Instagram'da reklam vermek isteyenlere öneriler

Instagram, bir sosyal ağ olmasının yanı sıra ürün ve hizmet satışı yapanlar için çok etkili bir platform olarak öne çıkıyor.

Son yıllarda birçok kişi Instagram'da ürün satmak ya da hizmet vererek para kazanmaya ilgi duymaya başladı.

Instagram butik açmak ile ilgili daha önce birçok yazı yazmıştım. İlgilenirseniz blogda bulabilirsiniz. Instagram'da butik açmak çok kolay bir iş. Asıl önemli olan açılan butik ile nasıl daha fazla kişiye ulaşılacağı ve Instagram'dan para kazanılacağı konusu üzerine yoğunlaşmak olmalı.

Bunun için birçok farklı yol var. Bunlara kısaca değinecek olursam; Instagram fenomenleri ile işbirliği yapmak. Bu tür kişilere ürün göndermek ve karşılığında hesaplarında ürün ile ilgili paylaşımlarda bulunmalarını talep etmek.

Diğeri yöntem ise Instagram'da reklam vermek. Eğer hedef kitlesi belli bir ürününüz var ise düşük bütçeler ile vereceğiniz Instagram reklam ile yeni müşteriler kazanabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Peki, Instagram'da vereceğiniz reklamlardan maksimum geri dönüş almak için nelere dikkat etmelisiniz?

Hedef kitlenizi iyi belirleyin

Instagram'da ürün ya da hizmet satanların büyük çoğunluğu hedef kitle analizi konusunda tıkanıp kalıyor. Doğru hedef kitle ile buluşmayan reklamlardan bir geri dönüş beklemek doğru değil. Örneğin bayan kol saati satışı yaptığınız bir Instagram hesabınız var. Bu noktada hedef kitleniz kol saati almayı düşünen, alışverişi seven, internetten ürün satın almış kişilerden oluşacaktır ve doğal olarak bayanlar olacaktır. Instagram'da reklam verirken ilgi alanı seçimi kısmında buna dikkat edin.

Cinsiyeti belirleyin

Reklamlarınızın daha fazla kişiye görünmesi için kadın ve erkeklerden oluşan karışık kitleye reklam vermekten kesinlikle kaçının. Instagram'dan alışveriş yapma konusunda kadınların daha fazla eğişimi var. Bundan dolayı reklam verirken cinsiyet hedeflemede kadın kitleyi tercih edin.

Yaş aralığını belirleyin

İnternetten alışveriş yapmaya en müsait kitle 18-35 yaş arası. Yaş aralığını bu bağlamda seçerseniz daha fazla ürün satabilirsiniz.

Konumu belirleyin

İnternet ile alışverişte sınırlar kalksa da vereceğiniz reklamlarda konum belirlemeniz önemli. İstanbul, İzmir, Ankara gibi büyük şehirlerden siparişler daha fazla. Yerel nitelikli ürün satıyorsanız diğer şehirleri de deneyebilirsiniz.

Bütçe belirleyin

Instagram'da reklam vermek için çok fazla büyük meblağlardan kaçının. Düşük bütçeli reklamlar verin ve birden fazla olsun. Örneğin tek ürün için 500 TL'lik reklam yerine 5 farklı ürün için 5x100 TL reklam vermeniz daha etkili olacaktır.








Instagram'da reklam vermek isteyenlere öneriler Instagram'da reklam vermek isteyenlere öneriler Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Mayıs 10, 2019 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.