Instagram satış sayfası biyografi kısmında neler olmalı?


Instagram'da ilginizi çeken bir ürün gördünüz ve satın almak istediniz. Nelere dikkat edersiniz? Birçok kişi Instagram butikleri güvenilir bulmadığı için ürünü beğense de satın alma işlemini gerçekleştirmiyor. 

Satın alma eyleminin gerçekleşmemesinde hangi faktörler etkili?

Güvenilirlik, açık fiyat politikasının olmaması, farklı kişilere farklı fiyat verme durumu, sipariş verilen ürün yerine başka bir şeylerin gelme olasılığı (Salatalık vb. Aman dikkat!) ürünlerin kargoya geç verilmesi, özensiz bir şekilde paketlenmesi ve kargoda zarar görme durumu, ödeme konusunda alternatiflerin olmaması (Banka kartı, kapıda ödeme, kredi kartı ile ödeme vb.) iade ve değişim konusunda net bir bilgilendirmenin olmaması, yüksek fiyatlar, yetersiz ürün açıklama metinleri, düşük kaliteli görseller...

Instagram satış sayfası profil bilgileri nasıl olmalı?

Instagram butik sayfası olarak konumlandırılan sayfaların potansiyel müşteriler tarafından dikkate alınması, güvenilir bir alışveriş mecrası olarak kabul edilmesi açısından profil bilgilerinin, Instagram biyografi kısmının eksiksiz bir şekilde doldurulması büyük önem taşıyor.

Örneğin takı satışı yapan bir Instagram butik için biyografi kısmında şu bilgiler yer alabilir:

-El yapımı özel tasarım takılar

-Ücretsiz Kargo

-Değişim/İade Yoktur

-Sipariş için

-www.siparisverileceksite.com 

Bu temel bilgileri Instagram satış sayfasının profilinde gören potansiyel müşterilerin kafasında net bir şeyler oluşacaktır. Beğendiği ürün için ücretsiz kargo ile kendine teslim edileceğini, değişim ve iade işleminin olmadığını, sipariş vereceği bir linkin yer aldığını görüp daha hızlı satın alma kararı verecektir.

Satış sayfalarının biyografi kısmının mümkün olduğunca yalın, kolay anlaşılır olarak hazırlanması önemli bir husus. Bazı satış sayfaları bu kısımı çok uzun tutuyor bazıları ise hiçbir şey yazmıyor. Satış yapılan ürünlere yönelik yalın bilgilerin yer alması yeterli. 

Tüketicilerin en çok merak ettiği noktalar belli zaten. Kargonun ücretsiz olup olmadığı, iade ya da değişim olup olmadığı, nereden satın alabileceği gibi bilgiler. Burada destan yazmaya gerek yok. Amaç satın alma işleminin daha hızlı gerçekleşmesini sağlamak için mümkün olduğunca yalın bilgileri bu alanda sunmak olmalı.

Instagram'dan alışveriş yapan kitlenin yaş aralığı genelde 18-30 olduğu için bu kitleyi oluşturan kişilerin yabancı olmadığı şekilde düzenlemeler gerekiyor. Teknik, abartılı, reklam içeren ifadelerden uzak durulmasını öneriyorum. 

Instagram kullanıcıları ürün ile ilgili görselleri ya keşfetten ya etiket kelimelerden ya hikaye gönderilerinden ya konum bazlı aramalardan ya sponsorlu gönderilerden ya da o sayfanın bir takipçisiyse görüyor. Görseli görüyor, açıklama metnini okuyor ve sonrasında satın almayı düşünüyorsa o Instagram profilini ziyaret ediyor. Bu kısmın eksik ya da gereğinden fazla içerikle doldurulması potansiyel müşterinin temkinli yaklaşmasına neden oluyor.

Dikkat! Instagram'da satış yapmak istiyorum, Instagram butik sayfamının daha profesyonel görünmesini istiyorum diyorsanız bu blogda Instagram pazarlaması ile ilgili diğer yazılara da mutlaka göz atmanızı tavsiye ediyorum.

Instagram satış sayfası biyografi kısmında neler olmalı? Instagram satış sayfası biyografi kısmında neler olmalı? Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Kasım 13, 2020 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.