Basın bülteni nasıl yazılır? İyi hazırlanmış basın bülteni markaların, ürün ve hizmetlerin basında görünürlüğü artırdığı gibi güvenilir kaynaklarda hedef kitleye ücretsiz bir şekilde duyurulmasını ve tanıtılmasını da sağlıyor.
Markalar basın bülteni hazırlama ve gönderimi konusunda genelde pr ajansları ile çalışmayı tercih ediyor. PR ajansı çalışanları markalar ile ilgili bültenleri hazırlayıp dağıtım yapıyor.
Medya kuruluşlarının haber merkezlerine, gazetecilerin e-postalarına gönderilen bu basın bültenlerinin %90'ı yayınlarda yer bulmuyor.
Peki, bültenler medyada neden yer bulmuyor?
Medya gündeminin yoğun olması: Haber merkezleri gün içinde yoğun bir tempo ile çalışıyor. Haber ajanslarından gelen haberler, özel haberler, röportajlar daha ön planda olduğu için basın bültenlerinin haber olarak değerlendirilmesi zorlaşıyor.
Bülten gönderilecek kişilerin özenle seçilmemesi: Basın bülteni gönderimi sırasında en çok yapılan hatalardan biri de bültenlerin ilgili ilgisiz her medya çalışanına servis edilmesi. Uzmanlık alanı teknoloji olan bir haber editörüne sağlık konulu basın bülteni servis etmek o bültenin doğrudan çöp kutusuna gönderilmesini hızlandırıyor. Bu yüzden bültenlerin gerçekten ilgilenebilecek kişilere gönderilmesi gerekiyor.
Kötü basın bültenleri: Basın bülteni olarak gönderilen metinlerin %90'ı haber olarak değerlendirilmekten uzak. Başlık, ara başlık sorunlu. İmla kurallarına uygunluk pek yok. Markanın reklamı çok fazla. Uzman görüşü içermiyorlar. Son derece berbat bir şekilde hazırlanmış bu metinleri haber formatına sokmak ile hiçbir gazeteci vakit kaybetmek istemez. PR çalışanlarının büyük çoğunluğu bülten yazımı konusunda yeterli değil. 250 kelimelik bir bültenin 100-120 kelimesi markayı, ürünü ya da hizmeti pohpohlamaktan öteye gitmiyor. Markaların PR ajanslarına bülten yazımı ve gönderimi için ödediği yüksek ücretlere acıyorum.
PR çalışanlarının sinir bozucu tutumu: Basın bülteni gönderdikten sonra gazetecileri, haber merkezlerini telefonla arayan pr çalışanları "Bülten gönderdik, aldınız mı? Bülteni yayınlayabilir misiniz? gibi can sıkıcı sorular ile gazetecileri çileden çıkarıyor. Bültenini hazırladığı markanın gözüne girmek için günde 2-3 kez gazetecileri arayan pr çalışanlarının olduğunu biliyorum.
Zamanlama hatası: Basın bülteni gönderirken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de bültenlerin gönderileceği zamanın iyi seçilmesi. Mesai saatleri dışında bülten gönderilmemeli. 08:00-11:00 ve 14:00-17:00 uygun saatler.
Yetersiz içerik: Basın bülteni gönderirken sırf yazılı metin göndermekten uzak durmak önemli. Bülten ile birlikte yüksek çözünürlüklü görseller, infografik, varsa çok kısa bir video gönderilmeli.
Basın bülteni nasıl yazılmalı?
Basın bülteni yazacak kişi içerik yazarlığı konusunda uzman olmalı.
Basın bülteni yazılacak marka, ürün ve hizmet hakkında bilgi sahibi olunmalı.
Basın bülteni ortalama uzunlukta olmalı (300 kelime yeterli.)
Basın bülteni kısa ve vurucu başlıklar içermeli.
Basın bültenin spot cümlesi ile bültenin ilk cümlesi aynı olmamalı.
Basın bülteni uzman görüşü içermeli.
Basın bülteni yazıldıktan sonra okunmalı.
Basın bülteninin gönderileceği gazeteci kitlesi önceden belirlenmeli.
Basın bülteni öznel ifadeler (en iyi, en büyük, harika, müthiş, lider vb.) içermemeli.
Basın bülteni kişilere özel olmalı. Sayın basın mensubu, Sayın yetkili gibi ifadeler ile başlamamalı.
NOT: Markanız, ürün ve hizmetleriniz ile ilgili kaliteli basın bülteni hizmeti almak istiyorsanız bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Arzu ettiğiniz takdirde markanıza özel basın odası, basın bülteni gönderimi, basın bülteni dağıtımı konularında da profesyonel çözümler sunuyorum.
Markalar basın bülteni hazırlama ve gönderimi konusunda genelde pr ajansları ile çalışmayı tercih ediyor. PR ajansı çalışanları markalar ile ilgili bültenleri hazırlayıp dağıtım yapıyor.
Medya kuruluşlarının haber merkezlerine, gazetecilerin e-postalarına gönderilen bu basın bültenlerinin %90'ı yayınlarda yer bulmuyor.
Peki, bültenler medyada neden yer bulmuyor?
Medya gündeminin yoğun olması: Haber merkezleri gün içinde yoğun bir tempo ile çalışıyor. Haber ajanslarından gelen haberler, özel haberler, röportajlar daha ön planda olduğu için basın bültenlerinin haber olarak değerlendirilmesi zorlaşıyor.
Bülten gönderilecek kişilerin özenle seçilmemesi: Basın bülteni gönderimi sırasında en çok yapılan hatalardan biri de bültenlerin ilgili ilgisiz her medya çalışanına servis edilmesi. Uzmanlık alanı teknoloji olan bir haber editörüne sağlık konulu basın bülteni servis etmek o bültenin doğrudan çöp kutusuna gönderilmesini hızlandırıyor. Bu yüzden bültenlerin gerçekten ilgilenebilecek kişilere gönderilmesi gerekiyor.
Kötü basın bültenleri: Basın bülteni olarak gönderilen metinlerin %90'ı haber olarak değerlendirilmekten uzak. Başlık, ara başlık sorunlu. İmla kurallarına uygunluk pek yok. Markanın reklamı çok fazla. Uzman görüşü içermiyorlar. Son derece berbat bir şekilde hazırlanmış bu metinleri haber formatına sokmak ile hiçbir gazeteci vakit kaybetmek istemez. PR çalışanlarının büyük çoğunluğu bülten yazımı konusunda yeterli değil. 250 kelimelik bir bültenin 100-120 kelimesi markayı, ürünü ya da hizmeti pohpohlamaktan öteye gitmiyor. Markaların PR ajanslarına bülten yazımı ve gönderimi için ödediği yüksek ücretlere acıyorum.
PR çalışanlarının sinir bozucu tutumu: Basın bülteni gönderdikten sonra gazetecileri, haber merkezlerini telefonla arayan pr çalışanları "Bülten gönderdik, aldınız mı? Bülteni yayınlayabilir misiniz? gibi can sıkıcı sorular ile gazetecileri çileden çıkarıyor. Bültenini hazırladığı markanın gözüne girmek için günde 2-3 kez gazetecileri arayan pr çalışanlarının olduğunu biliyorum.
Zamanlama hatası: Basın bülteni gönderirken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de bültenlerin gönderileceği zamanın iyi seçilmesi. Mesai saatleri dışında bülten gönderilmemeli. 08:00-11:00 ve 14:00-17:00 uygun saatler.
Yetersiz içerik: Basın bülteni gönderirken sırf yazılı metin göndermekten uzak durmak önemli. Bülten ile birlikte yüksek çözünürlüklü görseller, infografik, varsa çok kısa bir video gönderilmeli.
Basın bülteni nasıl yazılmalı?
Basın bülteni yazacak kişi içerik yazarlığı konusunda uzman olmalı.
Basın bülteni yazılacak marka, ürün ve hizmet hakkında bilgi sahibi olunmalı.
Basın bülteni ortalama uzunlukta olmalı (300 kelime yeterli.)
Basın bülteni kısa ve vurucu başlıklar içermeli.
Basın bültenin spot cümlesi ile bültenin ilk cümlesi aynı olmamalı.
Basın bülteni uzman görüşü içermeli.
Basın bülteni yazıldıktan sonra okunmalı.
Basın bülteninin gönderileceği gazeteci kitlesi önceden belirlenmeli.
Basın bülteni öznel ifadeler (en iyi, en büyük, harika, müthiş, lider vb.) içermemeli.
Basın bülteni kişilere özel olmalı. Sayın basın mensubu, Sayın yetkili gibi ifadeler ile başlamamalı.
NOT: Markanız, ürün ve hizmetleriniz ile ilgili kaliteli basın bülteni hizmeti almak istiyorsanız bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Arzu ettiğiniz takdirde markanıza özel basın odası, basın bülteni gönderimi, basın bülteni dağıtımı konularında da profesyonel çözümler sunuyorum.
En etkili ve doğru basın bülteni nasıl yazılır?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Haziran 03, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: