Reklam almak istiyorum diyorsanız okuyun

Birçok web sitesi sahibi para kazanmayı amaçlıyor. Bu yüzden reklam almak, web sitelerinin ayakta durması için en çok ihtiyaç duyulan adımlardan biri.

Günümüzde reklam alarak ciddi paralar kazanan birçok web sitesi olmasına rağmen bir o kadar da reklam alamamış web sitesi var.

Peki, bir web sitesi sahibiyseniz ve sitenize reklam alarak para kazanmak istiyorsanız nelere dikkat etmelisiniz? Siteniz reklam veren kişiler ya da kurumlar için uygun bir mecra mı? Sizi neden tercih etmeliler? Hangi reklam modelleri size ve reklam verenlere uygun? "Web siteme reklam almak istiyorum, siteme nasıl reklam alabilirim?" diyenlere yol gösterici bir yazı hazırlamayı uygun gördüm.

Günümüzde internet reklamcılığı da büyük bir değişim içinde. Eskiden banner reklamlar çok popülerken artık native reklam çalışmaları ön planda. Okuyucular sağdan soldan fışkıran banner reklamları artık önemsemiyor hatta reklam engelleme programları ve uygulamaları kullanarak engelliyor.

Bu durumun farkında olan markalar advertorial reklam çalışmalarına daha fazla yöneliyor. Bu yüzden en iyi geri dönüş alacakları mecralara yöneliyorlar.

Kolayca okunabilen, eğlenceli ve aynı zamanda bilgi verici metinler ilgi çekiyor. Okuyucular bunları bir haber ya da blog yazısı gibi yadırgamadan okuyor, paylaşıyor.

Banner reklam modelinde bu yok. Reklam ilgi çekerse tık alıyor. Reklam engelleme programı kullanan okuyucular reklamı görmüyor bile.

Web sitesi sahipleri ve yeni site açanların en büyük sıkıntısı profesyonel düşünmemek. Çoğu Adsense üzerinden para kazanmayı hedefliyor. Çünkü siteleri reklam veren markaları tatmin edecek düzeyde değil. Oysa sabit banner reklam ya da advertorial reklam ile daha fazla para kazanmak mümkün.

Adsense'nin ödeme eşiği 200 TL. Bir ayda 200 TL kazanamayan birçok site sahibi var. Fazlasını kazanan yok mu? Elbette var ama bunun için ya İngilizce belli bir konuda içeriğe sahip web sitesi ya da çok yüksek trafikte birkaç web sitesini bir Adsense hesabına bağlamak lazım.

Türkçe siteler ile Adsense'den ciddi para kazanmada yüksek trafik, yüksek sayfa görüntülenmesi önemli rol oynuyor. Yeni açılan bir site ile Adsense'den hemen para kazanmak çok zor. Ziyaretçi, zaman ve sabır gerek.

Web sitenize reklam almak için yapmanız gerekenler şunlar:

Güçlü bir içerik üreticisi olacaksınız. İçeriğiniz okuyuculara gerçekten fayda sağlamalı, eşsiz bilgiler sunmalı. Sıfırdan oluşturulan bir içerik arama motorunun da gözdesi olur.

Bir hedef kitleniz olmalı. Bu hedef kitleye yönelik reklam verenlerin olması çok önemli. Örneğin tarım konusuna ilgi duyuyorsunuz ve bunun üzerine keyifle özgün içerik ürettiğiniz bir web siteniz ya da blogunuz var. Bu noktada hedef kitleniz sizin gibi tarım meraklıları olacaktır.

Ürettiğiniz içerikler internet ortamındaki mevcut bilgilerden farklı ve faydalı ise okuyucular sitenizi organik bir şekilde ziyaret edecek. Zaman içinde hedef kitleniz oluştuktan sonra siteniz tarım, hayvancılık yapanlar ve çiftçilik ile uğraşanların hayatını kolaylaştıracak ürün ya da hizmet üreten markalar için potansiyel bir reklam alanı olacak. Bu da reklam almanızı kolaylaştıracaktır.

Genel içerikli bir site sahibi olsaydınız size benzer birçok web sitesi olacağı için reklam alma şansınız daha da azalmış olacaktı. Belli sektörlere yönelik nitelikli içerik üreten web siteleri ve bloglar her zaman daha avantajlı.

Bu durum TV yayıncılığında da aynı. Geçenlerde  tv izlerken uydu üzerinden yayın yapan tarım, çiftçilik ve hayvancılık temalı televizyon kanallarına denk geldim. Hepsinde ulusal TV kanalları kadar reklam dönüyor. Tematik kanal olduklarından dolayı hedef kitleye yönelik ürün ve hizmet üreten markaların gözdesi durumundalar.

Tarım makineleri, ilaç, yem, fidan, gübre vb. gibi ürünler ya da hizmetler sunan firmalar bu kanallara sürekli reklam veriyor. Ben de çiftçilikle, hayvancılıkla uğraşsam bu kanalları düzenli olarak takip ederim. Çünkü işime yönelik ilgi çekici ve faydalı içerikler var. Hem de yeni çıkan ürünler hakkında bilgim olacak. Daha ne olsun?

Bu yüzden hedef kitlenizin net çizgisini belirlemeniz çok önemli. Öyle siteler, bloglar var ki günlük tekil hiti 800-1000 kişiyi geçmiyor ama tematik olduğundan dolayı bir reklam veren grubu var. Düzenli reklam geliri ile para kazanıyor ve ayakta duruyor. Günlük hiti 10 binden fazla çok site var ama baksanız ne banner reklam alabiliyor ne de bir advertorial çalışma... Boşa kürek çekiliyor.

Reklam verenin markasını, ürün ve hizmetlerini sitenizde tanıtmada en etkili yöntemleri sunacaksınız. Banner reklam, tanıtım yazısı, advertorial reklam vb... Site içeriğiniz ile uyumlu, sırıtmayan tanıtım içerikleri okuyucularınızı rahatsız etmeyecektir. Bu da marka hakkında olumsuz düşünceleri önleyecek.

Sade bir tema kullanacaksınız. Mobil uyumlu olmalı, koyu renkler içermemeli. Reklamlar içeriğin önüne geçmemeli. Az sayıda reklam olmalı. Bol bol içerik üreteceksiniz. Okuyucular sitenizin fayda sağlayıcı özelliklerini doğrudan görebilmeli. İçerik ile yeteneklerinizi pazarlayın.

Reklam sayfası oluşturun. Buraya reklam modellerinizi, reklam alma şartlarınızı, fiyatlarınızı, ödeme yöntemlerinizi ve iletişim bilgilerinizi yazın. Reklam vermek isteyenlerin kafasında net bir fikir oluşsun.

Organik ziyaretçi çekebilecek türden içerikler oluşturmalısınız. Ziyaretçiler yazılarınıza kolayca ulaşabilmeli. Bu yüzden arama motorunda ilk sayfalarda yer almak önemli. Bu zaman içinde olacak. Bu noktada temel SEO bilginiz olsun. Kulaktan dolma bilgiler ile hareket etmeyin. Kaliteli birkaç siteden tanıtım yazısı alın ki Google'daki itibarınız biraz daha güçlensin. Yazılarınızı etiketler yardımı ile sosyal medyada da paylaşın.

Web sitenizi kısaca tanıtan bir tanıtım yazısı oluşturun. Bunu hedef kitlenize yönelik ürün ya da hizmet üreten firmalar mail yoluyla gönderin. Birçoğu geri dönüş yapmayacak ama yılmayın. Bu iş sabır istiyor. Mail göndereceğiniz firmaları önceden tespit edin.

Kurumsal web sitelerini inceleyin, medyada yer almışlar mı, internette görünür bir durumdalar mı? Birçoğu online mecralardan uzak. Geri dönüş yapanlar ile mutlaka iletişim kurun. Yakınsanız yüz yüze görüşün. İkna kabiliyetinizi kullanın. Sabrederseniz kazanacaksınız.

Bu yazıyı da mutlaka okuyun: Tanıtım yazısı satmak istiyorum diyenlere tavsiyeler

Reklam almak istiyorum diyorsanız okuyun Reklam almak istiyorum diyorsanız okuyun Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Mayıs 12, 2016 Rating: 5

25 yorum:

  1. Faydalı bir yazı olmuş, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açelya Hanım yorumunuz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince faydalı içerikler üretmeye çalışıyorum.

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş.Umarım blog yazanlar dikkate alırlar.Zaman zaman sizi takip ediyorum ve yazılarınızdan faydalanıyorum.İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  3. Evet faydalı bir yayın olmuş.benim sitem günlük 50 bin ile 100 bin arasında bir hiti var.ilk açtığımda adsense kabul etmedi.Siteyi bu hale getirdikten sonra başvurdum 2 Gün içinde kabul ettiler.Allaha şükür günlük 100TL ile 250TL arası bir gelir var.Önemli olan Trafik getirmek....wev siteme beklerim
    http://www.wid10.com

    YanıtlaSil
  4. Evet faydalı bir yayın olmuş.benim sitem günlük 50 bin ile 100 bin arasında bir hiti var.ilk açtığımda adsense kabul etmedi.Siteyi bu hale getirdikten sonra başvurdum 2 Gün içinde kabul ettiler.Allaha şükür günlük 100TL ile 250TL arası bir gelir var.Önemli olan Trafik getirmek....wev siteme beklerim
    http://www.wid10.com

    YanıtlaSil
  5. Yazınız için teşekkürler gerçekten çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Bizde bu şekilde tanıtım yazıları hazırlıyoruz ve bu tarz bilgilendirici yazıların çok fazla olması, doğru yönlendirmeler olması çok önemli. Ziyaretçilerin bilinçsizliği hem onların zarar uğraması hem de çalıştıkları kişilerden ne karşılığında ödeme yapıldığının farkında olmaması için kötü bir durum.

    YanıtlaSil
  6. Yararlı ve keyifli bir yazı olmuş. Kaleminize, aklınıza sağlık. Benim de crohn ve bağırsak hastalıklarına dönük bir sitem var. Günlük hit 5000 civarı. Şimdi yeni ve özgün içerik üretmeye çalışıyorum. O zaman reklam alma ihtimalim var. http://www.crohntedavisi.com

    YanıtlaSil
  7. Bizde sitemize reklam almak istiyoruz, ama google red ediyor. Ne yapmamız lazım, yardımcı olurmusunuz. www.afyonkenthaber.com

    YanıtlaSil
  8. sizce bloğumu kabul ettirebilsem kazanabilirmiyim http://tourismturkeytr.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu içerik ve görsellik bakımından zenginleştirmeniz gerek.

      Sil
  9. Günlük en az 200 hit alan blog sayfalarında (özellikle takı ve moda içerikli) www.gumusdukkani.com olarak düşük bütçeli de olsa reklam yayınlamak istiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yayıncı olmak isterim ama konularımız çok farkli.Sizin moda benim Oyun.ama düşünürseniz olur.benim blog sitem günlü 70 bin ve üstü hit var.kabul ederseniz bütçeniz ne kadar

      Sil
  10. Bende reklam almak istiyorum aylık 7k şimdilik inşallah yükselecek makale için teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  11. Yazılarınızı sürekli olmasa da takip etmeye çalışıyorum. Çok faydalı bilgiler var. Bizde yemek tarifleri sitesinde bu yazılarınızdan edindiklerimizi uyguluyoruz. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. merhaba bizim sektörel bir web sayfamız var. avrupada ve türkiyede belli tıklama oranları var. yurt dışından ve yurt içinden tık alması ne gibi avantajları barındırıyor. yurtdışından 14 ülkeden tık alıyoruz. iç piyasadan reklamı masıl temin edebilirim.!
    tşkler şimdiden cavaplarınız için

    YanıtlaSil
  13. Apple Ürünleri Üzerine Kurduğum Bir Web Sitem Var. Daha 10-15 günlük. Alıntı yazılar paylaşmıyorum. AdSense için şu an uygun değil diyor. Şu haliyle kabul edecek reklam firmaları bulmamın imkanı var mı sizce ?
    Web sitem : www.appleds.tk

    YanıtlaSil
  14. böyle bir çalışmaya reklam alabilirmiyim sizce http://gazeteleryeri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  15. Adsense'ye üye olalı 8-9 yıl oldu sanırım. İnternet faturamı ödüyor anca..

    YanıtlaSil
  16. Güzel tavsiyeler, bu işten biraz anlamak isterdim.

    YanıtlaSil
  17. yeni bir balayı tatil sitesi kurdum ve reklam almak ıstıyorum.. www.balayitatiliniz.com

    YanıtlaSil
  18. Yeni bir tatil sitesi kurdum reklam vermek istiyorum butceme gore www.balayitatiliniz.com seyahat ucak bileti oteller yeme icme gıbı sıtesı olanlar lutfen ıletıseme gecsınler

    YanıtlaSil
  19. Evet faydalı bir yayın olmuş.benim sitem günlük 50 bin ile 100 bin arasında bir hiti var.ilk açtığımda adsense kabul etmedi.Siteyi bu hale getirdikten sonra başvurdum 2 Gün içinde kabul ettiler.Allaha şükür günlük 100TL ile 250TL arası bir gelir var.Önemli olan Trafik getirmek web siteme beklerim http://www.bilmemneymis.com/

    YanıtlaSil
  20. Faydalı bir yazı olmuş, özellikle sabır konusunda vurgu olması çok iyi zira sabırsızız :)
    ellerinize sağlık
    http://kelimebulutum.blogspot.com.cy/

    YanıtlaSil
  21. Güzel ve faydalı bir çalışma olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Güzel ve faydalı bir çalışma olmuş, emeğinize sağlık.
    bende bir oyun sitesi kurdum reklam almaya calısıyorum bir goz atın
    http://bin1oyun.com

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.