Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Türkiye'de iş bulamayan meslek grupları arasında birinci sırada gazetecilik yer alıyor.
Türkiye'de işgücüne katılan üniversite mezunlarının istihdamında en şanslı meslek yüzde 81,3 ile veterinerlik.
İstihdam oranı en düşük alanlar ise yüzde 59,9 ile sosyal ve kişisel hizmetler, yüzde 62,6 ile sanat, yüzde 62,9 ile gazetecilik ve enformasyon alanları olarak öne çıkıyor.
Gazetecilik, yıllardır iş bulamayan mesleklerde birinci sırada yer alıyor. 40'tan fazla iletişim fakültesinden her yıl binlerce gazeteci-iletişimci adayı mezun oluyor. İletişim fakültesi sayısının bu kadar fazla olması nitelikli medya çalışanlarının yetişmesinin önünde büyük engel.
Mezun olanların birçoğu medya sektöründe iş bulmakta ciddi anlamda zorlanıyor. Çünkü aktif medya tecrübesi olduğu halde işsiz kalan gazeteciler de var. Medya sektöründe yaşanan tenkisat genelde pek haber olmaz.
Gazetecilik mesleğinin Türkiye'de profesyonel anlamda yapılamadığı bilinen bir gerçek. İletişim fakültelerinden mezun olan gençlerin birçoğu medya sektörünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek, kendilerine yeni iş sahaları açabilecek donanımdan uzak. 4 yıllık lisans eğitimi sonunda birçok kişi boş mezun oluyor.
Haber yazmayı bilmiyor, internet haberciliğine ilgili duymuyor, medya sektörünü takip etmiyor. Gazete-dergi okumuyor. İnternette araştırma yapmıyor. Blog yazmıyor.
Mezun olan ya da iletişim fakültelerinde okuyan öğrenciler işi mutfağında öğrenmek yerine hep popüler konumları hayal ediyor. Rakiplerinin çok olduğunu bilmiyorlar. Yerel medyaya ilgi duymuyorlar.
İletişim fakültelerinde uygulamalı dersler olsa da bunlar hala az. Derslere girmeden, uygulamalı etkinliklere katılmadan mezun olanların işi çok daha zorlaşıyor. 4 yılda ezbere bir şekilde sadece sınav geçmeye ve mezun olmaya odaklanmak vizyon sahibi iletişimcilerin sayısının artmasını engelliyor.
Kendine yatırım yapmayan iletişim fakültesi öğrencileri ya da yeni mezunlar "Ne olacak bu iletişim mezunlarının hali? Medyada neden iletişim fakültesi mezunu olmayanlar daha fazla yer alıyor?" gibi soruları yıllardır sormaya devam ediyor.
İletişim fakültesi tercih edecekseniz, iletişim fakültesinde okuyorsanız ya da yeni mezun olmuşsanız mutlaka kendinize yatırım yapmalısınız. Aksi takdirde işsizliğin her geçen gün arttığı medyada ntielikli bir konuma ulaşmanız, iş bulmanız zor.
Bazen iletişim fakültesinde okuyan ya da yeni mezun olanlardan öyle mailler alıyorum ki durumun ne kadar vahim olduğunu daha iyi anlıyorum.
Gazetecilik okumak isteyenler tercihlerinde iki kere düşünmeli. "Puanım yetiyor, havası var" diye tercih etmeyin. Bu alana gerçekten ilgi duyuyorsanız yönelin.
İletişim fakültesi mezunları için kariyer planlama ve iş bulmayı kolaylaştıracak öneriler
Gazetecilik, iletişim ile ilgili sertifika programlarına katılın.
Yabancı dilinizi geliştirin.
Haber yazmayı, basın bülteni yazımı gibi konuları önemseyin.
Yerel basında çalışmayı da düşünün.
İnternet haberciliği konusunda kendinizi geliştirin.
Blog yazmaya başlayın. Çok faydasını göreceksiniz.
İçerik yazarlığı konusunda kendinizi geliştirin.
Bol bol yazı pratiği yapın.
Medya ile ilgili gelişmeleri yakından takip edin.
Gazeteleri biçim ve içerik bakımından inceleyin.
Haber sitelerini de biçim ve içerik bakımından inceleyin.
Haber yapmak konusunda kendinizi geliştirin.
Dijital pazarlama, sosyal medya uzmanlığı konularında kendinize yatırım yapın.
Bir şeyler öğrenebileceğiniz kuruluşları tercih edin.
Kariyer sitelerindeki iletişim ve medya sektörü ile alakalı ilanları düzenli takip edin.
CV oluşturmayı öğrenin.
Sadece gazetelerde çalışmayı düşünmeyin. Haber siteleri, firmaların kurumsal iletişim departmanları, kamu kuruluşlarının ve özel sektörün basın ve halkla ilişkiler birimleri, halkla ilişkiler ajansları gibi iş sahalarını da düşünün.
Gazeteciliğin temelinde yazmak, araştırmak, gözlemlemek, analiz etmek var. Bu konularda kendinizi geliştirin.
Gazete mizanpajı konusunda ilgili programları öğrenin.
Türkiye'de iletişim fakültesi bulunan üniversiteler
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi
Çukurova Üniversitesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi
Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Giresun Üniversitesi İletişim Fakültesi
Girne Amerikan Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi
Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Haliç Üniversitesi
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Şehir Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi
Lefke Avrupa Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Manas Üniversitesi/Kırgızistan Türkiye İletişim Fakültesi
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
T. C. İstanbul Kültür Üniversitesi
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Zirve Üniversitesi
Bu listeye 2 yıllık meslek yüksekokullarında yer alan medya ve iletişim ilgili bölümler ve özel kuruluşlar dahil değil.
Türkiye'nin iletişim fakültesi ve bölümler konusunda ne kadar zengin! olduğu ortada işte.
Medya sektörünün talebinden çok fazla mezun ya da öğrenci var. Gazeteciliğin, medya sektörünün bu şartlar altında gelişmesi ve kaliteli olması çok zor.
Türkiye'de işgücüne katılan üniversite mezunlarının istihdamında en şanslı meslek yüzde 81,3 ile veterinerlik.
İstihdam oranı en düşük alanlar ise yüzde 59,9 ile sosyal ve kişisel hizmetler, yüzde 62,6 ile sanat, yüzde 62,9 ile gazetecilik ve enformasyon alanları olarak öne çıkıyor.
Gazetecilik, yıllardır iş bulamayan mesleklerde birinci sırada yer alıyor. 40'tan fazla iletişim fakültesinden her yıl binlerce gazeteci-iletişimci adayı mezun oluyor. İletişim fakültesi sayısının bu kadar fazla olması nitelikli medya çalışanlarının yetişmesinin önünde büyük engel.
Mezun olanların birçoğu medya sektöründe iş bulmakta ciddi anlamda zorlanıyor. Çünkü aktif medya tecrübesi olduğu halde işsiz kalan gazeteciler de var. Medya sektöründe yaşanan tenkisat genelde pek haber olmaz.
Gazetecilik mesleğinin Türkiye'de profesyonel anlamda yapılamadığı bilinen bir gerçek. İletişim fakültelerinden mezun olan gençlerin birçoğu medya sektörünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek, kendilerine yeni iş sahaları açabilecek donanımdan uzak. 4 yıllık lisans eğitimi sonunda birçok kişi boş mezun oluyor.
Haber yazmayı bilmiyor, internet haberciliğine ilgili duymuyor, medya sektörünü takip etmiyor. Gazete-dergi okumuyor. İnternette araştırma yapmıyor. Blog yazmıyor.
Mezun olan ya da iletişim fakültelerinde okuyan öğrenciler işi mutfağında öğrenmek yerine hep popüler konumları hayal ediyor. Rakiplerinin çok olduğunu bilmiyorlar. Yerel medyaya ilgi duymuyorlar.
İletişim fakültelerinde uygulamalı dersler olsa da bunlar hala az. Derslere girmeden, uygulamalı etkinliklere katılmadan mezun olanların işi çok daha zorlaşıyor. 4 yılda ezbere bir şekilde sadece sınav geçmeye ve mezun olmaya odaklanmak vizyon sahibi iletişimcilerin sayısının artmasını engelliyor.
Kendine yatırım yapmayan iletişim fakültesi öğrencileri ya da yeni mezunlar "Ne olacak bu iletişim mezunlarının hali? Medyada neden iletişim fakültesi mezunu olmayanlar daha fazla yer alıyor?" gibi soruları yıllardır sormaya devam ediyor.
İletişim fakültesi tercih edecekseniz, iletişim fakültesinde okuyorsanız ya da yeni mezun olmuşsanız mutlaka kendinize yatırım yapmalısınız. Aksi takdirde işsizliğin her geçen gün arttığı medyada ntielikli bir konuma ulaşmanız, iş bulmanız zor.
Bazen iletişim fakültesinde okuyan ya da yeni mezun olanlardan öyle mailler alıyorum ki durumun ne kadar vahim olduğunu daha iyi anlıyorum.
Gazetecilik okumak isteyenler tercihlerinde iki kere düşünmeli. "Puanım yetiyor, havası var" diye tercih etmeyin. Bu alana gerçekten ilgi duyuyorsanız yönelin.
İletişim fakültesi mezunları için kariyer planlama ve iş bulmayı kolaylaştıracak öneriler
Gazetecilik, iletişim ile ilgili sertifika programlarına katılın.
Yabancı dilinizi geliştirin.
Haber yazmayı, basın bülteni yazımı gibi konuları önemseyin.
Yerel basında çalışmayı da düşünün.
İnternet haberciliği konusunda kendinizi geliştirin.
Blog yazmaya başlayın. Çok faydasını göreceksiniz.
İçerik yazarlığı konusunda kendinizi geliştirin.
Bol bol yazı pratiği yapın.
Medya ile ilgili gelişmeleri yakından takip edin.
Gazeteleri biçim ve içerik bakımından inceleyin.
Haber sitelerini de biçim ve içerik bakımından inceleyin.
Haber yapmak konusunda kendinizi geliştirin.
Dijital pazarlama, sosyal medya uzmanlığı konularında kendinize yatırım yapın.
Bir şeyler öğrenebileceğiniz kuruluşları tercih edin.
Kariyer sitelerindeki iletişim ve medya sektörü ile alakalı ilanları düzenli takip edin.
CV oluşturmayı öğrenin.
Sadece gazetelerde çalışmayı düşünmeyin. Haber siteleri, firmaların kurumsal iletişim departmanları, kamu kuruluşlarının ve özel sektörün basın ve halkla ilişkiler birimleri, halkla ilişkiler ajansları gibi iş sahalarını da düşünün.
Gazeteciliğin temelinde yazmak, araştırmak, gözlemlemek, analiz etmek var. Bu konularda kendinizi geliştirin.
Gazete mizanpajı konusunda ilgili programları öğrenin.
Türkiye'de iletişim fakültesi bulunan üniversiteler
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi
Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi
Çukurova Üniversitesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi
Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Giresun Üniversitesi İletişim Fakültesi
Girne Amerikan Üniversitesi İletişim Fakültesi
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi
Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Haliç Üniversitesi
İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Şehir Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi
Lefke Avrupa Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Manas Üniversitesi/Kırgızistan Türkiye İletişim Fakültesi
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
T. C. İstanbul Kültür Üniversitesi
Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi
Zirve Üniversitesi
Bu listeye 2 yıllık meslek yüksekokullarında yer alan medya ve iletişim ilgili bölümler ve özel kuruluşlar dahil değil.
Türkiye'nin iletişim fakültesi ve bölümler konusunda ne kadar zengin! olduğu ortada işte.
Medya sektörünün talebinden çok fazla mezun ya da öğrenci var. Gazeteciliğin, medya sektörünün bu şartlar altında gelişmesi ve kaliteli olması çok zor.
Gazetecilik mezunları ve gazetecilik okuyanlar için öneriler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Perşembe, Mart 24, 2016
Rating:
İletişim fakülteleri ve işsizlik sorunu hakkında.
YanıtlaSilhttp://medyoloji.blogspot.com.tr/2016/05/iletisim-fakultesi-miissiz-uretim.html