Instagram'da organik satış (Reklamsız) yapmanın 4 yolu


Instagram'da satış yapmak, Instagram butik açmak isteyenlerin kafasına takılan en önemli sorular genellikle Instagram satış sayfası nasıl büyütülür? Instagram'da ürünlerimi satacak müşteri nasıl bulurum? Instagram'da müşteri nasıl kazanılır? oluyor.

Milyonlarca kullanıcısı olan Instagram her ölçekteki işletme için potansiyel, hazır müşteri kaynağı. Milyonlarca kişi Instagram'da markaların, satış sayfalarının hesaplarını takip ediyor, etkileşime geçiyor. Sadece Instagram'da açtığı satış sayfası ile inanılmaz satış rakamlarına ulaşanlar var. 

Instagram satış sayfanızı nasıl büyetebilirsiniz?

Bu yazıda Instagram butik hesabınızı organik olarak büyütmek için 3 yöntemden bahsedeceğim. Organik diyorum (Ücretli reklam, influencer işbirliği olmadan ve hesabınızı banlatacak taktikler kullanmadan) çünkü bu çok önemli. 

İnstagram'da satış yapan, yapmaya çalışanların büyük çoğunluğu reklama ciddi paralar harcıyor. Bu reklamların büyük çoğunluğu gerçek müşteriler ile buluşmadığından satış olarak geri dönmüyor.

Instagram'da satış yapmak istiyorsanız takipçiden ziyade sizden ürün satın alacak gerçek kişilere ihtiyacınız var. Buna rağmen hala takipçi, beğeni, izlenme satın alıp popüler bir satış sayfasıymış gibi kendini konumlandırmak isteyen başarısız girişimciler var. Bu işler böyle yürümez arkadaşlar...

Satış yapmak, müşteri kazanmak istiyorsanız lütfen bu mantıkla hareket etmeyin!

Yeni bir Instagram butik sayfa açtınız diyelim. 3-5 ürün gönderisi eklediniz. Sonra aldınız 10 bin takipçi. Bunu potansiyel müşteriniz hiç mi anlamayacak? İlk paylaştığınız gönderiye bakacak 1-2 gün önce... Kendince şöyle diyecek: "Bu sayfa güvenilir değil, daha yeni açılmış. Yorum da yok..." Kime ne satacaksınız? Kendinizi sizden ürün satın alacak müşteri olarak hedeflediğiniz kişilerin yerine bir koyun. Siz olsanız böyle bir sayfadan alışveriş yapar mısınız? Bu yöntemle kendinizi kandırmayın...

Sizin gerçek kişilere ihtiyacınız var. Takipçisiniz isterse 100 kişi olsun ama gerçek kişiler olsun. Şöyle bir durum da var. Sizin diğer Instagram satış sayfaları gibi binlerce takipçiniz olmayabilir. Bu takipçiniz olmaya kişilerin sizden alışveriş yapmayacağı anlamına da gelmez.Hashtag aramalarından, keşfetten sizi bulabilir, sizden ürün satın almış başka kişilerin tavsiyeleriyle size erişebilir. Sizi takip etmeseler de ürününüz ile ilgileniyorlarsa, profilinizde satış sayfanızın linki varsa sipariş verebilirler. Yani size ulaşabilecekleri bazı kanallar var. Yalnızca takipçi sayısına odaklanırsanız yanlış yoldasınız demektir.

Satış yapmayan yüz binlerce takipçisi olan bazı hesaplar var. Öte yandan Instagram sayesinde düzenli olarak satış yapan 500, 1000 takipçiye sahip çok daha küçük hesaplar var. Hangisi olmayı tercih ederdiniz? Instagram'da "başarılı" olmak için 50000 takipçiye ihtiyaç duymayacağınızı bilseniz daha iyi olur. 

1- Instagram biyografi kısmını profesyonelce düzenleyin

Instagram'da organik satış yapmanın ilk aşaması biyografi kısmını doğru bir şekilde oluşturmak. Biyografiniz Instagram'daki kartvizitiniz, ilk izleniminiz, insanların okudukları ve gördükleri ilk şey ve onları neyin takip edip sizi takip etmesini sağlayacak. Instagram hesabınızın neyle ilgili olduğunu ve neden yapmaları gerektiğini anlamadıkları için ayrılıyorlar.

Potansiyel müşterileriniz etiket kelimelerle biyografinizin birkaç öğesini de arayabilir. Eğer Instagram biyografiyi iyi optimize ederseniz, insanlar belirli bir kelime, kelime öbeği veya anahtar kelime aradıklarında platformda Instagram profilinizi bulabilirler.

Instagram biyografiniz, Instagram kartvizitinizdir. Profilinizi ziyaret eden kişilerin neyle ilgili olduğunu, ondan ne bekleyebileceklerini ve beklemeleri gerektiğini anlamalarına yardımcı olur ve tıklanabilir bir bağlantıya (sahip olduğunuz tek tıklanabilir bağlantı) sahip olmanıza olanak tanır. Bu da ürünlerinizle ilgilenen kişilerin direkt satın alma işlemi gerçekleştirmesi için harika bir yöntemdir.

2- Yüksek kaliteli görseller paylaşın

Instagram görsel odaklı bir sosyal ağ olduğundan dolayı paylaşacağınız gönderilerin yüksek kaliteli görseller olmasına dikkat etmeniz organik satış için çok önemli bir husus. Gönderi açıklamalarınız harika olabilir ancak kullanıcıların ilk dikkat edeceği şey sizin paylaştığınız görseller olacaktır. Eğer gönderileriniz kullanıcıların dikkatini çekmekte yeterli değilse yeni müşteriler edinerek satış gerçekleştirmeniz zor olacaktır. Her ne kadar satış fırsatları sunsa da Instagram bir alışveriş platformu değil. Instagram sayfanızı ürün katalogu olarak kullanmayın. İnsanlar Instagram'ı eğlenmek, yeni şeyler keşfetmek, motive olmak amacıyla kullanıyor. Onlara sadece ürünlerinizi satmak yerine içinde ürünlerinizin de olduğu bir yaşam tarzı satmaya odaklanın. 

Örneğin el yapımı lüks çantalar satıyorsunuz. Bunun hedef kitlesi bellidir. Elit, gelir düzeyi yüksek, lüks markalar ile ilgilenen kadın kitle... Bu kitle sizin ürününüzü satın aldığında kendini daha özel, benzersiz, lüks hissedecektir. 10 bin TL'lik marka çanta asgari gelir düzeyine sahip bir kadın için hiçbir anlam ifade etmeyebilir. Daha elit bir muhitte yaşayan, zengin bir kadın için ise çok şey... Her şeyden önce bir statü göstergesi. Bakın Instagram'daki paylaşımlara... Influencer olarak konumlanan kişilern paylaşımlarının büyük çoğunluğunda bir elitlik var değil mi? Lüks mekanlar, lüks markalar, lüks giyim ve aksesuar... Burada verilmek istenen ne? Sahip oldukların seni farklı kılar... Lüks, özel tasarım ürünler aynı zamanda bir filtreleme aracıdır. Herkes sahip olamaz. İşte siz de Instagram satış sayfanızda bir yaşam tarzı satmaya odaklanırsanız sürdürülebilir satışlar hayal olmayacak. Özetlemek gerekirse: bir ürün değil bir yaşam tarzı satın ve katalog değil, life style dergi düşünün.

3- Gönderi açıklama metinlerini hikayeleştirin

 Instagram'da bazen bir resim bin kelimeye bedeldir, bazen de değildir. Gönderi açıklama metinlerinizde potansiyel takipçilerin ve müşterilerin ilişkilendirebileceği bir şey yapın. Böylece sizi beğenirler, yorumlarlar ve takip ederler. Ürünlerinizin ne kadar kaliteli, ucuz, harika, benzersiz olduğundan süslü cümlelerle bahsetmeyin. Kalite, güzellik, kullanışlı olması kişilere göre değişir. İnsanlara bir yaşam tarzı, bir hikaye, bir anı, bir duygu satın... Ürün açıklaması olarak paylaşacağınız metni hikayeleştirin. Bu aynı zamanda potansiyel müşterilerinizin sizinle samimi bir bağ kurmasını sağlar ve satın alma duygusunu kabartır.

4- Hedef kitlenizle etkileşime geçin 

Instagram'da ürün satmak için gönderi paylaşarak insanların sizi beğenmesini, gönderilerinize yorum yapmasını veya takip etmesini beklemeyin. Gönderinizi ilgili birkaç hashtag kullanarak paylaşıp bir kenara çekilmeyin. Bu, hesabınızı büyütmeniz için yeterli değil. Harekete geçin. Küçük hesapların büyümesi, satış yapması için müşterilerin kendilerini bulması değil onların müşterileri bulması önemli.

İnsanların sizinle etkileşime geçmesini istiyorsanız, insanlarla iletişim kurmalısınız. Organik, gerçek, hile olmayan bir büyüme aslında bununla ilgili. Ürünlerinizi satın alma olasılığı yüksek olan kişilerin hesaplarını beğenmek ve yorum yapmak için her gün biraz zaman bulun.

Örneğin, bebek kıyafetleri satıyorsanız, gidin ve uygulamada annelerin, anne adaylarının profillerine veya anne topluluğu olan hesaplara yorum yapın, beğenin.

Bunu yaptığınızda, bildirimlerinde bunu görecekler, sizin profilinizi ziyaret edeceklerdir. Profilinizdeki gönderiler ve açıklama metinleri de etkili olduğunda hesabınızı takip etmeye ve sizden satın almaya başlayacaklar. Hayal mi? Kesinlikle hayır. İnsanlar Instagram'da sürekli yeni ve değişik ürün arayışında...

Instagram pazarlaması ile ilgili yazdığım onlarca faydalı içeriğe de göz atmanızı öneriyorum. Instagram satış sayfası geliştirme danışmanlığı için medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman iletişime geçebilirsiniz.


 

 



Instagram'da organik satış (Reklamsız) yapmanın 4 yolu Instagram'da organik satış (Reklamsız) yapmanın 4 yolu Reviewed by Medya İstasyonu on Pazar, Aralık 20, 2020 Rating: 5

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.