Tanıtım yazısı hakkında en çok sorulan 8 soru

Tanıtım yazısı almak isteyen kişilerin en çok merak ettiği sorular ve yanıtları konusunda bir blog yazısı yazmak istedim. Bildiğiniz üzere tanıtım yazısı SEO çalışmalarında en çok kullanılan araçların başında geliyor. Kaliteli içeriklere sahip, güncel, organik trafik alan sitelerden alınan tanıtım yazıları önemli faydalar sağlıyor.

Soru 1: Tanıtım yazısı kaç kelime olmalı?

Cevap: Tanıtım yazısı yazarken en çok dikkat edilecek hususlardan biri içeriğin kaliteli olması. Sırf yazı olsun diye hazırlanan metinler fayda sağlamıyor. İyi hazırlanmış bir tanıtım yazısı için 300-400 kelime yeterli olacaktır. Tanıtım yazısı konusu bilgi verici, bir soruna çözüm getirici, farklı bakış açısıyla hazırlanmış bir içerikse daha uzun da olabilir. Yazıları doyurucu metinler olması hem okuyucu hem de Google gözünde önemli bir husus. Okurlar okudukları yazı bir tanıtım yazısı olsa da bilgi almışsa yazı içindeki linkli tıklayarak o siteye yönelebilir. Okuyucuların baştan sona okudukları bir yazı Goole gözünde de değerlidir. Bu da SEO açısından iyi neticeler sağlayacaktır.

Soru 2: Tanıtım yazısı nasıl yazılır?

Cevap: Tanıtım yazısı dendiğinde birçok kişinin aklına ürün ya da hizmetin tanıtımının yapıldığı yazılar gelir. Oysa tanıtım yazısı genel bir kavram. İyi hazırlanmış bir tanıtım yazısının içine doğal olarak yerleştirilmiş linkler artık daha çok önemseniyor. Medya İstasyonu'na aldığım tanıtım yazılarında buna dikkat ediyorum. İçerikleri sıfırdan blog formatına uygun bir şekilde hazırlıyorum ve linkleri de o doğrultuda yerleştiriyorum. Tanıtım yazısı yazarken imla kurallarına uygun, anahtar kelime analizi yapılmış, SEO uyumlu başlıklar, alt başlık kullanımı ve kaliteli görsel kullanmaya dikkat etmek gerekiyor. Sırf içerik olsun diye bir şeyler yazmak son derece yanlış. Tanıtım yazısı yazmadan önce ön araştırma yapmak gerek.

Soru 3: Tanıtım yazısı nasıl alınır?

Cevap: Tanıtım yazısı yayınlatmak isteyenler tanıtım yazısı satışı yapan sitelere webmaster forumlarından, arama motoru sorgularından, freelancer kişilerin üye olduğu hizmet satışı yaptıkları platformlardan, backlink satışı yapan platformlardan ulaşabilir. İletişime geçildikten sonra yazınızı gönderirsiniz ya da site sahiplerine yazdırırsınız. Site sahipleri de linkli bir şekilde ilgili kategoride bu yazıları yayına alır ve linkli size iletir. Böylece tanıtım yazısı alma işlemi tamamlanır.

Soru 4: Tanıtım yazısı ne zaman alınmalı?

Cevap: Yeni açılan web siteleri için hemen tanıtım yazısı alınmasını doğru bulmuyorum. Öncelikle açılan sitelerin içerik ve biçim bakımından geliştirilmesi gerekiyor. Benim fikrimde yeni açılan bir siteye 6 ay boyunca tanıtım yazısı almamak gerek. Google tarafında spam olarak algılanabilir. Bu süre zarfında her gün 1 adet de olsa organik trafik getirebilecek uzun ömürlü ve kaliteli içerikler girmek yeterli olacak. Böylece sitenin Google'da organik bir şekilde gelişmesi için alt yapı hazır olacak. 6 aydan sonra kaliteli sitelerden belli zaman aralıklarıyla az sayıda alım yapılabilir.

Soru 5: Tanıtım yazısı ne işe yarar?

Cevap: Tanıtım yazısı almak web sitesinin daha fazla ziyaretçi çekmesi, organik ziyaretler alması, anahtar kelimelerde daha üst sıralarda görüntülenmesi, Alexa, domain otoritesi ve sayfa otoritesi değerlerinin daha iyi olması açısından fayda sağlar. İyi hazırlanmış bir tanıtım yazısı ürün ya da hizmet satışına da faydalı olabilir.

Soru 6: Tanıtım yazısı fiyatları nasıl belirlenir?

Cevap: Tanıtım yazısı fiyatlarında standart bir rakam yok. Site sahipleri diledikleri fiyatları belirleyebiliyor. 10 TL'ye da satan var 1000 TL'ye de. Burada sitenin kaliteli olması, yazının sitede kalma süresi, toplu alım şartları belirleyici rol oynayabiliyor.

Soru 7: Tanıtım yazısı alırken nelere dikkat etmeliyim?

Cevap: Tanıtım yazısı alınacak sitenin güncel olması, site içeriğinin sizin sitenizle benzer olması, yazının sitede kalıcı olması, ilgili kategoride yayına alınması, kaliteli bir şekilde hazırlanmasına dikkat etmelisiniz.

Soru 8: Sitenizde tanıtım yazısı yayınlatabilir miyim?

Cevap: Tanıtım yazısı yayınlatabilirsiniz. Tanıtım yazılarını blog formatına uygun bir şekilde kendim profesyonel bir şekilde hazırlıyorum. Yayınlatacağınız yazılar ve linkleri sitede kalıcıdır, silinmez. Tanıtım yazısı yayınlatma ücreti 75 TL'dir. İletişim için medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Tanıtım yazısı hakkında en çok sorulan 8 soru Tanıtım yazısı hakkında en çok sorulan 8 soru Reviewed by Medya İstasyonu on Cumartesi, Kasım 17, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.