Sosyal medya ajansı nasıl kurulur? Sosyal medya ajansı kurmak istiyorum, ajans nasıl kurulur? diye merak ediyorsanız bu yazıyı mutlaka okuyun.
Markaların online ortamdaki pazarlama çalışmalarında en büyük etkiye sahip olan mecralardan biri olan sosyal medya, doğru kullanıldığı takdirde satışları artırmayı ve yeni müşterilere ulaşmayı kolaylaştırıyor.
Sosyal medyanın günümüz pazarlama dünyasında önemli bir role sahip olması birçok girişimciyi sosyal medya danışmanlığı, sosyal medya uzmanı, sosyal medya ajansı gibi ünvanlar ile markalara sosyal medya pazarlama hizmeti vermeye yöneltti.
Sosyal medyayı aktif kullanan, sosyal medyada pazarlama çalışmaları konusunda deneyimli kişiler, markaların sosyal medya odaklı kampanyalarında en çok aradığı işgücü arasında yer alıyor.
Sosyal medya konusunda markaların pazarlama faaliyetlerine destek olabilecek birikimim var, bunu profesyonel olarak değerlendirmek istiyorum diyenler için sosyal medya ajansı nasıl kurulur konulu bu yazıyı hazırlamak istedim.
Sosyal medya ajansı kurulum aşamaları
Hedef kitle belirlemek: Sosyal medya ajansının hizmet sunacağı sektörler ve hedef kitle mutlaka belirlenmeli. Belli sektörlere yönelik sosyal medya yönetimi konusunda destek sunmak diğer ajanslardan sıyrılmayı sağlayabilir.
Ön araştırma yapılması: Sosyal medya ajansı kurmadan önce mevcut sosyal medya ajanslarının web sitelerini inceleyin, hizmetlerine göz atın. Hatta bir müşteri gibi ziyaret ederek çalışma ortamları hakkında bilgi edinin.
Ajans isminin belirlenmesi: Sosyal medya ajansı olarak faaliyet göstereceğiniz bu piyasada etkili, akılda kalıcı ve marka olmaya müsait bir isim bulmanız ve gerekli tescilleri yapmanız birinci adım.
Ajans yönetim merkezi: Ajans işlerini yürüteceğiniz bir ofise ihtiyacınız olacak. Bütçeniz doğrultusunda en iyi lokasyonda bir ofis tutmanız kurumsal görünmeniz açısından önemli. Zevkinize ve bütçenize göre ofisinize mobilyalar alabilirsiniz.
Ajans için şirket kuruluşu: Sosyal medya hizmetine yeni başlayacağınız için şahıs şirketi kurmanız ilk başta yeterli olacak. Daha sonra kazancınız arttıkça şirketinizi büyütebilirsiniz. Müşterilerinize fatura keseceğiniz için vergi kaydı şart. Kurumsal firmalar faturasız iş yapmayı tercih etmez.
Ajans web sitesi oluşturma: Online ortamdan potansiyel müşterilerin size ulaşabilmesi için bir web sitesi oluşturmalısınız. Bu konuda Wordpress alt yapısını kullanabilirsiniz. 50-100 dolara son derece etkileyici kurumsal temalar bulmanız mümkün. Siteniz için gerekli temel SEO ayarlarını yapmalısınız. Oluşturduğunuz web sitesinin mutlaka blog sayfası olmalı. Burada sosyal medya ile ilgili faydalı bilgileri, haberleri, yaptıklarınızı, müşterilerinizin gözünde otorite olmanızı sağlayacak içerikleri yayınlamalısınız.
Ajans sosyal medya hesabı: Sosyal medya ajansı kurup da sosyal medyada yer almamak olur mu? Ajansınıza ait sosyal medya hesapları oluşturun ve eş zamanlı güncelleyin. Güncel sosyal medya hesapları sizin işinizi ciddiyetle yaptığınızı vurgulamak açısından önemli.
Ajansınız ile ilgili reklam verin: Ajansınızı duyurmanız için sektörel online yayınlara, Facebook'a, Google'a reklam verin. Hedef kitlenize uygun mecralarda tanıtım yazıları yayınlatın.
Ajans sunum dosyası hazırlama: Ajansınızın sunduğu hizmetleri potansiyel müşterilerinize tanıtmanız açısından bir sunum dosyası hazırlamanız gerekecek. Bu dosyayı iletişim kuracağınız markalara iletmeniz olumlu izlenim oluşturmak açısından önemli.
Bundan sonraki aşama pazarlama yeteneklerinize, bağlantılarınıza bağlı olarak müşteri kazanmanız olacak. Müşteri adaylarınıza kendinizi, ajansınızı iyi tanıtın. Onları ikna edecek türden söylemlerde bulunun. Neden sosyal medya pazarlama, sosyal medya danışmanlığı hizmeti almaları gerektiğini iyi anlatın.
Yapamayacağınız şeylerin sözünü vermeyin. En iyi olduğunuz konuları ön plana çıkarın. Küçük ve orta ölçekli işletmeler ile işe başlayarak zamanla daha büyük referanslara sahip olabilirsiniz.
Bilgi ve işbirliği için: medyaistasyonu@gmail.com
Markaların online ortamdaki pazarlama çalışmalarında en büyük etkiye sahip olan mecralardan biri olan sosyal medya, doğru kullanıldığı takdirde satışları artırmayı ve yeni müşterilere ulaşmayı kolaylaştırıyor.
