İçerik pazarlama stratejisinin 4 temel unsuru

İçerik pazarlaması sadece içerik oluşturmak ve dağıtmak olarak algılandığı sürece başarılı ve yatırım getirisi yüksek bir dijital pazarlama yapılması mümkün değil. 

İçerik pazarlama, hedef kitleyi çekmeye, etkileşime geçmeye ve sonuçta karlı müşteri eylemleri oluşturmaya olanak tanıyan tamamen stratejik bir yaklaşım olarak nitelendirilebilir.

Marka, ürün ve hizmetlerinizin doğru hedef kitle ile doğru kanallar aracılığıyla buluşması açısından içerik pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacak.Bu yazıda başarılı bir içerik pazarlama için önemli olan noktalara değineceğim.

İçerik pazarlama stratejisinin 4 unsuru

Etkili bir içerik pazarlama stratejisinin başarılı olabilmesi için dört temel unsuru bulunuyor: Marka konumlandırma, sahip olunan medya değeri teklifi, iş durumu ve stratejik plan.

Marka konumlandırma

Potansiyel müşterilere ulaşmada en önemli noktalardan biri de marka konumlandırmadır. Marka ve ürün konumlandırma, hedef kitle için tutarlı bir deneyim sunmaya ve tüm içerik pazarlama kanalları aracılığıyla markanızın doğru profilini oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Aşağıdaki sorular, pazardaki konumunuz hakkında beyin fırtınası yapmanıza yardımcı olabilir:

Mevcut ve potansiyel müşterilerim kimler? Hitap ettiğiniz müşteri kitlesi hakkında bilgi sahibi olmanız marka konumlandırma açısından önemli. Müşterileriniz hakkında neler biliyorsunuz? Müşteri kitlenizi oluşturan bireyler hakkında en azından temel bilgilere sahip olmanız faydalı olacak.

Ne tür bir deneyim arıyorlar? Potansiyel müşterilerinizin ne aradığını analiz ederseniz markanızı sektörünüzde etkili bir şekilde konumlandırmanız mümkün olabilir. Birçok işletme hedef kitlesi hakkında bilgi sahibi değil, potansiyel müşterilerin ne aradığını, beklentilerini bilmiyor. Müşterilerin aradıkları deneyim ile ilgili bilgilere sahip olmak sürdürülebilir marka oluşturmak açısından önemli.

En iyi rakiplerim markalarını nasıl pazarlıyor? Rakiplerinizin içerik pazarlama çalışmalarını hiç incelediniz mi? Hangi kanalları kullanıyorlar? Mevcut ve potansiyel müşteriler ile nasıl etkileşime geçiyorlar? Ne tür içerikler üretiyorlar? Ürettikleri içerikleri hangi mecralarda paylaşıyorlar? Sosyal medya pazarlama ile ilgili neler yapıyorlar?

Markamın benzersiz değeri nedir? İçeriğinizle kitlenize hangi benzersiz değeri sunuyorsunuz? Diğer içerik oluşturuculardan nasıl öne çıkıyorsunuz? Okuyucular neden içerik kanallarınızı izlemeyi seçmelidir?

Ürünüm hangi sorunların çözülmesine yardımcı oluyor? Tüketicilerin almayı düşündükleri ürün ya da hizmet ile alakalı çözüm beklentisi var. Siz bu noktada nasıl rol oynayacaksınız? Sorunlarının çözümünde sizi neden tercih etsinler?

Rakiplerime göre daha iyi bir seçim yapan nedir? Ürün kalitesi mi? Hizmet kalitesi mi? Satış sonrası destek mi? Fiyat mı? Performans mı? Mutlu müşteriler mi?

Markamın kişiliğini nasıl vurgulayabilirim? Markanızın bir kişiliği olmalı. Resmiyetten, aşırı kurumsallıktan uzak bir hava katmanız faydalı olacaktır. Tüketiciler eğlenceli, samimi, doğal ve hızlı geri dönüş alabildiği markalara daha bağlı. Tüketiciler sizi katı kuralları olan kurumsal, soğuk bir şirket olarak görmemeli.

Değerli içerik

Markanızı güvenilir bir içerik yayıncısı olarak oluşturmak için sahip olduğunuz medya değeri teklifinizi tanımlamanız gerekir . İçeriğinizle kitlenize hangi benzersiz değeri sunuyorsunuz? Diğer içerik oluşturuculardan nasıl öne çıkıyorsunuz? Okuyucular neden içerik kanallarınızı izlemeyi seçmelidir?

Aradıkları bilgi türünü ve en sevdikleri kaynakları belirlemek için kitlenizi araştırmaya başlayın. Ardından, editoryal nişinizi bulmak için rakiplerinizin içerik stratejilerini analiz edin.

Çoğu zaman, markalar pazar rakiplerine odaklanırlar ve diğer içerik oluşturuculara yeterince dikkat etmezler. Sahip olunan medyayı geliştirmeye karar verdikten sonra, uzmanlık alanınızdaki tüm yayıncıları potansiyel rakipler olarak görmelisiniz. Bu nedenle, çevrimiçi dergiler, endüstri blogları veya etkileyicilerin video kanalları gibi markasız medyanın rekabetçi araştırmanızın bir parçası olduğundan emin olun.

İş hedefleri

Hedef kitlenize değer sağlamak, başarılı bir içerik stratejisinin ayrılmaz bir parçasıdır. Ancak, içerik pazarlama, yeni okuyucuları ve takipçileri cezbetmenin yanı sıra işinizi ileriye taşımalıdır.

Şirketinizin başarmak için ihtiyaç duyduğu iş hedeflerini belirleyin ve içerik pazarlamasının işletmenizi bu hedeflere nasıl yaklaştıracağını öğrenin. İçerik stratejinize yatırım yapmak için kaç kaynağa ihtiyacınız var ve bundan hangi sonuçları elde etmek istiyorsunuz?

Bir belgelenmiş iş durumu daha iyi şirket için değerinin karar alıcılara iirketinizde bir içerik pazarlama stratejisini uygulama yararları, maliyetleri ve riskleri anlamak ve ikna yardımcı olacaktır.

Stratejik plan

Stratejik bir plan, hedeflerinize ve onlara tam olarak nasıl ulaşacağınıza odaklanmalıdır. İçerik stratejinizin her adımında düşünmenize yardımcı olacaktır. Bu plan, içerik pazarlama çabalarınızla kime ulaşmak istediğinize, bu içeriği onlara nasıl sunacağınıza ve son olarak hedeflediğiniz sonuçları nasıl elde edeceğinizi ve ölçeceğinize karar vermenize yardımcı olmalıdır.

İçerik pazarlama stratejisinin 4 temel unsuru İçerik pazarlama stratejisinin 4 temel unsuru Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Nisan 15, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.