E-ticaret sitesi sayısının hızla arttığı günümüzde birçok e-ticaret sitesi ne ziyaretçi çekebiliyor ne de ürün satabiliyor.
E-ticaret sitesi kurmak kolay. Asıl önemli olan onu satış yapabilir, para kazandırabilir hale getirmek.
Sitenizin tasarımı, ürün içeriği istediği kadar iyi olsun ziyaretçi sizin sitenize girmiyorsa, sipariş vermiyorsa, alışveriş yapmıyorsa, sitenizden hemen çıkıyorsa yaptıklarınızın hiçbir anlamı yok. Eninde sonunda kepenk indireceksiniz.
Peki, e-ticaret sitesi sahipleri satışlarını nasıl artıracak? E-ticaret sitesi kurduktan sonra dikkat edilmesi gereken hayati konular hangileri?
E-ticaret sitesi satışları nasıl artırılır? İşte dikkat etmeniz gerekenler...
Satılacak ürünler: Dikey e-ticaret mi yoksa yatay mı? Dikeyde hala önemli avantajlar olsa da yatay e-ticarette rekabet üst düzeyde. Büyük oyuncular var, aradan sıyrılmak hem zaman hem de ciddi bütçe gerektiriyor. Tavsiyem dikey e-ticaretten yana. Çünkü bu alanda uzmanlaşmak, nokta atışı yapmak mümkün.
E-ticaret sitesi tanıtımı: Tanıtımını yapmadığınız e-ticaret sitenizin ziyaretçi çekmesi, sipariş alması ve satış yapması sizce mümkün mü? Hayır, dediğinizi duyar gibiyim. O halde tanıtım ve reklam çalışmalarına ağırlık verin. Sosyal medya reklamları oldukça etkili. Gereksiz gibi düşünmeyin. Reklam olmadan satış yapamazsınız. Reklam gereksiz olsaydı n11.com, gittigidiyor.com, hepsiburada.com gibi büyük siteler "Nasıl olsa bizi tanıyorlar, reklama gerek yok" diyor mu? Hepsinin ciddi reklam kampanyaları var. Büyükler reklam yapıyor, siz neden yapmayacaksınız? Reklam ve tanıtıma ağırlık vermeyecekseniz e-ticaret site göre değil.
Ürün tanıtım yazıları: E-ticaret sitelerinde satışa sunulan ürünler ile ilgili açıklamaların, fotoğrafların tüketicileri tatmin edici kalitede olması önemli. 1-2 cümle yazarak bu alanı geçiştirmeyin. Bir tüketici olarak satın almayı düşündüğüm ürün hakkında detaylı açıklamaları okumak isterim. Eksik ve yanlış bilgi size itibar kaybettirir.
Kampanyalar: E-ticaret müşterileri için kampanyalar, indirimler, ücretsiz kargo seçenekleri, promosyon ürünler büyük önem taşıyor. Bu tür çalışmalar ile sadık bir müşteri kitleniz olabilir.
E-ticaret SEO çalışması: SEO, sitenizin daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması açısından önemli bir araç. E-ticaret sektöründe rekabet çok olduğundan dolayı SEO çalışmaları mutlaka yapılmalı. Bu noktada doğal ve hedef kitle odaklı SEO'ya yönelmekte fayda var.
Dijital PR çalışmaları: Tanıtım açısından dijital pr konusuna ağırlık vermek şart. Ne yapacaksınız? Basın bülteni yazdıracaksınız, basın bülteni dağıtımı hizmeti alacaksınız. Basın odası hizmeti sunan platformlara üye olacaksınız. Blog yazarları ile içerik reklamcılığı konusunda uzun soluklu çalışmalar yapacaksınız. Linkli advertorial içerikler yayınlatacaksınız. Dijital PR ile SEO bir bütün.
Kurumsallık hedefi: E-ticaret sitenizin kurumsallaşması çok önemli. Müşteri memnuniyeti, satış sonrası destek, canlı destek, zengin ödeme yöntemleri, zamanında ürün teslimatı, kargo ve iade konusunda hızlı çözümler.
E-ticaret sitesi kurmak kolay. Asıl önemli olan onu satış yapabilir, para kazandırabilir hale getirmek.
Sitenizin tasarımı, ürün içeriği istediği kadar iyi olsun ziyaretçi sizin sitenize girmiyorsa, sipariş vermiyorsa, alışveriş yapmıyorsa, sitenizden hemen çıkıyorsa yaptıklarınızın hiçbir anlamı yok. Eninde sonunda kepenk indireceksiniz.
Peki, e-ticaret sitesi sahipleri satışlarını nasıl artıracak? E-ticaret sitesi kurduktan sonra dikkat edilmesi gereken hayati konular hangileri?
E-ticaret sitesi satışları nasıl artırılır? İşte dikkat etmeniz gerekenler...
Satılacak ürünler: Dikey e-ticaret mi yoksa yatay mı? Dikeyde hala önemli avantajlar olsa da yatay e-ticarette rekabet üst düzeyde. Büyük oyuncular var, aradan sıyrılmak hem zaman hem de ciddi bütçe gerektiriyor. Tavsiyem dikey e-ticaretten yana. Çünkü bu alanda uzmanlaşmak, nokta atışı yapmak mümkün.
E-ticaret sitesi tanıtımı: Tanıtımını yapmadığınız e-ticaret sitenizin ziyaretçi çekmesi, sipariş alması ve satış yapması sizce mümkün mü? Hayır, dediğinizi duyar gibiyim. O halde tanıtım ve reklam çalışmalarına ağırlık verin. Sosyal medya reklamları oldukça etkili. Gereksiz gibi düşünmeyin. Reklam olmadan satış yapamazsınız. Reklam gereksiz olsaydı n11.com, gittigidiyor.com, hepsiburada.com gibi büyük siteler "Nasıl olsa bizi tanıyorlar, reklama gerek yok" diyor mu? Hepsinin ciddi reklam kampanyaları var. Büyükler reklam yapıyor, siz neden yapmayacaksınız? Reklam ve tanıtıma ağırlık vermeyecekseniz e-ticaret site göre değil.
Ürün tanıtım yazıları: E-ticaret sitelerinde satışa sunulan ürünler ile ilgili açıklamaların, fotoğrafların tüketicileri tatmin edici kalitede olması önemli. 1-2 cümle yazarak bu alanı geçiştirmeyin. Bir tüketici olarak satın almayı düşündüğüm ürün hakkında detaylı açıklamaları okumak isterim. Eksik ve yanlış bilgi size itibar kaybettirir.
Kampanyalar: E-ticaret müşterileri için kampanyalar, indirimler, ücretsiz kargo seçenekleri, promosyon ürünler büyük önem taşıyor. Bu tür çalışmalar ile sadık bir müşteri kitleniz olabilir.
E-ticaret SEO çalışması: SEO, sitenizin daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması açısından önemli bir araç. E-ticaret sektöründe rekabet çok olduğundan dolayı SEO çalışmaları mutlaka yapılmalı. Bu noktada doğal ve hedef kitle odaklı SEO'ya yönelmekte fayda var.
Dijital PR çalışmaları: Tanıtım açısından dijital pr konusuna ağırlık vermek şart. Ne yapacaksınız? Basın bülteni yazdıracaksınız, basın bülteni dağıtımı hizmeti alacaksınız. Basın odası hizmeti sunan platformlara üye olacaksınız. Blog yazarları ile içerik reklamcılığı konusunda uzun soluklu çalışmalar yapacaksınız. Linkli advertorial içerikler yayınlatacaksınız. Dijital PR ile SEO bir bütün.
Kurumsallık hedefi: E-ticaret sitenizin kurumsallaşması çok önemli. Müşteri memnuniyeti, satış sonrası destek, canlı destek, zengin ödeme yöntemleri, zamanında ürün teslimatı, kargo ve iade konusunda hızlı çözümler.
E-ticaret sitesi satış artırma ve müşteri çekme yolları
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Nisan 29, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: