Instagram'dan satışta DM'den fiyat vermek doğru mu?


Instagram'da ürün satışı yapan Instagram butik sayfalarının büyük çoğunluğu ürünler ile ilgili paylaştıkları gönderilerde ürün fiyatlarına yer vermiyor. Ürün fiyatını merak eden potansiyel müşterilerin büyük çoğunluğuna "DM'den ulaşabilirsiniz, fiyat için DM ya da sitemizi ziyaret edebilirsiniz" şeklinde geri bildirim yapıyorlar.

Peki, bu doğru mu? Neden bu yöntem tercih ediliyor?

Instagram'dan satış yapan sayfaların büyük çoğunluğu DM'den fiyat veriyor. Böylece potansiyel müşteriler ile öylesine ilgilenenler ayrılmış oluyor. Bir başka açıdan baktığımızda ise markalar ya da bireysel satıcılar DM'den fiyat vererek etkileşimi artırdığını düşünüyor. Oysa ürün satış fiyatını gören müşterilerin satın alma kararını daha hızlı vermesi mümkün. Ürün gönderisini görüyor, açıklama metnini okuyor, fiyatı görüyor varsa yorumları da okuyor. Bu aşamalar sonrası satın alma işlemi daha hızlı olabiliyor.

DM'den fiyat paylaşıldığında ise müşteri ürünü görüyor, açıklama metnini okuyor, fiyat bilgisi yok. Fiyat için DM'den ulaşabilirsiniz yazısını görüyor. Gerçekten satın alacaksa DM'den ulaşıp fiyat bilgisi alıyor. Uygunsa sonra satış linkinden ürünü sipariş ediyor. Bazı tüketiciler çok daha sabırsız ve Instagram satış sayfası hakkında güven konusunda tereddütlü olduğundan gönderdiği mesajın hemen cevaplanmasını bekliyor. Bu noktada yetersiz kalan Instagram satış sayfaları potansiyel müşterileri kaybedebiliyor.

Ürün gönderisi paylaşırken profesyonel bir açıklama metni ve fiyat bilgisinin de satın alma işlemini daha hızlandırabileceğini düşünüyorum. Daha niche, özel ürün satışı yapan sayfaların ürünleriyle ilgilenen kitle belli olduğundan fiyat bilgisi ya da ürün açıklama metni paylaşmasalar dahi satış yapabildikleri de bir gerçek. Bu noktada satılan ürünlerin yaygınlığı, başka sayfalarda olup olmadığı gibi kriterler de önemli.

Instagram satış sayfalarına önerilerim

Profiliniz kapalı olmasın. Müşteri ürünlerinizi göremiyor, satın alması için sizi takip etmesi gerekecek. Hem müşteri hem de sizin için kötü bir durum. Kapalı bir hesaptan siz alışveriş yapar mısınız? Adı üstünde "kapalı" İçinde başka neler var, fiyat ne, müşteri yorumları var mı?" bilemiyorsunuz.

Yorumları yanıtlayın. Yorumları cevaplamak etkileşim, müşteriye verilen değer ve güven duygusu oluşturmak için önemli. Yorumları mutlaka yanıtlayın.

Fiyat bilgisi belirtin. Fiyat hakkında bilgi sahibi olan tüketicilerin satın alma kararları daha hızlı olacaktır.

Her gün bir şey paylaşmaya dikkat edin. "Ben buradayım" demenin en iyi yolu. Her gün bir şeyler paylaşarak takipçilerinizin ve potansiyel müşterilerin ilgisini üst düzeyde tutun.

Takipçileri harekete geçirici hikayeler paylaşın. Hikayeye anket eklemek, soru sormak vb. Bu yöntem aynı zamanda potansiyel müşterilerinizin sayfanız, ürünleriniz hakkında neler düşündüğünü analiz etmenizi de sağlar. Sattığınız ürünler parelelinde sorular yönelterek ürün gamınızı çeşitlendirebilirsiniz.

Tavsiye: Instagram satış, Instagram pazarlama ile ilgili işinize yarayabilecek bilgiler için blogdaki diğer yazıları da okumanızı öneriyorum.

Instagram'dan satışta DM'den fiyat vermek doğru mu? Instagram'dan satışta DM'den fiyat vermek doğru mu? Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Kasım 12, 2020 Rating: 5

1 yorum:

  1. Ben instagramdan alışveriş yapmamış ve yapmayı asla düşünmeyen kesimdenim. Ürünün fiyatı dm den ilettiğini belirtenler için aklıma 2 şey geliyor. 1.si kişiye göre farklı fiyatlar vererek kime ne tutturabilirse mantığı, 2.si ise ürününe pek güvenmiyordur. Çünkü tüketici ürün fiyatını görür görmez başka yerdeki ile kıyas yapacaktır. Dm'de tutarak belki aklını çelerim mantığı gibi.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.