Halkla ilişkiler bölümü, üniversitelerin iletişim fakültelerinde en gözde bölümlerden biri olarak öne çıkıyor.
100'e yakın iletişim fakültesinin bulunduğu Türkiye'de halkla ilişkiler bölümü birçok üniversitede mevcut. Lisans olarak eğitim verilse de halkla ilişkiler ile ilgili önlisans programları da var.
Halkla ilişkiler kavramının Türkiye'de geçmişi aslında çok eski değil. Bu sektör, son 15-20 yılda daha fazla önem kazanmaya başladı.
Bunda şirket sayısının artması, medyanın iş dünyası için etkili rol oynaması, internet kullanımın yaygınlaşması, online ve sosyal medya kavramının öne çıkması ciddi anlamda rol oynadı. Halkla ilişkiler sektörünü büyümeye başladıkta pr ajansı sayısı da hızla arttı.
İlk başlarda gazetecilik kökenli kişilerin halkla ilişkiler alanına yönelmesi şeklinde gelişen halkla ilişkiler sektörü, halkla ilişkiler eğitimi veren kurumlardan mezun olan kişiler ile birlikte büyümesini sürdürdü.
Günümüzde Türkiye çapında halkla ilişkiler ajansı olarak hizmet veren 1000'e yakın işletmenin olduğunu tahmin ediyorum. Pr ajansı sayısı son yıllarda hızla artıyor. Halkla ilişkiler ajanslarında bir süre çalışan, birkaç müşteri portföyü oluşturan kişiler çalıştıkları ajanslardan ayrılarak kendi pr ajanslarını kuruyorlar.
PR ajansı kurmak, son 10 yılda ciddi anlamda ilgi gören iş modeli oldu. Bunun yakın gelecekte daha da artacağına inanıyorum. Şirket sayısı artıyor, yeni iş modelleri çıkıyor, online girişimler yükseliyor.
Bunların yanı sıra kişilerin medyada ve kamuoyunda etkili bir şekilde konumlanma ihtiyaçları da artıyor. Bu da ortaya pr ihtiyacını çıkarıyor. Dolayısıyla nitelikli pr çalışmaları sunan halkla illişkiler uzmanı ve pr ajansı talebi daha da artacak.
Son yıllarda halkla ilişkiler okumak isteyen gençlerin sayısı hızla artıyor. Üniversite tercihlerinde iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ile alakalı bölümlerini tercih edip kendine bu alanda bir yön çizmek isteyen gençlerin sektördeki bu gelişmeleri ve değişimleri dikkate alması gerekiyor. Halkla ilişkiler alanında donanımlı olmak, bu sektörde kalıcı yer edinmek açısından son derece önemli.
Bu noktada önerilerim;
Halkla ilişkiler alanındaki güncel trenleri takip etmek,
Sosyal medya, blog yazarlığı, internet haberciliği hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak,
Dijital pazarlama, dijital PR, sosyal medya pazarlama, medya satın alma, içerik pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi konulara hakim olmak,
Kriz iletişimi, pazarlama iletişimi, stratejik iletişim, sosyal sorumluluk gibi konularda bilgi sahibi olmak,
Halkla ilişkiler ile ilgili yazılmış kitapları, yayınları takip etmek,
İş dünyasındaki trendleri, şirketlerin pr çalışmalarını takip etmek,
Medya iletişimi, medya veritabanı konularına hakim olmak,
PR ajansları hakkında bilgi sahibi olmak, pr ajanslarının günlük iş akışlarını öğrenmek,
Staj için kurumların halkla ilişkiler departmanları ve pr ajanslarını tercih etmek geleceğin pr uzmanları için oldukça önemli konuların başında geliyor.
Öğrencilik döneminde yukarıdaki başlıklar doğrultusunda kendinizi geliştirirseniz, bu bölümü severek okursanız başarılı olabilirsiniz.
İletişim için: medyaistasyonu@gmail.com
100'e yakın iletişim fakültesinin bulunduğu Türkiye'de halkla ilişkiler bölümü birçok üniversitede mevcut. Lisans olarak eğitim verilse de halkla ilişkiler ile ilgili önlisans programları da var.
Halkla ilişkiler kavramının Türkiye'de geçmişi aslında çok eski değil. Bu sektör, son 15-20 yılda daha fazla önem kazanmaya başladı.
Bunda şirket sayısının artması, medyanın iş dünyası için etkili rol oynaması, internet kullanımın yaygınlaşması, online ve sosyal medya kavramının öne çıkması ciddi anlamda rol oynadı. Halkla ilişkiler sektörünü büyümeye başladıkta pr ajansı sayısı da hızla arttı.
İlk başlarda gazetecilik kökenli kişilerin halkla ilişkiler alanına yönelmesi şeklinde gelişen halkla ilişkiler sektörü, halkla ilişkiler eğitimi veren kurumlardan mezun olan kişiler ile birlikte büyümesini sürdürdü.
Günümüzde Türkiye çapında halkla ilişkiler ajansı olarak hizmet veren 1000'e yakın işletmenin olduğunu tahmin ediyorum. Pr ajansı sayısı son yıllarda hızla artıyor. Halkla ilişkiler ajanslarında bir süre çalışan, birkaç müşteri portföyü oluşturan kişiler çalıştıkları ajanslardan ayrılarak kendi pr ajanslarını kuruyorlar.
PR ajansı kurmak, son 10 yılda ciddi anlamda ilgi gören iş modeli oldu. Bunun yakın gelecekte daha da artacağına inanıyorum. Şirket sayısı artıyor, yeni iş modelleri çıkıyor, online girişimler yükseliyor.
Bunların yanı sıra kişilerin medyada ve kamuoyunda etkili bir şekilde konumlanma ihtiyaçları da artıyor. Bu da ortaya pr ihtiyacını çıkarıyor. Dolayısıyla nitelikli pr çalışmaları sunan halkla illişkiler uzmanı ve pr ajansı talebi daha da artacak.
Son yıllarda halkla ilişkiler okumak isteyen gençlerin sayısı hızla artıyor. Üniversite tercihlerinde iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ile alakalı bölümlerini tercih edip kendine bu alanda bir yön çizmek isteyen gençlerin sektördeki bu gelişmeleri ve değişimleri dikkate alması gerekiyor. Halkla ilişkiler alanında donanımlı olmak, bu sektörde kalıcı yer edinmek açısından son derece önemli.
Bu noktada önerilerim;
Halkla ilişkiler alanındaki güncel trenleri takip etmek,
Sosyal medya, blog yazarlığı, internet haberciliği hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak,
Dijital pazarlama, dijital PR, sosyal medya pazarlama, medya satın alma, içerik pazarlama, arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi konulara hakim olmak,
Kriz iletişimi, pazarlama iletişimi, stratejik iletişim, sosyal sorumluluk gibi konularda bilgi sahibi olmak,
Halkla ilişkiler ile ilgili yazılmış kitapları, yayınları takip etmek,
İş dünyasındaki trendleri, şirketlerin pr çalışmalarını takip etmek,
Medya iletişimi, medya veritabanı konularına hakim olmak,
PR ajansları hakkında bilgi sahibi olmak, pr ajanslarının günlük iş akışlarını öğrenmek,
Staj için kurumların halkla ilişkiler departmanları ve pr ajanslarını tercih etmek geleceğin pr uzmanları için oldukça önemli konuların başında geliyor.
Öğrencilik döneminde yukarıdaki başlıklar doğrultusunda kendinizi geliştirirseniz, bu bölümü severek okursanız başarılı olabilirsiniz.
İletişim için: medyaistasyonu@gmail.com
Halkla ilişkiler bölümü daha çok popüler olacak
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Mart 25, 2017
Rating:
Hiç yorum yok: