Instagram etkileşim düştü, Instagram etkileşim nasıl artırılır? soruları son günlerde birçok Instagram kullanıcısının en çok araştırdığı konuların başında geliyor.
Son 1 aydır Instagram'da yaşanan etkileşim düşüşü özellikle Instagram'dan satış yapanların sıkça şikayet ettiği bir durum. Peki, Instagram etkileşim düşüşü neden kaynaklanıyor? Etkileşim artırmak için neler yapılabilir?
Instagram takipçileri yeni içerikler görmek istiyor
Instagram, içerik akışının en yoğun olduğu platform. Kullanıcılar eski, hep aynı konular ile muhatap olmayı zaman kaybı olarak görüyor. Sürekli yeni içerik görmek isteyen milyonlarca Instagram kullanıcısı var. Instagram sayfanızda düzenli olarak kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler paylaşamıyorsanız zaman içinde Instagram etkileşim düşüşü yaşamanız kaçınılmaz olacaktır. Eski takipçileriniz sizden sürekli yeni içerikler bekliyor. Instagram satış sayfanız varsa yeni ürünleri stoklarınıza etkileyerek mevcut kitlenizin dikkatini çekmeyi denemelisiniz. Instagram paylaşımlarınızın görüntüsünü, tasarımını değiştirmeyi de deneyebilirsiniz.
Yeni içerik tasarımları deneyin
Geçtiğimiz yıllarda yoğun ilgi gören gönderi tasarımlarınız artık eskimiş olabilir. Daha çarpıcı, ilgi çekici gönderi tasarımları üzerine yoğunlaşın. Instagram'dan ürün satışı yapıyorsanız kullandığınız gönderi tasarımı demode olmuş olabilir. Birçok sayfa lightbox kullanarak stüdyo havasında çekilen gönderilere yer veriyor. Bu gönderiler artık kullanıcılarda yeterli düzeyde heyecan uyandırmıyor, ilgi çekmiyor. Bunun yerine daha doğal arka planlar, kolajlar oluşturup deneyin. Ürünlerinizi yakın plan, orta yakın plan, uzak plan ve detay çekimleri ile daha zengin bir şekilde takipçi kitlenize sunun.
Instagram'dan kaynaklanan hatalar
Zaman zaman Instagram'da sistemsel bazı hatalar ortaya çıkabiliyor. Bu hatalar arasında beğeni sayısının azalması, istatistiklerin sağlıklı bir şekilde görüntülenememesi, paylaşılan gönderilerin sayfa yer almaması gibi bazı can sıkıcı durumlar olabiliyor. Geçtiğimiz günlerde farklı paylaşım türlerini engelleyen bir hata olduğu belirtilmişti. Instagram hataları can sıkan bir durum olsa da düzenli gönderi paylaşmaktan vazgeçmemek gerekiyor.
Daha az paylaşım yapmak
Düzenli paylaşım yapmak daha fazla etkileşim almak, daha fazla beğeni ve takipçi kazanmak için önemli bir faktör. Düzenli içerik paylaşımı satış yapan sayfaların potansiyel müşteriler kazanmasında da hayati bir önem taşıyor. Son zamanlarda eskiye oranla daha az paylaşımlar yapıyorsanız paylaşım sıklığını ve paylaşım sayılarınızı artırmayı deneyebilirsiniz. İçerik paylaşımı yapmadığınız her gün sizin için kayıp demek. Düzenli paylaşım yapan sayfalar kullanıcıların karşısına daha fazla çıkıyor. Siz nadiren paylaşım yapmaya başlarsanız takipçileriniz başka sayfaların gönderilerine yönelebilir. Bu da zaman içinde sizi takip etmeyi bırakmalarına, etkileşim ve beğenilerinizin düşmesine yol açar.
Orijinal olun / Instagram'ın kurallarına uyun
Bazı sayfalar taklit gönderiler ile bir yere varmaya çalışıyor. Sağdan soldan edindiğiniz kopya gönderiler ile Instagram'da ciddi bir yere erişemezsiniz. Bazen öyle satış sayfalarına denk geliyorum ki farklı sayfalardan, e-ticaret sitelerinden aldıkları gönderiler ile kendilerini konumlandırmaya çalışıyorlar. Bu durum son derece yanlıştır. Bunun yanı sıra Instagram'ın topluluk kurallarına da uygun hareket etmek gerekiyor. Çekiliş vb. satış ya da takipçi artırıcı etkinlikler düzenliyorsanız dürüst ve kural ihlali olmadan hareket etmenizde fayda var.
Kullandığınız Instagram hashtag'lerini gözden geçirin
Daha önce iyi etkileşim aldığınız etiket kelimelere yönelik gönderi sayısı artarsa binlerce gönderi arasından sıyrılmak zor olacaktır. Bundan dolayı size potansiyel müşteri ve takipçi getirebilecek alternatif ve rekabetin daha az olduğu etiketleri kullanmanızda fayda var. Potansiyel müşteri kazanmanıza yarayacak etiketlerde gönderileriniz üst sıralarda yer alıyorsa zamanla daha iyi bir konuma gelebilirsiniz.
Farklı zaman dilimlerinde de gönderi paylaşın
Paylaşımlarınızı farklı zaman dilimlerinde de yapmaya dikkat edin. Kullanıcıların en yoğun olduğu zaman dilimleri genelde belli olsa da günün farklı saatlerinde de paylaşımlar yaparak etkileşimi ölçümleyin. Instagram kullanıcıları akşam saatlerinde daha çok etkileşimde diyerek tüm paylaşımlarınızı akşam saatlerinde yapmayın. Sabah, öğleden, öğleden sonra gibi farklı zaman dilimlerini de değerlendirin.

Hiç yorum yok: