Sosyal medya kullanımının hızla arttığı günümüzde sosyal ağlarda paylaşılabilir nitelikte içerik üretimi daha fazla trafik almak, marka bilinirliğini artırmak, satışları ve kazançları artırmak açısından büyük önem taşıyor.
Türkiye'de yeni yaygınlaşan sosyal içerik kavramından birçoğumuz onedio.com ve listelist.com, ofpof.com gibi siteler aracılığı ile haberdar olduk. Oysa yurt dışında viral içerik siteleri oldukça popüler ve ciddi anlamda trafik çekiyor.
Sosyal içeriklerin hızlı tüketilebilmesi bu içerik sitelerini bir anda küresel anlamda popüler yaptı. İnsanlar internette uzun, sıkıcı metinler ile muhatap olmak istemiyor. Komik resimler, GİF'ler, videolar, capsler, listeli içerik daha kolay tüketiliyor ve kullanıcıları sıkmıyor. Bu yüzden sosyal içerik kavramı yükselişe geçti.
Popüler içerik siteleri Facebook'tan besleniyor
Buzzfeed.com, viralnova.com, upworthy.com, zergnet.com, littlethings.com, distractify.com, ranker.com, thoughtcatalog.com, playbuzz.com, uproxx.com, elitedaily.com, diply.com, boredpanda.com, aplus.com, allday.com, guff.com gibi sosyal içerik siteleri milyonlarca kişi tarafından ziyaret ediliyor. En büyük trafik kaynakları milyonlarca beğenisi olan Facebook sayfaları. Facebook, içeriklerin viral olması açısından büyük bir pazar.
Türkiye'de Onedio'nun da büyümesi böyle oldu. Facebook aracılığı ile büyüdü, dallandı, budaklandı. 2 milyondan fazla takipçiye sahip hesabınız olsa elinizdeki gücü düşünün. Bu içerik sitelerinin en önemli gelir kalemi Google Adsense ve sponsorlu içeriklerden oluşuyor. Bu sitelerin ciddi anlamda yatırımcı desteği de alıyor.
Türkiye'de de onedio.com büyük oranda bir yatırım almıştı. Onedio, doğal reklam kavramı ile reklam veren markalar için paylaşılabilir içerikler üretiyor ve sosyal ağlar yardımı ile bu içeriklerin viral olmasını sağlıyor. İçerik reklamcılığının banner reklam modeline göre daha verimli ve etkili olması markaların bu modele yönelmesinin en büyük nedenleri arasında yer alıyor.
Onedio'dan sonra içerik sitesi sayısı arttı
Türkiye'de sosyal içerik sitelerine baktığımızda birçoğunun onedio.com taklidi olduğunu görebiliyoruz. Kullanılan temalar, içerik tipleri bile neredeyse aynı. Onedio'dan esinlenerek açılmış neredeyse birkaç örnek: ortamnedio.com, obilio.net, odiyosa.com, asosya.com, listelio.com
Oysa daha farklı bir içerik dili benimsense, daha özgün temalar ile yayıncılık yapılsa her içerik sitesi kendine bu pazarda bir yer bulabilir ve para kazanabilir. Şu anda sosyal içerik alanında hala büyük boşluklar var. Yakın zamanda sosyal içerik siteleri de haber siteleri gibi peş peşe açılırsa şaşırmamak lazım.
Geçtiğimiz günlerde onedio.com'un kurucusu olan Kaan Kayabalı'nın Onedio hakkında bilgiler verdiği bir videoyu izleme fırsatım oldu. Söyleşisinde dikey odaklı sosyal içerik sitelerinin yükseleceğine ve para kazanabileceğine dikkat çekiyordu.
Bu gerçekten doğru. Bir alana odaklanıp sosyal içerik üretmek uzmanlaşma ve o alanda faaliyet gösteren markaların tercihi olmak açısından önemli. Haber siteleri de artık sosyal içerik mantığı ile haber üretmeye başladı. Onedio'nun hızla büyümesi haber sitelerinin de gözün açmasını sağladı.
Taklit ederek girişimci olunmaz!
Türkiye'de girişimcilik işleri maalesef başarılı olmuş platformları taklit etmekten çok öteye gidemediği için hep genel odaklı hareket ediliyor. Büyük platformları inceleyin ama taklit etmeyin. Bu saatten sonra geniş kategoriye sahip içerik sitesi açıp trafik çekmeyi ve para kazanmayı hedeflemek boşa kürek çekmekten başka bir şey değil. Bu yüzden adımlarınızı iyi atmanızı tavsiye ediyorum.
İçerik odaklı web girişimi sayısında artışlar olacak ama birçoğu ilk yılını tamamlayamadan çöp olacak. Sosyal içerik sitesi yazdığınızda Google'da karşınıza çıkan sitelere baktığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. İçerik üretmek herkesin harcı değil. Öyle sağdan soldan resim yazı bularak, 100 kelimesi 1 TL'den makale yazdırarak bu işler olmuyor. Kendinizi kandırmayın.
Gündemi takip edeceksiniz, viral içerik üretme kabiliyetiniz olacak, sosyal medyada aktif olacaksınız, organik takipçileriniz olacak. Maalesef birçok amatör girişimci domain+hosting+wordpress tema ile bu işin yürüyeceğini sanıyor. Bunlar kuruluş aşamasındaki zorunlu ihtiyaçlarınız. Asıl önemli olan içerik.
Evet, 200-300 TL bütçe ile bir içerik sitesi kurabilirsiniz. Bu imkansız değil. İçerik üretme gücünüz varsa, bu düşük bütçe ile kurduğunuz siteden bir marka da ortaya çıkarabilirsiniz. Bu sizin prensipli çalışmanıza ve yeteneklerinize bağlı.
Yapmamanız gereken en önemli şey taklit etmek olmalı. Özgün olun, farklı bir içerik dili geliştirin ki kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşsın, okusun ve yorumlasın. Aynı zamanda en önemli trafik kaynağı Facebook'u da mutlaka önemseyin. Facebook aracılığı ile büyüyüp gelişeceksiniz.
İçerik kraldır evet ama hangi içerik? Okuyuculara faydalı, paylaşılabilen, yorumlanan, yıllar geçse de okunabilen taklit edilmeyen içerikler. Çalışmalarınızın odak noktasına bunu mutlaka koyun.
Türkiye'de yeni yaygınlaşan sosyal içerik kavramından birçoğumuz onedio.com ve listelist.com, ofpof.com gibi siteler aracılığı ile haberdar olduk. Oysa yurt dışında viral içerik siteleri oldukça popüler ve ciddi anlamda trafik çekiyor.
Sosyal içeriklerin hızlı tüketilebilmesi bu içerik sitelerini bir anda küresel anlamda popüler yaptı. İnsanlar internette uzun, sıkıcı metinler ile muhatap olmak istemiyor. Komik resimler, GİF'ler, videolar, capsler, listeli içerik daha kolay tüketiliyor ve kullanıcıları sıkmıyor. Bu yüzden sosyal içerik kavramı yükselişe geçti.
Popüler içerik siteleri Facebook'tan besleniyor
Buzzfeed.com, viralnova.com, upworthy.com, zergnet.com, littlethings.com, distractify.com, ranker.com, thoughtcatalog.com, playbuzz.com, uproxx.com, elitedaily.com, diply.com, boredpanda.com, aplus.com, allday.com, guff.com gibi sosyal içerik siteleri milyonlarca kişi tarafından ziyaret ediliyor. En büyük trafik kaynakları milyonlarca beğenisi olan Facebook sayfaları. Facebook, içeriklerin viral olması açısından büyük bir pazar.
Türkiye'de Onedio'nun da büyümesi böyle oldu. Facebook aracılığı ile büyüdü, dallandı, budaklandı. 2 milyondan fazla takipçiye sahip hesabınız olsa elinizdeki gücü düşünün. Bu içerik sitelerinin en önemli gelir kalemi Google Adsense ve sponsorlu içeriklerden oluşuyor. Bu sitelerin ciddi anlamda yatırımcı desteği de alıyor.
Türkiye'de de onedio.com büyük oranda bir yatırım almıştı. Onedio, doğal reklam kavramı ile reklam veren markalar için paylaşılabilir içerikler üretiyor ve sosyal ağlar yardımı ile bu içeriklerin viral olmasını sağlıyor. İçerik reklamcılığının banner reklam modeline göre daha verimli ve etkili olması markaların bu modele yönelmesinin en büyük nedenleri arasında yer alıyor.
Onedio'dan sonra içerik sitesi sayısı arttı
Türkiye'de sosyal içerik sitelerine baktığımızda birçoğunun onedio.com taklidi olduğunu görebiliyoruz. Kullanılan temalar, içerik tipleri bile neredeyse aynı. Onedio'dan esinlenerek açılmış neredeyse birkaç örnek: ortamnedio.com, obilio.net, odiyosa.com, asosya.com, listelio.com
Oysa daha farklı bir içerik dili benimsense, daha özgün temalar ile yayıncılık yapılsa her içerik sitesi kendine bu pazarda bir yer bulabilir ve para kazanabilir. Şu anda sosyal içerik alanında hala büyük boşluklar var. Yakın zamanda sosyal içerik siteleri de haber siteleri gibi peş peşe açılırsa şaşırmamak lazım.
Geçtiğimiz günlerde onedio.com'un kurucusu olan Kaan Kayabalı'nın Onedio hakkında bilgiler verdiği bir videoyu izleme fırsatım oldu. Söyleşisinde dikey odaklı sosyal içerik sitelerinin yükseleceğine ve para kazanabileceğine dikkat çekiyordu.
Bu gerçekten doğru. Bir alana odaklanıp sosyal içerik üretmek uzmanlaşma ve o alanda faaliyet gösteren markaların tercihi olmak açısından önemli. Haber siteleri de artık sosyal içerik mantığı ile haber üretmeye başladı. Onedio'nun hızla büyümesi haber sitelerinin de gözün açmasını sağladı.
Taklit ederek girişimci olunmaz!
Türkiye'de girişimcilik işleri maalesef başarılı olmuş platformları taklit etmekten çok öteye gidemediği için hep genel odaklı hareket ediliyor. Büyük platformları inceleyin ama taklit etmeyin. Bu saatten sonra geniş kategoriye sahip içerik sitesi açıp trafik çekmeyi ve para kazanmayı hedeflemek boşa kürek çekmekten başka bir şey değil. Bu yüzden adımlarınızı iyi atmanızı tavsiye ediyorum.
İçerik odaklı web girişimi sayısında artışlar olacak ama birçoğu ilk yılını tamamlayamadan çöp olacak. Sosyal içerik sitesi yazdığınızda Google'da karşınıza çıkan sitelere baktığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. İçerik üretmek herkesin harcı değil. Öyle sağdan soldan resim yazı bularak, 100 kelimesi 1 TL'den makale yazdırarak bu işler olmuyor. Kendinizi kandırmayın.
Gündemi takip edeceksiniz, viral içerik üretme kabiliyetiniz olacak, sosyal medyada aktif olacaksınız, organik takipçileriniz olacak. Maalesef birçok amatör girişimci domain+hosting+wordpress tema ile bu işin yürüyeceğini sanıyor. Bunlar kuruluş aşamasındaki zorunlu ihtiyaçlarınız. Asıl önemli olan içerik.
Evet, 200-300 TL bütçe ile bir içerik sitesi kurabilirsiniz. Bu imkansız değil. İçerik üretme gücünüz varsa, bu düşük bütçe ile kurduğunuz siteden bir marka da ortaya çıkarabilirsiniz. Bu sizin prensipli çalışmanıza ve yeteneklerinize bağlı.
Yapmamanız gereken en önemli şey taklit etmek olmalı. Özgün olun, farklı bir içerik dili geliştirin ki kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşsın, okusun ve yorumlasın. Aynı zamanda en önemli trafik kaynağı Facebook'u da mutlaka önemseyin. Facebook aracılığı ile büyüyüp gelişeceksiniz.
İçerik kraldır evet ama hangi içerik? Okuyuculara faydalı, paylaşılabilen, yorumlanan, yıllar geçse de okunabilen taklit edilmeyen içerikler. Çalışmalarınızın odak noktasına bunu mutlaka koyun.
Sosyal içerik sitesi açmak isteyenler okusun
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Şubat 13, 2016
Rating:
Konuyla ilgili bir kaç blog yazısı oluşturmaya başladım. Yazınız çok hoşuma gitti, özellikle şu bölüm: "100 kelimesi 1 TL'den makale yazdırarak bu işler olmuyor. Kendinizi kandırmayın." Über..
YanıtlaSil