Web sitesi sayısının her geçen gün arttığı internet dünyasında 2016 yılında içerik SEO çalışmalarının daha çok önem kazanacağını düşünüyorum.
Dijital pazarlama açısından son derece önemli olan SEO'da artık içerik merkezli daha doğal çalışmalarının öne çıkacağını söylemek yanlış olmayacak.
Bundan sonraki süreçte organik ziyaret alan sitelerin arama motoru sıralamalarında üst sıralarda daha fazla yer alacağını söyleyebilirim. Kullanıcı odaklı siteler, klasik SEO yöntemleri ile ayakta durmaya çalışan, içinde bilgiden çok her şeyi barındıran siteleri geride bırakacak.
Ziyaretçi odaklı site oluşturmak, uzun vadede kazandıran bir yatırım olacak. Kullanıcılar artık tek kelime ile arama yapmıyor. Aramalarda uzun anahtar kelime öbekleri tercih ediliyor. Ziyaret edilen sitede doyurucu bilgiye ulaşmak büyük önem taşıyacak. 2016'da ziyaretçilerin daha uzun kelime öbeklerine, doğru ve yeterli cevabı veren sitelere daha çok yöneleceğini söylemek istiyorum.
Bu durum arama motorunun da hoşuna gidecek.
Kullanıcının sevdiği sitelerin arama motorunda üst sıralara yükselmesi ve sıralamalardaki yerini uzun süre koruması mümkün olabilecek.
Kaliteli içerik üreticileri önem kazanacak
Kaliteli içerik üreticilerin değerinin daha da anlaşılacağını düşünüyorum. 100 kelime 1 TL'den makale satın alan ve bundan hiçbir fayda görmeyen site sahipleri daha nitelikli içerikler almak için daha çok para ödemeyi tercih edecek. Bu da sırf kelime sayısı dolsun, para kazanayım yeter fikri ile hareket eden sözde makale yazarlarının piyasadan silinmesini beraberinde getirecek. Bu yüzden web sitesi sahipleri içerik ihtiyaçları için profesyonel kişilerle çalışmaya yönelecek.
Web dünyasında kaliteli bir yazı altın kadar değerli. Yıllar geçse de ilk günkü gibi ziyaret edilebiliyor. Bunu Medya İstasyonu'ndaki yazılarımdan biliyorum. Blogu açtığım ilk zamanlarda yazdığım yazılar her gün okunuyor.
Bu rekabetçi piyasada ayakta kalabilmek için sürekli değişen arama motoru algoritmaları için klasik SEO yatırımı yapmak bir şey ifade etmeyecek. 50-100 TL'ye sözde SEO çalışması yaptırmak yerine 5-10 kaliteli makale almak daha faydalı olacak. İçeriğin gerçek anlamda kral olduğu günler geliyor.
Mobil SEO ve mobil içerik üretimi önem kazanacak
Google’ın geçtiğimiz aylarda “mobil uyumlu” sitelerin, mobil aramalarda daha fazla üstte yer alma şansı yakalayacağını açıklaması ile birlikte rekabette alt sıralarda kalmak istemeyen web siteleri mobil ve SEO’ya daha fazla önem verecek. Mobil uyumlu olmayan siteler arama motoru sonuçlarında gerilerde olacak. Mobil SEO kapsamında içeriklerin de mobil uyumlu optimize edilmesi, çok fazla uzun olmaması, az kelime ile çok bilgi vermesi kaçınılmaz olacak.
Yerel SEO yükselecek
SEO çalışmaları yıllarda hep genel bir mantıkla yapıldı. Artık yerel SEO çalışmaları önemsenecek. Belli alanlara yönelik ürün, hizmet veren markalar yerel SEO'ya yönelecek. Bu noktada lokal SEO çalışmaları hız kazanacak. Sektörel web siteleri, sektörel haber siteleri, sektörel bloglar, yerel haber siteleri yerel portallar SEO çalışmalarında odak nokta olacak.
Örneğin; İstanbul Bakırköy'de oturuyorsunuz. Bakırköy'de oto kiralama hizmeti almak istediğinizi varsayalım. Arama konumunu “İstanbul, Bakırköy” olarak seçtiğiniz takdirde ilçenizde bu hizmeti veren oto kiralama firmalarına kolayca ulaşmanız mümkün olur. Bakırköy'de oturan birinin Yalova'dan oto kiralam hizmeti alması mantıksız değil mi? Size en yakın bölgeden hizmet almanız zaman ve para açısından avantaj.
İşte bu doğrultuda farklı sektörlerde faaliyet gösteren markalar yerel SEO ile her bölgedeki tüketiciye, potansiyel müşteriye daha kolay ve daha az maliyetle ulaşabilecek.
Sosyal Medya SEO
Sosyal medya kullanımının hızla artması ile birlikte güçlü ve sadık sosyal medya takipçisine sahip siteler bir adım daha önde olacak. İçeriklerin daha geniş kitleye organik bir şekilde yayılması için sosyal medyada gerçek takipçisi olan hesaplar altın değerinde olacak. Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Google+, Pinterest'te yapılacak eş zamanı paylaşımlar önem kazanacak.
İyi içerik her yerde altın gibi
Kaliteli içerik hangi platformda sunulursa sunulsun değerli olacak. Kullanıcılar aradıkları nitelikli bilgi için sitelerin .com, .net, .org uzantılı, ücretli olarak oluşturulması gibi kriteleri önemsemiyor. Araştırıyor, kendisini etkileyici başlıkları tıklıyor, okuyor, yorumluyor ve paylaşıyor.
Bakın Medya İstasyonu'na... Sıfır maliyetle açılmış ve sadece içeriğin gücü ile ayakta duran bir blog. Organik ziyaret alıyor. Blog dünyasında bir ağırlığı var. En büyük sermayesi ürettiğim fayda sağlayıcı ve eskimeyecek türden içerikler. Her şey para değil. Bazen hiç ummadığınız bir yazınız bile size iş kapısı açabilir, para kazandırabilir. Bunun en canlı örneği bu blog.
2016 yılında hem blogcular hem de yeni web girişimcileri için bazı tavsiyelerim olacak;
Blogcular için öneriler
Blogunuz ile daha fazla ilgilenin.
Blog içeriğinizi zenginleştirin, örnekler verin.
Düzenli olarak yazın.
Yazma tekniklerinizi geliştirin.
Kelime dağarcığınızı geliştirin, bol bol okuyun.
Başarılı bulduğunuz, yazım tarzı hoşunuza giden blogcuları takip edin.
Başka bloglar açmaktan uzak durun, blog çöplüğüne katkıda bulunmayın.
Sağdan soldan duyduğunuz her şeyi uygulamaya kalkmayın.
Bloglar ile ilgili yazılan her bilgiye itibar etmeyin.
Blog yazarlığınızı geliştirmek için profesyonel destek alın.
Web girişimcileri için öneriler
İçeriğe yatırım yapın.
Web projeleriniz için profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Ucuz makale ile verim alma hayalinden vazgeçin.
İyi içerik üreticilerinden oluşan bir ekibiniz olsun.
Ucuz SEO yöntemlerinden uzak durun.
İçerik ile iyi noktaya gelebileceğinizi unutmayın.
Doğal SEO yöntemlerini, önemseyin.
Sosyal medyayı aktif ve amacınıza uygun kullanın.
İstikrarlı olun.
Başarısızlığı düşünmeyin, karamsar olmayın.
Yeni bağlantılar kurun.
Fikirlere yatırım yapın.
Ucuz işler ile verim beklemeyin.
Danışmanlık hizmeti almaktan korkmayın.
Para harcamadan para kazanma hayalinden vazgeçin.
Yeni yatırımcılar bulun.
Projenizi iyi ifade etmeye çalışın.
Taklit projelerden uzak durun.
Lokal projelere odaklanın.
Aceleci davranmayın, bir süre BETA olarak projenizi test edin.
Sizi projenizden soğutacak kişilerden uzak durun.
Dijital pazarlama açısından son derece önemli olan SEO'da artık içerik merkezli daha doğal çalışmalarının öne çıkacağını söylemek yanlış olmayacak.
Bundan sonraki süreçte organik ziyaret alan sitelerin arama motoru sıralamalarında üst sıralarda daha fazla yer alacağını söyleyebilirim. Kullanıcı odaklı siteler, klasik SEO yöntemleri ile ayakta durmaya çalışan, içinde bilgiden çok her şeyi barındıran siteleri geride bırakacak.
Ziyaretçi odaklı site oluşturmak, uzun vadede kazandıran bir yatırım olacak. Kullanıcılar artık tek kelime ile arama yapmıyor. Aramalarda uzun anahtar kelime öbekleri tercih ediliyor. Ziyaret edilen sitede doyurucu bilgiye ulaşmak büyük önem taşıyacak. 2016'da ziyaretçilerin daha uzun kelime öbeklerine, doğru ve yeterli cevabı veren sitelere daha çok yöneleceğini söylemek istiyorum.
Bu durum arama motorunun da hoşuna gidecek.
Kullanıcının sevdiği sitelerin arama motorunda üst sıralara yükselmesi ve sıralamalardaki yerini uzun süre koruması mümkün olabilecek.
Kaliteli içerik üreticileri önem kazanacak
Kaliteli içerik üreticilerin değerinin daha da anlaşılacağını düşünüyorum. 100 kelime 1 TL'den makale satın alan ve bundan hiçbir fayda görmeyen site sahipleri daha nitelikli içerikler almak için daha çok para ödemeyi tercih edecek. Bu da sırf kelime sayısı dolsun, para kazanayım yeter fikri ile hareket eden sözde makale yazarlarının piyasadan silinmesini beraberinde getirecek. Bu yüzden web sitesi sahipleri içerik ihtiyaçları için profesyonel kişilerle çalışmaya yönelecek.
Web dünyasında kaliteli bir yazı altın kadar değerli. Yıllar geçse de ilk günkü gibi ziyaret edilebiliyor. Bunu Medya İstasyonu'ndaki yazılarımdan biliyorum. Blogu açtığım ilk zamanlarda yazdığım yazılar her gün okunuyor.
Bu rekabetçi piyasada ayakta kalabilmek için sürekli değişen arama motoru algoritmaları için klasik SEO yatırımı yapmak bir şey ifade etmeyecek. 50-100 TL'ye sözde SEO çalışması yaptırmak yerine 5-10 kaliteli makale almak daha faydalı olacak. İçeriğin gerçek anlamda kral olduğu günler geliyor.
Mobil SEO ve mobil içerik üretimi önem kazanacak
Google’ın geçtiğimiz aylarda “mobil uyumlu” sitelerin, mobil aramalarda daha fazla üstte yer alma şansı yakalayacağını açıklaması ile birlikte rekabette alt sıralarda kalmak istemeyen web siteleri mobil ve SEO’ya daha fazla önem verecek. Mobil uyumlu olmayan siteler arama motoru sonuçlarında gerilerde olacak. Mobil SEO kapsamında içeriklerin de mobil uyumlu optimize edilmesi, çok fazla uzun olmaması, az kelime ile çok bilgi vermesi kaçınılmaz olacak.
Yerel SEO yükselecek
SEO çalışmaları yıllarda hep genel bir mantıkla yapıldı. Artık yerel SEO çalışmaları önemsenecek. Belli alanlara yönelik ürün, hizmet veren markalar yerel SEO'ya yönelecek. Bu noktada lokal SEO çalışmaları hız kazanacak. Sektörel web siteleri, sektörel haber siteleri, sektörel bloglar, yerel haber siteleri yerel portallar SEO çalışmalarında odak nokta olacak.
Örneğin; İstanbul Bakırköy'de oturuyorsunuz. Bakırköy'de oto kiralama hizmeti almak istediğinizi varsayalım. Arama konumunu “İstanbul, Bakırköy” olarak seçtiğiniz takdirde ilçenizde bu hizmeti veren oto kiralama firmalarına kolayca ulaşmanız mümkün olur. Bakırköy'de oturan birinin Yalova'dan oto kiralam hizmeti alması mantıksız değil mi? Size en yakın bölgeden hizmet almanız zaman ve para açısından avantaj.
İşte bu doğrultuda farklı sektörlerde faaliyet gösteren markalar yerel SEO ile her bölgedeki tüketiciye, potansiyel müşteriye daha kolay ve daha az maliyetle ulaşabilecek.
Sosyal Medya SEO
Sosyal medya kullanımının hızla artması ile birlikte güçlü ve sadık sosyal medya takipçisine sahip siteler bir adım daha önde olacak. İçeriklerin daha geniş kitleye organik bir şekilde yayılması için sosyal medyada gerçek takipçisi olan hesaplar altın değerinde olacak. Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Google+, Pinterest'te yapılacak eş zamanı paylaşımlar önem kazanacak.
İyi içerik her yerde altın gibi
Kaliteli içerik hangi platformda sunulursa sunulsun değerli olacak. Kullanıcılar aradıkları nitelikli bilgi için sitelerin .com, .net, .org uzantılı, ücretli olarak oluşturulması gibi kriteleri önemsemiyor. Araştırıyor, kendisini etkileyici başlıkları tıklıyor, okuyor, yorumluyor ve paylaşıyor.
Bakın Medya İstasyonu'na... Sıfır maliyetle açılmış ve sadece içeriğin gücü ile ayakta duran bir blog. Organik ziyaret alıyor. Blog dünyasında bir ağırlığı var. En büyük sermayesi ürettiğim fayda sağlayıcı ve eskimeyecek türden içerikler. Her şey para değil. Bazen hiç ummadığınız bir yazınız bile size iş kapısı açabilir, para kazandırabilir. Bunun en canlı örneği bu blog.
2016 yılında hem blogcular hem de yeni web girişimcileri için bazı tavsiyelerim olacak;
Blogcular için öneriler
Blogunuz ile daha fazla ilgilenin.
Blog içeriğinizi zenginleştirin, örnekler verin.
Düzenli olarak yazın.
Yazma tekniklerinizi geliştirin.
Kelime dağarcığınızı geliştirin, bol bol okuyun.
Başarılı bulduğunuz, yazım tarzı hoşunuza giden blogcuları takip edin.
Başka bloglar açmaktan uzak durun, blog çöplüğüne katkıda bulunmayın.
Sağdan soldan duyduğunuz her şeyi uygulamaya kalkmayın.
Bloglar ile ilgili yazılan her bilgiye itibar etmeyin.
Blog yazarlığınızı geliştirmek için profesyonel destek alın.
Web girişimcileri için öneriler
İçeriğe yatırım yapın.
Web projeleriniz için profesyonel içerik üreticileri ile çalışın.
Ucuz makale ile verim alma hayalinden vazgeçin.
İyi içerik üreticilerinden oluşan bir ekibiniz olsun.
Ucuz SEO yöntemlerinden uzak durun.
İçerik ile iyi noktaya gelebileceğinizi unutmayın.
Doğal SEO yöntemlerini, önemseyin.
Sosyal medyayı aktif ve amacınıza uygun kullanın.
İstikrarlı olun.
Başarısızlığı düşünmeyin, karamsar olmayın.
Yeni bağlantılar kurun.
Fikirlere yatırım yapın.
Ucuz işler ile verim beklemeyin.
Danışmanlık hizmeti almaktan korkmayın.
Para harcamadan para kazanma hayalinden vazgeçin.
Yeni yatırımcılar bulun.
Projenizi iyi ifade etmeye çalışın.
Taklit projelerden uzak durun.
Lokal projelere odaklanın.
Aceleci davranmayın, bir süre BETA olarak projenizi test edin.
Sizi projenizden soğutacak kişilerden uzak durun.
SEO'da 2016 trendleri neler olacak?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cumartesi, Aralık 12, 2015
Rating:
Güzel bir makaleydi teşekkürler.
YanıtlaSil