Kurumsal Blog, bir markanın kendini en iyi ve doğru anlatabileceği mecraların başında geliyor. Buna rağmen hala kurumsal blog kavramını ciddi anlamda önemsemeyen birçok marka var.
Şu ana kadar incelediğim kurumsal bloglarda düzenli olarak güncellenen ve şirket haberleri haricinde fayda sağlayıcı içerikler barındıranlara pek rastlamadım. Bu konuda detaylı bir inceleme yazısını ilerleyen günlerde paylaşmayı düşünüyorum.
Maalesef hala birçok marka kurumsal blogculuk konusunda yeterince bilgi sahibi değil. Kurumsal Blog, klasik anlamda algılanan yazı yazmak ve yayınlamak olarak düşünülmemeli. Bir kurumsal blog içerisinde; faydalı ve eskimeyen türden yazılar, çeşitli etkinlikler, medya ile ilgili duyurular, sosyal sorumluluk projeleri ve benzeri daha pek çok şey son derece güzel bir şekilde kurgulanarak yayınlanabilir.
Kurumsal bloglar, diğer sosyal medya mecraları ile entegre çalışacak şekilde planlanırsa markanın daha fazla verim alabileceği unutulmamalı.
Sadece marka hakkında bilgi vermek amacı ile tasarlanmış bloglar, ziyaretçiler tarafından ilgi çekmediği gibi sıkıcı bulunuyor. Hatta, bu tür bloglara sahip markalar müşterilerinden tepki bile alabiliyor. Kurumsal bloglardaki içeriklere gelen yorumlar değerlendirilmeli ve cevap verilmeli.
Ziyaretçilerden tavsiye almak, bir alışkanlık haline getirilmeli. Müşterilerin bir markanın en reklamcısı olduğu asla unutulmamalı. Kurumsal bloga gelen ziyaretçi kendine değer verildiğini ve önemsendiği net olarak hissetmesi başarılı bir blogculuk süreci açısından önem taşıyor.
Hala kurumsal bloga sahip olmayan şirketler bir kurumsal blog sahibi olarak ne gibi avantajlar elde edebilir?
Kurumsal blog, etkili bir SEO aracıdır
Her bir blog, farklı bir içerik anlamına geliyor. Fayda sağlayıcı ve sürekli ziyaret edilebilecek türden içeriklerin yer aldığı kurumsal bloglar daima ziyaret edilme imkanına sahiptir. SEO uyumlu yazılan blog içerikleri sayesinde arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak mümkün. Bu da markanın daha fazla bulunabilir olması ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması anlamına geliyor.
Markaların internete üzerindeki temel çabalarının amacı da daha fazla görünür olmak değil mi zaten? Markalar internette görünür olmak adına binlerce liralık sosyal medya kampanyaları düzenliyor, profesyonel kişiler ve ajanslar ile güçlü bir online itibar elde etmek için çalışıyor. Halbuki kurumsal bloglar sayesinde daha düşük maliyetler ve birkaç nitelikli blog yazarı desteği ile iyi verim alınabileceğini unutmamak gerek.
Kurumsal blog sahibi marka sektör liderliğine oynayabilir
Markanın kurumsal blogunda faaliyet gösterdiği sektör ile akalı önemli bilgilerin paylaşılması bu zamanda büyük önem taşıyor. Son haber ve etkinliklerin yayınlanarak bunlar hakkında düşüncelerin paylaşılması, değerli analizlerin hazırlanarak hem iş ortaklarının hem de müşteri kitlesi ile paylaşılması, markanın ne kadar güncel, bilgili ve paylaşımcı olduğu hakkında çok önemli fikirler verir ve markanın sektör içindeki konumunu daha yukarı seviyelere çıkarmada etkili olur.
Kurumsal blog güven aşılar
Özgün, zengin ve samimi paylaşımların yer aldığı kurumsal blog, markanın hedef kitlesine çok daha fazla güven aşılar. Hedef kitleyi oluşturan kişiler markaya daha çok inanır ve sadık birer müşteri haline gelirler. Bu şeffaflık aynı zamanda, markanın diğer kurum ve kuruluşlar ile daha güçlü bağlar kurmasına da yardımcı olur.
Kurumsal blog kriz yönetimde başarılı bir yardımcıdır
Kurumsal bloglar, markanın olası bir kıriz durumunda kendini en iyi şekilde konumlandırabileceği ve aynı zamanda krizi etkin bir şekilde yönetebileceği mecraların başında geliyor. Gerek daha önce yapılan paylaşımlar gerekse de krizle birlikte başlayan yeni yazılar, son derece sıkıntılı olabilecek bu dönemlerin en az kayıpla atlatılmasında önemli bir rol oynayabilir.
Kurumsal blog üzerinden diğer sosyal medya mecralarında yapılacak paylaşımlar ile tam bir entegrasyon kurulabilir ve kişilerin kurumsal bloga yönlendirilerek, eksik ve hatalı bilgiler yerine doğru bilgiler ile buluşması sağlanabilir.
Markalara birkaç kurumsal blog önerisi
-Mutlaka kurumsal bir blog hazırlayın.
-Blogunuzu düzenli aralıklarla güncelleyin.
-Bünyenizde etkili blog yazıları yazacak kişiler yoksa nitelikli blog yazarları ile iletişime geçerek içerik desteği alın.
-Kurumsal blogunuzun sade ve kurum kültürünüz ile uyumlu olmasına dikkat edin.
-Faaliyet gösterdiğiniz sektör ile ilgili eskimeyen ve her zaman yarar sağlayabilecek içerikler üretmeyi önemseyin.
-Ziyaretçilerin size kolayca ulaşmasını sağlayacak iletişim kanalları kullanın ve hızlı dönüşler yapın.
Şu ana kadar incelediğim kurumsal bloglarda düzenli olarak güncellenen ve şirket haberleri haricinde fayda sağlayıcı içerikler barındıranlara pek rastlamadım. Bu konuda detaylı bir inceleme yazısını ilerleyen günlerde paylaşmayı düşünüyorum.
Maalesef hala birçok marka kurumsal blogculuk konusunda yeterince bilgi sahibi değil. Kurumsal Blog, klasik anlamda algılanan yazı yazmak ve yayınlamak olarak düşünülmemeli. Bir kurumsal blog içerisinde; faydalı ve eskimeyen türden yazılar, çeşitli etkinlikler, medya ile ilgili duyurular, sosyal sorumluluk projeleri ve benzeri daha pek çok şey son derece güzel bir şekilde kurgulanarak yayınlanabilir.
Kurumsal bloglar, diğer sosyal medya mecraları ile entegre çalışacak şekilde planlanırsa markanın daha fazla verim alabileceği unutulmamalı.
Sadece marka hakkında bilgi vermek amacı ile tasarlanmış bloglar, ziyaretçiler tarafından ilgi çekmediği gibi sıkıcı bulunuyor. Hatta, bu tür bloglara sahip markalar müşterilerinden tepki bile alabiliyor. Kurumsal bloglardaki içeriklere gelen yorumlar değerlendirilmeli ve cevap verilmeli.
Ziyaretçilerden tavsiye almak, bir alışkanlık haline getirilmeli. Müşterilerin bir markanın en reklamcısı olduğu asla unutulmamalı. Kurumsal bloga gelen ziyaretçi kendine değer verildiğini ve önemsendiği net olarak hissetmesi başarılı bir blogculuk süreci açısından önem taşıyor.
Hala kurumsal bloga sahip olmayan şirketler bir kurumsal blog sahibi olarak ne gibi avantajlar elde edebilir?
Kurumsal blog, etkili bir SEO aracıdır
Her bir blog, farklı bir içerik anlamına geliyor. Fayda sağlayıcı ve sürekli ziyaret edilebilecek türden içeriklerin yer aldığı kurumsal bloglar daima ziyaret edilme imkanına sahiptir. SEO uyumlu yazılan blog içerikleri sayesinde arama motoru sıralamasında üst sıralarda yer almak mümkün. Bu da markanın daha fazla bulunabilir olması ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması anlamına geliyor.
Markaların internete üzerindeki temel çabalarının amacı da daha fazla görünür olmak değil mi zaten? Markalar internette görünür olmak adına binlerce liralık sosyal medya kampanyaları düzenliyor, profesyonel kişiler ve ajanslar ile güçlü bir online itibar elde etmek için çalışıyor. Halbuki kurumsal bloglar sayesinde daha düşük maliyetler ve birkaç nitelikli blog yazarı desteği ile iyi verim alınabileceğini unutmamak gerek.
Kurumsal blog sahibi marka sektör liderliğine oynayabilir
Markanın kurumsal blogunda faaliyet gösterdiği sektör ile akalı önemli bilgilerin paylaşılması bu zamanda büyük önem taşıyor. Son haber ve etkinliklerin yayınlanarak bunlar hakkında düşüncelerin paylaşılması, değerli analizlerin hazırlanarak hem iş ortaklarının hem de müşteri kitlesi ile paylaşılması, markanın ne kadar güncel, bilgili ve paylaşımcı olduğu hakkında çok önemli fikirler verir ve markanın sektör içindeki konumunu daha yukarı seviyelere çıkarmada etkili olur.
Kurumsal blog güven aşılar
Özgün, zengin ve samimi paylaşımların yer aldığı kurumsal blog, markanın hedef kitlesine çok daha fazla güven aşılar. Hedef kitleyi oluşturan kişiler markaya daha çok inanır ve sadık birer müşteri haline gelirler. Bu şeffaflık aynı zamanda, markanın diğer kurum ve kuruluşlar ile daha güçlü bağlar kurmasına da yardımcı olur.
Kurumsal blog kriz yönetimde başarılı bir yardımcıdır
Kurumsal bloglar, markanın olası bir kıriz durumunda kendini en iyi şekilde konumlandırabileceği ve aynı zamanda krizi etkin bir şekilde yönetebileceği mecraların başında geliyor. Gerek daha önce yapılan paylaşımlar gerekse de krizle birlikte başlayan yeni yazılar, son derece sıkıntılı olabilecek bu dönemlerin en az kayıpla atlatılmasında önemli bir rol oynayabilir.
Kurumsal blog üzerinden diğer sosyal medya mecralarında yapılacak paylaşımlar ile tam bir entegrasyon kurulabilir ve kişilerin kurumsal bloga yönlendirilerek, eksik ve hatalı bilgiler yerine doğru bilgiler ile buluşması sağlanabilir.
Markalara birkaç kurumsal blog önerisi
-Mutlaka kurumsal bir blog hazırlayın.
-Blogunuzu düzenli aralıklarla güncelleyin.
-Bünyenizde etkili blog yazıları yazacak kişiler yoksa nitelikli blog yazarları ile iletişime geçerek içerik desteği alın.
-Kurumsal blogunuzun sade ve kurum kültürünüz ile uyumlu olmasına dikkat edin.
-Faaliyet gösterdiğiniz sektör ile ilgili eskimeyen ve her zaman yarar sağlayabilecek içerikler üretmeyi önemseyin.
-Ziyaretçilerin size kolayca ulaşmasını sağlayacak iletişim kanalları kullanın ve hızlı dönüşler yapın.
Kurumsal blog bir markaya ne katar?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Ocak 04, 2014
Rating:
Hiç yorum yok: