Yerel işletmeler ve hizmet veren kişiler için 8 tanıtım önerisi


İnternette işletmeler, ürün ve hizmetler ile ilgili yapılan yerel aramalar hızla artıyor. İstatistikler geçen yıl tüketicilerin % 90'ının kendilerine en yakın yerel bir işletme ya da hizmet sağlayıcı bulmak için arama motoru sorgulamalarında yerel ifadeler kullandı. Yerel arama alışkanlıklarının artması ile birlikte işletmelerin yerel arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması potansiyel müşterilere kolay ve hızlı ulaşmayı sağlıyor.



1. Yerel kitle hedefleme ile reklam verin

İnternet reklamcılığı yerel arama sonuçlarında daha fazla görüntülenme ve üst sıralarda yer almak için etkili yöntemlerden biri. İşletmenizi yerel olarak tanıtmak için hem sosyal medya hem de arama motoru reklamcılığını kullanmanız önemli faydalar sağlayacaktır.

Örneğin Bakırköy'de hizmet veren bir mobilya işletmeniz var. Bu işletmenizin öncelikli hedef kitlesi Bakırköy'de yaşayan insanlar olacaktır. Tüketiciler bir ürün ya da hizmet ararken kendilerine en yakın olan kişi ya da işletmeleri daha çok tercih ediyor. Mobilya ile ilgilenecek kitle bellidir. Ya yeni evlenecek çiftler, ya da mobilyalarını değiştirmek, yenilemek isteyenler... Bundan dolayı 25 yaş üstü kitlenin ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenmesi mümkün olacaktır. Bakırköy'deki hedef kitleye ulaşmak için web sitenizi yerel olarak optimize etmelisiniz. Örnek: Bakırköy mobilya ustası, Bakırköy mobilya montaj, Bakırköy mobilya tamiri, Bakırköy mobilyacılar, Bakırköy mobilya mağazası gibi anahar kelimeler web sitenizde mutlaka yer almalıdır. Bu anahtar kelimeleri sitenizin başlık, açıklama ve anahtar kelimeler kısmında kullanmalısınız. Ayrıca web sitenizde bir blog sayfası oluşturarak bu kelimeler içeren kaliteli ve bilgi verici içerikler yayınlarsanız hedef kitlenizin organik bir şekilde dikkatini çekmeniz mümkün olabilir. Anahtar kelimeleri mobilya ile alakalı yemek odası takımı, bebek odası, yatak odası, oturma grubu, mutfak dolabı vb. kelimeler ile çeşitlendirebilirsiniz. Yaptığınız iş ve bölgeniz ile alakalı işinize en yarayacak anahtar kelimeleri analiz etmek ve çeşitlendirmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanabilirsiniz.

2. Yerel bir kitleye hitap eden bir blog stratejisi oluşturun

Bir bloga sahip olmanız ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenebilecek, satın alma gerçekleştirmeye yatkın doğru kitleyi çekmek ve onları müşterilere dönüştürmek için çok önemli bir araçtır. Yerel işletmenizi daha da tanıtmak için blog stratejinizi yerel kitlenize sunabilirsiniz. Sektörünüz odağında "Bakırköy özel tasarım mobilya, Bakırköy'de en iyi mobilya ustası"gibi çeşitli içeriklerde bloglar oluşturabilirsiniz. Yerel rehberler, ipuçları ve püf noktaları yerel kitleler arasında popülerdir.





3. Yerel olarak çekici içeriği sosyal medyaya gönderin

Yerel içerik yayınlamak yerel bir kitleyi çekmek için harika bir yoldur. Ürettiğiniz ve sosyal medyada paylaştığınız her içerik yerel kitlelerinize hitap etmelidir. Sosyal medya ile ilgili olarak, bu, bölgeniz için doğru hashtag'leri kullandığınız ve yayınlarınızdaki konumları etiketlediğiniz anlamına gelir. Ayrıca, sosyal medyada aktif olmak arama motorlarında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabilir.

4. İşletmenizi dizinlere kaydedin

İşletmenizi yerel olarak tanıtmanın belki de en önemli yolu Google Benim İşletmem, Yelp, Facebok gibi dizin imkanı sunan servislere dahil olmak. Özellikle Google Benim İşletmem hesabı oluşturarak potansiyel hedef kitlenize çok daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz. Bir web siteniz, blogunuz ya da sosyal medya hesabınız olma bile Google Benim İşletmem Hesabı sayesinde müşterilerin sizinle her şekilde iletişim kurması mümkün olabilir. Sizden aldığı ürün ya da hizmetten memnun olanların hesabınıza yaptığı yorumlar, yerel işletmelere bakarken kullanıcının satın alma kararının ana faktörlerinden biridir. Yüksek puana sahip olmanız yerel aramalarda daha üstte yer almanızı kolaylaştırır. Tüm bunlar yerel SEO'nuza da yardımcı olur .

5. Topluluğa dahil olun

İşletmenizi yerel olarak tanıtmak zor bir iş gibi görünse de, topluluğa dahil olmak büyük bir fark yaratabilir. Örneğin, yerel bir bağış toplama aracı varsa, belki de sponsor olmak istersiniz. Belki de yerel yardım kuruluşlarına katılmak istersiniz. Ya da belki de yerel ticaret odasına dahil olmak istersiniz. Bu taktikler, marka bilinirliğini yerel olarak artırmanıza ve işletmenizi yerel kitlenize tanıtmanıza yardımcı olabilir.

6. Bir bağlılık programı oluşturun

Sadakat programları, insanların daha fazlası için geri gelmelerini sağlamanın harika bir yoludur.
Bir müşteri sadakat programı eğlenceli olmalı ve sonuç olarak müşterilerinize değer katmalıdır. Bu noktada ürün ve hizmetleriniz ile düzenleyeceğiniz kampanyalar, vereceğiniz hediyeler müşterilerin ilgisini çekecektir. Örneğin sosyal medya hesabınızı takip edenler arasında çekiliş düzenleyerek takipçilerinize mobilya bakım seti, bir yemek masası, sehpa, kitaplık, bebek beşiği gibi parçalar hediye edebilirsiniz. İnsanlar ücretsiz olarak sahip olacağı şeyleri sever.

7. Bir e-posta listesi oluşturun

İşletmenizi müşteri sadakat programı veya yerel arama pazarlamasıyla büyütürken e-posta listenizi büyütmeyi de ihmal etmeyin. E-posta pazarlaması doğru yapıldığında hala en etkili pazarlama kanallarından biri. İşletmenizi yerel olarak tanıtmak söz konusu olduğunda, doğrudan yerel kitlenizi hedefleyen kampanyalar oluşturabilirsiniz. Henüz bir e-posta listesi başlatmadıysanız, bir e-posta listesi oluşturmak zor değil. E-postalarınızın kitlenize değer sağlaması gerektiğini unutmayın.

8. Yerel PR

İşletmenizi yerelde pazarlamak için PR çalışmasını da yerelleştirebilirsiniz. Görünürlüğünüzü artırmak, imajınızı güçlendirmek için bölgenizdeki yerel basın ile işbirliği yapabilirsiniz. Yine Bakırköy'de hizmet veren bir mobilya işletmesi örneğinden gidecek olursak Bakırköy'deki yerel gazeteleri, dergileri, yerel haber sitelerini, varsa yerel radyoları, Bakırköy ile ilgili sosyal medya hesapları PR çalışmaları için kullanabilirsiniz. Hakkınızda yapılmış bir haber, röportaj çalışması olumlu etki sağlayacaktır. Hakkınızda başkaları tarafından hazırlanmış içerikleri web sitenizde, sosyal medya hesaplarınızda, iş yerinizde sergileyebilirsiniz.

Okumanızı öneriyorum: https://medyaistasyonu.blogspot.com/2020/03/yerel-icerik-pazarlamas-neden-onemli.html

Yerel işletmeler ve hizmet veren kişiler için 8 tanıtım önerisi Yerel işletmeler ve hizmet veren kişiler için 8 tanıtım önerisi Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Mart 12, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.