Tanıtım yazısı almayı düşünenler nelere dikkat etmeli?

Tanıtım yazısı, kendi sitemizi/blogumuzu başka site yada bloglarda belirli bir ücret karşılığı tanıttığımız yazılı bir reklam türü olarak tanımlanabilir.

Arama motoru Google'ın son güncellemeleri ile daha çok önem kazanan tanıtım yazıları birçok web sitesi/blog sahibinin sıkça başvurduğu bir SEO yöntemi olarak da öne çıkmaya başladı.

Peki, sitenizi/blogunuzu ya da ürün ve hizmetlerinizi konu olan tanıtım yazılarının yayınlanacağı siteleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tanıtım yazılarınızı yayınlatacağınız site sizin için uygun mu?

Piyasada tanıtım yazısı satışı yapan çok sayıda web sitesi/ blog sahibi var. Bu yayınlar arasında ciddi trafiğe sahip ve düzenli olarak güncellenen emek harcanmış siteler olduğu gibi sırf tanıtım yazısı satışı yaparak gelir elde etmeyi düşünenlerce açılan çöp siteler de bulunuyor.

Ücret karşılığı yayınlatacağınız tanıtım yazısından maksimum fayda sağlamak için içeriğiniz ile uyumlu olabilecek siteleri/blogları seçmelisiniz. Aksi takdirde verim almanız mümkün değil.

Sayısal veriler

Tanıtım yazılarında en çok aranan kriterler Alexa, Pagerank, tekil hit, domain yaşı, güncelleme sıklığıdır. Düzenli olarak güncellenen, sıramalarda üstlerde yer alan, Alexa'da iyi bir konumda olan, domain yaşı olarak eski olan sitelerden satılan tanıtım yazıları son derece etkilidir ve fiyat olarak da diğer sitelere göre yüksektir.

Tanıtım yazısının sitedeki ömrü

Tanıtım yazılarının ömrü, yayınlandığı site ile doğru orantılıdır. Eğer tanıtım yazısı yayınlanan site herhangi bir sebepten dolayı kapanır ya da el değiştirirse tanıtım yazılarının ömrü de tamamlanmış olur. Tanıtım yazısı satın almak isteyen çoğu kişi, satanlardan yazının sitede kalıcı olmasını talep ediyor.

Bazı üçkağıtçılar tanıtım yazısını satıp parasını aldıktan bir süre sonra bu yazıları sitelerinden kaldırıyor. Bu etik bir durum değil. Dikkatli olmak lazım. Bu işlerde güven kazanmak önemli. Tanıtım yazınızın ne kadar süre yayında kalacağını kesinlikle sorun ve zaman zaman tanıtım yazılarınız ile ilgili linkleri kontrol edin. Referansı olan satıcılar ile alışveriş yapın.

Tanıtım yazısı fiyatları

Tanıtım yazılarının fiyatları, kaliteyi belirleyen en önemli unsurlardan biridir. Tanıtım yazısı satışı yapanlar arasında 5 TL isteyenler de var 20- 30 TL isteyenler de... Çok daha kaliteli sitelerdeki yazıların fiyatları ise 50- 100-150-200 TL'ye kadar çıkabiliyor.

Ucuz fiyatlara alacağınız tanıtım yazıları genelde çöp sitelerde yayınlanan türdendir. Fark yaratması ve fayda sağlaması imkansızdır. Link çöplüğüne dönen, güncel olmayan, ilgili ilgisiz birçok içeriği barındıran sitelerden tanıtım yazısı almak en büyük hatalardan biridir. Birkaç lira daha fazla verin emek harcanan sitelerden satın alın.

Ödeme seçenekleri

Tanıtım yazısı alış ve satışında süreç şöyle işliyor; Tanıtım yazısı yayınlatacağınız siteye yazınızı mail ile yollarsınız. Yazınız yayına alındıktan sonra link ve hesap bilgileri ile size iletilir. Siz de belirtilen hesaba ücreti yatırırsınız.

Genelde EFT, PayPal, şans oyunları hesapları kullanılır. Bunların hepsine sahipseniz sorun olmaz. Yalnızca birine sahipseniz sizin için ödeme yöntemi bakımından uygun olanları seçersiniz. Farklı bankalara yapılacak EFT, Havale işlemlerinde işlem ücreti alındığını da belirtmeden geçmeyeyim.








Tanıtım yazısı almayı düşünenler nelere dikkat etmeli? Tanıtım yazısı almayı düşünenler nelere dikkat etmeli? Reviewed by Medya İstasyonu on Çarşamba, Kasım 13, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.