Dijital pazarlama ajansı nasıl kurulur? Adım adım dijital pazarlama ajansı kurmak

Dijital pazarlama, işini internet ile büyütmek isteyen şirketlerin ve bireylerin en çok ilgi gösterdiği konuların başında geliyor.

Dijital pazarlama çalışmaları alanında uzman kişiler tarafından markaların hedeflerine en uygun şekilde yapıldığında satışları ve karlılığı önemli ölçüde artırmayı sağlıyor. Dijital pazarlama hizmetine talep arttıkça ve bu işin dijital pazarlama uzmanı olanlara maddi getirisi yükseldikçe birçok kişi bireysel ya da dijital pazarlama ajansı olarak yapılanma yoluna gitmeye başladı.

Dijital pazarlama uzmanı, dijital pazarlama danışmanı, dijital pazarlama eğitimi, dijital pazarlama kursu, dijital pazarlama örnekleri, dijital pazarlama kanalları, dijital pazarlama planı arama motorunda en çok aratılanlar arasında yer almaya başladı. Bu yazıda dijital pazarlama ajansı kurmak istiyenler için rehber olabilecek bazı bilgiler vermek istiyorum.

Dijital pazarlama ajansı nasıl kurulur?

Dijital pazarlama ajansı nedir?

İnternet satış kanalını güçlendirmek, daha fazla müşteri kazanmak, satış ve karlılığı artırmak, marka bilinirliğini artırmak isteyen şirketlerin, markaların ve bireylerin bu hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynayan yeni nesil pazarlama ajansıdır. Kullandığı araç ve teknikler ile pazarlama faaliyetlerinin dijital araçlar ile yönetilmesini ve ölçümlemesini sağlar.

Kimler dijital pazarlama ajansı kurabilir?

Dijital pazarlama ajansı kurmak ve markalara dijital pazarlama danışmanlığı konusunda hizmet vermek isteyen kişilerin dijital pazarlama konusunda ilgi duyması, bu alanda eğitim alması, pazarlama dünyasındaki güncel trendleri takip etmesi, dijital pazarlama araçlarını etkin bir şekilde kullanabilmesi, markaların pazarlama hedeflerini iyi analiz etmesi, rakip markaların dijital pazarlama çalışmalarını analiz etmesi, arama motoru optimizasyonu bilgisi olması, içerik yazımı ve internet reklamcılığı ile ilgili donanıma sahip olması önemli bir avantajdır. Dijital pazarlama ajansı olarak hizmet veren işletmelerin bazı hizmetleri dışarıdan alması da mümkün. Bunlar SEO, içerik yazarlığı, sosyal medya yönetimi, grafik tasarım, web tasarım vb. Bu tür hizmetleri dışarıdan alarak kendi kar marjını koyup müşterilerine teklif veren dijital ajanslar da bulunuyor.

Dijital pazarlama ajansı kurmak için neler gerekir?

Dijital pazarlama ile ilgili donanımlı olmanın yanında dijital pazarlama hizmeti vermek için bazı araçlara sahip olmak gerekir. Öncelikle ajans alt yapısını kurarak işe başlanmalı. Ajans adının, logosunun belirlenmesi, ajansın faaliyet göstereceği lokasyonun belirlenmesi önemli. Ajansların büyük çoğunlu İstanbul için konuşuyorum Levent, Şişli, Mecidiyeköy, Beşiktaş, Kadıköy, Bakırköy son yıllarda Beylikdüzü lokasyonlarında faaliyet gösteriyor. Yüz yüze görüşmeler olacaksa ulaşım bakımından elverişli bir konumda ofis tutmak mantıklı olacaktır.

İlk başlarda çok büyük bir ofis ihtiyacı olmayabilir. Sınırlı sayıda personel olacaksa ya da tek kişi olarak hizmet verilecekse ortalama 20-30 metre karelik bir ofis de iş görecektir. İşlevsel ofis mobilyaları temini, ofis ekipmanlarının temini sonraki husus. Günün büyük çoğunluğu bilgisayar karşısında geçeceğinden rahat ofis mobilyaları önemli. Bunun yanında büro malzemeleri de gerekecek. Yazıcı, telefon, internet, dizüstü bilgisayar, geniş ekran monitör, ergonomik mouse ve klavye mutlaka olmalı. Keyfi olarak çay ya da kahve makinesi, mini buzdolabı, TV, duvarlar için tablolar, akvaryum, birkaç saksı çiçeği de bütçeye ve zevke göre ofise farklı bir hava katmak için alınabilir.

Kurumsal kimlik oluşturma

Dijital pazarlama ajansının kurumsal bir web sitesi mutlaka olmalıdır. Ajansların siteleri genelde Wordpress tabanlı oluyor. Birçok kurumsal Wordpress ajans teması bulunuyor. 50-60 dolara Themeforest üzerinden çok güzel bir tema alınabilir. Bu temayı amaca uygun bir şekilde optimize ederek potansiyel müşterilerin dikkatini çekecek, kolay dolaşabilecekleri bir web sitesi hazırlamak mümkün. Kurumsal kimlik çalışması kapsamında antetli kağıt, kartvizit, duvar afişleri, ofis kapısı için mini tabela, masa isimlik, kupa bardak, bardak altlığı, sticker gibi ürünler hazırlanabilir. Bu potansiyel müşterilerin kafasında ajansın olumlu bir şekilde konumlandırılmasını da sağlayacaktır. 

Ajans iletişim kanallarının belirlenmesi

Web site hazırlandıktan sonra iletişim için mail hesaplarının oluşturulması, sitenin iletişim kısmına Google Haritalar konum eklenmesi, telefon numarası ve dahili hat tanımlanması, WhatsApp, Skype vb. mesajlaşma ve görüntülü görüşme programların optimize edilmesi önemlidir. Site canlı destek butonu da olabilir. Ajansın faaliyet adresi belirlendikten sonra Google Benim İşletmem kaydı yapılması çok önemlidir. Bunun yanı sıra firma rehberlerine, dijital ajansların faaliyet gösterdiği Edvido vbç platformlarda yer almak da çok önemlidir. Bunun yanında sosyal medya kanalı olarak Linkedin'de aktif olmak potansiyel müşteriler ile ilk temas için çok önemli. Birçok dijital pazarlama ajansı Linkedin üzerinden yeni müşterilere ulaşabiliyor.

Kullanılacak araçların belirlenmesi

Dijital pazarlama hizmeti sunarken kullanılacak araçların netleştirilmesi çok önemli. Müşterilere hangi yazılımlar, programlar kullanılarak hizmet verilecek? Birçok dijital pazarlama ajansı aylık ücret karşılığı kullanım imkanı veren araçları tercih ediyor. Ücretli araçlar olduğu gibi ücretsiz olanlar da mevcut.

En çok kullanılan araçlardan aklıma gelenleri: Ahrefs, Similarweb, Alexa, Google Analystics, Google Keywords Planner, Keywordtool.io, Ubersuggest, Google Adwords, Facebook Ads, Yandex Metrica, Facebook Analytics, Google Data Studio, Hubspot, MOZ. Biraz araştırma ile çok daha fazla faydalı hatta ücretsiz araçlar da bulunabilir. Bu noktada dijital pazarlama kapsamında müşteriye hangi hizmetlerin sunulacağı, sunulan hizmetler ile ilgili en faydalı araçları belirlemek çok önemli. Dijital pazarlama da kendi içinde alt bölümlere ayrılıyor. SEO var, dijital PR var, içerik pazarlama var, sosyal medya pazarlama var, arama motoru pazarlaması var, influencer marketing var.

Dijital pazarlama ajansı kurma maliyeti

Dijital pazarlama ajansı kurma maliyeti değişiklik gösterebilir. Yeni kurulan bir ajansın birkaç ay cepten yiyecek bir bütçesi olmalı. Müşteri kazanmak, iş yapmak hemen mümkün olmayabilir. Bu noktada gerek ofis giderleri gerekse de kullanılan araçların aylık ücretleri maliyet oluşturacağı için bir süre dayanabilmek önemli. 20-30 metrekare bir ofis tutmak, şahıs şirketi açmak, birkaç ofis malzemelesi, ekipman temini, kurumsal kimlik harcamaları vb. için ilk etapta 20-30 bin TL'yi gözden çıkarmak gerekebilir. Bu rakam çok daha yüksek olabilir ben ortalama rakam verdim. Örneğin Kadıköy'de faaliyet göstereceksiniz. Bir iş hanında aidat ücreti dahil 20 metrekare bir ofis tuttunuz. Her ay ödeyeceğiniz kira ortalama 800-1000 TL olacaktır. Ofis mobilyaları için de sıfır alacaksanız işinizi görecek parçalar için 2000-3000 TL ödeyeceğinizi varsayalım. Kurumsal kimlik, şahıs şirketi kuruluşu, web sitesi yapma, diğer ekipmanlar için de 5-8 bin TL desek kabaca. Kullanılacak yazılımlar aylık dolar bazında tarifelendirildiği için bu biraz yük olur. Bu rakam değişken. Başlangıçta bu tür araçlar kullanarak sunacağınız hizmetleri başkalarından çok daha ucuza alabilirsiniz. Bazı webmaster forumlarında, Bionluk, SadeceOn vb. platformlarda uygun fiyata analiz, rapor vb. sunan oluyor. Böyle bir ağ da kurabilirsiniz. Sonra iş hacmi büyüdükçe kendiniz abone olarak işlerinizi sürdürebilirsiniz.

Dijital pazarlama ajansına müşteri nasıl bulunur?

Yeni kurulan bir ajansın ilk başlarda müşteri bulması oldukça zor. Bu noktada dijital pazarlama hizmeti alacak marka ya da kişileri iyi ikna etmek gerekiyor. Öncelikle ajansın hizmetleri tanıtan firma tanıtım sunumu olmalı. Bir firma tanıtım dosyası olması yapılan işler ve sunulan hizmetler hakkında karşı tarafın bilgi sahibi olmasını sağlar. Bu dosya PDF olarak ve basılı olarak hazırlanabilir. Mail ile şirketlere göndermek, şirket yöneticileri ile Linkedin vb. platformlardan iletişime geçmek, sosyal medya ve Adwords reklamları ile potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek, ajans kurmadan önce hizmet verilen marka ya da kişiler ile yeniden iletişime geçmek, tanıdıklar aracılığıyla iş yönlendirmeleri almak, webmaster forumlarında aktif olmak gibi adımlar yeni müşteriler kazanmak için uygulanabilir.

Yeni müşteriler kazanmada web sitesinin SEO'su da önemli bir rol oynar. Arama motoru üzerinden dijital pazarlama ile ilgili yapılacak sorgulamalarda üst sıralarda yer almak daha fazla potansiyel müşterinin dikkatini çekecektir. Düzenli olarak faydalı blog içerikleri üretmek de organik trafik çekmeyi ürün ve hizmetler ile ilgilenmeyi kolaylaştırır. Google Benim İşletmem kaydını eksiksiz bilgiler ile yaparak da lokasyon bazlı aramalarda müşteri çekmek kolaylaşır.

İşbirliği için: medyaistasyonu@gmail.com










Dijital pazarlama ajansı nasıl kurulur? Adım adım dijital pazarlama ajansı kurmak Dijital pazarlama ajansı nasıl kurulur? Adım adım dijital pazarlama ajansı kurmak Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Nisan 06, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.