Dijital pazarlama işini internete taşıyan, potansiyel müşterilerine internet üzerinden ulaşmak isteyen işletmeler, markalar ve kişiler için büyük önem taşıyor.
Son yıllarda en çok talep gören dijital hizmetlerden biri olan dijital pazarlama ile marka bilinirliğini ve karlılığı artırmak ve daha fazla satış yapmak mümkün.
Dijital pazarlama teknikleri artık son derece önemli olsa da hala birçok kişi dijital pazarlama çalışmalarına nereden ve nasıl başlayacağını bilmiyor. Dijital pazarlamanın yüksek maliyetli bir iş olduğunu düşünen işletme sahipleri ve girişimciler de bütçe ayırmak istemediklerinden dolayı online pazarlama yöntemlerini uygulamıyor.
Bu yazımda temel bilgileri bildiğinizi varsayarak ve dijital pazarlama uzmanı olmadan ücretsiz bir şekilde yapabileceğiniz dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi vermek istiyorum. Web dünyasıyla az çok ilgiliyseniz, sosyal medya kullanıyorsanız, blog ya da web sitesi işleyişi hakkında da temel bilgileriniz varsa biraz araştırarak kendi dijital pazarlama planınızı en ekonomik ve verimli bir şekilde hayata geçirmeniz mümkün.
Ücretsiz dijital pazarlama nasıl yapılır? Dijial pazarlama adımları için öneriler...
Öncelikle hedeflerinizi belirleyin. İnternette ürün mü satıyorsunuz yok sa hizmet mi? Yoksa yeni mi başlayacaksınız?
Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
Gençler mi? Kadınlar mı? Erkekler mi? Öğrenciler mi? Hangi yaş aralığı? 18-24, 25-34 ? İlgi alanları neler? Alışveriş, Moda, Teknoloji? Lokasyon? Bunları iyi analiz etmek başarılı bir dijital pazarlama planı için oldukça önemli. Hedf kitle belirlemeden yola çıkarsanız internet dünyasında kaybolup gidersiniz.
Bir web - blog siteniz / sosyal medya hesaplarınız var mı?
Yoksa ilk önce bir web sitesi oluşturun. Bir web sitesi açmak artık eskisi gibi zor ve yüksek maliyetli değil. 100-200 TL'ye bir site sahibi olabilirsiniz. Önerim, bir domain, hosting ve tema kullanmanız. Ücretsiz birçok kaliteli Wordpress tema var ve işinizi fazlasıyla görecek. Birkaç harika eklenti ile kaliteli bir kurumsal siteniz olabilir. Markanız ile ilgili mail adresleri de mutlaka oluşturun. Sizinle iletişim kurmak isteyenler için önemli. Ben hiç para harcamak istemiyorum diyorsanız ücretsiz bir blog açabilirsiniz. Blogger ya da Wordpress bu iş için uygun ancak tavsiye etmiyorum.
Hedef kitleniz ile bağ kurabileceğiniz anahtar kelimeler hangileri?
Anahtar kelimeler potansiyel müşterilerin internet ortamında yaptıkları aramalar sonucunda onlar ile bağ kurmanızı sağlamak açısından önemli. Örneğin Beylikdüzü'nde hizmet veren bir halı yıkama firması olduğunuzu düşünelim. Bu noktada ilk hedefiniz Beylikdüzü ve civar ilçelerdeki potansiyel müşterilere ulaşmak olmalı. Bunun için sizin işinizi en iyi tanımlayan anahta kelimeler Beylikdüzü halı yıkama, Beylikdüzü halı yıkama firmaları, Beylikdüzü halı yıkama fabrikaları, Beylikdüzü halı yıkama fiyat olacaktır. Bu anahtar kelimeleri civar ilçeler ile çeşitlendirebilirsiniz. Anahtar kelime analizi için Keywordtool.io, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilirsiniz.
Temel SEO hakkında bilgili misiniz?
Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra bunları web sitenizin başlığında, açıklama kısmında ve üreteceğiniz içeriklerde kullanmalısınız. Yerel SEO en çok önem vermeniz gereken konulardan biri. Örnek marka üzerinden gidecek olursak; Site başlığı: Mis Halı Yıkama - Beylikdüzü Halı Yıkama ya da Beylikdüzü halı yıkama, Beylikdüzü halı yıkama fabrikası olabilir. Site başlığının çok uzun olmaması önemli. 70 karakteri geçirmeyin.
Site açıklaması kısmına da (Description) "Beylikdüzü halı yıkama fabrikası olarak Beylikdüzü'nde ekonomik fiyat ve ücretsiz imkanı sunarak halılarınızı temizliyoruz." gibi bir metin olabilir. Bu metin içinde birkaç anahtar kelime daha geçirebilirsiniz. Uzunluğun 160 karakteri geçmemesine dikkat edin.
Web sitenizin ziyaretçi trafiğini ölçümleyebiliyor musunuz?
Sitenize Google Analytics kodu ekleyin ve ziyaretçi trafiğini ölçümleyin. Günlük kaç kişi ziyaret ediyor? Hangi sayfaları ziyaret ediyorlar? Hangi anahtar kelimelerden trafik alıyorsunuz? Ziyaretçiler hangi cihazlardan sitenize erişiyor? Ortalama kaç dakika sitenizde geçiriyorlar? Bunun yanı sıra Google Search Console ayarları yaparak sitenizi daha iyi analiz edebilirsiniz.
İçerik üretebiliyor musunuz?
Sitenizde potansiyel müşterilerin işine yarayacak, nitelikli içeriklere yer verirseniz organik trafik almanız kolaylaşır. Halı yıkama firması örneğinden gidecek olursam Halı yıkama ile ilgili ziyaretçilerin ilgisini çekecek, rehber niteliğinde kaliteli içerikler hazırlamalısınız ve düzenli olarak sitenize eklemelisiniz. Bu içerikleri sitenizin blog kısmına eklemelisiniz. Örneğin Halı yıkama nasıl yapılır, halıdaki kahve lekesi nasıl çıkar, halı yıkama ne sıklıkta yapılmalı, halı yıkama neden yapılmalı, hangi halılar nasıl yıkanmalı, halı yıkama firması seçerken nelere dikkat edilmeli, halı yıkamada hangi deterjanlar kullanılıyor vb. konu başlıklarında kaliteli içerikler sunarsanız organik trafik almanız kolaylaşır.
Google Benim İşletmem Hesabı oluşturdunuz mu?
Yerel arama sonuçlarında görüntülenmek, çevrenizdeki potansiyel müşterilere ulaşmanız için Google Benim İşletmem Hesabı oluşturmanız büyük önem taşıyor. Google Benim İşletmem Hesabı oluşturmanız ücretsizdir. Bu iş için ücret talep edenler var, itibar etmeyin. Çok kolay bir şekilde kendiniz de işletmenizin Google Haritalar'da yer almasını sağlayabilirsiniz. Konum bazlı aramalarda işletmeniz ilk sıralarda görüntülenecektir. Böylece telefon, mail ya da adres alan potansiyel müşteriler sizinle iletişime geçecektir. Google Benim İşletmem Hesabı kapsamında da ücretsiz bir web sitesi sahibi olabilirsiniz.
YouTube kanalı oluşturmak
Kısa bilgi videoları çekerek organik trafik ve online görünürlüğünüzün artmasını sağlayabilirsiniz. Yine halı yıkama firması üzerinden örnek verecek olursam halı yıkama işlemlerine ait kısa videolar, bilgilendirici videoları güzel açıklama metinleri ve dikkat çekebilecek başlık kullanarak YouTube kanalınıza ekleyebilirsiniz. Videoların açıklama kısmına web sitesi adresi ve diğer iletişim bilgilerinizi de mutlaka ekleyin.
Ücretsiz blog açmak
Ana sitenize trafik almak ve online görünürlük için birkaç farklı platformda ücretsiz blog açarak ve düzenli içerik üreterek SEO açısından sitenize destek olabilirsiniz. Blogger, Wordpress, Tumblr bu açıdan iyi. Sıfır maliyetle açtığı bir blog sayfası ile ciddi bir büyüklüğe ulaşan kişiler de mevcut. Bloglar hala en etkili dijital pazarlama araçlarından. Potansiyel müşterileriniz kendilerine faydalı olabilecek nitelikte blog içeriklerine büyük önem veriyor. Kral içerikler üretin! İçerik üretimi konusunda iyi değilim diyorsanız içerik taleplerinizi karşılayabilirim.
Sosyal medya hesabı yönetimi
Sosyal medya hesabınızda düzenli olarak içerik paylaşarak potansiyel hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz. Yine halı yıkama firması üzerinden örneklendirecek olursam bilgilendirici gönderiler paylaşabilirsiniz. Ücretsiz profesyonel sosyal medya gönderisi oluşturabileceğiniz birçok site var. Bunlardan ilk aklıma geleni Canva. Kampanya düzenleyebilir ve duyurusunu yapabilirsiniz.Çekiliş yapabilirsiniz ve birkaç kişinin halılarını ücretsiz yıkayıp teslim edebilirsiniz. Halı yıkama tesisinizdeki çalışmalardan kareler, halı yıkama anı videoları paylaşabilirsiniz. Paylaşımlarınızda işinizle alakalı etiketler kullanmaya özen göstermelisiniz. Halı yıkama, temizlik, ev temizliği, ev dekorasyonu gibi alanlardaki içeriklerden faydalanın. Sizin binlerce sosyal medya takipçisine ihtiyacınız yok. Az olsun ama sizden hizmet alan ya da alabilecek organik kişiler olsun yeter. Amaç müşteri ve para kazanmak. Öyle değil mi?
WhatsApp sipariş hattı
Potansiyel müşterileriniz ürün ve hizmetleriniz ile alakalı bilgi almak ya da sizinle çalışmak isteyebilir. Onların size hızlı bir şekilde ulaşması için WhatsApp iyi bir araç. Herkes WhatsApp kullanıyor ve oldukça aktif. Mail kullanımı WhatsApp'ın gerisinde ve birçok kişiye karışık geliyor. Potansiyel müşterileriniz WhatsApp üzerinden sizinle iletişime geçebilir, görsel ya da video gönderebilir. Mutlaka ayrı bir telefon hattı alarak WhatsApp bilgi/sipariş hattı oluşturun.
Şu ana kadar anlattıklarım ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar. Bu çalışmaları düzenli olarak yaparsanız faydasını göreceksiniz. Bu çalışmaları düşük bütçeler ile çeşitlendirmek de mümkün. Dijital pazarlama gözünüzde büyüteceğiniz kadar karışık değil. Kısıtlı imkanlarla da iyi bir plan oluşturabilirsiniz. Google Dijital Atölye'ye kayıt olarak ücretsiz temel dijital pazarlama sertifikası da alabilirsiniz. Bu çalışmalar ve daha fazlası için uzun soluklu ve güvenilir işbirliği için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. İşletmeniz, markanız, girişiminiz ya da kişisel yeteneklerinizin pazarlanması için maksimum fayda alabileceğiniz bir dijital pazarlama planı ile işinize değer katmak isterim.
Son yıllarda en çok talep gören dijital hizmetlerden biri olan dijital pazarlama ile marka bilinirliğini ve karlılığı artırmak ve daha fazla satış yapmak mümkün.
Dijital pazarlama teknikleri artık son derece önemli olsa da hala birçok kişi dijital pazarlama çalışmalarına nereden ve nasıl başlayacağını bilmiyor. Dijital pazarlamanın yüksek maliyetli bir iş olduğunu düşünen işletme sahipleri ve girişimciler de bütçe ayırmak istemediklerinden dolayı online pazarlama yöntemlerini uygulamıyor.
Bu yazımda temel bilgileri bildiğinizi varsayarak ve dijital pazarlama uzmanı olmadan ücretsiz bir şekilde yapabileceğiniz dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi vermek istiyorum. Web dünyasıyla az çok ilgiliyseniz, sosyal medya kullanıyorsanız, blog ya da web sitesi işleyişi hakkında da temel bilgileriniz varsa biraz araştırarak kendi dijital pazarlama planınızı en ekonomik ve verimli bir şekilde hayata geçirmeniz mümkün.
Ücretsiz dijital pazarlama nasıl yapılır? Dijial pazarlama adımları için öneriler...
Öncelikle hedeflerinizi belirleyin. İnternette ürün mü satıyorsunuz yok sa hizmet mi? Yoksa yeni mi başlayacaksınız?
Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
Gençler mi? Kadınlar mı? Erkekler mi? Öğrenciler mi? Hangi yaş aralığı? 18-24, 25-34 ? İlgi alanları neler? Alışveriş, Moda, Teknoloji? Lokasyon? Bunları iyi analiz etmek başarılı bir dijital pazarlama planı için oldukça önemli. Hedf kitle belirlemeden yola çıkarsanız internet dünyasında kaybolup gidersiniz.
Bir web - blog siteniz / sosyal medya hesaplarınız var mı?
Yoksa ilk önce bir web sitesi oluşturun. Bir web sitesi açmak artık eskisi gibi zor ve yüksek maliyetli değil. 100-200 TL'ye bir site sahibi olabilirsiniz. Önerim, bir domain, hosting ve tema kullanmanız. Ücretsiz birçok kaliteli Wordpress tema var ve işinizi fazlasıyla görecek. Birkaç harika eklenti ile kaliteli bir kurumsal siteniz olabilir. Markanız ile ilgili mail adresleri de mutlaka oluşturun. Sizinle iletişim kurmak isteyenler için önemli. Ben hiç para harcamak istemiyorum diyorsanız ücretsiz bir blog açabilirsiniz. Blogger ya da Wordpress bu iş için uygun ancak tavsiye etmiyorum.
Hedef kitleniz ile bağ kurabileceğiniz anahtar kelimeler hangileri?
Anahtar kelimeler potansiyel müşterilerin internet ortamında yaptıkları aramalar sonucunda onlar ile bağ kurmanızı sağlamak açısından önemli. Örneğin Beylikdüzü'nde hizmet veren bir halı yıkama firması olduğunuzu düşünelim. Bu noktada ilk hedefiniz Beylikdüzü ve civar ilçelerdeki potansiyel müşterilere ulaşmak olmalı. Bunun için sizin işinizi en iyi tanımlayan anahta kelimeler Beylikdüzü halı yıkama, Beylikdüzü halı yıkama firmaları, Beylikdüzü halı yıkama fabrikaları, Beylikdüzü halı yıkama fiyat olacaktır. Bu anahtar kelimeleri civar ilçeler ile çeşitlendirebilirsiniz. Anahtar kelime analizi için Keywordtool.io, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'yı kullanabilirsiniz.
Temel SEO hakkında bilgili misiniz?
Anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra bunları web sitenizin başlığında, açıklama kısmında ve üreteceğiniz içeriklerde kullanmalısınız. Yerel SEO en çok önem vermeniz gereken konulardan biri. Örnek marka üzerinden gidecek olursak; Site başlığı: Mis Halı Yıkama - Beylikdüzü Halı Yıkama ya da Beylikdüzü halı yıkama, Beylikdüzü halı yıkama fabrikası olabilir. Site başlığının çok uzun olmaması önemli. 70 karakteri geçirmeyin.
Site açıklaması kısmına da (Description) "Beylikdüzü halı yıkama fabrikası olarak Beylikdüzü'nde ekonomik fiyat ve ücretsiz imkanı sunarak halılarınızı temizliyoruz." gibi bir metin olabilir. Bu metin içinde birkaç anahtar kelime daha geçirebilirsiniz. Uzunluğun 160 karakteri geçmemesine dikkat edin.
Web sitenizin ziyaretçi trafiğini ölçümleyebiliyor musunuz?
Sitenize Google Analytics kodu ekleyin ve ziyaretçi trafiğini ölçümleyin. Günlük kaç kişi ziyaret ediyor? Hangi sayfaları ziyaret ediyorlar? Hangi anahtar kelimelerden trafik alıyorsunuz? Ziyaretçiler hangi cihazlardan sitenize erişiyor? Ortalama kaç dakika sitenizde geçiriyorlar? Bunun yanı sıra Google Search Console ayarları yaparak sitenizi daha iyi analiz edebilirsiniz.
İçerik üretebiliyor musunuz?
Sitenizde potansiyel müşterilerin işine yarayacak, nitelikli içeriklere yer verirseniz organik trafik almanız kolaylaşır. Halı yıkama firması örneğinden gidecek olursam Halı yıkama ile ilgili ziyaretçilerin ilgisini çekecek, rehber niteliğinde kaliteli içerikler hazırlamalısınız ve düzenli olarak sitenize eklemelisiniz. Bu içerikleri sitenizin blog kısmına eklemelisiniz. Örneğin Halı yıkama nasıl yapılır, halıdaki kahve lekesi nasıl çıkar, halı yıkama ne sıklıkta yapılmalı, halı yıkama neden yapılmalı, hangi halılar nasıl yıkanmalı, halı yıkama firması seçerken nelere dikkat edilmeli, halı yıkamada hangi deterjanlar kullanılıyor vb. konu başlıklarında kaliteli içerikler sunarsanız organik trafik almanız kolaylaşır.
Google Benim İşletmem Hesabı oluşturdunuz mu?
Yerel arama sonuçlarında görüntülenmek, çevrenizdeki potansiyel müşterilere ulaşmanız için Google Benim İşletmem Hesabı oluşturmanız büyük önem taşıyor. Google Benim İşletmem Hesabı oluşturmanız ücretsizdir. Bu iş için ücret talep edenler var, itibar etmeyin. Çok kolay bir şekilde kendiniz de işletmenizin Google Haritalar'da yer almasını sağlayabilirsiniz. Konum bazlı aramalarda işletmeniz ilk sıralarda görüntülenecektir. Böylece telefon, mail ya da adres alan potansiyel müşteriler sizinle iletişime geçecektir. Google Benim İşletmem Hesabı kapsamında da ücretsiz bir web sitesi sahibi olabilirsiniz.
YouTube kanalı oluşturmak
Kısa bilgi videoları çekerek organik trafik ve online görünürlüğünüzün artmasını sağlayabilirsiniz. Yine halı yıkama firması üzerinden örnek verecek olursam halı yıkama işlemlerine ait kısa videolar, bilgilendirici videoları güzel açıklama metinleri ve dikkat çekebilecek başlık kullanarak YouTube kanalınıza ekleyebilirsiniz. Videoların açıklama kısmına web sitesi adresi ve diğer iletişim bilgilerinizi de mutlaka ekleyin.
Ücretsiz blog açmak
Ana sitenize trafik almak ve online görünürlük için birkaç farklı platformda ücretsiz blog açarak ve düzenli içerik üreterek SEO açısından sitenize destek olabilirsiniz. Blogger, Wordpress, Tumblr bu açıdan iyi. Sıfır maliyetle açtığı bir blog sayfası ile ciddi bir büyüklüğe ulaşan kişiler de mevcut. Bloglar hala en etkili dijital pazarlama araçlarından. Potansiyel müşterileriniz kendilerine faydalı olabilecek nitelikte blog içeriklerine büyük önem veriyor. Kral içerikler üretin! İçerik üretimi konusunda iyi değilim diyorsanız içerik taleplerinizi karşılayabilirim.
Sosyal medya hesabı yönetimi
Sosyal medya hesabınızda düzenli olarak içerik paylaşarak potansiyel hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz. Yine halı yıkama firması üzerinden örneklendirecek olursam bilgilendirici gönderiler paylaşabilirsiniz. Ücretsiz profesyonel sosyal medya gönderisi oluşturabileceğiniz birçok site var. Bunlardan ilk aklıma geleni Canva. Kampanya düzenleyebilir ve duyurusunu yapabilirsiniz.Çekiliş yapabilirsiniz ve birkaç kişinin halılarını ücretsiz yıkayıp teslim edebilirsiniz. Halı yıkama tesisinizdeki çalışmalardan kareler, halı yıkama anı videoları paylaşabilirsiniz. Paylaşımlarınızda işinizle alakalı etiketler kullanmaya özen göstermelisiniz. Halı yıkama, temizlik, ev temizliği, ev dekorasyonu gibi alanlardaki içeriklerden faydalanın. Sizin binlerce sosyal medya takipçisine ihtiyacınız yok. Az olsun ama sizden hizmet alan ya da alabilecek organik kişiler olsun yeter. Amaç müşteri ve para kazanmak. Öyle değil mi?
WhatsApp sipariş hattı
Potansiyel müşterileriniz ürün ve hizmetleriniz ile alakalı bilgi almak ya da sizinle çalışmak isteyebilir. Onların size hızlı bir şekilde ulaşması için WhatsApp iyi bir araç. Herkes WhatsApp kullanıyor ve oldukça aktif. Mail kullanımı WhatsApp'ın gerisinde ve birçok kişiye karışık geliyor. Potansiyel müşterileriniz WhatsApp üzerinden sizinle iletişime geçebilir, görsel ya da video gönderebilir. Mutlaka ayrı bir telefon hattı alarak WhatsApp bilgi/sipariş hattı oluşturun.
Şu ana kadar anlattıklarım ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalar. Bu çalışmaları düzenli olarak yaparsanız faydasını göreceksiniz. Bu çalışmaları düşük bütçeler ile çeşitlendirmek de mümkün. Dijital pazarlama gözünüzde büyüteceğiniz kadar karışık değil. Kısıtlı imkanlarla da iyi bir plan oluşturabilirsiniz. Google Dijital Atölye'ye kayıt olarak ücretsiz temel dijital pazarlama sertifikası da alabilirsiniz. Bu çalışmalar ve daha fazlası için uzun soluklu ve güvenilir işbirliği için bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. İşletmeniz, markanız, girişiminiz ya da kişisel yeteneklerinizin pazarlanması için maksimum fayda alabileceğiniz bir dijital pazarlama planı ile işinize değer katmak isterim.
Ücretsiz dijital pazarlama nasıl yapılır, nereden başlamalısınız?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Şubat 28, 2020
Rating:

kişisel bloglar içinde uygulanabilecek teknikler bence, google analitikten bir bilgi göremiyorum ben, bunun için para kazanıyor olmak mı gerekli internetten veya beklemek mi??=))
YanıtlaSil