Kendi sitenizin SEO uzmanı olun

SEO, Google'da üst sıralarda yer almak, daha fazla ziyaretçi çekmek ve daha çok para kazanmak açısından büyük önem taşıyor. Web sitesi sayısının hızla artması ile birlikte internette sektörler arasında ciddi bir rekabet ortamı var.

Web sitesi sahibi olan kurumsal firmalar ve bireyler üst sıralarda yer almak için ciddi anlamda para ve zaman harcıyor. Rekabetin üst düzeyde olduğu alanlarda ilk sayfalarda yer almak için bütçenin daha yüksek olması gerekiyor.

SEO optimizasyonu çalışmalarında en yaygın hata genel SEO üzerine yoğunlaşmak. Örneğin haber sitesi sahibi olan birçok kişi "haber, haberler, güncel haberler, son dakika haberleri" gibi anahtar kelimelerde ilk sayfada yer almak istiyor. Bu kelimelerde ilk sayfalarda yer alan sitelerin çoğu çok güçlü siteler. Gazetelerin haber siteleri ya da ciddi finansal güce sahip yayınlar.

Bu noktada daha alt kelimelere odaklanmak önem taşıyor. Rekabetin yüksek olmadığı birçok kelime var. Bu kelimelere yönelik doğal çalışmalar ile sıralamalarda kalıcı bir yer edinmek mümkün.

SEO konusunda yerel SEO yöntemlerinin önemsenmemesi aslında büyük kayıp. Genel kelimeler üzerine düşmek hem zaman hem de para kaybı. Çok büyük bütçeler gerektiriyor.

Bu yazımda kendi siteleriniz için uygulayabileceğiniz doğal SEO yöntemleri hakkında bilgi vermek istiyorum.

2 yıldan fazla bir süredir Medya İstasyonu'nda yazılar yazıyorum. Şu ana kadar hiçbir özel SEO tekniği uygulamadım. SEO uzmanı desteği almadım. En iyi SEO yönteminin okuyuculara kaliteli ve faydalı içerikleri doğru bir şekilde sunmak olduğunu düşünüyorum.

Eğer ürettiğiniz içeriklerin bir değeri varsa, şimdi ve gelecekte de ilgi çekecekse bu son derece doğal ve gerçek bir SEO yöntemidir. SEO yaparken Google'dan çok okuyucuları düşünmek lazım. Maalesef birçok site ve blog sahibi Google için SEO yapıyor. Google her şeyin farkında. Bu yüzden kendine oynayan siteleri belli bir süre sonra alt sıralara düşürebiliyor.

Spam içerikler ile Google'da üst sıralarda yer almak kalıcı ve sağlıklı değil. İyi bir içerik üreticisiyseniz siteniz zaten iyi bir noktada yer alacaktır.

2 sene önce yazdığım yazılar her gün okunuyor, yorumlanıyor. Neden? Çünkü okuyuculara faydalı olabilecek, farklı bakış açısı kazandıracak türden içerikler üretiyorum. Anlık konular üzerine yoğunlaşmıyorum. Profesyonel içerik üreticiliği de bunu gerektiriyor.

Peki, siteleriniz için nasıl bir SEO yöntemi izlemelisiniz?

Yeni bir site açmadan önce yöneleneceğiniz alanı belirleyin.

Bu alana uygun akılda kalıcı alan adı seçin.

Alan adı seçtikten sonra tema seçimine odaklanın. Sade, gözü yormayan, mobil uyumlu temalar kullanın.

Bir alana yönelmek sizin otorite olmanızı sağlayacağı gibi kısa sürede yükselmenizi de kolaylaştırır. Sitenizde alanınız dışında içerikler olmamalı.

Düzenli olarak içerik üretin. Sitenizi boşlamayın. Düzenli içerik ile Google botları sitenizi daha sık ziyaret edecek ve sizin sitenizle ilgilendiğinizi düşünerek emeklerinizin karşılığını size sunacak.

İçerik kalitenizi üst düzeyde tutun. Yazmak istemediğiniz zaman kendinizi zorlamayın. Kelime tekrarları, spam içerikler, öylesine yazılmış yazılar yarar sağlamaz.

Başlıklarınız anahtar kelimeler içersin. Okuyucuların yazılarınızı kolayca bulması açısından yazı başlıkları mutlaka ilgi çekici ve anahtar kelime içeren türden olmalı. Çok uzun başlıklardan uzak durun.

Sosyal medyayı önemseyin. Yazdığınız yazıları düzenli olarak sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. Sosyal medya seçiminizi içeriğinize göre yapın. Görsel ağırlıklı siteniz varsa Pinterest, Facebook, Google+ ve Instagram'ı daha aktif kullanın.

Okur yorumları siteniz ve içeriğiniz ile ilgilenen kişilerin olduğunu gösterir. Yorumları okuyun, cevaplayın. Spam ve backlink içeren yorumları silin.

Okuru içeriklerinize dahil edin. Yazı sonlarında okurlara da sorular yöneltin. Onların fikirlerini alın.

Yazmaya başlamadan önce konunuzu netleştirin. İlgili anahtar kelimeleri analiz edin. Tek bir anahtar kelimeye odaklanmayın. Anahtar kelimeleri yazı içinde dengeli kullanın.

Her anahtar kelimeye link vermeyin, bold ya da italik yapmayın.

Yazılarınızda ara başlık kullanın. Ara başlıklar SEO açısından çok önemli.

Yazı uzunluğunu önemseyin. Çok uzun ya da çok kısa yazılardan uzak durun.

Okuyucuları sıkacak türden ifadelerden ve yazım biçimlerinden uzak durun.

Yeni açtığınız siteniz için en az 3-6 ay tanıtım yazısı almayın.

Tanıtım yazısı alırken siteniz ile alakalı olabilecek içerikler barındıran kaliteli ve güncel siteleri tercih edin.

Tanıtım yazılarını yayınlatacağınız her site için ayrı ayrı hazırlayın.

Her tanıtım yazısından maksimum 1 anahtar kelimeye link çıkışı yapın.

Tanıtım yazılarınızın silinmeyeceği siteleri tercih edin.

Sizinle aynı ya da benzer konularda içerik üreten sitelerdeki yazılara nitelikli yorumlar yapın. Bu backlink almanız açısından önemli.

Her SEO yöntemini denemeyin.

Düşük fiyatlı SEO paketlerinden kesinlikle uzak durun.

SEO uzmanıyım diyen herkese inanmayın.

Siteniz ile ilgili birkaç paravan blog oluşturun. Bu bloglarda da nitelikli yazılar yayınlayın. Bu yazılarda bazı anahtar kelimelerinizden kendi sitenize link verin.

Kelime sıra bulucu aracı kullanarak sitenizin arama motorlarında hedef kelimelerinizde kaçıncı sırada olduğunu belli periyotlarda kontrol edin.

SEO araçlarını kullanın. Site analiz, SEO analiz gibi araçlar sitenizin mevcut durumunu görmeniz açısından faydalı.

SEO çalışmaları kapsamında içeriğin odak noktanız olmasına dikkat edin.

İçeriklerinizi kendiniz üretin. Satın aldığınız makalelerden verim almanız çok zor. Sitenizin yayın anlayışını, hedef kitlesini önemseyen, kendi sitesiymiş gibi sahiplenecek yazar bulmak her zaman mümkün olmayabilir.

Sabırlı olun, istediğiniz konuma gelmenizin zaman alabileceğini aklınızdan çıkarmayın.

SEO yöntemlerinin her dönem değiştiğini, en geçerli SEO'nun kullanıcı odaklı içerikler barındıran bir site oluşturmak olduğunu hiç unutmayın.















Kendi sitenizin SEO uzmanı olun Kendi sitenizin SEO uzmanı olun Reviewed by Medya İstasyonu on Salı, Kasım 17, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.