İçerik, her zaman kral mı?

İnternet dünyası için içeriğin önemini bilmeyenemiz yoktur. İçerik, internet için o kadar önemli bir kavramdır ki içerik ile ilgili artık atasözü olmuş bu cümleyi sıklıkla duyarsınız: "İçerik, kraldır."

Bu söz, içerik üretenler arasında sıklıkla kullanıyor. Peki, burada kral olan içerik türü hangisi? Her içerik kral olur mu?

Öyle her içeriğin kral olması, hüküm sürmesi maalesef mümkün olmuyor. Bu noktada bazı kriterler (özgünlük, fayda sağlama, akıcılık, araştırarak yazılması, imla kurallarına uygunluk) devreye giriyor.

İnternet kullanımının yaygınlaşması, internetin para kazanma modeli olarak ciddi anlamda öne çıkması çoğu kişinin bu alana yönelmesini sağladı.

İlk yıllarda internet dünyasına adım atan insanlara hep şu aşılandı: "Bir web sitesi, blog, forum aç, içine bir şeyler doldur, reklam yayınla, para kazan."

Bunu duyanlar ve kolay yoldan para kazanmak isteyenler, hiç vakit kaybetmeden bu uçsuz bucaksız dünyanın içinde kendilerine bir yer edinme arayışına girdi.

Web siteleri, bloglar peş peşe açıldı, yetmedi yenileri açıldı. Gün geldi onlarca, yüzlerce siteye sahip olan kişilerin olduğunu duymaya başladık. İnternet ortamında site sayısı artmasına artıyordu ancak sitelerin ihtiyaç duyduğu bir şey vardı: " Özgün ve faydalı içerik"

İnternet için hayati önem taşıyan, içerik üretiminin üzerine özenli bir şekilde düşülmememişti. Harika tasarımlar, ilgi çekici alan adları hepsi son derece gösterişliydi. Büyük beklentilerle, özenilerek açılan bu sitelerin  fayda sağlaması ve ziyaretçilerden ilgi görmesi açısından içinin de doldurulması gerekiyordu.

Bu doldurulma işlemi başka sitelerdeki içeriklerin kopyalanması, birkaç cümlenin değiştirilmesi, resimlerin yönünün, boyutun değiştirilmesi olarak yıllarca sürdürüldü. Şimdi sanki böyle yapılmıyor mu? diye sorduğunuzu duyar gibiyim.

Günümüzde internetteki site/blog sayısının haddi hesabı yok. Bu yayınlar arasından sıyrılmak, bir noktaya ulaşmak için hala copy-paste yöntemi yaygın olarak kullanılıyor. Bundan sonra da kullanılacak. Tembellik, kolaya kaçmak, kolay yoldan para kazanma, acelecilik gibi nedenler, kaliteli içerik üretimini sürekli geri plana itecek.

İçerik üretimi gerçek anlamda önemsenmediği sürece internette bilgi kirliliği artmaya devam edecek, kaliteli yayınlara pek rastlamayacağız, girdiğimiz her sitede aynı ya da büyük çoğunluğu benzer içerikler ile karşılacağız.

"İçerik, kraldır" denilecek ama çoğu kişi, taşın altına elini yine koymayacak. Hazıra konma arzusu olduğu, üretilen içerikler emek hırsızları tarafından çalındığı ve gerçek anlamda içerik üretenlerin komik rakamlar karşılığında kullanılmasına çalışıldığı müddetçe bir arpa boyu yol alınamayacağını bilmek gerekiyor.

İçerik;

Arama motorlarına göre oluşturulmaz. İçeriği değerli kılacak olan şeyler; verdiği bilgi, fayda ve okurda bıraktığı etkidir. Okur o içerikten bir fayda sağlamışsa paylaşır, yorumlar ve o içeriğin yer aldığı siteleri yeniden ziyaret eder. Arama motoru da ziyaretçilerin davranışına göre o siteleri ödüllendirir ya da cezalandırır.

Bunu hala anlamayan, anlamak istemeyen kişiler var. Hala 3-5 liralık baştan savma yazım işleri ile verim almaya çalışan, niteliksiz yazılar yazan kişiler ile sırf 1 TL'den yazıyor diye çalışan, "bütçem bu kadar fazlasını veremem" diyen ve bütçesi karşılığında aldığı işten sürekli şikayet edenler var.

Herkes SEO uzmanı olursa, içerik yazarlığı yaparsa olacağı budur. İçerik üretmek, emek ister, araştırma ister ve üzerinde ciddi bir çalışmayı gerektirir.

Makale yazarlarına;

Emeğinizin karşılığını almayacağınız işlerde çalışmayın. Emek sömürüsü yapan kişiler ile iş yapmayın.

Gerçekten iyi olduğunuza inanıyorsanız, kalitenizden maddi anlamda ödün vermeyin.

Yazılarınıza değer biçen, "bu kadar eder, fiyatın çok fazla" diyenlere yol gösterin.

Sözde makale yazarlarına;

-Sırf para kazanmak için makale yazarı olup ortalığı kirletmeyin.

-"Yazı yazıyorum, ben de para kazanabilirim" diye bu işe girişmeyin. Sandığınız kadar kolay değil.

-Yazmayı, imla kurallarına uymayı ve okunabilecek bir formatta yazı oluşturmayı bilmiyorsanız "SEO uyumlu makale yazarım" diye ortalıkta dolanmayın.

-Webmaster forumlarında kampanyalar düzenleyerek kendinizi küçük düşürmeyin.

-Forumlardaki her ilana balıklama atlamayın.

-Yazamayacağınız konularda yazı işi alarak kirlilik oluşturmayın.

-Makale kelimesini "mekale, makela" yazıyorsanız hiç başlamayın.

-Özgün içerik, fayda sağlayıcı içerik nedir? bilmiyorsanız uzak durun.

Unutmayın, her içerik kral değildir. İçeriği kral yapan, sizin gerçek anlamdaki emekleriniz, çalışmalarınız ve araştırmalarınızdır.








İçerik, her zaman kral mı? İçerik, her zaman kral mı? Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Kasım 16, 2013 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.