İçerik ihtiyacı olan web sitesi/blog sahiplerinin en büyük amacı ilgi çekici, okunabilir içerikler ile sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmek, ziyaretçilerin sitelere sadakatini artırmak ve bunun sonucunda daha fazla para kazanmak.
Webmaster forumlarında içerik talebi olanların amacı ne? Daha fazla ziyaretçi + daha fazla para kazanmak. İçerik yazarı olarak ilan verenlerin amacı ne? Daha fazla içerik yazımı işi almak + daha fazla para kazanmak... Sonuç? PARA KAZANMAK...
Peki, bu hedefe ulaşmak her zaman mümkün oluyor mu? Webmaster forumlarında sipariş verdiği içeriklerden hiç verim alamadığını iddia eden çok kişi göze çarpıyor. Son yıllarda içerik yazarlığı yapan, kaliteli ve özgün içerik ürettiğini iddia eden birçok kişi var. İddialarında haklılar mı? Çoğu bu işi tam zamanlı yapmıyor, ek gelir için yapıyor. İmla kurallarını bilmeyen kişiler var. Bunları açtıkları konu başlıklarından anlamak mümkün. "Her konuda makale yazılır" şeklinde açılan başlıklar var. Para kazanmak asıl amaç. Aldığı siparişi hızla teslim edip yenilerini almaya çalışanlar da çoğunlukta. Birçoğunun ortak söylemi aynı: "Kaliteli, SEO uyumlu, trafik getirebilecek, hızlı teslim edilen içerikler" Ağızdan bir çırpıda çıkıyor ancak iş içerik üretmeye geldiğinde durum öyle sanıldığı kadar kolay olmuyor. Birbirimizi kandırmayalım...
İçerik yazarlığı kısır döngüde
Uzun zamandır profesyonel içerik yazarlığı yapan biri olarak kaliteli, özgün ve okuyuculara değer katacak içerikleri üretmenin öyle kolay bir iş olmadığını vurguluyorum. Blogdaki diğer yazıları mutlaka okumanızı öneriyorum. Gün içinde birkaç saatte onlarca kaliteli! içerik üretmek size inandırıcı geliyor mu? İçerik yazarı kişiler her konuda yazabilecek kadar donanımlı mı? Robotik özelliklere mi sahip? Hiç mi uyumuyorlar? Çok mu okuyorlar? Çok mu araştırıyorlar? Ne düşünüyorsunuz?
Olaya bir de içerik talebi olanlar açısından bakalım. İçerik talebi her geçen gün artıyor, daha da artacak. Kaliteli içerik altın değerinde artık. Bunu hepimiz biliyoruz. İşte kral olan da bu içerik... Birçok web sitesi ve blog okuyuculara faydalı olabilecek yüksek kaliteli içeriklere ciddi anlamda ihtiyaç duyuyor ancak iş fiyatlandırmaya geldiğinde durum değişiyor. Hem kaliteli olacak, hem hızlı teslim edilecek hem de 100 kelimesi 1,5 TL olacak. Var mı başka arzusu olan?
İçerik üretimi ve ücretler konusundaki sıkıntılar bu işin profesyonel olarak ilerlemesini, büyümesini zorlaştırıyor. Bir içerik yazarı her konuda kaliteli içerik yazamaz. Bazı alanlarda iyi içerik üretebilir. Sağlık ile ilgili içerik yazacak birinin bu alanda donanımlı olması, sağlık gündemini ve tıbbi gelişmeleri takip etmesi kaliteli içerik üretmesi açısından önemlidir. Mevcut içeriklerin kelimelerinin değiştirilmesi içerik yazmak değil. Maalesef içerik talebi olan birçok kişi bunu ciddi anlamda önemsemiyor. "Sitemde yeni içerik olsun da nasıl olursa olsun" mantığı ile hareket edenler var.
Ben her zaman yüksek kaliteli, değerli bilgiler içeren ve okuyucunun uzunluğuna ya da kısalığına takılmadan bir solukta okuyacağı ve ihtiyaç duyduğunda yeniden bulacağı içeriklerin önemli olduğunu dile getiriyorum.
İçerik talepleri öncesi analiz şart !
Yeni bir web sitesi açılacaksa ya da mevcut site içerik bakımından geliştirilecekse öncelikle çok iyi bir analize ihtiyaç var. Hedef kitle kimlerden oluşuyor? Ne tür içerikleri okumaktan hoşlanıyor? Hangi içerikler dikkatlerini çekebilir? Ne sıklıkta içerik üretilmeli? İçerik dili nasıl olmalı? Ne kadar uzun olmalı? Hangi öğeler ile (görsel, video, infografik vb.) desteklenmeli? Hangi başlık ve ara başlıklar ile okura sunulmalı? Şu ana kadar üretilen içerikler neden trafik almadı? Göze çarpan eksiklikler nelerdi? Mevcut içerikler nasıl düzenlenmeli? SEO uyumu nasıl uygulanmalı? İçerik, salt anahtar kelime etrafında da mı dönmeli? Hangi içerik üreticisi ile çalışılmalı? İçerik yazarından beklentiler neler? Ücret içerik yazarı için tatminkar mı? Uzun soluklu bir çalışma isteniyor mu?
Hangi içerik tarzı daha çok değer kazanacak?
İçerik yazarlığı kendi içinde alt dallara ayrılan bir alan. Bunun içinde blog içerikleri, halkla ilişkiler yazarlığı, haber metni yazarlığı, web sitesi içerik yazarlığı, tanıtım metni yazarlığı, reklam yazarlığı... Bu alanların ortak noktası dönüşüm odaklı içerik üretmek.
Nedir dönüşüm odaklı içerik? Ürettiğiniz içeriklerin hem web sitelerine hem de hedef kitleye değer katmasını sağlayan kaliteli içerikler. Bunun sonucunda sitenizin otorite haline gelmesi ve markalaşması daha hızlı olacaktır. Bu içerikleri sunan web siteleri alanında her zaman öndedir. Bu noktada içerik dilinin samimi, konuşkan, direkt satıştan uzak ve okuru doğal bir şekilde yakalayan, satın alma ya da vazgeçme konusunda ikna sürecine taşıyan türden olması önem kazanıyor. Peki, bu nasıl mümkün oluyor?
Örneğin tüketici bir ürün satın alacak. Almayı düşündüğü ürünün fiyatı belli, satılan mecralar belli. Neye ihtiyacı var? O ürünü kullanmış, kullanan kişilerin olumlu ve olumsuz yorumları, inceleme videoları, detaylı inceleme yazıları, benzer ürünler ile kıyaslama vb... İşte dönüşüm odaklı içerik burada devreye giriyor. Bir ürün ya da hizmet ile ilgili üretilmiş ve tüketicilerin kafasındaki temel soru işaretlerini cevaplandıran içerikler bir adım öne çıkıyor.
Bazı blog yazarlarının sizinle konuşurmuş gibi detaylı inceleme yazılarına illa ki denk gelmişsinizdir. Uzun uzun he yönüyle yazarlarlar. Birçok ara başlık içerir. Konu ile alakalı olabilecek başka sayfalara da link verirler. Bu tür içerikler Google için de bulunmaz nimettir. Rehber niteliği taşıdığı ilk arama motoru sorgulamalarında daima ilk sayfada listelenir. Bu tür içerikler üretebilecek bir içerik yazarıysanız ya da talep eden bir web sitesi sahibiyseniz doğru yoldasınız demektir. Bu SEO çalışmalarınızı da ciddi anlamda destekleyecektir.
Bunun haricinde üretilen içeriklerin büyük çoğunluğu anlık trafik çekmekten öteye gitmeyecektir. Nasıl yapılır, nedir, ne zaman, nereden alınır, nerede bulunur? vb. soru cümleleri içeren ansiklopedik içeriklerin internet ortamında sürekli rekabet edecek konumda kalması mümkün değil. Arama motoru algoritmaları sürekli değişiyor. Bu tür soru cümlerine sahip başlıklar içeren birçok içerik var. Aradan nasıl sıyrılacak? Büyük siteler zaten kafada çıkacak. İşte bu noktada yukarıda bahsettiğim türden içerik üretimi ile pastadan pay almak çok daha önemli bir hale geliyor.
Kaliteli içerik şart!
Web sitenize daha fazla trafik çekmek, reklam ve tanıtım yazısı yayınlayarak daha fazla kazanmak istiyorsanız özgün ve yüksek kaliteli içeriklere yatırım yapmanız bir zorunluluk.
E-ticaret sitenizin organik trafiğini artırmak, daha etkileyici ürün tanıtım yazıları ile potansiyel müşterilerinizi satışa doğal bir şekilde ikna etmek istiyorsanız özgün ve kaliteli içeriklere yatırım yapmanız şart.
Webmaster forumlarında içerik talebi olanların amacı ne? Daha fazla ziyaretçi + daha fazla para kazanmak. İçerik yazarı olarak ilan verenlerin amacı ne? Daha fazla içerik yazımı işi almak + daha fazla para kazanmak... Sonuç? PARA KAZANMAK...
Peki, bu hedefe ulaşmak her zaman mümkün oluyor mu? Webmaster forumlarında sipariş verdiği içeriklerden hiç verim alamadığını iddia eden çok kişi göze çarpıyor. Son yıllarda içerik yazarlığı yapan, kaliteli ve özgün içerik ürettiğini iddia eden birçok kişi var. İddialarında haklılar mı? Çoğu bu işi tam zamanlı yapmıyor, ek gelir için yapıyor. İmla kurallarını bilmeyen kişiler var. Bunları açtıkları konu başlıklarından anlamak mümkün. "Her konuda makale yazılır" şeklinde açılan başlıklar var. Para kazanmak asıl amaç. Aldığı siparişi hızla teslim edip yenilerini almaya çalışanlar da çoğunlukta. Birçoğunun ortak söylemi aynı: "Kaliteli, SEO uyumlu, trafik getirebilecek, hızlı teslim edilen içerikler" Ağızdan bir çırpıda çıkıyor ancak iş içerik üretmeye geldiğinde durum öyle sanıldığı kadar kolay olmuyor. Birbirimizi kandırmayalım...
İçerik yazarlığı kısır döngüde
Uzun zamandır profesyonel içerik yazarlığı yapan biri olarak kaliteli, özgün ve okuyuculara değer katacak içerikleri üretmenin öyle kolay bir iş olmadığını vurguluyorum. Blogdaki diğer yazıları mutlaka okumanızı öneriyorum. Gün içinde birkaç saatte onlarca kaliteli! içerik üretmek size inandırıcı geliyor mu? İçerik yazarı kişiler her konuda yazabilecek kadar donanımlı mı? Robotik özelliklere mi sahip? Hiç mi uyumuyorlar? Çok mu okuyorlar? Çok mu araştırıyorlar? Ne düşünüyorsunuz?
Olaya bir de içerik talebi olanlar açısından bakalım. İçerik talebi her geçen gün artıyor, daha da artacak. Kaliteli içerik altın değerinde artık. Bunu hepimiz biliyoruz. İşte kral olan da bu içerik... Birçok web sitesi ve blog okuyuculara faydalı olabilecek yüksek kaliteli içeriklere ciddi anlamda ihtiyaç duyuyor ancak iş fiyatlandırmaya geldiğinde durum değişiyor. Hem kaliteli olacak, hem hızlı teslim edilecek hem de 100 kelimesi 1,5 TL olacak. Var mı başka arzusu olan?
İçerik üretimi ve ücretler konusundaki sıkıntılar bu işin profesyonel olarak ilerlemesini, büyümesini zorlaştırıyor. Bir içerik yazarı her konuda kaliteli içerik yazamaz. Bazı alanlarda iyi içerik üretebilir. Sağlık ile ilgili içerik yazacak birinin bu alanda donanımlı olması, sağlık gündemini ve tıbbi gelişmeleri takip etmesi kaliteli içerik üretmesi açısından önemlidir. Mevcut içeriklerin kelimelerinin değiştirilmesi içerik yazmak değil. Maalesef içerik talebi olan birçok kişi bunu ciddi anlamda önemsemiyor. "Sitemde yeni içerik olsun da nasıl olursa olsun" mantığı ile hareket edenler var.
Ben her zaman yüksek kaliteli, değerli bilgiler içeren ve okuyucunun uzunluğuna ya da kısalığına takılmadan bir solukta okuyacağı ve ihtiyaç duyduğunda yeniden bulacağı içeriklerin önemli olduğunu dile getiriyorum.
İçerik talepleri öncesi analiz şart !
Yeni bir web sitesi açılacaksa ya da mevcut site içerik bakımından geliştirilecekse öncelikle çok iyi bir analize ihtiyaç var. Hedef kitle kimlerden oluşuyor? Ne tür içerikleri okumaktan hoşlanıyor? Hangi içerikler dikkatlerini çekebilir? Ne sıklıkta içerik üretilmeli? İçerik dili nasıl olmalı? Ne kadar uzun olmalı? Hangi öğeler ile (görsel, video, infografik vb.) desteklenmeli? Hangi başlık ve ara başlıklar ile okura sunulmalı? Şu ana kadar üretilen içerikler neden trafik almadı? Göze çarpan eksiklikler nelerdi? Mevcut içerikler nasıl düzenlenmeli? SEO uyumu nasıl uygulanmalı? İçerik, salt anahtar kelime etrafında da mı dönmeli? Hangi içerik üreticisi ile çalışılmalı? İçerik yazarından beklentiler neler? Ücret içerik yazarı için tatminkar mı? Uzun soluklu bir çalışma isteniyor mu?
Hangi içerik tarzı daha çok değer kazanacak?
İçerik yazarlığı kendi içinde alt dallara ayrılan bir alan. Bunun içinde blog içerikleri, halkla ilişkiler yazarlığı, haber metni yazarlığı, web sitesi içerik yazarlığı, tanıtım metni yazarlığı, reklam yazarlığı... Bu alanların ortak noktası dönüşüm odaklı içerik üretmek.
Nedir dönüşüm odaklı içerik? Ürettiğiniz içeriklerin hem web sitelerine hem de hedef kitleye değer katmasını sağlayan kaliteli içerikler. Bunun sonucunda sitenizin otorite haline gelmesi ve markalaşması daha hızlı olacaktır. Bu içerikleri sunan web siteleri alanında her zaman öndedir. Bu noktada içerik dilinin samimi, konuşkan, direkt satıştan uzak ve okuru doğal bir şekilde yakalayan, satın alma ya da vazgeçme konusunda ikna sürecine taşıyan türden olması önem kazanıyor. Peki, bu nasıl mümkün oluyor?
Örneğin tüketici bir ürün satın alacak. Almayı düşündüğü ürünün fiyatı belli, satılan mecralar belli. Neye ihtiyacı var? O ürünü kullanmış, kullanan kişilerin olumlu ve olumsuz yorumları, inceleme videoları, detaylı inceleme yazıları, benzer ürünler ile kıyaslama vb... İşte dönüşüm odaklı içerik burada devreye giriyor. Bir ürün ya da hizmet ile ilgili üretilmiş ve tüketicilerin kafasındaki temel soru işaretlerini cevaplandıran içerikler bir adım öne çıkıyor.
Bazı blog yazarlarının sizinle konuşurmuş gibi detaylı inceleme yazılarına illa ki denk gelmişsinizdir. Uzun uzun he yönüyle yazarlarlar. Birçok ara başlık içerir. Konu ile alakalı olabilecek başka sayfalara da link verirler. Bu tür içerikler Google için de bulunmaz nimettir. Rehber niteliği taşıdığı ilk arama motoru sorgulamalarında daima ilk sayfada listelenir. Bu tür içerikler üretebilecek bir içerik yazarıysanız ya da talep eden bir web sitesi sahibiyseniz doğru yoldasınız demektir. Bu SEO çalışmalarınızı da ciddi anlamda destekleyecektir.
Bunun haricinde üretilen içeriklerin büyük çoğunluğu anlık trafik çekmekten öteye gitmeyecektir. Nasıl yapılır, nedir, ne zaman, nereden alınır, nerede bulunur? vb. soru cümleleri içeren ansiklopedik içeriklerin internet ortamında sürekli rekabet edecek konumda kalması mümkün değil. Arama motoru algoritmaları sürekli değişiyor. Bu tür soru cümlerine sahip başlıklar içeren birçok içerik var. Aradan nasıl sıyrılacak? Büyük siteler zaten kafada çıkacak. İşte bu noktada yukarıda bahsettiğim türden içerik üretimi ile pastadan pay almak çok daha önemli bir hale geliyor.
Kaliteli içerik şart!
Web sitenize daha fazla trafik çekmek, reklam ve tanıtım yazısı yayınlayarak daha fazla kazanmak istiyorsanız özgün ve yüksek kaliteli içeriklere yatırım yapmanız bir zorunluluk.
E-ticaret sitenizin organik trafiğini artırmak, daha etkileyici ürün tanıtım yazıları ile potansiyel müşterilerinizi satışa doğal bir şekilde ikna etmek istiyorsanız özgün ve kaliteli içeriklere yatırım yapmanız şart.
Organik trafiği ve satışı artırmanın yolu: Yüksek kaliteli içerik üretmek
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Salı, Mart 10, 2020
Rating:

Hiç yorum yok: