6 Ocak 2014 Pazartesi

İçerik pazarlama planı hazırlarken nelere dikkat edilmeli?

6 Ocak 2014 Pazartesi
Bundan birkaç sene öncesine kadar birçoğumuzun üzerine düşmediği bir kavram olan içerik pazarlama, artık günümüzde markaların ve bireysel girişimlerin hayatta kalması ve yayılması açısından büyük önem taşıyor.

İçerik pazarlamanın bu kadar önem kazanmasının en büyük nedeni, geleneksel pazarlama tekniklerinin devrinin geçmeye başlaması oldu. İnsanlar, kendilerine direkt bir şeylerin satılmasını ya da pazarlanmasını itici bulmaya başladı.

Bu noktada devreye giren içerik pazarlama ile reklam ve pazarlama amacıyla yapılan dayatmalardan arınmış nitelikli  ve eskimeyen içerikler, internet kullanıcıların büyük ilgisi ile karşılaştı.

Müşterileri internet ortamında reklama boğmak isteyen markaların hedef kitlelerin gerçek anlamda ilgilenebileceği türden içerikler üretmeye profesyonel anlamda önem vermesi, içerik pazarlamanın birçok marka açısından yüksek getirili yeni nesil bir pazarlama tekniği olarak önem kazanması açısından bir dönüm noktası oldu.

İçerik pazarlamasının bu denli önemli olduğu günümüzde hala birçok marka bu yöntemi kullanmıyor. Kullananlar arasında da uzun soluklu bir çalışma içinde bulunanlar pek yok. Bunun nedeni de içerik pazarlama ile ilgili bir planın el altında bulunmaması. Hedefsiz bir şekilde yapılan her çalışmanın başarsızlıkla sonuçlanacağını hala anlamayan markalar, şirketler var. Maalesef büyük hevesler ile açılan kurumsal bloglar da kişisel bloglar gibi çöp olma yolunda ilerliyor.

Peki, içerik pazarlama faaliyetinde bulunacak markalar içerik pazarlama planı oluştururken nelere dikkat etmeli?

-Hedef kitleye ulaşmak ve pazarlama hedeflerini yakalamak için editoryal bir stratejinin oluşturulması (kurumsal web sitesi içeriği, kurumsal blog içerikleri, kurumsal sosyal medya hesaplarının içeriği, sunum, e-posta bilgilendirmeleri, video ve slaytlar)

-Uygun kanalların ve medyanın belirlenmesi (Facebook mu?, Twitter mı?, Google + mı?, Linkedin mi?, Pinterest mi?)

-Marka ile ilgili daha önceden üretilmiş sosyal medyadaki beğeniler, paylaşımlar, yorumlar ve haberlerin tespit edilip analiz edilmesi

-Markanın tanıtımına ve online mecralarda tanıtımına yönelik satın alınan medya içeriklerinden alınan geri dönüşler (Advertorial içerikler, sponsorluklar, banner reklamlar, sosyal medya reklamları)

-Profesyonel içerikler oluşturmak için blog yazarlarından ya da kalemi kuvvetli kişilerden oluşan bir içerik ekibi ile yola çıkmak

-Rakip markaların içerik pazarlama stratejilerini incelemek ve analiz etmek

-Mevcut durum analizi

-Hedef kitlenin online mecralardaki hareketleri,

-Hedef kitle çekebilecek en büyük kozları belirleme

-Şirket içindeki yenilikçi düşüncelere kulak vermek

-Başarsızlıkla sonuçlanmış içerik pazarlamalarındaki hatalardan ders çıkarmak

-İçerik pazarlamayı sürekliliği olan bir etkinlik olarak görmek

-Eskimeyen türdeki içerikler ile sürekli başarılı bir online imaj çizmeyi hedeflemek









paylaşmak güzeldir


1 yorum:

  1. Ayrıca,markaların üreteceği içeriklerin olabildiğince özgün, güncel ve kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayacak türde olması gerekmektedir. Kaliteli içeriklere sahip olmak, arama motorları açısından da önem teşkil eden bir durumdur.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·