Dijital PR, marka, firma ve girişimlerin online
görünürlüklerini artırmada en etkili halkla ilişkiler çalışmalarından biri olarak son zamanlarda birçok marka ve kişi tarafından aktif olarak kullanılıyor.
Hızla artan internet kullanımı ile birlikte hem müşteriler
hem de yatırımcılar internette daha fazla vakit geçiriyor. İnternetin her
alanda etkili bir güç olması ile birlikte sektörler de işlerini ve hizmetlerini
dijitale uyarlıyor.
Bu sektörlerin başında da halkla ilişkiler geliyor.
Geleneksel yöntemler ile yapılan PR çalışması artık yeterince etkili sonuçlar
almayı sağlamıyor. Bundan dolayı markaların, kişilerin, ürün ve hizmetlerin
internette görünür olmaları daha fazla önem taşıyor.
Peki, neden dijital PR? Dijital PR faydaları
Dijital PR çalışması diğer çalışmalara oranla daha ekonomiktir. Her ölçekteki firma,
girişim ve kişiler kolayca bu hizmeti alabilir. Çok büyük bütçeler ayrılması
gerekmez. Harcanan bütçeye oranla geri dönüşler tatminkardır.
Online görünürlüğün artırmasını sağlar. Online görünürlüğü
olan kişiler, markalar, işletmeler tüketicilerin ve yatırımcıların gözünde daha iyi bir
konumda yer alır.
Arama motorunda yapılan sorgulmalarda potansiyel müşteri ve
yatırımcıların daha fazla sonuç ile karşılaşmasını sağlar. Potansiyel
müşteriler almayı düşündükleri ürün ve hizmetler ile ilgili araştırmalar için
arama motorunu aktif olarak kullanıyor. Aynı şekilde yatırımcılar da
ilgilendikleri sektörler ve markalar ile ilgili son gelişmeleri, haberleri arama
motoru sorgulamaları üzerinden takip ediyor.
Düzenli olarak yapıldığında sektörlerde otorite olmayı
sağlar. Faaliyette bulunulan sektörde daha fazla görünür olmak, rakiplere
oranla bir adım önde yer almak demek. Neden her gün çok sayıda doktor basın bülteni dağıtımı hizmeti ile bültenlerinin medyaya servis edilmesini sağlıyor?
Reklam çalışmalarına göre daha doğal olduğu için düşük
bütçelerle maksimum verim almak mümkün olur. Binlerce liralık reklam bütçeleri
her zaman aynı etkiyi vermeyebilir. Düşük bütçeler ile görünürlüğü artırmak
sürdürülebilir pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetleri açısından önemli bir
husus.
Dijital PR çalışması sonuçları ölçümlenebilir. Basın bülteni
dağıtımı raporu, basın bültenini yayınlayan web siteleri detaylı bir şekilde
ölçümlenebilir. Bu da sonraki çalışmalar için bir yol haritası oluşturmayı kolaylaştırır.
Medyada haber olmak dijital PR ile daha kolaydır. Binlerce
internet haber sitesi arasında dağıtılan bülten ile ilgilenecek olanlar mutlaka
çıkacaktır.
İyi hazırlanmış bir basın bülteni ya da şirket haberi
yıllarca internet ortamında görünür olacaktır. Basın bültenleri şirketlerin
internetteki en önemli itibar araçlarından biridir.
Dijital PR çalışması için şirket, firma bünyesinde ekstra
bir ekip oluşturmak gerekmez. Dışarından bu hizmet çok makul fiyatlara
alınabilir. Ön ödemeli olarak alınacak dijital PR hizmeti ile istenilen
periyotta çalışma yapmak mümkün.
Dijital PR ile her ölçekteki (Ulusal, bölgesel, yerel) medya
kuruluşunda yer almak mümkündür.
Dijital PR ile lokasyon bazlı çalışmalar yürütülebilir. İl
bazlı çalışmalar ile bültenin yerel medyada da yer bulması mümkündür.
Dijital PR kapsamında en yaygın hizmet basın bülteni
dağıtımıdır. Haber değeri taşıyan basın bültenlerinin doğru basın listelerine
gönderilmesi haber olarak yer bulmak açısından önemlidir.
Dijital PR çalışması hangi kişiler için önemli?
Doktor, psikolojik danışman, terapist, estetik uzmanı, emlak danışmanı, uzman, girişimci, yazar, ressam, şarkıcı, oyuncu, akademisyen, iş adamı, eğitimci, sporcu, diyetisyen gibi birçok mesleklerde hizmet veren kişiler için oldukça faydalıdır. Online görünürlüğü artırdığı gibi hedef kitlede olumlu itibar oluşturmaya da katkı sağlıyor.
Benimle iletişime geçin !
Marka, ürün ve hizmetlerinizin online görünürlüğünü
artırmak, medyada haber olmasını sağlamak istiyorsanız dijital PR danışmanlığı, içerik yazarlığı konularında benimle medyaistasyonu@gmail.com üzerinden dilediğiniz iletişime
geçebilirsiniz.
Dijital PR kapsamında basın bülteni konu önerisi + basın bülteni yazımı + basın bülteni düzenleme + basın bülteni dağıtımı + basın bülteni yayınlama + basın bülteni dağıtımı sonrası ayrıntılı raporlama işlemleri yürütüyorum.
Hedefleriniz doğrultusunda maksimum fayda alabileceğiniz
dijital PR çalışmasını birlikte planlayabiliriz.
Dijital PR danışmanlığı, Basın bülteni yazımı ve dağıtımı yapıyorum
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Mart 02, 2020
Rating:
Hiç yorum yok: