Kaliteli, özgün ve değerli içerik yazmanın 3 temel aşaması

Kaliteli, okuyuculara faydalı ve arama motorunda daima üst sıralarda yer alabilecek içerikler yazmak istiyorsanız bu yazıyı okumanızı öneriyorum.

Bu yazıda SEO uyumlu makale yazmak isteyenler için 3 temel aşamadan bahsedeceğim. Bu 3 temel aşamayı yazma sürecinizde uygulayarak profesyonel içerikler üretmeniz daha kolay olacak.

Makale yazmanın 3 aşaması

Bir konuya veya yazmak istediğiniz bir hikayeye karar vermek SEO uyumlu makale yazımının ilk aşamasını oluşturuyor. SEO yazma süreci üç aşamadan oluşuyor. Bunlar hazırlama, yazma ve düzeltme (düzenleme) olarak sıralanabilir.

1. aşama: Metin hazırlama

Gerçek SEO uyumlu içerik yazarlığı sürecinin ilk aşaması metni planlamaktır. Bu noktada biraz zaman ayırarak ne yazacağınızı düşünmelisiniz. Aklınızda bir konu olacak, ancak yazmaya başlamadan önce aşağıdaki sorulara da net cevaplar vermeniz kaliteli ve profesyonel içerikler üretmenizi kolaylaştıracaktır.

1- Makalenizin amacı nedir? Neden yazıyorsun? Yazacağınız içerik ile ne elde etmek istiyorsun?

2- Yayınınızın ana mesajı ne olacak? Yazdığınız içerikte cevaplamak istediğiniz anahtar soru nedir?

3- Hedef kitleniz kim ? İnternette ne arıyor?

4- Yazınızı yazmak için hangi bilgilere ihtiyacınız var?

5- Bilgilerinizi hangi sırayla sunacaksınız? Makalenizin yapısı ne olacak?

Blog yazısı hazırlama hakkındaki bu yazıda bu soruların cevaplarını öğreneceksiniz.

Metin ve arama amacınızın amacı

Yazacağınız makalenin amacı nedir ? Bunu önceden düşünmek önemli, çünkü makalenizi nasıl yazmanız gerektiğini en çok etkileyen unsur. Kullanıcıları bilgilendirmek mi istiyorsunuz, eğlendirmek mi, yoksa onları sitenizde bir şeyler yapmaya ikna etmek mi? Hazırlık adımı aynı zamanda ziyaretçinizin niyetini de dikkate almanız gereken zamandır. Anahtar kelime araştırmanız belirli bir sorgunun arkasındaki amacın okuru bilgilendirici olduğunu gösteriyorsa ve o anahtar kelime için ikna edici, satış odaklı bir sayfa yazmak doğru bir hedef olmayacaktır. Bu noktada içerik  yazmaya başlamadan önce kullanıcının niyetini düşünmeniz gerekiyor. Bilgilendirici bir metin yazarken kullanacağınız dil net ve odaklanmış olmalı, ikna edici dil genellikle okuyucuya daha fazla odaklanarak çok olumlu olacaktır. Eğlenceli metinler daha gayri resmi dil, kelime oyunu veya abartı kullanma eğilimindedir.

Metin yapısı

Makalenizi planlamanın önemli bir unsuru yapısını oluşturmaktır. Metnin yapısı sitenizde iyi bir SEO sıralaması için hayati önem taşımyor. İçeriğinizin net bir yapısı varsa, Google'da iyi sıralama şansınız daha yüksek olacak.

Başlamadan önce içeriğinizin yapısını düşünün. İçerik yapısı, okuyucunun makalenin ana noktalarını kavramasına yardımcı olmak açısından önemli bir husustur.

Net bir yapıya sahip yayınlar ve sayfaların olması sitenizde daha yüksek dönüşümleri de beraberinde getirecektir. Ziyaretçilerin mesajınızı doğru anlamaları halinde ürünlerinizi satın alma veya web sitenize dönme şansınız daha yüksek olacaktır. Bir yazının yapısının nasıl kurulacağına dair pratik ipuçları için, net bir blog yazısı yapısı oluşturmayı hedefleyin.


2. aşama: İçeriği yazma

1. aşamayı tamamladıysanız şimdi gerçek SEO yazma işlemine start verebilirsiniz. Bu, makalenize harcadığınız toplam sürenin yalnızca % 20'sini alacak.

Sadece yazın 

SEO içerik yazarlığının bu aşaması için en önemli ipucu sadece yazmaktır. Blog yazısı yazmak, içerik yazmak isteyenler genellikle ilk cümleyi (veya bu konunun ilk paragrafını) bulmakta zorlanıyor. Bu aşamada, ilk paragrafı tamamen yazmayı atlayabilirsiniz. İlk paragrafınızın içermesi gereken içeriğe ilişkin birkaç kelime yazıp ikinci paragrafı yazmaya başlayın. Ben genelde blog yazısı yazarken böyle yapıyorum. İçeriğinizin gövde metninden çıktıktan sonra başlangıçlar ve sonlar yazmak daha kolay oluyor. Bir cümle dilbilgisi açısından doğru değilse veya garip geliyorsa, sadece devam edin ve henüz endişelenmeyin. Bu şeyleri düzenleyen bir sonraki aşamada yeniden yazabilirsiniz. Yazma aşamasında, yazma akışında kalmak önemli.

İçeriğinizin yapısına sadık kalın

Yazarken, hazırlık aşamasında oluşturduğunuz yapıyı anahat olarak kullanın ve paragrafları bu plana göre yazın. Net paragraflar yazdığınızdan emin olun. Her paragrafa en önemli cümle ile başlayın, sonra açıklayın veya üzerinde durun. Okuyucularınız, paragraflarınızın ilk cümlelerini okuyarak makalenizdeki en önemli içeriği kavrayabilecekler.

İçeriğinizin okunabilir olduğundan emin olun

Bir ekrandan baştan sona bir blog yazısını ya da makaleyi okumak zordur. Bu nedenle okuyucularınızın blog yayınınızın tamamını okumasını istiyorsanız, okumayı kolaylaştırmanız gerekir. Güzel ve okunması kolay yayınlar, daha fazla geri gelen ziyaretçi ve daha yüksek bir dönüşüm oranı ile sonuçlanır. En önemlisi, metninizin yazdığınız kitleye uygun olduğundan emin olun.

Okunabilir metinler yazmayla ilgili daha fazla ipucu okumak için, blog gönderilerini nasıl daha okunaklı hale getirebileceğinize ilişkin ipuçlarını ve blogunuzun tipografisini nasıl geliştireceğinize ilişkin ipuçlarını içeren yazımızı okuyun. Bu ipuçları gerçekten SEO içerik yazarlığı işleminize ince ayar yapmanıza yardımcı olacaktır.

Yazı stilinizi geliştirmenin birkaç yolu

Bazı insanlar doğal yazarlar ve SEO metin yazarlığı için herhangi bir ipucuna ihtiyaç duymuyorlar - birkaç dakika içinde çekici, eğlenceli, okunabilir bir makale yazabiliyorlar. Diğerleri bu beceriden yoksundur. Ancak, çekici yazma bir yetenek meselesi olsa da, uygulama kesinlikle yardımcı olur! Yazım stilinizi geliştirmek için bazı ipuçlarına ve denemek için iki yazı stiline bakalım.

Fırsat buldukça bir şeyler okuyun

Çekici bir yazı stili geliştirmek istiyorsanız, gerçekten çok okumak yardımcı olur. Okuma (romanlar, bloglar, dergiler, her neyse) size kendi harika makalelerinizi yazmaya ilham verecektir. Size diğer insanların cümlelerini nasıl oluşturduklarını ve paragraflarını nasıl oluşturduklarını öğretecektir. Size mizahın nasıl kullanılacağını ve dil ile nasıl oynanacağını öğretir. Ayrıca, güzel okunabilir bir makale yapan şey hakkında bağırsak hissi geliştirmenizi sağlar. Yazı stilinizi nasıl geliştireceğiniz hakkında daha fazla ipucu istiyorsanız, çekici bir yazı stilinin nasıl elde edileceğiyle ilgili blog yayınımızı okuyun .

Ters piramit tekniği

Gazetecilikte iyi bilinen bir yazı stili olan ters piramit, temel olarak en önemli bilgilerinizi ön plana çıkardığınız anlamına geliyor. Anahtar noktanızı üçüncü paragrafın yarısına gömemezsiniz, ancak ilk paragraftaki hikayenin tamamını anlatın. Tabii ki, aşağıdaki paragraflarda ayrıntılı olarak açıklayabilirsiniz. Ama ana mesajınızı hemen iletirsiniz. Bu yazı stili, bazı makale türleri için oldukça uygundur. Özellikle, web içeriğinin giderek daha çok bir araştırmacının sahip olabileceği her türlü soruyu cevaplamak için kullanması kullanışlı oluyor.

Hikaye anlatma tekniği

Herkes iyi bir hikayeyi sever ve çoğu insan muhtemelen özellikle kişisel deneyimlerden iyi bir hikaye anlatabilir. SEO içerik üretirken hikayelerin gücünü kullanabilirsiniz. Blog yayınlarında ya da ürün sayfalarında olsun, okuyucunuzun ilgisini çekmede rol oynayacaktır. Hikayeler daha fazla netlik sağlayabilir ve hatta okuyucularınızın sizi daha kolay hatırlamasına yardımcı olabilir.

Yazarken bir ara verin

SEO uyumlu kaliteli ve faydalı içerikler üretmek yoğun bir süreç gerektiriyor. Uzun süre yazarsanız, konsantre olmanın zorlaştığını göreceksiniz. Yazım esnasında kafanızın karışmaya başladığını fark ederseniz hemen mola verin. Mola vermek tekrar içeriğinize konsantre olmanız açısından çok önemli.

Kişisel olarak konuşursak, bir seferde 30 dakikadan fazla yazamıyorum. Sıkılıyorum ya da dikkatim dağılabiliyor. Bu noktada bilgisayar başından kalkıyorum. Evdeysem ya başka bir odaya geçiyorum ya da 5-10 dakika koltuğa uzanıyorum. Kendime hemen bir kahve yapıyorum. Taze ve yenilenmiş bir konsantrasyon ve yaratıcılık düzeyiyle yazınıza dönmek için 5-10 dakikalık bir mola bile yeterli olabiliyor. Mola vermeden yazmak sizin üretkenliğinizi, istikrarlı bir şekilde içerik üretmenizi engelleyebilir.

3. aşama: İçerik düzenleme

Yazınızı bitirdikten sonra makalenizin ilk taslağına sahip olacaksınız. Bu ilk taslak yazının son aşamasında geliştireceğiniz şeydir. Son adım hala çok zaman alacaktır.

Düzenleme aşaması SEO içerik yazarlığı sürecinin son aşamasıdır. İçeriğinizde uyumu bozan kısımları atmaktan korkmayın. Yazımını tamamladığınız içeriği okumalı, yeniden okumalı ve yeniden okumalı ve garip cümleleri, belirsiz ifadeleri ve karışık paragraf yapılarını düzeltmelisiniz. 

Peki, içeriğinizi ayrıntılı bir şekilde düzenlemek için hangi adımları uygulayabilirsiniz?

Adım 1: Yavaşça ve yüksek sesle okuyun

Bu aşamaya parçanızı yavaşça ve yüksek sesle okuyarak başlayabilirsiniz. Her cümle dilbilgisi açısından doğru olmalı ve yazım kusursuz olmalıdır. Kendi çalışmanız için çok eleştirel olmalısınız.

2. Adım: Cümlelere odaklanın

Her cümlenin doğru olduğundan emin olarak başlayın. Kelimelerin yazımına odaklanın. Cümlelerin dilbilgisi açısından doğru olduğundan ve okunabilirliğini kontrol edin. Cümlelerinizin çok uzun olmadığından emin olun.

3. Adım: Paragraflara odaklanın

Bir paragraftaki tüm cümlelerin uyum içinde olmasına dikkat edin. Paragrafları çok fazla uzun tutmayın. Uzun paragraf ile karşılayan okuyucuların çoğu yazıyı baştan sona okuma konusunda tereddüt edebiliyor. Paragrafları oluşturan cümlelerin de ortalama uzunlukta olmasına özen gösterin.

4. Adım: Metin yapısını kontrol edin

Paragraflar arasındaki yapının net olup olmadığını kontrol edin. Makalenizdeki konular mantıklı bir sırayla mı sunuluyor yoksa bazı değişiklikler yapmanız mı gerekiyor?

Ayrıca başlıklarınızı ve alt başlıklarınızı da kontrol etmelisiniz. Odak anahtar kelimenizin bu başlıklardan ve alt başlıklardan birinde olduğundan emin olun. Ancak aynı derecede önemli olan başlıkların, okuyucularınızın metninizin yapısını kavramasına yardımcı olduğundan emin olun.

5. Adım: Geri bildirim isteyin

SEO içerik yazarlığı sürecinizin son adımı geri bildirim almaktır. Bu noktada ya içeriğinizi yakın çevrenizden birilerine okutacaksınız ya da blogunuzda yayınlayacaksınız yayınladıktan sonra okurlardan yazı ile ilgili geri bildirim isteyeceksiniz. Geri bildirim, yazardan başka birinin perspektifine izin verir ve neredeyse her zaman yazıda büyük gelişmeler sağlar. Kitlenizden birisinin iletinin doğru bir şekilde iletilip iletilmediğini test etmek için yayınınızı okumasına izin vermek de yararlı olacaktır. Ayrıca, profesyonel yazma ve editör gibi dil bilgisi becerilerine sahip birinden gelen geri bildirimler, blog yayınınızı daha da geliştirmenize yardımcı olacaktır. 

Bu blog yazısındaki adımları içerik üretim sürecinizde uygularsanız kaliteli ve değerli içerikler üretmeniz daha kolay olacaktır. Yazdıkça kendinize güveniniz de artacak böylece daha iyi, daha güçlü içerikler üretmek için her seferinde daha bir heyecanla bilgisayarınızın başına oturacaksınız. Bir anda iyi içerik yazarı olmak mümkün değildir. İlk başlarda ben de berbat yazılar yazıyordum. Yazdıklarımı okuduğumda beğenmiyordum. Zaman içine bol bol yazı pratiği yaptım ve  profesyonel içerik üretimi konusunda önemli bir yol kat etmeye başladığımı fark ettim. Yazdığım her içerik beni biraz daha profesyonelleştirdi.  Şimdilerde içerik yazımında zorlanmıyorum çok daha kolay bir şekilde farklı türlerde içerik üretebiliyorum.
Kaliteli, özgün ve değerli içerik yazmanın 3 temel aşaması Kaliteli, özgün ve değerli içerik yazmanın 3 temel aşaması Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Nisan 10, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.