Sosyal medyanın günümüz pazarlama dünyasında önemli bir role sahip olması birçok girişimciyi sosyal medya danışmanlığı, sosyal medya uzmanı, sosyal medya ajansı gibi ünvanlar ile markalara sosyal medya pazarlama hizmeti vermeye yöneltti.
Sosyal medyayı aktif kullanan, sosyal medyada pazarlama çalışmaları konusunda deneyimli kişiler, markaların sosyal medya odaklı kampanyalarında en çok aradığı işgücü arasında yer alıyor.
Sosyal medya konusunda markaların pazarlama faaliyetlerine destek olabilecek birikimim var, bunu profesyonel olarak değerlendirmek istiyorum diyenler için sosyal medya ajansı nasıl kurulur konulu bu yazıyı hazırlamak istedim.
Sosyal medya ajansı kurulum aşamaları
Hedef kitle belirlemek: Sosyal medya ajansının hizmet sunacağı sektörler ve hedef kitle mutlaka belirlenmeli. Belli sektörlere yönelik sosyal medya yönetimi konusunda destek sunmak diğer ajanslardan sıyrılmayı sağlayabilir.
Ön araştırma yapılması: Sosyal medya ajansı kurmadan önce mevcut sosyal medya ajanslarının web sitelerini inceleyin, hizmetlerine göz atın. Hatta bir müşteri gibi ziyaret ederek çalışma ortamları hakkında bilgi edinin.
Ajans isminin belirlenmesi: Sosyal medya ajansı olarak faaliyet göstereceğiniz bu piyasada etkili, akılda kalıcı ve marka olmaya müsait bir isim bulmanız ve gerekli tescilleri yapmanız birinci adım.
Ajans yönetim merkezi: Ajans işlerini yürüteceğiniz bir ofise ihtiyacınız olacak. Bütçeniz doğrultusunda en iyi lokasyonda bir ofis tutmanız kurumsal görünmeniz açısından önemli. Zevkinize ve bütçenize göre ofisinize mobilyalar alabilirsiniz.
Ajans için şirket kuruluşu: Sosyal medya hizmetine yeni başlayacağınız için şahıs şirketi kurmanız ilk başta yeterli olacak. Daha sonra kazancınız arttıkça şirketinizi büyütebilirsiniz. Müşterilerinize fatura keseceğiniz için vergi kaydı şart. Kurumsal firmalar faturasız iş yapmayı tercih etmez.
Ajans web sitesi oluşturma: Online ortamdan potansiyel müşterilerin size ulaşabilmesi için bir web sitesi oluşturmalısınız. Bu konuda Wordpress alt yapısını kullanabilirsiniz. 50-100 dolara son derece etkileyici kurumsal temalar bulmanız mümkün. Siteniz için gerekli temel SEO ayarlarını yapmalısınız. Oluşturduğunuz web sitesinin mutlaka blog sayfası olmalı. Burada sosyal medya ile ilgili faydalı bilgileri, haberleri, yaptıklarınızı, müşterilerinizin gözünde otorite olmanızı sağlayacak içerikleri yayınlamalısınız.
Ajans sosyal medya hesabı: Sosyal medya ajansı kurup da sosyal medyada yer almamak olur mu? Ajansınıza ait sosyal medya hesapları oluşturun ve eş zamanlı güncelleyin. Güncel sosyal medya hesapları sizin işinizi ciddiyetle yaptığınızı vurgulamak açısından önemli.
Ajansınız ile ilgili reklam verin: Ajansınızı duyurmanız için sektörel online yayınlara, Facebook'a, Google'a reklam verin. Hedef kitlenize uygun mecralarda tanıtım yazıları yayınlatın.
Ajans sunum dosyası hazırlama: Ajansınızın sunduğu hizmetleri potansiyel müşterilerinize tanıtmanız açısından bir sunum dosyası hazırlamanız gerekecek. Bu dosyayı iletişim kuracağınız markalara iletmeniz olumlu izlenim oluşturmak açısından önemli.
Bundan sonraki aşama pazarlama yeteneklerinize, bağlantılarınıza bağlı olarak müşteri kazanmanız olacak. Müşteri adaylarınıza kendinizi, ajansınızı iyi tanıtın. Onları ikna edecek türden söylemlerde bulunun. Neden sosyal medya pazarlama, sosyal medya danışmanlığı hizmeti almaları gerektiğini iyi anlatın.
Yapamayacağınız şeylerin sözünü vermeyin. En iyi olduğunuz konuları ön plana çıkarın. Küçük ve orta ölçekli işletmeler ile işe başlayarak zamanla daha büyük referanslara sahip olabilirsiniz.
Bilgi ve işbirliği için: medyaistasyonu@gmail.com
Sosyal medya ajansı nasıl kurulur?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Salı, Ocak 26, 2016
Rating:
Anlatımınız çok güzel olmuş hocam bilgilendirme için teşekkürler
YanıtlaSilYazınız için teşekkürler. Anlatımınız temel seviyede olmuş ancak başlangıç için gerekli bilgiler barındırmakla. Ajans kurulum öncesi verilebilecek hizmetler kararlaştırılmalı, danışmanlık alanları ve yetkinlikler netleştirilmeli, hizmet içeriği oluşturulmalı ve sürekli takip / güncelleme içerisinde olunmalıdır.
YanıtlaSil