30 Aralık 2013 Pazartesi

Bloga sponsor nasıl bulunur?

30 Aralık 2013 Pazartesi
Blog yazarlığı yapan birçok kişi blogu sayesinde nasıl para kazanabileceğinin yollarını arıyor. Blog yazarak para kazanma ile ilgili anlatılanların büyüsüne kapılanlar, bir blog açarak ve birkaç yazı ekleyerek kısa sürede para kazanabilmeyi umuyor. Evet, blogunuz sayesinde para kazanabilirsiniz ancak bu öyle bir anda olabilecek bir iş değildir. Ciddi anlamda çalışmanız, sabretmeniz gerekir.

Blog yazarak para kazanma yolları arasında tanıtım yazısı satışı, içerik yazarlığı, link satışı, Adsense reklamları yayınlama, blog çekilişleri, banner reklam gibi birçok gelir modeli yer alıyor. Bu gelir modelleri haricinde önemli bir kazanç modeli daha var: "Sponsorluk"

Peki, sponsorluk nedir?

Sponsorluk kavramını bir kişi, etkinlik veya kuruluşu, ticari avantaj olarak kullanabilecek bazı haklar ve ilişkiler elde etme karşılığında ayni, mali ve diğer yardımlar türünde katkılar sağlayarak destekleme süreci olarak tanımlayabiliriz.

Yardım amaçlı destek faaliyetlerinden farklı olarak sponsorluk, bir iş ilişkisi çerçevesinde karşılıklı olarak her iki tarafa da yarar sağlayan bir araç. Katkı sağlayan açısından sponsorluk; vergi avantajlarının yanı sıra, sosyal sorumluluk bilinci ile toplumda olumlu bir imaj yaratarak ön plana çıkmak, medyada görünürlük, satışlarda artış ve markalaşma gibi doğrudan reklama oranla çok daha yüksek etki yaratan endirekt getirileri ile günümüzün etkin bir pazarlama aracı olarak tercih ediliyor.

Teknolojinin her geçen gün gelişimi sayesinde insanlar internet üzerinden daha hızlı ve daha fazla sayıda kaynakla bilgiye ulaşmaya başladı. Hedef kitleler artık sadece şirketlerin vaadlerine, sözlerine, söylediklerine inanmakla kalmıyorlar. Ciddi bir şekilde araştırıyor, sorguluyor, en güncel ve en doğru bilgilere ulaşmaya çalışıyorlar.

Bilgiye bu kadar hızlı ve kolay erişim tüm sektörlerdeki rekabetin daha hareketli yaşanmasını sağladı. Şirketler artık rakipler arasında ön plana çıkabilmek, marka bilinirliğini artırmak, rakiplere göre farklılaşmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ oluşturmak ve marka sadakatini oluşturmak için en doğru bütçeyle hedef kitlelere ulaşmanın önemini iyice kavramaya başladı.

Günümüzde tüketicilerin bir ürünü ya da bir hizmeti almaktan çok markayı satın aldıkları hepimizin bildiği bir gerçek. Tüketiciler aslında satın aldıkları marka ile ait oldukları veya ait olmak istedikleri hayat tarzını, markanın anlattığı hikayeleri, markanın yaşatmayı vaat ettiği deneyimleri, yaşamak istedikleri duyguları satın alıyorlar. İşte sponsorluk, son yıllarda bu amaçları gerçekleştirecek bir pazarlama aracı olarak daha çok öne çıkmaya başladı. 

Sponsor bulmak blogunuza ne sağlar?

Eğer kaliteli ve fayda sağlayıcı nitelikte değerli içerikler sunduğunuz, belli bir kitleye hitap eden bir blogunuz varsa blogunuzun hedef ktilesine yönelik ürün veya hizmet yöneten markalar, sizin sponsorunuz olabilir. Sponsor firmaların desteği daha nitelikli işler yapabilmenizin önü açılabilir, blogunuzu ve diğer projelerinizi yapılandırmanız daha kolay olabilir. Blogunuzun daha geniş kitleye tanıtımı, birtakım SEO ve sosyal medya çalışmaları yapmanız sponsor desteği sayesinde daha kolay ve verimli olabilir.

Blog için sponsor nasıl bulunur?

Markalar bir bloggerla anlaşıp kendileri hakkında yazı yazmasını sağlamak ya da bloglarda bannerlarını yayınlamak yerine bloglara sponsor olup hem blogları reklama boğmadan içeriklerinin zenginleşmesini sağlıyor, hem de o blogun takipçisi olan hedef kitlesiyle bir bağ kurmaya çalışıyor. Bu yüzden nitelikli ve hedef kitlesi olan bloglar markaların gözünde daha değerli.


Blogunuz için sponsor desteği sağlamak istiyorsanız öncelikle sponsorluk çalışmaları yapan şirketlerin bir listesini çıkarmalısınız. Bu şirketler arasında daha önce blog sponsorluğu yapmış olanlar üzerine yoğunlaşmanız oldukça önemlidir. Sponsorluk çalışmalarında bulunan şirketler blogunuza direkt ulaşmaz. Sizin onlara ulaşmanız gereklidir. Sponsor firmalar ile iletişim kurmak işin en can alıcı noktasıdır. Öyle bir maille ya da telefonla bu işleri yürütmeniz imkansızdır.

Sponsor şirketlerde sponsorluk işleri ile ilgilenen birim ya da kişiler vardır. Öncelikle bu kişiler ile iletişime geçmeli ve randevu talep etmelisiniz. Karşılarına kendinizi, blogunuzu ve hedeflerinizi tanıtan inandırıcı ve nitelikli bir sunum dosyası hazırlayarak çıkmanız, sizin için büyük bir avantaj olacaktır. Profesyonellik ilkesi ile hareket ederseniz, ilgili kişilerle daha kolay iletişim kurabilirsiniz. Bu konuda da sabırlı olmanız büyük önem taşıyor. Aceleci davranmayın. Olumsuz sonuçlanan görüşmeler olabilir. Karamsar olmayın. Çalışmaya devam edin.

Devir, nitelikli ve fayda sağlayıcı içerik devri. Bu doğrultuda okur odaklı içerik üretenler kazanacak. Artık markalar tüketicilere reklamla değil, iyi içerikle ulaşabileceklerinin farkına vardı. Blogların gücünün farkındaki şirketler kendi bünyelerinde blog oluşturmaya başladı. Blog yazarları ile işbirliği yapmaya başladı.

Türk internet kullanıcısının bloglara olan ilgisinin de son yıllarda yükseldiğini göz önünde bulundurursak blogların markalar için eşsiz bir iletişim kapısı olduğunu söylememiz yanlış olmaz. oluyor. Markalar, artık kendi hedef kitlelerinin ulaştığı iyi blogları içeriklerini geliştirerek blogculuk kavramını uzun soluklu sürdürebilmelerini sağlayacak sponsorluklarla desteklemeyi tercih ediyor.

Blogunuzda ciddi anlamda kaliteli paylaşımlar yapıyor ve insanlara gerçekten fayda sağlıyorsanız elbette sağladığınız bu fayda zamanla daha fazla kişiye ulaşacaktır. Bu da blogunuzun ziyaretçi trafiğinde artış sağladığı gibi blogunuzun ziyaretçilerin gözünde popüler bir hale gelmesini de sağlayacaktır. Belli bir ziyaretçi kitlesi olanbloga birçok firma sponsor olmak ya da en hatırı sayılır rakamlarla reklam vermek isteyecektir.

Unutmayın;

"Sabır ve zamandan güçlü hiçbir şey yoktur. Bu ikisi her şeyi toparlar."

paylaşmak güzeldir


5 yorum:

  1. Yine çok güzel bir konu ve açık bir dille sade bir anlatım. Okuyanlar mutlaka değerlendirecektir..

    YanıtlaSil
  2. Merak ettiğim bir konuydu, çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Güzel paylaşım olmus takıpteyım..

    YanıtlaSil
  4. Paylaşım için teşekkürler, sponsor desteği almak için takipçisinin fazlalıgımı daha önemlidir. yoksa tıklanma sayısı mı ? Çünkü ben bloguma instagram ve kitap okuyucularımı davet ediyorum, kısa zamanda tıklanma yükseldiğinde sponsor için iletişime geçebilir miyim firmalarla...

    YanıtlaSil
  5. Benim gibi yolun başında olanlar için açıklayıcı bir yazı olmuş teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Medya İstasyonu - Blog Yazarlığı, İçerik Pazarlama, Tanıtım Yazısı, Blog açmak, Haber Sitesi Kurmak, Özgün İçerik Haber Sitesi kurmak ·