SEO nasıl yapılır? SEO çalışması için 11 önemli adım

SEO nasıl yapılır? sorusu arama motoru optimizasyonu konusunda yeterli bilgi sahibi olmayan, sitelerinden verim alamayan kişilerin en çok araştırdığı konuların başında geliyor.

SEO ile ilgili şu ana kadar çok şey yazıldı, birçok video hazırlandı. Birçok SEO uzmanı, seo ajansı, yazılmış kitaplar var. Buna rağmen hala kafalardaki birtakım soru işaretleri hala gitmiyor. SEO'yu neden bu kadar büyütüyoruz?

Açık konuşayım, şu ana kadar SEO için bir kuruş para harcamadım. Ücretsiz temalar kullandım. Ücretsiz SEO araçlarından faydalandım. Sitelerimin genel SEO'su hep kendim yaptım. Ücretsiz ve doğal yöntemler kullanarak gerçekten iyi neticeler aldım. Kendi sitelerimde SEO'nun odak noktasına kaliteli ve eskimeyen içerik oluşturmayı koydum.

İyi hazırlanmış içerikler bence bir site için en iyi SEO yatırımı. SEO'ya başlamadan önce bunu iyi bilmek gerekiyor. Kaliteli içeriğe yatırım yaparsanız SEO konusunda önemli bir yol almış olacaksınız. İnternet kullanıcıları doyurucu bilgiler istiyor. Aradıkları konular ile ilgili en detaylı ve faydalı içerikler bulmak istiyor. Bunun farkında olan Google nitelikli ve okuyucuları doyurucu içerikler sunan web sitelerini arama sonuçlarında daha üst sıralarda listeliyor.

Okuduğunuz bu blog Blogger tabanlı. Buna rağmen birçok web sitesinden çok daha iyi bir durumda. Bunun nedeni de içeriğinin doyurucu olması. 5 seneden fazla bir süredir yayında. Şu ana kadar yüz binlerce defa okunan yazılar var. Bu blog birçok iş fırsatı da sağladı. İş fırsatlarının yanı sıra banner reklam, tanıtım yazısı yayınlama, içerik yazarlığı, danışmanlık gibi alanlarda da değerli fırsatlar yakalamama yardımcı oldu. SEO işi ile ilgilenenlerin kafasında bu tür sitelere karşı ciddi bir önyargı var. Halbuki içeriğin değerini ve potansiyelini düşünmüyorlar.

SEO'da amaç ne? İlgili alana yönelik yapılan aramalarda üst sıralarda görüntülenmek değil mi? Bunun sonunda ne olacak? Daha fazla ziyaretçi edinme, ürün ya da hizmet satışında artış yakalama. Peki, bunun için yapılacak SEO çalışmalarında illa ki ücretli olarak hazırlanmış (Domain, hosting, tema alınmış) bir siteler  mi olmalı? Kesinlikle hayır. Aşağıda sıraladığım maddeleri uygulayın ve düzenli olarak değerli içerik üretin. Farkı göreceksiniz.

SEO nasıl yapılır? Adım adım SEO çalışması yapma rehberi

Domain (İçeriğe uygun, SEO odaklı keyword)

Tema (Mobil ve AMP uyumlu, responsive, hızlı yüklenen sade tema ve hosting)

Anahtar kelime analizi (İçerik oluşturmadan önce konu, rakip ve anahtar kelime analizi)

Özgün, uzun ömürlü ve değerli içerik oluşturma (Okuyucuların ilgisini çekecek, uzun zaman hit getirebilecek türden içerikler hazırlama)

Site içi Link inşası (Benzer içerikleri okuyuculara teşvik etme)

Backlink almak ( İlgili ve kaliteli sitelerden)

Sosyal medya (Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Instagram, Linkedin hesapları oluşturma ve paylaşımda bulunma)

Okur yorumları, yorum yönetimi (Okuyucuların sorularını, görüş ve önerilerini cevaplama)

Misafir yazarlık ( Konuk yazar almak, nitelikli içerikler yazdırmak)

Google Analytics verileri analizi (Genel trafik durumu, en çok trafik alan içerikleri analiz etme, anahtar kelimeleri analiz etme, kullanıcıların genel ilgi alanını bulup o doğrultuda içerik planı geliştirme)

Ücretsiz SEO araçları (Kelime sıralaması takibi, Google Anahtar Kelime Planlayıcı vb.)


SEO nasıl yapılır? SEO çalışması için 11 önemli adım SEO nasıl yapılır? SEO çalışması için 11 önemli adım Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Aralık 10, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.