Online itibar günümüzde en çok önemsenmesi gereken konuların başında yer alsa da hala birçok marka, kurum ve kuruluş online itibarını iyileştirici çalışmalar yapmaktan son derece uzak.
İnternetin ekmek, su gibi hayati önem taşıdığı günümüzde hala birçok şirketin, işletmenin bir kurumsal web sitesi bile yok.
Lafa gelince "Kurumsal bir firmayız, kurumsal bir şirketiz, kurumsallığı önemsiyoruz" gibi söylemleri çok duyuyoruz ama bir web sitesi açmaya üşenen, mevcut sitesini çağın gereklerine göre optimize etmeyen, maillere yanıt vermeyen çok sayıda işletme var.
Günümüzde internet kullanıcıların bir marka, ürün ya da hizmetle alakalı ilk araştırma yaptığı mecra internet. Google'da arama yapan kullanıcılar herhangi sağlıklı ve pozitif bilgilere ulaşamıyorsa o şirket ya da markaya pek sıcak bakmıyor. Bu durumda internette varlık gösteremeyen işletmelerin işi rekabetçi piyasada giderek zorlaşıyor.
Peki, online itibar için neler yapılmalı?
Kurumsal web sitesi oluşturulması (Mobil uyumlu, firma kültürüne uygun tasarım)
Kurumsal web sitesi içeriklerinin güncel tutulması
Kurumsal blog oluşturulması
Hedef kitleye yönelik nitelikli içeriklerin paylaşılması
Kurumsal sosyal medya hesaplarının açılması ve yönetilmesi
Firma ile alakalı haber değeri olabilecek basın bültenlerinin oluşturulması, dağıtılması ve takip edilmesi
Firmanın sektöründe otorite olarak konumlandırılması için medya ile iyi ilişkilerin yürütülmesi
Medyada çıkan haberlerin takibi, arşivlenmesi
Kurumsal iletişim maillerinin en kısa sürede cevaplanması
Firma hakkında online mecralarda yer alan yorumların takibi
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile ilgili çalışmaların yapılması
Firma rehberi sitelerinde işletmenin görünür olması
Google Maps'e firma eklemek
Online itibar yönetimi ile markanızın online medyada pozitif bir şekilde yer almasını sağlayabilirsiniz. İnternet ortamında markanız hakkında karşılaşabileceğiniz olumlu ya da olumsuz yorumları, şikayet ve yanlış haberleri, tehditleri fırsata dönüştürmeniz mümkün.
İnternetin ekmek, su gibi hayati önem taşıdığı günümüzde hala birçok şirketin, işletmenin bir kurumsal web sitesi bile yok.
Lafa gelince "Kurumsal bir firmayız, kurumsal bir şirketiz, kurumsallığı önemsiyoruz" gibi söylemleri çok duyuyoruz ama bir web sitesi açmaya üşenen, mevcut sitesini çağın gereklerine göre optimize etmeyen, maillere yanıt vermeyen çok sayıda işletme var.
Günümüzde internet kullanıcıların bir marka, ürün ya da hizmetle alakalı ilk araştırma yaptığı mecra internet. Google'da arama yapan kullanıcılar herhangi sağlıklı ve pozitif bilgilere ulaşamıyorsa o şirket ya da markaya pek sıcak bakmıyor. Bu durumda internette varlık gösteremeyen işletmelerin işi rekabetçi piyasada giderek zorlaşıyor.
Peki, online itibar için neler yapılmalı?
Kurumsal web sitesi oluşturulması (Mobil uyumlu, firma kültürüne uygun tasarım)
Kurumsal web sitesi içeriklerinin güncel tutulması
Kurumsal blog oluşturulması
Hedef kitleye yönelik nitelikli içeriklerin paylaşılması
Kurumsal sosyal medya hesaplarının açılması ve yönetilmesi
Firma ile alakalı haber değeri olabilecek basın bültenlerinin oluşturulması, dağıtılması ve takip edilmesi
Firmanın sektöründe otorite olarak konumlandırılması için medya ile iyi ilişkilerin yürütülmesi
Medyada çıkan haberlerin takibi, arşivlenmesi
Kurumsal iletişim maillerinin en kısa sürede cevaplanması
Firma hakkında online mecralarda yer alan yorumların takibi
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile ilgili çalışmaların yapılması
Firma rehberi sitelerinde işletmenin görünür olması
Google Maps'e firma eklemek
Online itibar yönetimi ile markanızın online medyada pozitif bir şekilde yer almasını sağlayabilirsiniz. İnternet ortamında markanız hakkında karşılaşabileceğiniz olumlu ya da olumsuz yorumları, şikayet ve yanlış haberleri, tehditleri fırsata dönüştürmeniz mümkün.
Firmalar online itibar yönetimi için neler yapmalı?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Pazartesi, Aralık 14, 2015
Rating:
Hiç yorum yok: