Rekabetin her geçen gün daha da arttığı internet dünyasında web sitesi sahipleri için arama motorunda üst sıralarda yer almak hem daha fazla ziyaretçi çekmek hem de daha fazla kazanç elde etmek açısından büyük önem taşıyor.
Google'da üst sıralarda yer almak için SEO optimizasyonu hizmeti almak en çok tercih edilen yöntem. SEO hizmeti kapsamında birçok farklı uygulama yapılsa da web sitelerinin daha fazla ziyaretçi çekmelerinde içeriğin kaliteli olması çok büyük önem taşıyor.
Günümüzde birçok web sitesi sahibi nitelikli ve fayda sağlayıcı içeriklere yatırım yapmıyor. Kopya ve tekrar içerikler ile kurulan sitelerin uzun ömürlü olmadığı, markalaşamadığı bilinen bir gerçek. Bu tür sitelere yapılacak SEO çalışması kısa vadede bir şeyler sağlasa da uzun soluklu olamayacak.
Bilginin hızla kirlendiği internet dünyasında kullanıcılar aradıkları bilgiye en kolay ve hızlı ulaşabildikleri siteleri baş tacı ediyor. Web sitelerinin birçoğu daha fazla ziyaretçi çekmek için kullanıcıları yanlış yönlendiren başlıklar, eksik içerikler, doğruluğu şüpheli bilgiler sunuyor.
Örneğin; bir dizi oyuncusu ile ilgili araştırma yapıyorsunuz. Merak ettiğiniz konu oyuncunun boyu. Arama motorundan da X oyuncunun boyu kaç? diye bir sorgu yaptınız ve karşınıza çıkan sitelerden birine tıkladınız.
Tıkladığınız sitede oluşturulan içeriğin başlığında X oyuncunun boyu anahtar kelimesi de geçiyor ama içeriğin gövde metninde oyuncunun boyu ile ilgili en ufak bir bilgi yok. Bu durumda bu siteye bir daha girer misiniz? Yanlış başlıklar, özensiz yazılmış içerikler. Aradığınız da yok. Diğer içeriklerin de düzmece olduğunu düşünürsünüz öyle değil mi?
İşte bu noktada İçerik SEO dediğimiz kavram öne çıkıyor. İçeriklerin doğru bir şekilde SEO uyumlu olarak kurgulanması ve okuyucuya sunulması. En etkili SEO yöntemi bu. İçerik kraldır diye boşuna dememişler. Evet, kral ama kaliteli bir şekilde oluşturulursa. İçerik SEO'yu okuyucuya yönelik üretilen üst kalite içerikler olarak tanımlıyorum.
Bu noktada editöre görev düşüyor. Editör kişi araştırmayı iyi bilecek, başlık atmayı bilecek, yazıyı yalın ve saçma sapan öznel ifadelerden arındırılmış bir şekilde kaleme alacak. Doğruluğundan emin olmadığı bilgiyi içeriğin içinde geçirmeyecek.
Peki, kaç kişi buna dikkat ediyor? Makale yazarıyım diyen birçok kişi de emin olun buna dikkat etmiyor. Çünkü iyi oluşturulmuş bir içeriğin aslında ne kadar güçlü bir araç olduğunu bilmiyor. Yazılan yazıları çok iyi biliyorum. Bir internet kullanıcısı olarak kesinlikle okumam ve dikkate almam. Berbat ötesi bir şekilde kurgulanmış yazılar var. Bir de bunlara para ödeniyor.
Medya İstasyonu'nda yazdığım yazıların organik trafik almasının sebebi kullanıcıların ihtiyaç duydukları konular hakkında bilgi edinmelerini sağlayacak nitelikte olması. Blog açmak isteyen bir internet kullanıcısı internette arama yaptığında benim blog hakkında yazdığım onlarca farklı yazıya ulaşabiliyor. Çünkü başka mecralarda değinilmemiş, farklı bakış açısı ile yazılmış yazılar kaleme alıyorum.
"Blog yazarak para kazanabilirsiniz" başlıklı onlarca yazı var. Peki, blog yazarak para kazanma adımları hakkında kaç faydalı yazı var? Okuyucuların kendilerine kılavuz olacak nitelikte içeriklere ihtiyacı var. Blog açmak ve açtığı blogdan para kazanmak istiyorsa bunun için yapması gerekenler hakkında bilgi sahibi olmak ister. Blog yazarak para kazanacağını zaten bir yerlerden duymuştur. Duyduklarını bir tık öteye taşıyacak türden içerikleri bulup okumak ister. Yol haritasını buna göre çizecektir. Balık yemeyi deği, balık tutmayı öğretin.
Gelelim İçerik SEO adımlarına...
Öncelikle ne yazmak istediğinizi netleştirin. Sonra bir ön araştırma yapın. Bakalım yazmak istediğinizi kimler nasıl yazmış? Hangi noktalara değinmişler? Hangi başlıkla sunmuşlar? Siz olsanız bu yazıyı sonuna kadar okur muydunuz? Yazının başlığı sizi onu tıklamak için teşvik etti mi? Yazı gözünüze fazla mı uzun geldi?
Yazma sürecinde başucu kaynaklarınız mutlaka olsun. Doğru bilgileri kullanın ki konuda otorite görünün.
Yazının başlığı çok önemli. Gazeteci abilerim şöyle derdi: "Haberi başlık okutur, Başlık haberi iyi ifade ediyorsa o haber olmuştur" Gerçekten doğru. İçeriği en iyi ifade edecek şekilde başlık seçmek oluşturduğunuz yazının çöpe gitmesini engeller.
İçerik SEO'da anahtar kelime yoğunluğu önemli. SEO yapayım diye her satırda bir anahtar kelime geçirirseniz bu iş olmaz. Az olsun. Anahtar kelimeleri öyle bir şekilde kullanın ki yazı içinde sırıtmasın, yazının akışını değiştirmesin. Yazının profesyonel bir şekilde hazırlanması okunması ve fayda sağlaması açısından çok önemli. İçerikler haber tadında olmalı.
Örneğin; Anahtar kelimemiz "ucuz konut" olsun. Yazının içinde şöyle geçirin: " Markalı konut projelerinin peş peşe yükseldiği İstanbul'da ucuz konut (anahtar kelimemiz) satın almak zorlaştı."
Oldukça şık ve okunabilirliği yüksek bir cümle. Öyle değil mi?
Peki, siz nasıl yazıyorsunuz?
"İstanbul'un nüfusu son yıllarda hızla artmaktadır. Artan nüfus da barınma sorununa neden olmaktadır. Ev fiyatlarının pahalı olduğu İstanbul'da ev sahibi olmak her geçen gün zorlaşmaktadır. Ucuz konut almak mümkün olmamaktadır. Bu yüzden ucuz konut ihtiyacı artmaktadır."
Hangisi daha etkileyici ve profesyonel?
Birinci cümle, haber tadında. Kısa, öz ve anlaşılır.
İkinci cümle, laf kalabalığından başka bir şey değil. Resmi, soğuk ve itici. Kelime tekrarı fazla.
İşte bu noktada İçerik SEO devreye giriyor. Okunabilirliği yüksek içeriklerin okur odaklı optimize edilmesi. Okuyucu yakalarsanız zaten Google'da size hak ettiğinizi fazlasıyla verecek. "Okuyucuya yönelik üretiyor, okuyucu bu siteyi seviyor, ben de daha fazla okuyucunun kolay bulması için daha görünür kılayım" diyecek.
Google'da üst sıralarda yer almak için SEO optimizasyonu hizmeti almak en çok tercih edilen yöntem. SEO hizmeti kapsamında birçok farklı uygulama yapılsa da web sitelerinin daha fazla ziyaretçi çekmelerinde içeriğin kaliteli olması çok büyük önem taşıyor.
Günümüzde birçok web sitesi sahibi nitelikli ve fayda sağlayıcı içeriklere yatırım yapmıyor. Kopya ve tekrar içerikler ile kurulan sitelerin uzun ömürlü olmadığı, markalaşamadığı bilinen bir gerçek. Bu tür sitelere yapılacak SEO çalışması kısa vadede bir şeyler sağlasa da uzun soluklu olamayacak.
Bilginin hızla kirlendiği internet dünyasında kullanıcılar aradıkları bilgiye en kolay ve hızlı ulaşabildikleri siteleri baş tacı ediyor. Web sitelerinin birçoğu daha fazla ziyaretçi çekmek için kullanıcıları yanlış yönlendiren başlıklar, eksik içerikler, doğruluğu şüpheli bilgiler sunuyor.
Örneğin; bir dizi oyuncusu ile ilgili araştırma yapıyorsunuz. Merak ettiğiniz konu oyuncunun boyu. Arama motorundan da X oyuncunun boyu kaç? diye bir sorgu yaptınız ve karşınıza çıkan sitelerden birine tıkladınız.
Tıkladığınız sitede oluşturulan içeriğin başlığında X oyuncunun boyu anahtar kelimesi de geçiyor ama içeriğin gövde metninde oyuncunun boyu ile ilgili en ufak bir bilgi yok. Bu durumda bu siteye bir daha girer misiniz? Yanlış başlıklar, özensiz yazılmış içerikler. Aradığınız da yok. Diğer içeriklerin de düzmece olduğunu düşünürsünüz öyle değil mi?
İşte bu noktada İçerik SEO dediğimiz kavram öne çıkıyor. İçeriklerin doğru bir şekilde SEO uyumlu olarak kurgulanması ve okuyucuya sunulması. En etkili SEO yöntemi bu. İçerik kraldır diye boşuna dememişler. Evet, kral ama kaliteli bir şekilde oluşturulursa. İçerik SEO'yu okuyucuya yönelik üretilen üst kalite içerikler olarak tanımlıyorum.
Bu noktada editöre görev düşüyor. Editör kişi araştırmayı iyi bilecek, başlık atmayı bilecek, yazıyı yalın ve saçma sapan öznel ifadelerden arındırılmış bir şekilde kaleme alacak. Doğruluğundan emin olmadığı bilgiyi içeriğin içinde geçirmeyecek.
Peki, kaç kişi buna dikkat ediyor? Makale yazarıyım diyen birçok kişi de emin olun buna dikkat etmiyor. Çünkü iyi oluşturulmuş bir içeriğin aslında ne kadar güçlü bir araç olduğunu bilmiyor. Yazılan yazıları çok iyi biliyorum. Bir internet kullanıcısı olarak kesinlikle okumam ve dikkate almam. Berbat ötesi bir şekilde kurgulanmış yazılar var. Bir de bunlara para ödeniyor.
Medya İstasyonu'nda yazdığım yazıların organik trafik almasının sebebi kullanıcıların ihtiyaç duydukları konular hakkında bilgi edinmelerini sağlayacak nitelikte olması. Blog açmak isteyen bir internet kullanıcısı internette arama yaptığında benim blog hakkında yazdığım onlarca farklı yazıya ulaşabiliyor. Çünkü başka mecralarda değinilmemiş, farklı bakış açısı ile yazılmış yazılar kaleme alıyorum.
"Blog yazarak para kazanabilirsiniz" başlıklı onlarca yazı var. Peki, blog yazarak para kazanma adımları hakkında kaç faydalı yazı var? Okuyucuların kendilerine kılavuz olacak nitelikte içeriklere ihtiyacı var. Blog açmak ve açtığı blogdan para kazanmak istiyorsa bunun için yapması gerekenler hakkında bilgi sahibi olmak ister. Blog yazarak para kazanacağını zaten bir yerlerden duymuştur. Duyduklarını bir tık öteye taşıyacak türden içerikleri bulup okumak ister. Yol haritasını buna göre çizecektir. Balık yemeyi deği, balık tutmayı öğretin.
Gelelim İçerik SEO adımlarına...
Öncelikle ne yazmak istediğinizi netleştirin. Sonra bir ön araştırma yapın. Bakalım yazmak istediğinizi kimler nasıl yazmış? Hangi noktalara değinmişler? Hangi başlıkla sunmuşlar? Siz olsanız bu yazıyı sonuna kadar okur muydunuz? Yazının başlığı sizi onu tıklamak için teşvik etti mi? Yazı gözünüze fazla mı uzun geldi?
Yazma sürecinde başucu kaynaklarınız mutlaka olsun. Doğru bilgileri kullanın ki konuda otorite görünün.
Yazının başlığı çok önemli. Gazeteci abilerim şöyle derdi: "Haberi başlık okutur, Başlık haberi iyi ifade ediyorsa o haber olmuştur" Gerçekten doğru. İçeriği en iyi ifade edecek şekilde başlık seçmek oluşturduğunuz yazının çöpe gitmesini engeller.
İçerik SEO'da anahtar kelime yoğunluğu önemli. SEO yapayım diye her satırda bir anahtar kelime geçirirseniz bu iş olmaz. Az olsun. Anahtar kelimeleri öyle bir şekilde kullanın ki yazı içinde sırıtmasın, yazının akışını değiştirmesin. Yazının profesyonel bir şekilde hazırlanması okunması ve fayda sağlaması açısından çok önemli. İçerikler haber tadında olmalı.
Örneğin; Anahtar kelimemiz "ucuz konut" olsun. Yazının içinde şöyle geçirin: " Markalı konut projelerinin peş peşe yükseldiği İstanbul'da ucuz konut (anahtar kelimemiz) satın almak zorlaştı."
Oldukça şık ve okunabilirliği yüksek bir cümle. Öyle değil mi?
Peki, siz nasıl yazıyorsunuz?
"İstanbul'un nüfusu son yıllarda hızla artmaktadır. Artan nüfus da barınma sorununa neden olmaktadır. Ev fiyatlarının pahalı olduğu İstanbul'da ev sahibi olmak her geçen gün zorlaşmaktadır. Ucuz konut almak mümkün olmamaktadır. Bu yüzden ucuz konut ihtiyacı artmaktadır."
Hangisi daha etkileyici ve profesyonel?
Birinci cümle, haber tadında. Kısa, öz ve anlaşılır.
İkinci cümle, laf kalabalığından başka bir şey değil. Resmi, soğuk ve itici. Kelime tekrarı fazla.
İşte bu noktada İçerik SEO devreye giriyor. Okunabilirliği yüksek içeriklerin okur odaklı optimize edilmesi. Okuyucu yakalarsanız zaten Google'da size hak ettiğinizi fazlasıyla verecek. "Okuyucuya yönelik üretiyor, okuyucu bu siteyi seviyor, ben de daha fazla okuyucunun kolay bulması için daha görünür kılayım" diyecek.
İçerik SEO nasıl yapılır?
Reviewed by Medya İstasyonu
on
Cuma, Ağustos 28, 2015
Rating:
Elinize sağlık yine kaliteli bir içerik üretmişsiniz. Dediğiniz gibi ''Blog yazarak para kazanmak'' hakkındaki bir çok yazı kalitesiz değersiz yazılar. Ama bazı makaleler gerçekten tam anlamıyla konu hakkında gerekli bilgiyi veriyor. Hatta internetten araştırıp blogdan para kazanmayla ilgili 9 makaleyi bir makalede birleştirdim. Sizin makalenizi de koymuştum.
YanıtlaSilhttp://blogumutanit.blogspot.com.tr/2015/08/blog-yazarak-para-kazanmak-hakkinda-10-etkileyici-blog-makalesi.html