İçerik pazarlama, hedef kitlenizi web sitenize, ürün ve
hizmetlerinize çekmek, onları kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için
değerli ve alakalı içerik oluşturma süreci olarak tanımlanabilir.
Günümüzde
alıcılar ve müşteriler her zamankinden daha fazla pazarlama mesajı ile karşılaşıyor. Yapılan bazı araştırmalar
kişilerin günde 3 bine yakın pazarlama mesajı
ile karşılaştığını ortaya koyuyor.
Bu bir dikkat dağınıklığı ortamı
yaratıyor. Tüketiciler o kadar mesaja maruz kalınca artık pazarlama mesajlarına
karşı duyarsızlaşıyor ve önemsememeye başlıyor. Bu durum pazarlama uzmanlarını
tüketicilerin dikkatini çekecek, salt pazarlamadan uzak iyi hazırlanmış içeriklere
yöneltiyor.
İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisi, alıcıları
bilgilendirirken ve eğitirken marka tercihi oluşturarak sizi bir düşünce
lideri konumuna yerleştirebiliyor. Yararlı ve eğlenceli içerik sağlamak,
markanızla müşteriler arasında zaman içinde büyümeye ve güçlenmeye devam eden
güçlü bir bağ oluşturmayı sağlıyor.
Geleneksel pazarlamacılar, web sitelerindeki
görüntülü reklamlar, ticari fuarlardaki standlar veya üçüncü taraf listelerine
gönderilen e-postalar aracılığıyla diğer kişilerin medyası ile "dikkat
çekmek" zorunda kalıyor.
İçerik pazarlaması ise pazarlamacıların kendi kitlelerini
oluşturarak ve kendi dikkatlerini çekerek yayıncı olmalarını sağlıyor.
Pazarlamacılar, alıcıların yararlı bulduğu içerikler oluşturarak ve dağıtarak tüketicilerle güven ilişkisi kurarak marka bilinirliğini
ve tercihlerini artırıyor. İçerik pazarlaması diğerlerine göre daha az
maliyetli ve etkisi daha yüksek.
Yeni nesil pazarlamacıların büyük çoğunluğu müşterinin satın
alma yolculuğuna bağlı hazırlanmış yüksek kaliteli içeriğe odaklanıyor ancak
birçok işletme satın alma döngüsünün her aşamasına adanmış kişiselleştirilmiş
içerik üretemiyor. Kişiselleştirilmiş içerikler potansiyel müşterilerin satın
alma sürecine kadarki tüm aşamada önemli rol oynuyor.
Tüketicilerin yüzde seksen beşi, bu seçimi kendileri için
yapmaktan ziyade kararlara doğru çeşitli yollardan geçirmeye zaman ayıran
çözümlere güveniyor. Bu tür içerik tüketicilere değerlendirme ve kendileri için
karar verme yeteneklerine değer verdiğinizi gösteriyor.
Başarılı içerik pazarlamacıları, nitelikli içerikler ile
potansiyel müşterilere daha kolay ulaşırken henüz içerik pazarlama
faaliyetlerine başlamamış, içerik pazarlama hakkında bilgi sahibi olmayan birçok
küçük ve orta ölçekli işletme yeni müşteriler kazanmak ve satışlarını artırmak
için büyük fırsatları kaçırıyor.
İçerik pazarlaması, ziyaretçileri çekmek ve elde tutmak ve
sonunda müşterilere dönüştürmek için içeriği kullanmak olarak tanımlanabilir.
İçerik pazarlamayı kullanan çoğu insan bunun etkili olduğunu biliyor. İçerik
pazarlaması ciddi bir iş olduğundan dolayı bunu uzun vadeli sürdürmek yeni
müşteriler kazanmak ve satışları artırmak için daha fazla öne taşıyor.
Yapılan araştırmalara göre şirketlerin % 60'ı sürekli olarak
içerik üretmekte % 65'i ise ilgi çekici içerik üretmekte zorlanıyor. Bu
da birçok markanın para kaybettiği anlamına
geliyor demektir.
İçerik pazarlaması hangi sorunlarınızı etkili bir şekilde çözebilir?
İçerik pazarlaması yapmak, internette vakit geçiren potansiyel müşterilerle etkileşime
geçmek için tamamen benzersiz bir yaklaşım olarak öne çıkıyor. Düzenli ve profesyonel içerik pazarlama markaların en ço tıkandığı noktaların başında gelen yeni müşterilere ulaşmak ve satışları artırmak mümkün olabiliyor.
Organik arama hacmini artırmanız mı gerekiyor? Bunu içerik pazarlama ile yapabilirsiniz. Hedef kitleniz
sizi bulamazsa sizden satın alamaz ve bugün satın alma döngülerinin % 93'üne
kadar bir arama motorundan başlar. İçerik
tüketiminin % 51'i organik aramadan kaynaklanıyor, bu nedenle içerik pazarlaması
organik farkındalık oluşturmak için harika bir yol. Değerli içerikler ile arama
motorlarında üst sıralarda yer aldığınızda veya içeriğiniz sosyal ağlarda geniş çapta
paylaşıldığınızda, marka bilinirliğini ücretsiz olarak oluşturursunuz. İçeriğiniz yalnızca alakalı olduğunda paylaşılacağından kitleniz bunu ayarlamak
için daha az eğilimli olacaktır.
Müşteriler tarafından tercih edilen bir marka mı olmak istiyorsunuz? İçerik
pazarlaması, sizi güvenilir bir bilgi ve eğitim kaynağı haline getirerek
düşünce liderliği sağlamak açısından son derece etkilidir. İçeriğiniz potansiyel müşterilerinizi bilgilendirdiğinde,
eğlendirdiğinde veya alıcılarınıza yardımcı olduğunda güçlenen ilişkiler
yoluyla da tercih edilen bir marka olabilirsiniz. İnsanların ilişkileri olan şirketlerden
satın alma olasılığı daha yüksek olduğunu kesinlikle unutmayın.
Mevcut içerik pazarlama planınız ile müşterileriniz ilgilenmiyor mu? İçerik pazarlaması, müşterilerinize direkt satış yapmak anlamına gelmiyor. Müşterileriniz için değerli olabilecek içerikler sunmanız ve bunu sürekli yapmanız sonucu en güçlü satış aracı olan güveni inşa etmiş olursunuz. Güven, tüketiciler için bu zamanda eskiye nazaran çok daha önemli. Güvenilir hizmet sunan, ürüns satışı yapan bir marka olursanız tüketicilerin sizi tercih etme olasılığı her zaman daha fazla olacaktır. Kitlenize ödeyecekleri kadar değerli bir şeyler verdiğinizde ve bunu içerikle başarabildiğinizde
en güçlü satış aracınız olan güven inşa edersiniz.
Maliyetlerinizi daha düşük tutarak daha fazla müşteriye
ulaşmanız mı gerekiyor? Günümüzün müşterileri onları
kesintiye uğratan veya engelleyen pazarlamaya ciddi anlamda güvensizlik duyuyorlar. Eski pazarlama yöntemleri artık tarih oldu. Kimse kapısına bir pazarlamacının gelmesini istemiyor, telefonla aranmak, SMS bombardımanına tutulmak istemiyor. Kapısının altına pazarlama v reklam içeren broşülerin bırakılmasını istemiyor. Mail kutusunun pazarlama ve salt reklam içeren e-bültenler ile dolmasını da istemiyor.
Günümüzün yeni nesil pazarlama yöntemlerinden içerik pazarlaması, mevcut ve potansiyel müşterilerle yapılan doğal bir görüşmenin parçası olduğunda, ilgi alanlarıyla ve davranışlarıyla ilgili olduğunda ve zaman içinde sürekli bir hikaye oluşturduğu takdirde çok başarılı sonuçlar verebiliyor. İçerik pazarlaması tek seferlik yapılan bir çalışma olmadığı için çok uzun planlı olarak yapıldığında sunduğu etki de çoğalıyor.
Günümüzün yeni nesil pazarlama yöntemlerinden içerik pazarlaması, mevcut ve potansiyel müşterilerle yapılan doğal bir görüşmenin parçası olduğunda, ilgi alanlarıyla ve davranışlarıyla ilgili olduğunda ve zaman içinde sürekli bir hikaye oluşturduğu takdirde çok başarılı sonuçlar verebiliyor. İçerik pazarlaması tek seferlik yapılan bir çalışma olmadığı için çok uzun planlı olarak yapıldığında sunduğu etki de çoğalıyor.
İçerik pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini nasıl göreceğinizden emin değil misiniz? Genel olarak, içerik pazarlaması web
trafiğini artırmaya, olası satış kalifikasyonunu desteklemeye (özellikle içerik
aşama aşama üretildiğinde) ve sonuçta satışlara dönüşüm sağlamaya yardımcı
olabilir. İçerik pazarlama çalışması sonuçlarını web sitenizin eskiye oranla mevcut trafiği, sosyal medya paylaşımlarınız ve takipçileriniz ile etkileşim rakamları, içerik pazarlama yapmaya başladığınızdan bu yana yaptığınız satışların eski dönem ile karşılaştırılması, online görünürlüğüzün son durumu, online medyada çıkan haberleriniz, sizden ürün ya da hizmet alan müşterilerin online mecralardaki yorumları, hakkınızda yapılan şikayetler gibi metrikleri ölçümleyerek görebilirsiniz.
İçerik pazarlaması yapmak markanız için neden önemli?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Mart 11, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: