Kullanıcı dostu içerik ile kazanın

Bilgi kirliliğinin hızla arttığı internet dünyasında özgün ve ziyaretçilere fayda sağlayacak içerikler her geçen gün daha fazla önemseniyor.

Bu yüzden bloglarınızda ve web sitelerinizde kullanıcı odaklı kaliteli içerik üretmeye ciddi anlamda yoğunlaşmalısınız.

SEO tekniklerinin, Google algoritmalarının sürekli değiştiği bu zamanda değişmeyen tek gerçek kaliteli ve okunabilir içerikleri okuyuculara sunmak.

İçeriklerinizin sitenize gelecekte de ziyaretçi getirecek şekilde olması webmaster dünyasında başarılı olmanızı sağlayacak. İçerik ürettiğiniz alanda otorite olmaya odaklanmalısınız. Bu yüzden de sitelerinizin mutlaka bir yayın politikası olmalı. Anlık trafik almak için sitelerinizi çöpe çevirmeyin.

Nisan 2013'ten bu yana aktif olan bu blog tamamen özgün içerik ile yükseldi. Okuyuculara fayda sağlayacak içerikleri samimi bir şekilde yazarsanız en iyi SEO yöntemini zaten uygulamış olursunuz.

Maalesef birçok site sahibi profesyonel olarak hareket etmediği için geri dönüş alamıyor.

Peki, kullanıcı dostu içerik nasıl üretilir?

1- Bir içeriğin kullanıcı dostu olması için en önemli kriter okuyucuya gerçek anlamda fayda sağlamasıdır. Medya İstasyonu'nda yer alan blog yazılarını okuduğunuzda farklı bakış açılarını görebilir, 1 cümle de olsa yeni bilgi öğrenebilirsiniz. Yazılar, tecrübelerim ışığında ortaya çıktı.

2- Araştırın, başka yazıları okuyun. Kendinize "Ben olsam bu konuyu nasıl aratırdım, bu yazıda ne bulmak isterdim?" gibi sorular sorun. Yazmadan önce hep araştırırım. "Ne yazılmış?, Ne yazılmamış?, Ben ne yazabilirim? Bu 3 soru yazmada her zaman temel felsefemdir.

3- Kolay okunabilen, imla kurallarına uygun yazılan, başlık ve ara başlık ile keyifli hale getirilen içerikler arama motorunun her zaman gözdesidir. Medya İstasyonu'daki yazıların samimi bir dille sohbet tadında olması dikkatinizi çekmiştir. Okurken kolay kolay sıkılmazsınız. Örneklerle zenginleştiriyorum.

4- Güncellik kavramı sürekli bir şeyler eklemek değil, aksine önemini yitirmeyecek, gelecekte de aranabilecek konulara odaklanmaktır. 3 yıl önce ürettiğim yazılar bugün de trafik alıyor. İşte güncellikten kastım bu. Eskimeyecek türden içerik üretimine belki Türkiye'de en çok değinen kişi benimdir. Uzun ömürlü içerik, kazandırır. Medya İstasyonu'ndaki popüler yazılara göz attığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

5- Spam içerik üretiminden uzak durmalısınız. Günümüzde özellikler Adsense odaklı açılan haber siteleri, bloglar spam içerik ile Google News üzerinden trafik çekmeye çalışıyor. Spam içerik, bilgi kirliliğinin en büyük nedenlerinden biri. Markalaşmak istiyorsanız, alanınızda otorite olmak istiyorsanız spam içerikten kesinlikle uzak durmalısınız. Popüler bloglara bir göz atın. Kaçı spam içerik ile büyüdü? Spam içerik sadık okuyucu kitlesi edinmenizi engeller. Arama motoru üzerinden trafik alındığı için ziyaretçiler değişken olacaktır. Oysa markalaşmış siteler ve bloglar direkt trafik alır.

6- Haber sitesi vb. site türleri için kaliteli yazılmış ücretli yazılar alabilirsiniz ancak blog sitesi için bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum. İçeriklerinizi kendiniz oluşturun. Oluşturamıyorsanız bu işe girmeyin. Taşıma su ile değirmen dönmez. Sizin dilinizden anlayacak içerik editörü bulmak zordur.

Medya İstasyonu'nda 400'den fazla blog yazısını hep ben yazdım. Birkaç advertorial yazı hariç. Yazmayı seviyorum ve yazı işini başkalarına emanet etmeyi asla düşünmüyorum. Hatta diğer sitelere de profesyonel anlamda içerik hizmeti sağlıyorum. Yazmayı sevin, sevdikçe daha iyi yazılar üreteceksiniz. İçeriğiniz ile büyümenin en etkili yolu bu.

7- Yazmayı seven birkaç arkadaş bir araya gelerek de harika içerikler üretebilirsiniz. Ekip çalışması internette büyümeniz açısından bulunmaz bir nimet. İnternet projeleri hep ekip çalışması ile büyüdü. Sizin de blogunuz ya da siteniz bir ekiple büyüyüp markalaşabilir.

8- Viral içerik üretimi de son zamanlarda hızla yükselişe geçti. Uzun metinler yerine viral olabilecek nitelikte yazılara da yoğunlaşabilirsiniz. Bunların sosyal medyada paylaşılma ve trafik alma şansı çok daha yüksek. Onedio nasıl büyüdü? Viral içerik+sosyal medya desteği ile...

9- Site sahipleri teknik ve biçim olarak sitelerini daha iyi bir konuma getirmek için uğraşmaya kafa yoruyor ama nasıl daha iyi yazabilirim konusunu es geçiyor. Temeli zayıf olan bina çabuk yıkılır. Tema, kod, eklenti, Alexa, Pagerank vb. kritelere takılarak gücünüzü harcamayın. Sizin için en önemli olan yazılarınız ile ilgilenebilecek kitle oluşturmak, sizinle aynı ya da benzer düşünen insanlara ulaşmak.

10- Sabırlı olmak, iyi bir içerik üreticisi olmada temel kriter. Sabredemiyorsanız, para kazanma hırsınız varsa, çabuk zamanda büyümek istiyorsanız başarılı olmanız zor. Bu işler birden olmuyor. Organik bir gelişim için sabırlı ve planlı davranmak şart.

11- Medya İstasyonu'nda yer alan yazıları okuyun. Ayrıntılarda işinize yaracak bilgiler, çıkış yolları bulacaksınız. Bu blog gerçek anlamda fayda sağlamak ve profesyonel blogculuk yapılabileceğine dikkat çekmek için var. Blogdaki farklı yazıları okuduğunuz vakit bunu daha iyi anlayacaksınız. Spam içerik yok, yalan dolan, fantastik bilgi yok. Trafik çekme derdi hiç yok. Sadece iyi içeriğe değer veren okuyucuya, iyi şeyler yapmaya çalışan genç girişimcilere faydalı olabilmek için ayakta.

Kullanıcı dostu içerik ile hem ziyaretçi hem de para kazanmanız hayal değil. Kelimelerin gücüne inanın.



Kullanıcı dostu içerik ile kazanın Kullanıcı dostu içerik ile kazanın Reviewed by Medya İstasyonu on Cuma, Şubat 19, 2016 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.