Blog yazarlığında markalaşmayı önemseyin

Blog yazarlığında kaliteli içerik üretiminin yanı sıra istikrarlı olmak son derece önemli. Büyük hevesler ile açtığınız blogu bir süre sonra ilgisiz bırakacaksanız hiç başlamamalısınız.

Blog yazarlığı da diğer internet girişimlerinde olduğu gibi emek isteyen bir uğraş. Google'da blog yazmak diye arattığınızda karşınıza çıkan sitelerin birçoğunda anlatıldığı gibi kolay para kazanma aracı değil. Bloglar, para kazanmaktan çok daha fazlası. Bu yüzden blog yazmayı kesinlikle hafife almamalısınız.

2013 Nisan'dan bu yana Medya İstasyonu'nda blog yazarlığı, online habercilik, sosyal medya pazarlama, içerik yazarlığı gibi konulara ilgi duyanlar için faydalı olabilecek türden içerikler üretmeye özen gösteriyorum.

2 yıldan fazla süredir blog yazılarımı on binlerce kişi okudu, yüzlerce kişi yorumladı. Hala da organik bir şekilde trafik almaya devam ediyorum. Blogumun başarılı olmasında benim düzenli olarak faydalı ve eskimeyen türde içerik üretmemin faktörü büyük.

Yazmak, benim için keyif verici bir uğraş olduğu için sıkılmadan içerik üretebiliyorum. Bunun karşılığını da alıyorum. Blogumu daha fazla kişi ziyaret ediyor, yazılarıma yorumlar geliyor. Mail ile bilgi almak isteyenler oluyor. İşbirliği teklifleri de geliyor.

Bu noktada önemli olan, kişisel markanızı oluşturabilmek. Kişisel markanızı oluşturursanız insanlar bir şekilde size ulaşır. Size ulaşanlar arasındaki bazı kişiler müşteriniz bile olabilir. Kişisel markanız güçlü olursa insanlar size ulaşmakla kalmaz sadık bir takipçiniz de olur.

Güvenilir bir içerik üreticisi olmayı hedeflemelisiniz. İnsanlar sizin yazdıklarınızda kendinden bir şeyler bulabilmeli. Faydalı olabilecek nitelikte bilgiler sunarsanız birçok kişi için önemli bir başvuru kaynağı olabilirsiniz.

Profesyonel blogculuğu hedefleyin

Türkiye'de profesyonel anlamda blog yazarlığı ile uğraşan çok fazla kişi yok. Bu yüzden birçok blog bir süre sonra kaderine terkediliyor.  Medya İstasyonu'nunu başlamadan önce tüm bunların farkındaydım. Bu yüzden her zaman profesyonel blog yazarlığını hedefledim.

Yazdığım her bir içeriği geleceğe yatırım olarak düşündüm. Bana anlık ziyaretçi akışı sağlayacak, güncelliğini hemen yitiren tüm içeriklerden uzak bir şekilde blog yazdım. Olması gereken de buydu zaten. 2013 yılında yazdığım blog yazıları hala yeniymiş gibi trafik alıyor. Bundan daha güzel ne olabilir ki?

Geçtiğimiz günlerde blogumu takip eden bir okuyucudan ilginç bir mail aldım. Mailinde aynen şunları yazmış:

"Bloglar ile ilgili aklıma gelen hangi konuyu aratsam sizin blogunuz ile karşılaşıyorum. Sadece blog yazmak değil, içerik pazarlama, yazarak para kazanmak, haber sitesi kurmak gibi en çok ilgi gören konularda da yazılarınızla karşılaşıyorum. Benim gözümde gerçekten iyi bir içerik üreticisi konumundasınız. Blogunuzu sürekli ziyaret etme ihtiyacı duyuyorum. Bunu nasıl başarıyorsunuz?"

Blogculuk samimiyetle yapılırsa anlamlı

Blog yazmaya başladığımdan bu yana kesinlikle özel bir çaba harcamadım. Sadece içimden geldiği gibi yazdım. Samimi olmayı seviyorum. İnsanlara karmaşık kavramlar ile bir şeyler anlatmak işkence gibi bir şey. Bu yüzden herkesin anlayabileceği şekilde yazmak benim en çok önem verdiğim kriter.

Marka olmanızda istikrarlı olmanız, güvenilir olmanız büyük önem taşıyor. Bugün bir blog yazısı yazıp diğer blog yazısını 1-2 ay sonra yazacaksanız ne ziyaretçi sayınız artar ne de sadık okuyucularınız olur. Medya İstasyonu'nda 350'den fazla yazım var. Her gün yazamasam da blogumu hiçbir zaman boşlamadım.

Okuyucuları sadık hale getirmenin en iyi yolu düzenli olarak içerik üretmek. Takipçileriniz "Acaba yeni yazı yazdı mı? Hangi konuda yazı yazacak?" gibi sorular ile sizin yeni yazılarınızı sabırsızlıkla beklemeli... İşte bunu başarırsanız iyi bir konuma gelmişsiniz demektir.

Blogların her geçen gün daha fazla kaderine terkedildiği günümüz internet dünyasında Medya İstasyonu gibi geleceğe yatırım yapan, eskimeyen ve faydalı olabilecek türden içerikleri okuyucularına sunan bloglar, blog yazarları hem okuyucuların hem de markaların gözdesi olacak.

"Kendi markanızı oluşturursanız okuyucular sizi arar ve bulur."


Blog yazarlığında markalaşmayı önemseyin Blog yazarlığında markalaşmayı önemseyin Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Eylül 23, 2015 Rating: 5

1 yorum:

  1. Sevgili Engin,
    Blogun bir harika, sayende yeni bilgiler öğreniyorum. Yazarlık eğitimi için makaleni sabırsızlıkla bekliyorum. Teşekkürler, iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.