce aşağıdaki sorulara da net cevaplar
vermeniz kaliteli ve profesyonel içerikler üretmenizi kolaylaştıracaktır.
1- Makalenizin amacı nedir? Neden yazıyorsun? Yazacağınız içerik ile ne elde etmek
istiyorsun?
2- Yayınınızın ana mesajı ne olacak? Yazdığınız içerikte cevaplamak istediğiniz
anahtar soru nedir?
3- Hedef kitleniz kim ? İnternette ne arıyor?
4- Yazınızı yazmak için hangi bilgilere ihtiyacınız var?
5- Bilgilerinizi hangi sırayla sunacaksınız? Makalenizin yapısı
ne olacak?
Blog yazısı hazırlama hakkındaki bu yazıda bu soruların cevaplarını öğreneceksiniz.
Metin ve arama amacınızın amacı
Yazacağınız makalenin amacı nedir ? Bunu önceden
düşünmek önemli, çünkü makalenizi nasıl yazmanız gerektiğini en çok etkileyen unsur.
Kullanıcıları bilgilendirmek mi istiyorsunuz, eğlendirmek mi, yoksa onları
sitenizde bir şeyler yapmaya ikna etmek mi? Hazırlık adımı aynı zamanda
ziyaretçinizin niyetini de dikkate almanız gereken zamandır. Anahtar kelime
araştırmanız belirli bir sorgunun arkasındaki amacın okuru bilgilendirici olduğunu gösteriyorsa ve o anahtar kelime için ikna edici, satış odaklı bir sayfa
yazmak doğru bir hedef olmayacaktır. Bu noktada içerik yazmaya başlamadan önce kullanıcının
niyetini düşünmeniz gerekiyor. Bilgilendirici bir metin yazarken kullanacağınız
dil net ve odaklanmış olmalı, ikna edici dil genellikle okuyucuya daha fazla
odaklanarak çok olumlu olacaktır. Eğlenceli metinler daha gayri resmi dil, kelime
oyunu veya abartı kullanma eğilimindedir.
Metin yapısı
Makalenizi planlamanın önemli bir unsuru yapısını
oluşturmaktır. Metnin yapısı sitenizde iyi bir SEO sıralaması için hayati önem taşımyor.
İçeriğinizin net bir yapısı varsa, Google'da iyi sıralama şansınız daha
yüksek olacak.
Başlamadan önce içeriğinizin yapısını düşünün. İçerik yapısı, okuyucunun makalenin ana
noktalarını kavramasına yardımcı olmak açısından önemli bir husustur.
Net bir yapıya sahip yayınlar ve sayfaların olması sitenizde
daha yüksek dönüşümleri de beraberinde getirecektir. Ziyaretçilerin mesajınızı doğru anlamaları
halinde ürünlerinizi satın alma veya web sitenize dönme şansınız daha
yüksek olacaktır. Bir yazının yapısının nasıl kurulacağına dair pratik ipuçları için,
net bir blog yazısı yapısı oluşturmayı hedefleyin.
2. aşama: İçeriği yazma
1. aşamayı tamamladıysanız şimdi gerçek SEO yazma işlemine start verebilirsiniz. Bu,
makalenize harcadığınız toplam sürenin yalnızca % 20'sini alacak.
Sadece yazın
SEO içerik yazarlığının bu aşaması için en önemli ipucu
sadece yazmaktır. Blog yazısı yazmak, içerik yazmak isteyenler genellikle ilk cümleyi (veya bu konunun ilk
paragrafını) bulmakta zorlanıyor. Bu aşamada, ilk paragrafı tamamen
yazmayı atlayabilirsiniz. İlk paragrafınızın içermesi gereken içeriğe ilişkin
birkaç kelime yazıp ikinci paragrafı yazmaya başlayın. Ben genelde blog yazısı yazarken böyle yapıyorum. İçeriğinizin gövde metninden çıktıktan sonra başlangıçlar ve sonlar yazmak daha kolay oluyor. Bir cümle dilbilgisi açısından doğru değilse veya garip
geliyorsa, sadece devam edin ve henüz endişelenmeyin. Bu şeyleri düzenleyen bir
sonraki aşamada yeniden yazabilirsiniz. Yazma aşamasında, yazma akışında kalmak
önemli.
İçeriğinizin yapısına sadık kalın
Yazarken, hazırlık aşamasında oluşturduğunuz yapıyı anahat
olarak kullanın ve paragrafları bu plana göre yazın. Net paragraflar
yazdığınızdan emin olun. Her paragrafa en önemli cümle ile başlayın, sonra
açıklayın veya üzerinde durun. Okuyucularınız, paragraflarınızın ilk
cümlelerini okuyarak makalenizdeki en önemli içeriği kavrayabilecekler.
Bir ekrandan baştan sona bir blog yazısını ya da makaleyi okumak zordur. Bu nedenle okuyucularınızın blog
yayınınızın tamamını okumasını istiyorsanız, okumayı kolaylaştırmanız gerekir.
Güzel ve okunması kolay yayınlar, daha fazla geri gelen ziyaretçi ve daha
yüksek bir dönüşüm oranı ile sonuçlanır. En önemlisi, metninizin yazdığınız
kitleye uygun olduğundan emin olun.
Okunabilir metinler yazmayla ilgili daha fazla ipucu okumak
için, blog gönderilerini nasıl daha okunaklı hale getirebileceğinize ilişkin
ipuçlarını ve blogunuzun tipografisini nasıl geliştireceğinize ilişkin
ipuçlarını içeren yazımızı okuyun. Bu ipuçları gerçekten SEO içerik yazarlığı
işleminize ince ayar yapmanıza yardımcı olacaktır.
Yazı stilinizi geliştirmenin birkaç yolu
Bazı insanlar doğal yazarlar ve SEO metin yazarlığı için
herhangi bir ipucuna ihtiyaç duymuyorlar - birkaç dakika içinde çekici, eğlenceli,
okunabilir bir makale yazabiliyorlar. Diğerleri bu beceriden yoksundur. Ancak,
çekici yazma bir yetenek meselesi olsa da, uygulama kesinlikle yardımcı olur!
Yazım stilinizi geliştirmek için bazı ipuçlarına ve denemek için iki yazı
stiline bakalım.
Fırsat buldukça bir şeyler okuyun
Çekici bir yazı stili geliştirmek istiyorsanız, gerçekten
çok okumak yardımcı olur. Okuma (romanlar, bloglar, dergiler, her neyse) size
kendi harika makalelerinizi yazmaya ilham verecektir. Size diğer insanların
cümlelerini nasıl oluşturduklarını ve paragraflarını nasıl oluşturduklarını
öğretecektir. Size mizahın nasıl kullanılacağını ve dil ile nasıl oynanacağını
öğretir. Ayrıca, güzel okunabilir bir makale yapan şey hakkında bağırsak hissi
geliştirmenizi sağlar. Yazı stilinizi nasıl geliştireceğiniz hakkında daha
fazla ipucu istiyorsanız, çekici bir yazı stilinin nasıl elde edileceğiyle
ilgili blog yayınımızı okuyun .
Ters piramit tekniği
Gazetecilikte iyi bilinen bir yazı stili olan ters piramit,
temel olarak en önemli bilgilerinizi ön plana çıkardığınız anlamına geliyor.
Anahtar noktanızı üçüncü paragrafın yarısına gömemezsiniz, ancak ilk
paragraftaki hikayenin tamamını anlatın. Tabii ki, aşağıdaki paragraflarda
ayrıntılı olarak açıklayabilirsiniz. Ama ana mesajınızı hemen iletirsiniz. Bu yazı
stili, bazı makale türleri için oldukça uygundur. Özellikle, web içeriğinin
giderek daha çok bir araştırmacının sahip olabileceği her türlü soruyu
cevaplamak için kullanması kullanışlı oluyor.
Hikaye anlatma tekniği
Herkes iyi bir hikayeyi sever ve çoğu insan muhtemelen
özellikle kişisel deneyimlerden iyi bir hikaye anlatabilir. SEO içerik üretirken hikayelerin gücünü kullanabilirsiniz. Blog yayınlarında ya da ürün sayfalarında olsun, okuyucunuzun
ilgisini çekmede rol oynayacaktır. Hikayeler daha fazla netlik
sağlayabilir ve hatta okuyucularınızın sizi daha kolay hatırlamasına yardımcı
olabilir.
Yazarken bir ara verin
SEO uyumlu kaliteli ve faydalı içerikler üretmek yoğun bir süreç gerektiriyor. Uzun süre
yazarsanız, konsantre olmanın zorlaştığını göreceksiniz. Yazım esnasında kafanızın karışmaya başladığını fark ederseniz hemen mola verin. Mola vermek tekrar içeriğinize konsantre olmanız açısından çok önemli.
Kişisel olarak konuşursak, bir seferde 30 dakikadan fazla
yazamıyorum. Sıkılıyorum ya da dikkatim dağılabiliyor. Bu noktada bilgisayar başından kalkıyorum. Evdeysem ya başka bir odaya geçiyorum ya da 5-10 dakika koltuğa uzanıyorum. Kendime hemen bir kahve yapıyorum. Taze ve yenilenmiş bir konsantrasyon ve yaratıcılık düzeyiyle
yazınıza dönmek için 5-10 dakikalık bir mola bile yeterli olabiliyor. Mola vermeden yazmak sizin üretkenliğinizi, istikrarlı bir şekilde içerik üretmenizi engelleyebilir.
3. aşama: İçerik düzenleme
Yazınızı bitirdikten sonra makalenizin ilk taslağına sahip
olacaksınız. Bu ilk taslak yazının son aşamasında geliştireceğiniz şeydir. Son
adım hala çok zaman alacaktır.
Düzenleme aşaması SEO içerik yazarlığı sürecinin son aşamasıdır. İçeriğinizde uyumu bozan kısımları atmaktan korkmayın. Yazımını tamamladığınız içeriği
okumalı, yeniden okumalı ve yeniden okumalı ve garip cümleleri, belirsiz
ifadeleri ve karışık paragraf yapılarını düzeltmelisiniz.
Peki, içeriğinizi ayrıntılı
bir şekilde düzenlemek için hangi adımları uygulayabilirsiniz?
Adım 1: Yavaşça ve yüksek sesle okuyun
Bu aşamaya parçanızı yavaşça ve yüksek sesle okuyarak başlayabilirsiniz. Her cümle dilbilgisi
açısından doğru olmalı ve yazım kusursuz olmalıdır. Kendi çalışmanız için çok
eleştirel olmalısınız.
2. Adım: Cümlelere odaklanın
Her cümlenin doğru olduğundan emin olarak başlayın.
Kelimelerin yazımına odaklanın. Cümlelerin dilbilgisi açısından doğru olduğundan ve okunabilirliğini kontrol
edin. Cümlelerinizin çok uzun olmadığından emin olun.
3. Adım: Paragraflara odaklanın
Bir paragraftaki tüm cümlelerin uyum içinde olmasına dikkat edin. Paragrafları çok fazla uzun tutmayın. Uzun paragraf ile karşılayan okuyucuların çoğu yazıyı baştan sona okuma konusunda tereddüt edebiliyor. Paragrafları oluşturan cümlelerin de ortalama uzunlukta olmasına özen gösterin.
4. Adım: Metin yapısını kontrol edin
Paragraflar arasındaki yapının net olup olmadığını kontrol
edin. Makalenizdeki konular mantıklı bir sırayla mı sunuluyor yoksa bazı
değişiklikler yapmanız mı gerekiyor?
Ayrıca başlıklarınızı ve alt başlıklarınızı da kontrol
etmelisiniz. Odak anahtar kelimenizin bu başlıklardan ve alt başlıklardan
birinde olduğundan emin olun. Ancak aynı derecede önemli olan başlıkların,
okuyucularınızın metninizin yapısını kavramasına yardımcı olduğundan emin olun.
5. Adım: Geri bildirim isteyin
SEO içerik yazarlığı sürecinizin son adımı geri bildirim
almaktır. Bu noktada ya içeriğinizi yakın çevrenizden birilerine okutacaksınız ya da blogunuzda yayınlayacaksınız yayınladıktan sonra okurlardan yazı ile ilgili geri bildirim isteyeceksiniz. Geri bildirim, yazardan başka birinin
perspektifine izin verir ve neredeyse her zaman yazıda büyük gelişmeler sağlar. Kitlenizden birisinin iletinin doğru bir şekilde
iletilip iletilmediğini test etmek için yayınınızı okumasına izin vermek de
yararlı olacaktır. Ayrıca, profesyonel yazma ve editör gibi dil bilgisi
becerilerine sahip birinden gelen geri bildirimler, blog yayınınızı daha da
geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Bu blog yazısındaki adımları içerik üretim sürecinizde uygularsanız kaliteli ve değerli içerikler üretmeniz daha kolay olacaktır. Yazdıkça kendinize güveniniz de artacak böylece daha iyi, daha güçlü içerikler üretmek için her seferinde daha bir heyecanla bilgisayarınızın başına oturacaksınız. Bir anda iyi içerik yazarı olmak mümkün değildir. İlk başlarda ben de berbat yazılar yazıyordum. Yazdıklarımı okuduğumda beğenmiyordum. Zaman içine bol bol yazı pratiği yaptım ve profesyonel içerik üretimi konusunda önemli bir yol kat etmeye başladığımı fark ettim. Yazdığım her içerik beni biraz daha profesyonelleştirdi. Şimdilerde içerik yazımında zorlanmıyorum çok daha kolay bir şekilde farklı türlerde içerik üretebiliyorum.
Kaliteli, özgün ve değerli içerik yazmanın 3 temel aşaması
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Nisan 10, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: