Blog yazısı için ideal uzunluk nedir? İyi bir blog yazısı kaç kelime olmalı?


Blog yazmaya yeni başlayan birçok kişinin kafasına en çok takılan soruların başında "İdeal blog yazısı ne kadar uzunlukta olmalı?" geliyor. Blog yazısı yazma sürecinde birçok kişi uzun ya da kısa blog yazısı yazmanın iyi olup olmadığı konusunda emin değil. Bu yazıda blog yazısı için ideal uzunluk kaç kelime olmalı? Uzun blog yazısı mı yoksa kısa blog yazısı mı daha iyi sorularının yanıtını öğreneceksiniz.

Son zamanlarda profesyonel blogculuk kapsamında yayın yapan birçok blog sitesinde blog yazılarının daha uzun olduğu ve daha fazla kelime içerdiğini mutlaka görmüşsünüzdür. Uzun blog yazıları değerli bilgiler de içeriyorsa hem okuyucun hem de arama motorunun daha fazla dikkatini çekiyor. Arama motoru sorgulamalarında kaliteli ve okuyucuya aradığını veren kapsamlı blog içerikleri daha üst sıralarda listeleniyor. Okurlar internette eskiden ilgilendikleri konular ile ilgili daha kısa yazıları okurken artık daha detaylı ve kendilerine maksimum fayda sağlayacak blog yazıları okumayı önemsiyor.

İnternet ve mobil cihaz kullanımı birçoğumuzda dikkat sürelerini önemli ölçüde azaltmış olsa da blog yayınlarının ortalama kelime sayısı hızla artıyor. Yapılan bir araştırmaya göre ortalama yazı uzunluğu 2014-2018 yılları arasında 800 kelime iken günümüzde bu sayı 1.151 kelimeye yükselmiş durumda. Bu da yaklaşık % 42'lik bir artış demek.  Bazı kaynaklarda ideal blog yazısı uzunluğununn 1500-1600 kelime olduğu ifade ediliyor. İyi bir blog yazısı uzunluğunun bundan çok daha uzun olması gerektiğini düşünenler de var. Ortalama okuma süresi 7-8 dakika olan yazıların okurların daha fazla dikkatini çektiği de bazı araştırmalarda yer alıyor. 

Ben de 1000 kelimeden uzun blog yazılarının okuyucular için daha doyurucu olacağını düşünüyorum. Geçmiş dönemlerde çok kısa blog yazıları yazmış olsam da bu yazıların okuyucuda istediğim etkiyi oluşturmadığını fark ettim. Okuyucular ilgilendikleri konular ile ilgili çok daha detaylı, maksimum bilgi ve fayda alacakları içerikleri görmek istiyor. Kısa ve orta uzunlukta yazılar okuyuculara aradıkları bilgileri ve faydayı vermekte yetersiz kalıyor. Birçok uzun blog yazısı ise kelime, cümle tekrarı içerdiği için yine fayda sağlamaktan uzak oluyor.

Profesyonel blog içerikleri üreten markalar ve kişiler ideal blog yazısı uzunluğunun ortalama 2000 kelime olması gerektiğini dikkat çekiyor. Yabancı pazarlama ve SEO konulu bloglara baktığımda da bunu görüyorum. Birçok blog içeriği 1500 kelimeden fazla. Görsel ve infografik ile destekleniyor.

İdeal blog yazısı uzunluğu kişilere göre kelime sayısı bazında değişiklik gösterse de uzun blog yazılarının kral içerik olacağı konusunda hemfikir birçok kişi var.

Uzun blog yazısı yazmanın faydaları

Uzun blog içerikleri okuyucularınıza daha fazla değer sağlar ve tüm sorularını tek bir yerde yanıtlar. Böylece okuyucuların ilgilendikleri konu ile ilgili başka siteleri ziyaret ederek eksik kalan başlıkları aramasının da önüne geçmiş olursunuz. Blog açmak ve profesyonel blogculuk ile ilgili birçok yabancı bloga göz attım. Çok uzun blog içeriklerine sahipler. Okuyuculara bir blog açmak ile ilgili ihtiyaç duyabilecekleri temel tüm bilgileri tek bir yazı ile sunuyorlar. Bu da okuyucuların o blogda daha fazla süre geçirmesini sağlıyor. Okuyucuların daha fazla süre geçirdiği bloglar arama motoru tarafından da alanında otorite olarak kabul görüyor. Böylece doyurucu ve uzun blog içerikleri ile yıllarca organik trafik alabiliyorlar.

Daha uzun blog yazıları niş bir konuda içerik üreten blogların otorite olmasında çok önemli. Uzun blog yazıları sayesinde konunuz ile ilgilenen okuyucular sizin deneyimli ve ele aldığınız konulara hakim olduğunuzu görür. Okuyuculara daha fazla değer sağlamanın ve uzmanlığınızı göstermenin yanı sıra, daha uzun blog yayınlarının hemen hemen her metrikte daha iyi performans gösterdiğini bir gerçek.


Uzun blog içeriklerinin avantajlarına daha fazla göz atalım…

Blogda / sitede geçirilen süreyi artırır

Blog yazılarınız ne kadar uzun olursa, kullanıcılar web sitenizde o kadar uzun kalır. Ayrıca, web sitenizde ne kadar uzun kalırlarsa, harika içeriğinizin daha fazlasını kontrol etme olasılıkları da o kadar yüksek olur. Kendi blog içeriklerimden örnek verecek olursam okurlar uzun içeriklerin, rehber türü blog yazılarının yer aldığı sayfalarda ortalama sayfadan % 40-50 daha uzun kalıyor ve ortalama ziyaretçiden % 25 daha fazla sayfaya bakıyor.

Blogunuza gelen tüm ziyaretçiler sonunda sitenizden çıkış yapacak olsa onların daha fazla kaliteli ve doyurucu içerik deneyimi yaşamalarını sağlamak adına e-posta aboneleri olmaları konusunda adım atabilirsiniz. E-posta abonesi olmaları için onları teşvik ederseniz sitenizde daha fazla vakit sağlamalarını da kolaylaştırmış olursunuz.

Uzun içerikler sosyal medyada daha fazla paylaşılır

Araştırmalar, uzun biçimli içeriğin sosyal medyada daha fazla paylaşıldığını österiyor.

Bu konuda bir araştırma sonucunu okumuştum. Ortalama 1.500 kelimenin altında olan yayınların Twitter ve Facebook'ta paylaşılma oranı 1500 kelimeden fazla olanlara göre daha düşük düzeyde. 1500 kelimeden uzun bir blog içeriği daha fazla beğeni alıyor. Sosyal medyada paylaşılabilir, rehber niteliğinde güçlü içeriklere sahip olursanız blogunuza daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz. Bu da sosyal medyada viral bir şekilde büyümenizi sağlar. Arama motoru sorgulamalarında da üst sıralarda yer almasını çok daha kolay olur. Uzun blog içerikleri üretmenin iyi bir SEO için altın değerinde olduğunu asla unutmamak gerekiyor.

Uzun içerikler ile daha iyi bir SEO sıralaması mümkün

Web sitenize daha fazla okuyucu çekmek için blog yayınlarınızı SEO için optimize etmeniz gerektiğini mutlaka biliyrosunuzdur. Bu, alakalı anahtar kelimeler kullanmak , dahili bağlantılar eklemek, okunabilir URL'ler oluşturmak, web sitenizin SEO dostu olduğundan emin olmak ve daha fazlasını içerir. Ancak blog yayınlarınızın kelime sayısı, içeriğinizin Google gibi arama motorlarında ne kadar iyi sıralanmasında da rol oynar. Daha uzun blog gönderileri daha iyi sırada yer alıyor.

Peki, bir blog SEO için kaç kelime olmalı?

Bir blog yazısı arama motorlarında iyi sıralamak için en az 300 kelime içermelidir. Ancak uzun yazılar (1000 kelime veya daha fazla) kısa mesajlardan daha kolay sıralanır. Araştırmaları, çoğu Google araması için ortalama olarak ilk 10 sonucun 2.000 ile 2.500 kelime arasında olduğunu gösteriyor. Uzun biçimli blog yazıları yazmak, SEO sıralamanızı yükselterek daha fazla kullanıcının harika içeriklerinizi çevrimiçi olarak bulabilmesini sağlar.

Artık uzun biçimli blog yazıları yazmanın avantajlarını bildiğinize göre, yazmaya başlamanın zamanı geldi!

Uzun blog içeriği nasıl yazılır? 1000 kelimeden fazla içerik yazmak 

Kısa blog yazıları yazmaya alışkınsanız, 1000'den fazla kelime blog yazısı yazma fikri göz korkutucu gelebilir. 1000 kelimelik bir blog yazısı yazmak ne kadar sürer? Bu noktada her şey deneyiminize ve hakkında yazdığınız konuya bağlıdır.

Yazmaya yeniyseniz ve hakkında yazdığınız konuya aşina değilseniz, 1000 kelimelik bir blog yazısı oluşturmak 3-4 saat veya daha fazla sürebilir. Ancak, deneyimli bir yazarsanız ve bu konuda uzmansanız, 1 saat içinde 1000'den fazla kelime blog yazısı yayınlayabilirsiniz. İçerik üretimi konusunda deneyimli olduğumdan dolayı hakim olduğum konularda 1000 kelimeden uzun içerikleri ortalama 1-2 saat içinde yazabiliyorum. Araştırma gerektiren bir konu olursa bu süre doğal olarak uzayabiliyor.

Daha hızlı bir yazar olmak için işinize yarayabilecek ipuçları

Yazmaya başlamadan önce tüm araştırmalarınızı yapın.

Size rehberlik edecek ayrıntılı bir taslak oluşturun.

Telefon bildirimlerini kapatarak dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın.

Blog yayınınızı doğrudan WordPress ya da Blogger'da içerik ekleme kısmına yazmak yerine bir Word dosyası üzerinde yazın. Yazıp son kontrollerinizi yaptıktan sonra sitenize ekleyin.

Unutmayın, sadece kelime sayısı ve hızlı yazmak yeterli değil. Diğer faktörleri ele almak da son derece önemli. Peki, nedir bu faktörler?

Okunabilirlik

Blog yazılarınızın kullanıcılar için okunması kolay olmalıdır. Ancak blog yayınınız ne kadar uzun olursa, okuyucularınızı etkileşimde tutmak o kadar zor olur. Cümlelerinizi kısa tutarak, paragraf başına daha az cümle kullanarak ve zor olanlar yerine kolay anlaşılır kelimeler kullanarak blog yayınlarınızın okunabilirliğini artırdığınızdan emin olun. Ara başlıklar kullanarak daha kolay okunan blog yazıları yazmaya odaklanın.

Benzersizlik ve kullanışlılık

Blog yayınınız, konuyla ilgili diğer tüm yayınlarla aynı bilgilere sahipse, Google'ın bunu ilk sayfada arama yapanlara göstermek için bir nedeni yoktur. Araştırmanızı yapın ve blog yayınınızın benzersiz bir şey sunduğundan emin olun. Sıfırdan hazırlanmış, benzersiz içerikler arama motorlarının da gözdesidir. Blog yazılarınızın tamamen özgün olmasına özen gösterin.

Doğruluk ve otorite

İyi araştırılmış ve doğru makaleler Google tarafından tercih edilir ve diğer bloglardan bağlantılar çekme olasılığı daha yüksektir. Blog yayınınız ne kadar çok geri çekilirse, Google sitenizin konuyla ilgili otoritesini o kadar tanır. Doğruluğundan emin olmadığınız, kaliteli kaynaklardan faydalanarak yazmadığınız yazıları sitelerinizde yayınlamayın.

Organik trafik

Hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek blog yazıları üretebiliyorsanız organik bir şekilde büyümeniz kolay olacaktır. Blog içeriğiniz hemen yüzlerce kişi tarafından okunmayabilir. Dikkat çekmesi için biraz zaman gerekebilir. Kendimden örnek verecek olursam bundan 3-4 yıl önce yazdığım ve o dönem çok az okunan birkaç yazım 2019'un sonundan beri her gün hatırı sayılır düzeyde organik trafik almaya başladı. Bu yazıları okuyanlar arasında yorum yapanlar ve mail ile bana ulaşanlar da var. Yazdığım yazılar hem uzun hem de kaliteli ancak çok okunmuyor diyerek içerik yazmaya ara vermeyin. Bıkmadan, umutsuzluğa kapılmadan blog yazmaya devam edin. Emeklerinizin karşılığını alacaksınız.

Daha uzun blog yazıları yazmak okuyucularınız ve blogunuzun başarısı için faydalıdır. Ama gerçek kelime sayımını takıntı haline getirmeyin. Tüm konular için tek bir mükemmel blog yazı uzunluğu diye bir şey yok. Her zaman hedef kitlenize değerli uzun biçimli içerik sağlamaya odaklanın.

Artık bir blog yayınının ne kadar olması gerektiğini bildiğinize göre yazmaya başlamaya hazırsınız.
Blog yazısı için ideal uzunluk nedir? İyi bir blog yazısı kaç kelime olmalı? Blog yazısı için ideal uzunluk nedir? İyi bir blog yazısı kaç kelime olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Nisan 11, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.