Yeni başlayanlar için içerik pazarlaması önerileri


İçerik pazarlaması, müşteriler için yüksek kaliteli, değerli içerik sağlayarak olası satışlar oluşturmaya yönelik uygun maliyetli bir pazarlama yöntemidir. 

Bu, yalnızca firmanızın, girişiminizin web sitesinde bir bloga sahip olmak anlamına gelmiyor. İçerik pazarlaması, markanızı ve ürünlerinizi tanıtmak için ilgili içerik aracılığıyla müşterileri hedeflemeyi kapsıyor.

İçerik, işe yaradığı için birçok girişimin pazarlama stratejilerinde büyük role sahip. Kaliteli, okuyucu odaklı, uzun ömürlü içerikler üreteceksiniz ya da ürettireceksiniz. Bu kadar basit. Hedef kitlenize uygun, değeri yüksek içerikler üretirseniz, markayı daha önce duymamış kişilere ulaşmanız daha kolay olur.

Yeni başlayanlar, marka bilinirliğini artırmanın, potansiyel müşteriler oluşturmanın, dönüşümleri artırmanın, otorite oluşturmanın uygun maliyetli bir yolu olduğu için içerik pazarlamasına ihtiyaç duyar. 

SEO içerik yayınlayarak , girişiminiz organik trafiği artırmanın, alan adı otoritesini artırmanın ve ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında kelime yaymanın somut faydalarından yararlanabilir.

Yeni girişimlerin, firmaların neden içerik pazarlamasına ihtiyacı var? İçerik pazarlamasına nereden başlamalısınız?

İçerik pazarlaması kavramı sizin korkutabilir ve sorun değil. Sadece her seferinde bir adım atın ve yolda olacaksınız. Başlangıç ​​olarak içerik pazarlamaya başlamak için birkaç ipucu.

Pazarlama bütçenizin ne kadarını içeriğe yatırım yapacağınıza karar verin. Başlangıç ​​olarak bütçeniz kısıtlı olabilir. Yapmak isteyeceğiniz ilk şey, pazarlama bütçenizin ne kadarının içeriğe ayrılacağını bulmaktır. Bu size kalmış, ancak yeni başlayanları pazarlamak için çok etkili bir yol olduğu için, geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla içeriğe yoğun bir şekilde yatırım yapmayı düşünebilirsiniz.

Büyüme için en fazla fırsatın nerede olduğunu ve ne tür içeriğin en iyi olacağını belirleyin. Ayrıca, büyüme için en fazla potansiyel gördüğünüz yeri ve bu büyümeyi ne tür içeriğin destekleyeceğini değerlendirmeniz gerekecektir. Farkındalık düzeyindeki içeriğe, eğitim içeriğine veya daha fazla tanıtım içeriğine odaklanma arasında karar vermek, stratejinizi oluşturmak için çok önemlidir.

Yetenekli pazarlamacılardan oluşan bir ekip oluşturun. Elbette ideal olarak, içerik pazarlama stratejinizi yürütmek için bir ekip kurmak isteyeceksiniz. Tam zamanlı kurum içi yazarları işe alacak insan gücünüz veya geliriniz yoksa, içerik pazarlamasını dış kaynak kullanmayı düşünün. Bu konuda benimle çalışabilirsiniz (Hemen iletişime geçebilirsiniz: medyaistasyonu@gmail.com) Yeni başlayanlar için serbest çalışanlar veya bir içerik pazarlama ajansı kullanmak, maliyetleri düşürmenin ve yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanmanın bir yoludur.

Sizin için en iyi içerik pazarlama stratejisini oluşturun

Artık bir içerik pazarlama stratejisinin işletmeniz için ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuz ve nasıl uygulayabileceğinizi düşünmenin zamanı geldi. Ardından, stratejinizi oluştururken atmanız gereken bazı ana adımları özetleyeceğiz. Müşteriler için değerli içeriklerle işinizi büyütmek için yeni başlayanlar için bu içerik pazarlama ipuçlarını izleyin.

Hedef kitlenizi belirleyin

Yeni başlayanlar için içerik pazarlamasının ilk adımı, hedef müşterilerinizin kim olduğunu ve çevrimiçi olarak ne arıyor olabileceklerini belirlemektir. Müşterileriniz için bir alıcı kişiliği oluşturun. Bir alıcı persona, ideal müşterinizin yaş aralığı, konum, sosyal sınıf, kariyer, zorluklar vb. gibi verileri veya demografik bilgileri içeren yarı kurgusal bir temsilidir.

Markanız için içerik oluştururken bu alıcı kişisi akılda tutulmalıdır. Bu, ürünlerinizden yararlanma olasılığı daha yüksek olan doğru kitleyi çekmenizi sağlayacaktır.

Ne tür içerikler oluşturabilirsiniz?

Bu, bir içerik pazarlama stratejisi geliştirmenin en zor kısmı olabilir. Müşterileriniz için ne tür içerik üreteceğinize karar vermek göz korkutucu görünebilir ama buna izin vermeyin.

Aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda içerik türü var:

Blog & SEO içerikleri 

Açılış sayfaları

Video içerik (YouTube, Tik Tok, Instagram Reels)

Bilgi infografik

e-Kitaplar

Podcast vb.

Bunların, pazarlama stratejileri için yeni başlayanların ürettiği en yaygın içerik türlerinden yalnızca birkaçı olduğunu unutmayın. 

Başlangıç ​​için odaklanmak üzere birkaç farklı içerik türü seçmek iyidir. Sektörünüze ve ideal müşterilerinizin ne arıyor olabileceğine bağlı olarak, blog içeriğinin ve videoların gidilecek yol olduğuna karar verebilirsiniz. Ya da belki işiniz daha çok veriye dayalıysa bilgi grafikleri ve vaka çalışmaları en iyi sonucu verir. Müşterilerinizin en çok neye değer vereceğini düşünün ve buna odaklanın.

Anahtar kelime araştırması yapın

Konu ve anahtar kelime araştırması , herhangi bir işletmenin içerik stratejisi için bir zorunluluktur. Bu aşama hedef kitlenizin hangi içeriği değerli bulacağı konusunda sizi bilgilendirir. Stratejinizi başlatmak için ücretsiz anahtar kelime araştırma araçlarını kullanabilir veya ücretli araçlara geçebilirsiniz. SEO için anahtar kelimeler kullanmak , içeriğinizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayacak şeydir ve içerik pazarlaması için kesinlikle gereklidir.

Hangi anahtar kelimeler için sıralandıklarını ve arama trafiğinin üstesinden gelme potansiyeline sahip olup olmadığınızı görmek için sektörünüzdeki rakipleri araştırın. Sektörünüzdeki düşünce liderlerini araştırarak ya da Google'da güncel ve trend aramalara bakarak konu fikirleri bulabilirsiniz.

Mesajlaşma stratejinizi oluşturun

Mesajlaşma stratejinizi tanımlamayı unutmayın. Bu, içeriğinizin hedeflerini ve markanızı nasıl konumlandırdığınızı ifade eder. Örneğin, bir mesajlaşma stratejisi, işletmenizi rakiplerinizden ayıran şeyleri, işletmenizin misyon veya vizyonunun ne olduğunu ve ses ve tonlara nasıl yaklaşmak istediğinizi içerebilir.

Mesajınızın sizi bir sektör otoritesi olarak konumlandırmada etkili olmalısını mı istiyor musunuz? Belki ziyaretçilerin tekrar tekrar döndüğü bir eğitim kaynağı olmak istersiniz. Mesaj ne olursa olsun, bunun startup'larınızın değerleri ve hedefleri ile uyumlu olmalı.

İçerik dağıtım kanallarınızı belirleyin

İçerik pazarlama stratejiniz için içeriğinizi nasıl dağıtacağınıza karar vermeniz gerekecek. Web sitenizin bir blog bölümünde olacak mı? E-posta bültenleri aracılığıyla mı olacak? Sosyal medya? Yoksa basın bülteni mi? Hedef kitlenizin nerede olduğunu ve işletmeniz için içeriği dağıtmanın en iyi yolunun ne olduğunu belirleyin. Dağıtım kanalları, içeriğin oluşturulma şeklini etkileyeceğinden, bu bilgiyi önceden bilmeniz gerekiyor.

Hedeflerini belirleyin

İlerlemenizi ölçmeniz için kendinize hedefler koymanız önemlidir. Böylece içerik pazarlamasına başladığınız andan itibaren geldiğiniz noktayı ölçümlemeniz kolay olacaktır.

İçerik pazarlaması açısından birkaç hedef şunlar olabilir:

Önümüzdeki 6 ayda web sitesi trafiğini %25 artırmak

Önümüzdeki 6 ay boyunca haftalık olarak 1 ya da 2 alakalı blog makalesi yayınlamak

Haftada en az 10 iletişim geri dönüşümü elde etmek ( WhatsApp, e-posta, telefon araması vb.)

Çabalarınızın sonuç getirip getirmediğini ölçmek ve sonuçlarınızı artırmak için ayarlamalar yapmak için bu metrikleri kullanabilirsiniz.

İçerik pazarlama kapsamında ihtiyaç duyacağınız içerikler (Basın bülteni, SEO içerik, web sitesi içerikleri, blog içerikleri, firma tanıtım içerikleri vb.) ve uzun soluklu işbirliği için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. 

Yeni başlayanlar için içerik pazarlaması önerileri Yeni başlayanlar için içerik pazarlaması önerileri Reviewed by Medya İstasyonu on Pazartesi, Ekim 03, 2022 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.