Doğru ve etkili sosyal medya yönetimi nasıl olmalı?

Sosyal medya yönetimi online mecralarda konumunu güçlendirmek, daha fazla takipçiye ve müşteriye ulaşmak isteyen markalar ile kişilerin son birkaç yılda en çok ilgi göstediği konuların başında geliyor.

Sosyal medyanın her alanda önem kazanması ile birlikte birçok sosyal medya ajansı kuruldu. Çok sayıda kişi sosyal medya uzmanı ünvanı ile bir şeyler yapmaya başladı. Birçok üniversitede özel sektör işbirliği ile sosyal medya uzmanlığı sertifika programları düzenlenmeye başladı. Bu gelişmelere rağmen sosyal medya yönetimi konusunda tam anlamıyla profesyonel adımlar atılamıyor.

Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır? sorusunun cevabını arattığınız zaman internette karşınıza birçok içerik çıkacak. Bu içeriklerin birçoğunda temel olarak aynı bilgiler ve öneriler yer alıyor.

Ben bu yazımda sosyal medya yönetimi ile ilgili her zaman uygulanabilecek faydalı öneriler sunmak istiyorum.

Sosyal medya yönetimi için öncelikle hedeflerin iyi belirlenmesi gerekiyor. Sosyal medyada yer almanın temel amaçları neler? Daha fazla müşteriye ulaşmak mı? Daha çok takipçi kazanmak mı? Potansiyel takipçileri müşterilere çevirmek mi? Prestij mi? Sosyal medya fenomeni olup ün ve para kazanmak mı? Bu soruların cevabı belli ise diğer adımlara geçelim.

Birçok farklı sosyal medya kanalı olsa da markaların ve kişilerin birden fazla sosyal medya platformunda eş zamanlı var olmaları çok zor bir durum. Mutlaka birinden biri yönetim bakımından zayıf kalıyor.

Son yıllarda en çok yükselen mecralar Instagram ve YouTube oldu. Facebook artık markalara ve kişilere pek cazip gelmiyor. Instagram'dan ticari anlamda geri dönüşler oldukça yüksek. Birçok marka Instagram sayesinde online satışlarını ve marka bilinirliğini ciddi ölçüde artırdı. YouTube'da ilgi çekici içerik üreterek ya da YouTube içerik üreticileri iler sponsorlu içerik çalışması yaparak büyüyen birçok marka da bulunuyor.

Bu noktada markanın vizyonuna ve büyümesine en çok katkıyı sağlayacak platformlarda yer almak zaman kaybını önleyeceği gibi içerik üretimi bakımından bölünmenin de önüne geçmiş olacak. Ürün satışı yapan markaların Instagram'da aktif olarak yer almaları çok önemli bir husus. Görseller artık birçok kullanıcının ve tüketicinin vazgeçilmezi oldu. Aynı şekilde video içerikler de yoğun olarak tüketiliyor.  Ürün odaklı bir markanız varsa mutlaka Instagram'da yer alın.

Peki, sosyal medya hesaplarınızı en doğru nasıl yöneteceksiniz?

İçerik takvimi oluşturun. Kafanıza göre içerik paylaşımında bulunmayın. Bir zamanlama belirleyin. Günlük mü, haftalık mı? Ya da günde-haftada birkaç içerik mi? Takipçiler ve müşterilerle bağınızı sıkı tutmanın en birinci kuralı düzenli içerik üretmek olacak.

Sosyal medya hesaplarınızdaki bilgileri eksiksiz girin. Marka adı, ürün-hizmetler, iletişim bilgileri mutlaka yer almalı.

İçerik paylaşırken kullanacağınız dili netleştirin. Resmi bir dil mi olacak, eğlenceli mi, yarı resmi mi? Sosyal medya kullanıcıların büyük çoğunluğu resmiyeti pek sevmiyor.

Takipçi kasmak, takipçi satın alma vb. yöntemlerden uzak durun. Hesabınızı organik bir şekilde büyütmeye odaklanın. Bunun için Influencer denilen etkileşim oranı yüksek sosyal medya ünlüleri ile iletişime geçerek ürün ya da hizmet deneyimi konusunda işbirliği yapın.

Sosyal medyayı aktif olarak kullanan rakiplerinizin hesabını inceleyin. Neler yapıyorlar? Ne sıklıkta paylaşımda bulunuyorlar? Size göre artıları neler? vb.

Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili değerli içerik üretimine odaklanın. Sizi takip eden kişilerin bilgilenmesi için kaliteli içerikler paylaşın.

Paylaşımlarınızda kullanacağınız görsellerin kaliteli olmasına özen gösterin. Stok görsel kullanmaktan kaçının.

Sosyal medya yönetimi yaparak büyümede doğru etiket kullamımı da büyük önem taşıyor. Bundan dolayı paylaşımınız ve hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştıracak türden etiketlere ağırlık verin.

Sosyal medya sayfanızı canlandırmak adına zaman zaman çekilişler düzenleyin ve hediyeler verin. 




Doğru ve etkili sosyal medya yönetimi nasıl olmalı? Doğru ve etkili sosyal medya yönetimi nasıl olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Şubat 15, 2019 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.