Sponsorlu içerik çalışmaları son yıllarda markaların internet reklamcılığı kapsamında banner reklam yerine en çok tercih ettiği tanıtım ve pazarlama yöntemleri arasında yer almaya başladı.
Reklam engelleme programlarının kullanımının hızla artması ile birlikte içerik yoluyla pazarlama çalışmaları daha fazla önem kazandı. Kullanıcılar artık banner reklamlar görmek istemiyor. Sitelerin sağından solundan fışkıran, içeriğin önüne geçen reklamlar eskisi gibi tıklanmıyor.
Reklam engelleme uygulamaları ile birlikte Google Adwords vb. reklam modellerini kullanan markaların milyonlarca dolar zarar ettiği de biliniyor. Bunlar gibi faktörler içerik pazarlama ile hedef kitleye doğrudan ulaşmayı cazip kılıyor.
Türkiye'de sponsorlu içerik modelini yaygın bir şekilde kullanan ve gelir elde eden Onedio'da birçok büyük markanın sponsorlu içerik çalışmalarını görmek mümkün oluyor.
Sosyal içerik ve sponsorlu içerik Onedio ile yükseldi
Sosyal medya gücünü de arkasına alarak Türkiye'nin en çok ziyaret edilen siteler arasında yer alan Onedio son günlerde trafiğini daha da artırdı.
Alexa sıralamasına göre şu an 6. sırada bulunuyor. google.com.tr, facebook.com, google.com, youtube.com, eksisozluk.com'dan sonra 6. olan onedio.com ilk 4 sitenin yabancı olduğu dikkate alınırsa eksisozluk.com'dan sonra Türkiye'nin en popüler 2. sitesi konumunda.
Onedio'nun sosyal içerik ve sponsorlu içerik ile büyümesi birçok kişiyi sosyal içerik sitesi açmaya yöneltti. Açılan sitelerin hiçbiri onedio.com kadar başarılı olamadı. Aldığı yatırımlar ve BuzzFeed ile iş ortaklığı onedio.com'un yatırımcıların dikkatini ciddi anlamda çektiğinin göstergesi.
Sponsorlu içerik çalışmaları neden popüler oldu?
Sponsorlu içerik çalışmaları banner reklam çalışmalarına göre daha ekonomik.
Sponsorlu içerik ile hedef kitleye daha kolay ulaşmak, nokta atışı yapmak mümkün.
Sponsorlu içerik paylaşılabilir olduğu için viral reklam konusunda çok etkili.
Sponsorlu içerikler kurumsal web sitelerine backlink ve SEO konusunda destek oluyor.
Sponsorlu içerikler zengin medya öğeleri (video, fotoğraf, infografik vb.) içeriyor.
Sponsorlu içerikler kullanıcıları rahatsız etmiyor. Normal bir haber metni ya da blog yazısı gibi okunuyor.
Sponsorlu içerik kapsamında iyi kurgulanmış bir yazı markaya itibar kattığı gibi ürün ve hizmet satışını da artırabiliyor.
Sponsorlu içerikler yayımlanacakları mecralara göre optimize edilebiliyor.
Sponsorlu içeriklerin geri dönüşünü takip etmek, kampanyayı ölçümlemek mümkün olabiliyor.
Tek bir sponsorlu içerik çalışması ile bile maksimum fayda sağlamak mümkün.
Sponsorlu içerik çalışması banner reklam ya da video reklama göre daha ekonomik olduğu için belli periyotlarda tekrarlanabiliyor.
Her bütçeye uygun sponsorlu içerik çalışması yapılabiliyor.
Sponsorlu içerik belli mecralara göre (haber siteleri, sosyal içerik siteleri, bloglar) yapılabiliyor.
Sponsorlu içerik pratik bilgiler içerdiği gibi ürün ya da hizmete dikkat çekmek, direkt satın almaya teşvik etmek gibi özellikler de sunuyor.
Reklam engelleme programlarının kullanımının hızla artması ile birlikte içerik yoluyla pazarlama çalışmaları daha fazla önem kazandı. Kullanıcılar artık banner reklamlar görmek istemiyor. Sitelerin sağından solundan fışkıran, içeriğin önüne geçen reklamlar eskisi gibi tıklanmıyor.
Reklam engelleme uygulamaları ile birlikte Google Adwords vb. reklam modellerini kullanan markaların milyonlarca dolar zarar ettiği de biliniyor. Bunlar gibi faktörler içerik pazarlama ile hedef kitleye doğrudan ulaşmayı cazip kılıyor.
Türkiye'de sponsorlu içerik modelini yaygın bir şekilde kullanan ve gelir elde eden Onedio'da birçok büyük markanın sponsorlu içerik çalışmalarını görmek mümkün oluyor.
Sosyal içerik ve sponsorlu içerik Onedio ile yükseldi
Sosyal medya gücünü de arkasına alarak Türkiye'nin en çok ziyaret edilen siteler arasında yer alan Onedio son günlerde trafiğini daha da artırdı.
Alexa sıralamasına göre şu an 6. sırada bulunuyor. google.com.tr, facebook.com, google.com, youtube.com, eksisozluk.com'dan sonra 6. olan onedio.com ilk 4 sitenin yabancı olduğu dikkate alınırsa eksisozluk.com'dan sonra Türkiye'nin en popüler 2. sitesi konumunda.
Onedio'nun sosyal içerik ve sponsorlu içerik ile büyümesi birçok kişiyi sosyal içerik sitesi açmaya yöneltti. Açılan sitelerin hiçbiri onedio.com kadar başarılı olamadı. Aldığı yatırımlar ve BuzzFeed ile iş ortaklığı onedio.com'un yatırımcıların dikkatini ciddi anlamda çektiğinin göstergesi.
Sponsorlu içerik çalışmaları neden popüler oldu?
Sponsorlu içerik çalışmaları banner reklam çalışmalarına göre daha ekonomik.
Sponsorlu içerik ile hedef kitleye daha kolay ulaşmak, nokta atışı yapmak mümkün.
Sponsorlu içerik paylaşılabilir olduğu için viral reklam konusunda çok etkili.
Sponsorlu içerikler kurumsal web sitelerine backlink ve SEO konusunda destek oluyor.
Sponsorlu içerikler zengin medya öğeleri (video, fotoğraf, infografik vb.) içeriyor.
Sponsorlu içerikler kullanıcıları rahatsız etmiyor. Normal bir haber metni ya da blog yazısı gibi okunuyor.
Sponsorlu içerik kapsamında iyi kurgulanmış bir yazı markaya itibar kattığı gibi ürün ve hizmet satışını da artırabiliyor.
Sponsorlu içerikler yayımlanacakları mecralara göre optimize edilebiliyor.
Sponsorlu içeriklerin geri dönüşünü takip etmek, kampanyayı ölçümlemek mümkün olabiliyor.
Tek bir sponsorlu içerik çalışması ile bile maksimum fayda sağlamak mümkün.
Sponsorlu içerik çalışması banner reklam ya da video reklama göre daha ekonomik olduğu için belli periyotlarda tekrarlanabiliyor.
Her bütçeye uygun sponsorlu içerik çalışması yapılabiliyor.
Sponsorlu içerik belli mecralara göre (haber siteleri, sosyal içerik siteleri, bloglar) yapılabiliyor.
Sponsorlu içerik pratik bilgiler içerdiği gibi ürün ya da hizmete dikkat çekmek, direkt satın almaya teşvik etmek gibi özellikler de sunuyor.
Sponsorlu içerik çalışmaları neden popüler?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 24, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: