İnternette
işletmeler, ürün ve hizmetler ile ilgili yapılan yerel aramalar hızla
artıyor. İstatistikler geçen yıl tüketicilerin % 90'ının kendilerine en
yakın yerel bir işletme ya da hizmet sağlayıcı bulmak için arama motoru
sorgulamalarında yerel ifadeler kullandı. Yerel
arama alışkanlıklarının artması ile birlikte işletmelerin yerel arama
sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması potansiyel müşterilere kolay
ve hızlı ulaşmayı sağlıyor.
1. Yerel kitle hedefleme ile reklam verin
İnternet
reklamcılığı yerel arama sonuçlarında daha fazla görüntülenme ve üst
sıralarda yer almak için etkili yöntemlerden biri. İşletmenizi yerel
olarak tanıtmak için hem sosyal
medya hem de arama motoru reklamcılığını kullanmanız önemli faydalar
sağlayacaktır.
Örneğin
Bakırköy'de hizmet veren bir mobilya işletmeniz var. Bu işletmenizin
öncelikli hedef kitlesi Bakırköy'de yaşayan insanlar olacaktır.
Tüketiciler bir ürün ya da hizmet ararken kendilerine en yakın olan kişi
ya da işletmeleri daha çok tercih ediyor. Mobilya ile
ilgilenecek kitle bellidir. Ya yeni evlenecek çiftler, ya da
mobilyalarını değiştirmek, yenilemek isteyenler... Bundan dolayı 25 yaş
üstü kitlenin ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenmesi mümkün olacaktır.
Bakırköy'deki hedef kitleye ulaşmak için web sitenizi yerel olarak
optimize etmelisiniz. Örnek:
Bakırköy mobilya ustası, Bakırköy mobilya montaj, Bakırköy mobilya
tamiri, Bakırköy mobilyacılar, Bakırköy mobilya mağazası gibi anahar
kelimeler web sitenizde mutlaka yer almalıdır. Bu anahtar kelimeleri
sitenizin başlık, açıklama ve anahtar kelimeler kısmında
kullanmalısınız. Ayrıca web sitenizde bir blog sayfası oluşturarak bu
kelimeler içeren kaliteli ve bilgi verici içerikler yayınlarsanız hedef
kitlenizin organik bir şekilde dikkatini çekmeniz mümkün olabilir. Anahtar
kelimeleri mobilya ile alakalı yemek odası takımı, bebek odası, yatak
odası, oturma grubu, mutfak dolabı vb. kelimeler ile
çeşitlendirebilirsiniz. Yaptığınız iş ve bölgeniz ile alakalı işinize en
yarayacak anahtar kelimeleri analiz etmek ve çeşitlendirmek için Google
Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanabilirsiniz.
2. Yerel bir kitleye hitap eden bir blog stratejisi
oluşturun
Bir
bloga sahip olmanız ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenebilecek, satın
alma gerçekleştirmeye yatkın doğru kitleyi çekmek ve onları
müşterilere dönüştürmek için çok önemli bir araçtır. Yerel
işletmenizi daha da tanıtmak için blog
stratejinizi yerel kitlenize sunabilirsiniz. Sektörünüz odağında
"Bakırköy özel tasarım mobilya, Bakırköy'de en iyi mobilya ustası"gibi
çeşitli içeriklerde bloglar oluşturabilirsiniz. Yerel rehberler,
ipuçları ve püf noktaları yerel kitleler
arasında popülerdir.
Yerel içerik yayınlamak
yerel bir kitleyi çekmek için harika bir yoldur. Ürettiğiniz ve sosyal medyada paylaştığınız her içerik yerel
kitlelerinize hitap etmelidir. Sosyal medya ile ilgili olarak, bu, bölgeniz için doğru
hashtag'leri kullandığınız ve yayınlarınızdaki konumları etiketlediğiniz
anlamına gelir. Ayrıca, sosyal medyada aktif olmak arama motorlarında üst
sıralarda yer almanıza yardımcı olabilir.
4. İşletmenizi dizinlere kaydedin
İşletmenizi
yerel
olarak tanıtmanın belki de en önemli yolu Google Benim İşletmem, Yelp,
Facebok gibi dizin imkanı sunan servislere dahil olmak. Özellikle
Google Benim İşletmem hesabı oluşturarak potansiyel hedef kitlenize çok
daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz. Bir web siteniz,
blogunuz ya da sosyal medya hesabınız olma bile Google Benim İşletmem
Hesabı sayesinde müşterilerin sizinle her şekilde iletişim kurması
mümkün olabilir. Sizden
aldığı ürün ya da hizmetten memnun olanların hesabınıza yaptığı
yorumlar, yerel işletmelere bakarken kullanıcının satın alma
kararının ana faktörlerinden biridir. Yüksek puana sahip olmanız yerel
aramalarda daha üstte yer almanızı kolaylaştırır. Tüm bunlar yerel
SEO'nuza da yardımcı olur .
İşletmenizi
yerel olarak tanıtmak zor bir iş gibi görünse
de, topluluğa dahil olmak büyük bir fark yaratabilir. Örneğin, yerel bir
bağış toplama aracı varsa, belki de
sponsor olmak istersiniz. Belki de yerel yardım kuruluşlarına katılmak
istersiniz. Ya da belki de yerel ticaret odasına dahil olmak istersiniz.
Bu taktikler, marka bilinirliğini yerel olarak artırmanıza
ve işletmenizi yerel kitlenize tanıtmanıza yardımcı olabilir.
6. Bir bağlılık programı oluşturun
Sadakat programları, insanların daha fazlası için geri
gelmelerini sağlamanın harika bir yoludur.
Bir
müşteri sadakat programı eğlenceli
olmalı ve sonuç olarak müşterilerinize değer katmalıdır. Bu noktada ürün
ve hizmetleriniz ile düzenleyeceğiniz kampanyalar, vereceğiniz
hediyeler müşterilerin ilgisini çekecektir. Örneğin sosyal medya
hesabınızı takip edenler arasında çekiliş düzenleyerek takipçilerinize
mobilya bakım seti, bir yemek masası, sehpa, kitaplık, bebek beşiği gibi
parçalar hediye edebilirsiniz. İnsanlar ücretsiz olarak sahip olacağı
şeyleri sever.
7. Bir e-posta listesi oluşturun
7. Bir e-posta listesi oluşturun
İşletmenizi müşteri sadakat programı veya yerel arama
pazarlamasıyla büyütürken e-posta
listenizi büyütmeyi de ihmal etmeyin. E-posta pazarlaması doğru yapıldığında hala en etkili pazarlama kanallarından
biri. İşletmenizi yerel olarak tanıtmak söz konusu olduğunda,
doğrudan yerel kitlenizi hedefleyen kampanyalar oluşturabilirsiniz. Henüz bir e-posta listesi başlatmadıysanız, bir e-posta
listesi oluşturmak zor değil. E-postalarınızın kitlenize değer
sağlaması gerektiğini unutmayın.
8. Yerel PR
İşletmenizi
yerelde pazarlamak için PR çalışmasını da yerelleştirebilirsiniz.
Görünürlüğünüzü artırmak, imajınızı güçlendirmek için bölgenizdeki yerel
basın ile işbirliği yapabilirsiniz. Yine Bakırköy'de hizmet veren bir
mobilya işletmesi örneğinden gidecek olursak Bakırköy'deki yerel
gazeteleri, dergileri, yerel haber sitelerini, varsa yerel radyoları,
Bakırköy ile ilgili sosyal medya hesapları PR çalışmaları için
kullanabilirsiniz. Hakkınızda yapılmış bir haber, röportaj çalışması
olumlu etki sağlayacaktır. Hakkınızda başkaları tarafından hazırlanmış
içerikleri web sitenizde, sosyal medya hesaplarınızda, iş yerinizde
sergileyebilirsiniz.
Okumanızı öneriyorum: https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/03/yerel-icerik-pazarlamas-neden-onemli.html
Okumanızı öneriyorum: https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/03/yerel-icerik-pazarlamas-neden-onemli.html
Yerel işletmeler ve hizmet veren kişiler için 8 tanıtım önerisi
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 12, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: