Onlarca iletişim fakültesinin bulunduğu Türkiye'de medya eğitimi kaliteli bir seviyede değil. Her yıl iletişim fakültelerinden binlerce genç mezun oluyor. Mezunların birçoğu medya dışı sektörlerde istihdam ediliyor ya da işsiz bir şekilde dolaşıyor.
Günümüz medya yapısına baktığımız zaman çalışanlarının çoğunu iletişim fakültesi mezunlarından seçen medya kuruluşu yok denecek kadar az. Medyada çalışanların birçoğu farklı bölümlerden mezun ya da eş dost tanıdığı ile iş bulanlardan oluşuyor.
4 yıl boyunca eğitim alan öğrencilerin birçoğu mezuniyet sonrası ne yapacağını bilmiyor. Akıllarda hep popüler medya kuruluşlarında çalışmak, ünlü olmak, televizyon yüzü olmak gibi düşünceler var.
Oysa medya oldukça geniş bir kavram. Son yıllarda internet sayesinde medyanın mevcut yapısı daha farklı şekillenmeye başladı. Online gazetecilik yükseldi, peş peşe haber siteleri açıldı. İnternet haberciliğinin daha az maliyetli olması ve her yerden erişilebilir olması bu alana yönelmeyi hızlandırdı.
Günümüzde birkaç yüz liraya bir haber sitesi sahibi olarak medya sektöründe yer almak mümkün olabiliyor. Google'da haber diye yazdığınızda karşınıza çıkan binlerce irili ufaklı haber sitesi bu durumun en somut göstergesi.
Medyaya yakın alanlardaki iş fırsatları daha çok önem kazanmaya başladı. Eskiden gazete, dergi, tv ve radyoda çalışmanın dışına çıkılmazdı. Şimdilerde düşük bütçelerle kendi iş modelinizi kurmanız mümkün.
Ben de iletişim fakültesi mezunuyum. Gazetecilik okudum, gazetecilik yaptım. Son yıllarda içerik yazarlığı, pr hizmetleri, blog yazarlığı, online habercilik gibi alanlara yöneldim. Bu noktada çalışmalar yapıyorum ve ağımı geliştiriyorum. Gazetecilik mesleğinin durumu belli. Bu noktada alternatif medya sistemine ihtiyaç var.
Bu bağlamda iletişim fakültesinde okuyan ya da mezun olan arkadaşlara alternatif alanlara yönelmelerini tavsiye ediyorum.
Şunları mutlaka önemseyin:
Yazma becerilerinizi geliştirin.
Sosyal medya konusunda donanımlı olun.
Blog açın, blog yazın.
Web sitesi, blog kurmayı öğrenin.
Arama motoru optimizasyonu ile ilgili bilgi sahibi olun.
İçerik pazarlaması hakkında bilgi sahibi olun.
Pr sektöründeki gelişmeleri takip edin.
Basın bülteni yazmayı, basın bülteni dağıtmayı öğrenin.
Medya ilişkileri, iletişim danışmanlığı, basın danışmanlığı gibi kavramlar üzerine çalışın.
İnternet haberciliğini öğrenin.
Geleneksel gazeteciliğe odaklanmayın..
Haber yazmayı, düzenlemeyi ve sunmayı öğrenin.
Yerel projeler üzerine çalışmalar yapın.
Bulunduğunuz bölgedeki yerel medya yapısını inceleyin, bu alandaki boşlukları doldurmaya çalışın.
Girişimcilik yönünüzü ön plana çıkaracak adımlar atın.
Ağınızı genişletin.
Medya, pr sektörü ve internet dünyası ile alakalı gelişmeleri takip edin.
Sertifika programlarına katılın.
En az bir yabancı dil öğrenin.
Bol bol kitap okuyun.
Yabancı yayınları takip edin.
Günümüz medya yapısına baktığımız zaman çalışanlarının çoğunu iletişim fakültesi mezunlarından seçen medya kuruluşu yok denecek kadar az. Medyada çalışanların birçoğu farklı bölümlerden mezun ya da eş dost tanıdığı ile iş bulanlardan oluşuyor.
4 yıl boyunca eğitim alan öğrencilerin birçoğu mezuniyet sonrası ne yapacağını bilmiyor. Akıllarda hep popüler medya kuruluşlarında çalışmak, ünlü olmak, televizyon yüzü olmak gibi düşünceler var.
Oysa medya oldukça geniş bir kavram. Son yıllarda internet sayesinde medyanın mevcut yapısı daha farklı şekillenmeye başladı. Online gazetecilik yükseldi, peş peşe haber siteleri açıldı. İnternet haberciliğinin daha az maliyetli olması ve her yerden erişilebilir olması bu alana yönelmeyi hızlandırdı.
Günümüzde birkaç yüz liraya bir haber sitesi sahibi olarak medya sektöründe yer almak mümkün olabiliyor. Google'da haber diye yazdığınızda karşınıza çıkan binlerce irili ufaklı haber sitesi bu durumun en somut göstergesi.
Medyaya yakın alanlardaki iş fırsatları daha çok önem kazanmaya başladı. Eskiden gazete, dergi, tv ve radyoda çalışmanın dışına çıkılmazdı. Şimdilerde düşük bütçelerle kendi iş modelinizi kurmanız mümkün.
Ben de iletişim fakültesi mezunuyum. Gazetecilik okudum, gazetecilik yaptım. Son yıllarda içerik yazarlığı, pr hizmetleri, blog yazarlığı, online habercilik gibi alanlara yöneldim. Bu noktada çalışmalar yapıyorum ve ağımı geliştiriyorum. Gazetecilik mesleğinin durumu belli. Bu noktada alternatif medya sistemine ihtiyaç var.
Bu bağlamda iletişim fakültesinde okuyan ya da mezun olan arkadaşlara alternatif alanlara yönelmelerini tavsiye ediyorum.
Şunları mutlaka önemseyin:
Yazma becerilerinizi geliştirin.
Sosyal medya konusunda donanımlı olun.
Blog açın, blog yazın.
Web sitesi, blog kurmayı öğrenin.
Arama motoru optimizasyonu ile ilgili bilgi sahibi olun.
İçerik pazarlaması hakkında bilgi sahibi olun.
Pr sektöründeki gelişmeleri takip edin.
Basın bülteni yazmayı, basın bülteni dağıtmayı öğrenin.
Medya ilişkileri, iletişim danışmanlığı, basın danışmanlığı gibi kavramlar üzerine çalışın.
İnternet haberciliğini öğrenin.
Geleneksel gazeteciliğe odaklanmayın..
Haber yazmayı, düzenlemeyi ve sunmayı öğrenin.
Yerel projeler üzerine çalışmalar yapın.
Bulunduğunuz bölgedeki yerel medya yapısını inceleyin, bu alandaki boşlukları doldurmaya çalışın.
Girişimcilik yönünüzü ön plana çıkaracak adımlar atın.
Ağınızı genişletin.
Medya, pr sektörü ve internet dünyası ile alakalı gelişmeleri takip edin.
Sertifika programlarına katılın.
En az bir yabancı dil öğrenin.
Bol bol kitap okuyun.
Yabancı yayınları takip edin.
İletişim fakültesinde okuyanlara ve yeni mezunlara öneriler
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Ocak 16, 2016
Rating:
Hiç yorum yok: