Blog yazarlığı yapanların genelde göz ardı ettikleri noktalardan biri de blog yazılarının gerçekten okuyucuları doyurucu nitelikte olup olmadığı.
Çoğu blog sahibi blog yazısı yazacağı zaman ya odak sorunu yaşıyor ya da ne yazacağını bilmediği için özensiz içeriklere üreterek blogunun gelişimini engelliyor.
Peki, blog yazılarınız okuyucuların aradıklarını bulacakları şekilde mi? Uzun ve bilgi verici yazıların okunma, paylaşma, yorumlama ve geri bildirim anlamında önemli bir avantaj sağladığını biliyor musunuz?
Kısa yazılar yanlış ve eksik bilgi içerebilir
İnternet ortamında genelde kısa metinleri okumayı tercih ediyoruz. Bu da aradığımız konularda eksik ve yanlış bilgiler edinmemize neden olabiliyor. Şu ana kadar incelediğim bloglarda yer alan kısa bilgilerin çoğunun öylesine yazıldığını farkettim. Okuyucuları bilgilendirmekten son derece uzak. Arama motoruna yönelik yazılmış içerikler.
Kısa blog yazıları genelde özensizce yazılmış ifadeler barındırdığı için bize asıl aradığımız bilgileri sunmaktan uzak oluyor. Blog yazarlığını uzun soluklu sürdürmede yazmayı sevmek, araştırmak ve farklı bakış açıları ile içerik sunmak büyük önem taşıyor.
Bunun hala önemini kavrayamamış olanlar blog yazarlığından kısa sürede vazgeçiyor. Oysa, ele aldığını konu hakkında biraz zaman harcayıp ayrıntılı bilgiler sunan, püf noktaları ve kişisel deneyimler paylaşan içerik üreticilerine okuyucular daha fazla itibar ediyor.
Profesyonel blogculuk kavramının odak noktası da bu zaten. Yabancı blogları incelediğinizde isim yapmış blogların birçoğunun belli konulara odaklandığını ve keyifle okunan uzun içeriklere sahip olduklarını görürsünüz.
İçerik yazma kabiliyeti yüksek olanların kaleminden çıkan uzun metinler bir solukta okunabiliyor. Bu da okuyucuların hoşuna gittiği gibi o kişiye güven duymalarını da beraberinde getiriyor.
Kısa içerik ile otorite olmak zor
Blog yazarlığında iyi bir seviyeye gelmek istiyorsanız uzun ve yüksek kaliteli içerik üretmeyi kendinize ilke edinmelisiniz.
Kısa içerikler ile okuyucuları sayfanızda tutmanız ve sitenizi tekrar ziyaret etmelerini sağlamak giderek zorlaşıyor. İçerik ürettiğiniz alanda otorite olmanızın yolu da doyurucu içerik üretmekten geçiyor. Medya İstasyonu'nda düzenli olarak içerik ürettiğim için yazılarımı okuyanlar hakkımda sayfasını ziyaret etmeden çıkmıyor. Okuyucuların sizi merak edip tanımak istemesi önemli.
Uzun yazılar arama motorlarının gözdesi
Uzun ve nitelikli içerikler okuyucuların olduğu kadar arama motorunun da gözdesi. Spam içerikler yerine uzun ve bilgi verici makaleler daha çok önemsediği için yakın zamanda içerik bazlı SEO en önemli çalışma olacak. Bu da kaliteli içerik üreticisi olanları SEO çalışmalarında vazgeçilmez kılacak. Spam içerik sorununun hızla arttığı günümüz internet dünyasında, okuyucular artık iyi içerik üreticileri ile muhatap olmak istiyor.
İyi içerik yıllarca okunabilir
İyi hazırlamış içeriklerin yıllarca ziyaret getirebileceğini unutmamanız gerek. Medya İstasyonu'nda 3 yıl önce yazdığım blog yazıları hala yeniymiş gibi trafik alıyor. Trafik almasının en önemli nedeni, okuyucuların aradıkları soruya cevap verebilecek nitelikte olması. Okuyuculara gerçekten faydalı olabilecek yazılar beni onların gözünde otorite yaptığı gibi diğer yazılarımı okumalarını da sağlıyor.
Doyurucu içerik diğer yazıları da okutur
Okuyucu şöyle düşünüyor: "Bu yazı işime çok yaradı, buna benzer başka faydalı yazılar da vardır, sayfalarda dolaşayım." Diğer içeriklerin kalitesi de yüksek olursa okuyucular sizin yazdığınız konularda uzman olduğunuzu düşünüyor. Size soru soruyorlar, danışıyorlar ve iş teklifi bile yapabiliyorlar.
2-3 yıl önce yazdığım bir yazı sayesinde hala iş teklifleri alıyorum, danışmanlık veriyorum. Bundan daha iyi bir şey olabilir mi? Benim için önemli olan 10 bin öylesine ziyaretçi yerine 100 tane gerçekten yazdıklarımla ilgilenen kişi. Nitelik, nicelikten daha önemli.
Doğal olun, okuyucularınızın okumaktan keyif alacağı bir dil kullanın. Yazdıkça gelişeceksiniz. Blog okuyucuları resmi bir yazım dilini sevmez. Onlara samimi ifadeler sunun.
Çoğu blog sahibi blog yazısı yazacağı zaman ya odak sorunu yaşıyor ya da ne yazacağını bilmediği için özensiz içeriklere üreterek blogunun gelişimini engelliyor.
Peki, blog yazılarınız okuyucuların aradıklarını bulacakları şekilde mi? Uzun ve bilgi verici yazıların okunma, paylaşma, yorumlama ve geri bildirim anlamında önemli bir avantaj sağladığını biliyor musunuz?
Kısa yazılar yanlış ve eksik bilgi içerebilir
İnternet ortamında genelde kısa metinleri okumayı tercih ediyoruz. Bu da aradığımız konularda eksik ve yanlış bilgiler edinmemize neden olabiliyor. Şu ana kadar incelediğim bloglarda yer alan kısa bilgilerin çoğunun öylesine yazıldığını farkettim. Okuyucuları bilgilendirmekten son derece uzak. Arama motoruna yönelik yazılmış içerikler.
Kısa blog yazıları genelde özensizce yazılmış ifadeler barındırdığı için bize asıl aradığımız bilgileri sunmaktan uzak oluyor. Blog yazarlığını uzun soluklu sürdürmede yazmayı sevmek, araştırmak ve farklı bakış açıları ile içerik sunmak büyük önem taşıyor.
Bunun hala önemini kavrayamamış olanlar blog yazarlığından kısa sürede vazgeçiyor. Oysa, ele aldığını konu hakkında biraz zaman harcayıp ayrıntılı bilgiler sunan, püf noktaları ve kişisel deneyimler paylaşan içerik üreticilerine okuyucular daha fazla itibar ediyor.
Profesyonel blogculuk kavramının odak noktası da bu zaten. Yabancı blogları incelediğinizde isim yapmış blogların birçoğunun belli konulara odaklandığını ve keyifle okunan uzun içeriklere sahip olduklarını görürsünüz.
İçerik yazma kabiliyeti yüksek olanların kaleminden çıkan uzun metinler bir solukta okunabiliyor. Bu da okuyucuların hoşuna gittiği gibi o kişiye güven duymalarını da beraberinde getiriyor.
Kısa içerik ile otorite olmak zor
Blog yazarlığında iyi bir seviyeye gelmek istiyorsanız uzun ve yüksek kaliteli içerik üretmeyi kendinize ilke edinmelisiniz.
Kısa içerikler ile okuyucuları sayfanızda tutmanız ve sitenizi tekrar ziyaret etmelerini sağlamak giderek zorlaşıyor. İçerik ürettiğiniz alanda otorite olmanızın yolu da doyurucu içerik üretmekten geçiyor. Medya İstasyonu'nda düzenli olarak içerik ürettiğim için yazılarımı okuyanlar hakkımda sayfasını ziyaret etmeden çıkmıyor. Okuyucuların sizi merak edip tanımak istemesi önemli.
Uzun yazılar arama motorlarının gözdesi
Uzun ve nitelikli içerikler okuyucuların olduğu kadar arama motorunun da gözdesi. Spam içerikler yerine uzun ve bilgi verici makaleler daha çok önemsediği için yakın zamanda içerik bazlı SEO en önemli çalışma olacak. Bu da kaliteli içerik üreticisi olanları SEO çalışmalarında vazgeçilmez kılacak. Spam içerik sorununun hızla arttığı günümüz internet dünyasında, okuyucular artık iyi içerik üreticileri ile muhatap olmak istiyor.
İyi içerik yıllarca okunabilir
İyi hazırlamış içeriklerin yıllarca ziyaret getirebileceğini unutmamanız gerek. Medya İstasyonu'nda 3 yıl önce yazdığım blog yazıları hala yeniymiş gibi trafik alıyor. Trafik almasının en önemli nedeni, okuyucuların aradıkları soruya cevap verebilecek nitelikte olması. Okuyuculara gerçekten faydalı olabilecek yazılar beni onların gözünde otorite yaptığı gibi diğer yazılarımı okumalarını da sağlıyor.
Doyurucu içerik diğer yazıları da okutur
Okuyucu şöyle düşünüyor: "Bu yazı işime çok yaradı, buna benzer başka faydalı yazılar da vardır, sayfalarda dolaşayım." Diğer içeriklerin kalitesi de yüksek olursa okuyucular sizin yazdığınız konularda uzman olduğunuzu düşünüyor. Size soru soruyorlar, danışıyorlar ve iş teklifi bile yapabiliyorlar.
2-3 yıl önce yazdığım bir yazı sayesinde hala iş teklifleri alıyorum, danışmanlık veriyorum. Bundan daha iyi bir şey olabilir mi? Benim için önemli olan 10 bin öylesine ziyaretçi yerine 100 tane gerçekten yazdıklarımla ilgilenen kişi. Nitelik, nicelikten daha önemli.
Doğal olun, okuyucularınızın okumaktan keyif alacağı bir dil kullanın. Yazdıkça gelişeceksiniz. Blog okuyucuları resmi bir yazım dilini sevmez. Onlara samimi ifadeler sunun.
Blog yazılarınızın uzunluğunu neden önemli?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Ocak 29, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: