Web girişimciliği son yıllarda gençleri en çok cezbeden alanların başında geliyor.
Kendi işinin patronu olmak, genç yaşta zengin olmak, rahat bir hayat sürmek, popüler olmak gibi beklentiler gençleri internet girişimciliğine yöneltiyor.
Türkiye'de online girişimcilik üst düzeyde değil. Proje diye ortaya konulan işlerin birçoğu daha ilk yılını dolduramadan yok olup gidiyor. Girişimcilikte proje hakkında her şeyin A'dan Z'ye profesyonelce hazırlanması önemli.
Maalesef bizde acelecilik, bilgisizlik, araştırmamak, hemen para kazanma arzusu, büyük düşünmemek gibi faktörler yaygın olduğu için işler istenildiği gibi gitmiyor.
Peki, bizim girişimci adayları ne yapıyor?
Elimde şu domain var. Buna ne gider?
Ne sitesi açsam tutar?
Haber sitesi kurmak kazandırır mı?
Moda sektörü mü yoksa sağlık mı?
Diyet sitesi açsam olur mu?
Kadın sitesi için bu domain uygun mu?
5 bin TL birikmiş param var, internette ne yaparım?
Sosyal medya sitesi kursam tutar mı?
Arkadaşlık sitesi açmak mantıklı mı?
Adsense'den para kazanmak için hangi alanda site açayım?
Genel blog açayım mı?
Forum sitesi açacağım, nereden başlayayım?
Facebook gibi site kursam iş yapar mı?
Domain arıyorum, önerileriniz neler?
Sitemde 250 içerik var Adsense'ye başvurdum kabul etmedi, neden?
Yukarıdaki sorular ile girişimci olmaya çalışan proje! üretmeye çalışan kişilerin giriştikleri işlerde başarılı olması hayalden öte bir şey değil. Boşa kürek çekmemek lazım. Girişimcilik böyle olmaz. Projelendirilecek bir fikir olmalı ki insanlara sunulsun, yatırımcı desteği alsın, para kazandırsın. Yukarıdaki sorular sonucunda ortaya çıkanların hiçbiri proje değil.
Bizde girişimci adayları çok sığ düşünüyor. Girişimcilik nedir gerçek anlamda bilmiyorlar. Webmaster forumlarında soru sorarak girişimci olunmaz. Sorulan sorulara cevap verenlerin çoğu girişimciliği gerçek anlamda bilmiyor.
Ucuz makale yazdırarak, ucuz tanıtım yazısı yayımlatarak, sözde SEO ile bu işler yürümüyor.
Mark Zuckerberg Facebook'u kurmadan önce birilerine "Elimde şöyle domain var, bunu yapmak istiyorum. Tutar mı?" diye sorsaydı birçok kişiden tutmayacağına dair saçma sapan yorumlar gelebilirdi.
Peki, o ne yaptı? Sessiz sedasız yurt odasında Facebook'u kodladı. Sınırlı bir kitle için oluşturduğu site, bugün dünyayın en popüler sitelerinden biri oldu.
Facebook zaman içinde yatırımlar aldı, şirketleşti, gençlerin çalışmak istediği yerlerden biri oldu, dünyanın farklı yerlerinde ofisler açtı. Yeni uygulamalar ile çeşitlendi. Kullanıcı sayısı arttı. Ek hizmetler sundu. Para kazandı, para kazandırdı. Facebook en bilinen örneklerden biri olduğu için yazdım. Bu gibi birçok popüler web girişimi var ancak Türkiye'de örnekleri son derece az.
Peki, şimdi soruyorum kopya içeriklerle ya da başkalarına 1-2 TL'ye makale yazdırarak açmayı düşündüğünüz site ya da genel blog girişim mi? Proje mi? Geleceği var mı? Sizi nereye kadar götürecek? Yatırım alabilecek misiniz? Kazanç modelleri var mı? Adsense'den banlanınca tüm hikaye sona mı erecek?
Büyüyemecek, kazanç modelleri çeşitli olmayan, yatırım alamayacak siteler ile anca gün kurtarılır.
Web girişimi olarak projelendirilen sitelerin ortak noktaları;
Bir hizmet sunmaları,
Hedef kitlelerinin olması,
Sorun ya da eksikliğin çözümü için alternatif olmaları
Ciddiye alınmaları
Geliştirilebilir yapıda olmaları
Ekip çalışması ile hayata geçirilmesi
Yatırım alabilecek potansiyele sahip olmaları
Markalaşmaya önem vermeleri
Online mecralarda görünür olmaları
Sürdürülebilir kazanç modeline sahip olmaları
Kurumsal bir yapıya sahip olmaları
Alanında ilk ya da rakiplerinden farklı özelliklere sahip olmaları
Web girişimcisi olmadan önce bir kez daha düşünmenizi öneriyorum.
Kendi işinin patronu olmak, genç yaşta zengin olmak, rahat bir hayat sürmek, popüler olmak gibi beklentiler gençleri internet girişimciliğine yöneltiyor.
Türkiye'de online girişimcilik üst düzeyde değil. Proje diye ortaya konulan işlerin birçoğu daha ilk yılını dolduramadan yok olup gidiyor. Girişimcilikte proje hakkında her şeyin A'dan Z'ye profesyonelce hazırlanması önemli.
Maalesef bizde acelecilik, bilgisizlik, araştırmamak, hemen para kazanma arzusu, büyük düşünmemek gibi faktörler yaygın olduğu için işler istenildiği gibi gitmiyor.
Peki, bizim girişimci adayları ne yapıyor?
Elimde şu domain var. Buna ne gider?
Ne sitesi açsam tutar?
Haber sitesi kurmak kazandırır mı?
Moda sektörü mü yoksa sağlık mı?
Diyet sitesi açsam olur mu?
Kadın sitesi için bu domain uygun mu?
5 bin TL birikmiş param var, internette ne yaparım?
Sosyal medya sitesi kursam tutar mı?
Arkadaşlık sitesi açmak mantıklı mı?
Adsense'den para kazanmak için hangi alanda site açayım?
Genel blog açayım mı?
Forum sitesi açacağım, nereden başlayayım?
Facebook gibi site kursam iş yapar mı?
Domain arıyorum, önerileriniz neler?
Sitemde 250 içerik var Adsense'ye başvurdum kabul etmedi, neden?
Yukarıdaki sorular ile girişimci olmaya çalışan proje! üretmeye çalışan kişilerin giriştikleri işlerde başarılı olması hayalden öte bir şey değil. Boşa kürek çekmemek lazım. Girişimcilik böyle olmaz. Projelendirilecek bir fikir olmalı ki insanlara sunulsun, yatırımcı desteği alsın, para kazandırsın. Yukarıdaki sorular sonucunda ortaya çıkanların hiçbiri proje değil.
Bizde girişimci adayları çok sığ düşünüyor. Girişimcilik nedir gerçek anlamda bilmiyorlar. Webmaster forumlarında soru sorarak girişimci olunmaz. Sorulan sorulara cevap verenlerin çoğu girişimciliği gerçek anlamda bilmiyor.
Ucuz makale yazdırarak, ucuz tanıtım yazısı yayımlatarak, sözde SEO ile bu işler yürümüyor.
Mark Zuckerberg Facebook'u kurmadan önce birilerine "Elimde şöyle domain var, bunu yapmak istiyorum. Tutar mı?" diye sorsaydı birçok kişiden tutmayacağına dair saçma sapan yorumlar gelebilirdi.
Peki, o ne yaptı? Sessiz sedasız yurt odasında Facebook'u kodladı. Sınırlı bir kitle için oluşturduğu site, bugün dünyayın en popüler sitelerinden biri oldu.
Facebook zaman içinde yatırımlar aldı, şirketleşti, gençlerin çalışmak istediği yerlerden biri oldu, dünyanın farklı yerlerinde ofisler açtı. Yeni uygulamalar ile çeşitlendi. Kullanıcı sayısı arttı. Ek hizmetler sundu. Para kazandı, para kazandırdı. Facebook en bilinen örneklerden biri olduğu için yazdım. Bu gibi birçok popüler web girişimi var ancak Türkiye'de örnekleri son derece az.
Peki, şimdi soruyorum kopya içeriklerle ya da başkalarına 1-2 TL'ye makale yazdırarak açmayı düşündüğünüz site ya da genel blog girişim mi? Proje mi? Geleceği var mı? Sizi nereye kadar götürecek? Yatırım alabilecek misiniz? Kazanç modelleri var mı? Adsense'den banlanınca tüm hikaye sona mı erecek?
Büyüyemecek, kazanç modelleri çeşitli olmayan, yatırım alamayacak siteler ile anca gün kurtarılır.
Web girişimi olarak projelendirilen sitelerin ortak noktaları;
Bir hizmet sunmaları,
Hedef kitlelerinin olması,
Sorun ya da eksikliğin çözümü için alternatif olmaları
Ciddiye alınmaları
Geliştirilebilir yapıda olmaları
Ekip çalışması ile hayata geçirilmesi
Yatırım alabilecek potansiyele sahip olmaları
Markalaşmaya önem vermeleri
Online mecralarda görünür olmaları
Sürdürülebilir kazanç modeline sahip olmaları
Kurumsal bir yapıya sahip olmaları
Alanında ilk ya da rakiplerinden farklı özelliklere sahip olmaları
Web girişimcisi olmadan önce bir kez daha düşünmenizi öneriyorum.
İnternet girişimcisi olmak isteyenler okusun
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Çarşamba, Mart 30, 2016
Rating:
Ben de bunu anlamıyorum. Bir domain alıp, bir CMS kuran herkes bunun adın girişim diyor. Evet bu belki girişimci bir davranış ama ticaret odasına kayıt yaptın mı? Vergi levhanı aldın mı? Bağkurlu oldun mu? Hizmetin karşılığında fatura kesiyor musun? ....
YanıtlaSilKimse kusura bakmasın da internette de olsa, normalde de olsa gerçek bir girişimde bulunmak öle kolay değil. Acı ama gerçek.
Yorumunuz için teşekkürler Serdar Bey, maalesef domain, CMS, hosting alan herkes girişimci olduğunu sanuyor. Girişimcilik, öyle sanıldığı kadar kolay değil. Hem projelendirilmiş sağlam bir fikir, hem de şirket oluşumu şart başlangıç için. Web sitesi açtım, girişimciyim demek boşa kürek çekmekten öte bir şey değil. Katma değer sunacak fikirlerin hayata geçirilmesi ve profesyonel adımların atılması lazım. Amatörce yaklaşım devam ettiği sürece girişimcilik gelişemeyecek.
Sil