Haber editörlüğü, internet yayıncılığının yaygınlaşması ile birlikte online medyada en çok ihtiyaç duyulan iş kollarının başında geliyor.
İnternet haber sitesi yönetmek kolay gibi görünse de sitelerin başarıya ulaşmasında nitelikli editörlerin rolü oldukça fazla.
Türkiye'de online medya sektöründe nitelikli haber editörü olarak istihdam edilen çok kişi yok. Online haber sitelerinin birçoğu ya tek kişi ya da 2-3 kişi ile bir şeyler yapmaya çalışıyor. Hatta sırf bot yardımı ile ayakta durmaya çalışan sözde haber siteleri de çok.
Peki, haber editörü hangi özellikleri taşımalı?
Haber editörü olarak görev yapan ya da yapacak olan kişilerin habercilik, medya deneyiminin olması büyük avantaj. Maalesef günümüzde online medyadaki kişilerin büyük çoğunluğunun habercilik deneyimi yok. Bu yüzden çoğu haber sitesi markalaşamıyor ve büyüyemiyor.
Haber editörü araştırmayı sevmeli. Belli konularda uzmanlaşmalı. Editör demek, siteye haberi kopyala-yapıştır şeklinde ekleyen kişiden çok daha fazlası.
Haber editörü haber yazmayı bilmeli. Haber yazmayı bilmeyen birinin haber sitesi kadrosunda işi yok. İmla kurallarından habersiz olan kişiler haber editörüyüm diye ortada dolanıyor.
Editör haberi işlemesini bilecek. Hangi başlıkla, hangi fotoğraflarla, hangi ara başlık ve spot ile koyacağını iyi bilecek. Haber rakip sitelerdeki ile aynı olmayacak. Az kelime ve cümle ile çok şey anlatacak.
Haberi mobil cihazlarda kolay okunabilir şekilde optimize edecek. Kimsenin uzun ve sıkıcı metinler okumak için yeterli vakti yok. Özet haberciliği yaygınlaşacak.
Haber kaynakları konusunda bilgili olacak. Basın bültenlerini haber olarak düzenlemesini bilecek. Haber kaynakları bulabilecek, geçmiş haberler ile bağlantı kurabilecek. Ajanstan gelen haberleri doğrudan yayına almayacak.
Manşet olacak haberleri iyi analiz edecek. Haber ve magazin konusunda dengeyi iyi kuracak. Hit getirsin diye haber içeriği haber diye sunmayacak. "Büyük haber siteleri bunu yapmış ben de yapayım" demeyecek.
Temel SEO bilecek. Arama motorlarına uygun ve kullanıcıların aratabileceği türden başlık, etiket ve spot girecek.
Haberleri daha çok duyurmak ve bu yolla sitelerin izlenirliliğini arttırmak için sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanacak. Haber sunarken kullanıcıları yanıltabilecek yaklaşımlardan uzak duracak.
Haber sitesinin daha çok gelişmesi ve trafik kazanması noktasında önerilerini site yöneticileri ile paylaşacak.
İnternet haberciliğinde hızlı haber sunmak önemli ama hızlı haberciliğin ciddi anlamda zararları da var. Sunulan haber yanlış, yalan olabilir. Sırf "anlık ziyaretçi çekelim" diye yapılan haberlerin %99'unun takibi yapılmıyor. Yapılan haberin sonuçları, etkileri de takip edilmeli.
Haber sitesi kurmak isteyenlerin genel mantığı şu: "Haber ile alaklı bir domain alayım, tema ve hosting alayım. Kategorileri oluşturayım. Logosunu hazırlayayım. Sonra büyük haber sitelerinden copy-paste yaparak siteyi doldurayım. Adsense ekleyeyim. Ya sonrası? Hit yok, ziyaretçiler sayfalarda dolaşmıyor, yazılara yorum gelmiyor, köşe yazarları yok. Sosyal medya etkileşimi yok. Taklitten öte bir şey çıkmıyor. Bir süre sonra ilgisizlikten ve kazanç sağlamadığı için kepenk indiriyor."
İşte bu noktada vizyon sahibi haber sitesi yöneticilerine ve editörlerine büyük ihtiyaç var. Haber sitesi editörü olmak istiyorum diyorsanız kendinizi geliştirmelisiniz. Nitelikli editörler, internet haberciliğinin daha kaliteli bir şekilde yapılması noktasında büyük önem taşıyor.
İnternet haber sitesi yönetmek kolay gibi görünse de sitelerin başarıya ulaşmasında nitelikli editörlerin rolü oldukça fazla.
Türkiye'de online medya sektöründe nitelikli haber editörü olarak istihdam edilen çok kişi yok. Online haber sitelerinin birçoğu ya tek kişi ya da 2-3 kişi ile bir şeyler yapmaya çalışıyor. Hatta sırf bot yardımı ile ayakta durmaya çalışan sözde haber siteleri de çok.
Peki, haber editörü hangi özellikleri taşımalı?
Haber editörü olarak görev yapan ya da yapacak olan kişilerin habercilik, medya deneyiminin olması büyük avantaj. Maalesef günümüzde online medyadaki kişilerin büyük çoğunluğunun habercilik deneyimi yok. Bu yüzden çoğu haber sitesi markalaşamıyor ve büyüyemiyor.
Haber editörü araştırmayı sevmeli. Belli konularda uzmanlaşmalı. Editör demek, siteye haberi kopyala-yapıştır şeklinde ekleyen kişiden çok daha fazlası.
Haber editörü haber yazmayı bilmeli. Haber yazmayı bilmeyen birinin haber sitesi kadrosunda işi yok. İmla kurallarından habersiz olan kişiler haber editörüyüm diye ortada dolanıyor.
Editör haberi işlemesini bilecek. Hangi başlıkla, hangi fotoğraflarla, hangi ara başlık ve spot ile koyacağını iyi bilecek. Haber rakip sitelerdeki ile aynı olmayacak. Az kelime ve cümle ile çok şey anlatacak.
Haberi mobil cihazlarda kolay okunabilir şekilde optimize edecek. Kimsenin uzun ve sıkıcı metinler okumak için yeterli vakti yok. Özet haberciliği yaygınlaşacak.
Haber kaynakları konusunda bilgili olacak. Basın bültenlerini haber olarak düzenlemesini bilecek. Haber kaynakları bulabilecek, geçmiş haberler ile bağlantı kurabilecek. Ajanstan gelen haberleri doğrudan yayına almayacak.
Manşet olacak haberleri iyi analiz edecek. Haber ve magazin konusunda dengeyi iyi kuracak. Hit getirsin diye haber içeriği haber diye sunmayacak. "Büyük haber siteleri bunu yapmış ben de yapayım" demeyecek.
Temel SEO bilecek. Arama motorlarına uygun ve kullanıcıların aratabileceği türden başlık, etiket ve spot girecek.
Haberleri daha çok duyurmak ve bu yolla sitelerin izlenirliliğini arttırmak için sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanacak. Haber sunarken kullanıcıları yanıltabilecek yaklaşımlardan uzak duracak.
Haber sitesinin daha çok gelişmesi ve trafik kazanması noktasında önerilerini site yöneticileri ile paylaşacak.
İnternet haberciliğinde hızlı haber sunmak önemli ama hızlı haberciliğin ciddi anlamda zararları da var. Sunulan haber yanlış, yalan olabilir. Sırf "anlık ziyaretçi çekelim" diye yapılan haberlerin %99'unun takibi yapılmıyor. Yapılan haberin sonuçları, etkileri de takip edilmeli.
Haber sitesi kurmak isteyenlerin genel mantığı şu: "Haber ile alaklı bir domain alayım, tema ve hosting alayım. Kategorileri oluşturayım. Logosunu hazırlayayım. Sonra büyük haber sitelerinden copy-paste yaparak siteyi doldurayım. Adsense ekleyeyim. Ya sonrası? Hit yok, ziyaretçiler sayfalarda dolaşmıyor, yazılara yorum gelmiyor, köşe yazarları yok. Sosyal medya etkileşimi yok. Taklitten öte bir şey çıkmıyor. Bir süre sonra ilgisizlikten ve kazanç sağlamadığı için kepenk indiriyor."
İşte bu noktada vizyon sahibi haber sitesi yöneticilerine ve editörlerine büyük ihtiyaç var. Haber sitesi editörü olmak istiyorum diyorsanız kendinizi geliştirmelisiniz. Nitelikli editörler, internet haberciliğinin daha kaliteli bir şekilde yapılması noktasında büyük önem taşıyor.
Haber sitesi editörü hangi özellikleri taşımalı?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Nisan 29, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: