18 Mart 2017 Cumartesi

Adım adım home ofis şahıs şirketi nasıl kurulur?

18 Mart 2017 Cumartesi
Home ofis çalışmak, son yıllarda girişimcilerin en çok ilgi gösterdiği konuların başında geliyor. İnternet üzerinden para kazanmak isteyen ya da internet üzerinden yaptığı işi daha profesyonel bir hale getirmek isteyenler için home ofis çalışma şartları cazip geliyor.

Home ofis yapılabilecek işler oldukça fazla. Bir bilgisayar, internet bağlantısı, parlak iş fikirleri, keyifle çalışabileceğiniz bir çalışma odası home ofis iş kurmak için yeterli.

Günümüzde kaliteli ve müşteri memnuniyeti üst seviyede bir hizmet sunduktan sonra home ofis çalışmak ya da ofis kiralama yaparak çalışmak çok problem değil.

Home ofis çalışsanız bile şahıs şirketi nasıl kurulur? sorusunun cevabı hakkında bilgi sahibi olmanız işinizi daha güzel bir şekilde yürütmenizi sağlayacak. Bu yazımda adım adım home ofis şahıs şirketi kurmak, home ofis vergi, home ofis kira kontratı gibi merak edilen konularda bilgiler vermek istiyorum.

Öncelikle home ofis olarak çalışacağınız iş modelini belirlemelisiniz. İnternet üzerinden yapılabilen her iş home ofis olarak sürdürülebilir. Bunun yanı sıra tasarım, grafik, editörlük, yazarlık, gazetecilik, danışmanlık, web tasarım, yazılım geliştirme, blog yazarlığı, video içerik üretimi vb. çok iş home ofis olarak başarıyla yürütülebilir.

Sonrasında home ofis olarak kullanmayı düşündüğünüz alanı oluşturmalısınız. Bunun için evinizde uygun bir odayı ofis şeklinde düzenleyebilirsiniz. Çalışma masası, sandalye, kitaplık, güzel bir aydınlatma, yazıcı, masaüstü bilgisayar ya da laptop yeterli olacak.

Tüm bunları hazırladıktan sonra bir muhasebeciyle anlaşıp home ofis şahıs şirketi kurmak istediğinizi belirtmeniz gerekecek. Muhasebeci size gerekli bilgileri verecek. Şahıs şirketi kurmak çok zor ve maliyetli değil. Ortalama 1000 TL'ye şahıs şirketi kurmak mümkün. Muhasebeciye vekalatname vereceğinizden dolayı işler daha hızlı yürüyecek. Vekaletnameyi noterden halledeceksiniz. Sonrasında muhasebeciniz şahıs şirketinizin kurulumu için gerekli çalışmaları başlatacak. Vergi lehvanızı birkaç gün içinde alabileceksiniz. Sonrasında fatura basımı yapan bir matbaadan fatura bastıracaksınız ve kaşe hazırlatacaksınız.

Şahıs şirketiniz kurulduğunda açılış için home ofis olarak gösterdiğiniz adrese memur gelecek. Home ofis olarak çalışacağınız odanın ofis şeklinde olup olmadığını kontrol edecek, açılış bildirgesinde home ofisinizde bulunan eşyaları not edecek. Size bazı sorular soracak. Bunlardan biri de home ofis olarak hazırladığınız yerin kime ait olduğu.

Burada vereceğiniz cevabı açılış bildirgesine not edecek.  Ev aile bireylerinden birinin ise (Annenizin, babanızın, kardeşinizin vb.) kira sözleşmesi yapmanıza gerek yok. 3 ayda bir cüzi miktarda stopaj ödersiniz (60-70 TL gibi.) Başka birine aitse bir kira sözleşmesi yapmanız gerecek. Bu da ödeyeceğiniz stopaj miktarını artırabilir. Memurun işlemi en fazla yarım saat kadar. Bundan sonra yapacaklarınız işinize konsantre olmak, yeni müşteriler kazanmak. Düzenli kazanç elde edebileceğiniz bir iş modeliniz yoksa home ofis çalışmak maliyetli gelebilir.

Home ofis şahıs şirketi aylık ve yıllık giderleri:

Muhasebeci ücreti

Bağ-Kur prim ödeme (Sizden başka çalışan varsa onun da SGK primini ödemelisiniz)

KDV

Stopaj (3 ayda bir)

Geçici vergi (3 ayda bir)

Gelir vergisi (Yıllık)

Defter tasdik ücreti (Yıllık)

Diğer harcamalar (İnternet, ofis malzemeleri, elektrik, telefon vb.)

Bu yazıyı da okumanızı tavsiye ediyorum: Home ofis kurmak isteyenlerin bilmesi gerekenler





Bilgi paylaştıkça güzel, paylaşır mısınız?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·