İnternet gazeteciliği eğitimi, internet gazeteciliği kursu

İnternet gazeteciliği eğitimi haber sitesi sayısının hızla arttığı günümüzde kaliteli ve prensipli bir online habercilik deneyimi adına büyük önem taşıyor.

İnternet gazeteciliği kavramının yükselmesi ile birlikte birçok iletişim fakültesi ve özel kurs merkezi internet gazeteciliği eğitimi, internet gazeteciliği kursu gibi eğitim programları düzenlemeye başladı.

10 yıldan fazla bir süredir internet haberciliği ile ilgilenen gazetecilik mezunu biri olarak gerek iletişim fakültelerindeki internet gazeteciliği dersini gerekse de kursları yeterli bulduğumu söyleyemeyeceğim.

Ders ve eğitim içerikleri günümüz dinamiklerine pek uygun olmadığı için nitelikli internet habercisi olmak ve kaliteli haber siteleri oluşturmak konusunda sıkıntılar mevcut. İnternet gazeteciliği dersini iletişim fakültesinde öğrenciyken son sınıfta ben de almıştım. İçerik bakımından oldukça zayıf bir dersti. Kendi imkanlarımla blog açmayı ve blog haberciliği denemeleri yapmıştım.

Aradan yıllar geçse de internet gazeteciliği eğitimi konusunda önemli aşamalar kaydedildiğini göremiyorum. Haber sitesi sahiplerinin büyük çoğunluğu gazetecilik deneyimi olmayan, farklı alanlardaki kişilerden oluşuyor. Haber sitelerinin mevcut durumu ortada. Birçoğu profesyonellikten uzak, para kazanamıyor, reklam alamıyor, habercilik yapmaktan çok uzak. İşte tam da bu noktada daha kaliteli ve umutlu bir şekilde online habercilik yapmaya duyulan ihtiyaç artıyor.

İletişim fakültesinde okuyanlar, okumayı düşünenler, haber sitesi açmak isteyenler, gazetecilik yapmak isteyenler bu konuda ciddi anlamda eksik. Çok sayıda mail alıyorum. Hepsini de yanıtlamaya çalışıyorum.

İnternet haberciliği ile ilgilenmek isteyen gençleri sektöre hazırlayacak nitelikte daha zengin eğitim programları ve kurslara büyük ihtiyaç var.

Bu noktada internet haberciliği ile ilgili tüm donanımı, bilgi birikimimi bu alana özel ilgi duyan ve kariyer yapmayı düşünen arkadaşlarla paylaşmak adına bir eğitim programı düzenlemeye karar verdim.

Bu kapsamda profesyonel internet gazeteciliği için gerekenlerden bahsederek uygulamalı bir şekilde öğrenmeyi sağlayacağım.

Bu eğitim sonunda katılımcılar gazetecilik kapsamında profesyonel haber sitesi oluşturma ve yönetme konusunda donanımlı olacak. İnternet haberi yazmak, haber sitesi yönetmek, haber düzenleme, gelir modelleri hakkında bilgi sahibi olma, temel arama motoru optimizasyonu, sosyal medyadan faydalanma, künye ve diğer sayfaları oluşturma, özel haber yapma, haber merkezi oluşturma, haber kaynakları kazanma, telif hakları, görsel kullanımı, haber sitesi görsellik, haber yazılımları ve içerik yönetim sistemleri hakkında bilgi, ziyaretçi istatistikleri ölçümleme, gündemi takip etme gibi birçok farklı konuda bilgi sahibi olmak mümkün olabilecek.

Eğitimin detayı ile ilgili bilgileri bu içerik altında paylaşacağım, düzenleyeceğim.

Eğitim hakkında

-Eğitimler yüz yüze olacak. Birebir olabileceği gibi birkaç kişilik gruplar halinde de olabilir.

-Eğitim yeri İstanbul'da olacak.

-Eğitim hafta sonu ve hafta içi yapılacak.

-Ders notları katılımcılara iletilecek.

-Eğitim süresi 4-6 hafta olabilir.

-Eğitim kapsamında tecrübelerini paylaşmak adına internet gazeteciliğinde uzman kişiler de zaman zaman derslere konuk olacak.

-Eğitim kapsamında uygulama haber sitesi kullanılarak pratikler (haber yazımı, haber ekleme, haber düzenleme vb.) yapılacak.

-Eğitim ücreti henüz belli değil.

-Katılım ve bilgi için medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.
İnternet gazeteciliği eğitimi, internet gazeteciliği kursu İnternet gazeteciliği eğitimi, internet gazeteciliği kursu Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Aralık 02, 2019 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.