En yaygın SEO hataları

Arama motoru optimizasyonu (SEO) web sitelerinin sıralamalarda ilk sayfalarda yer alması, daha fazla kullanıcıya ulaşması için olmazsa olmaz uygulamaların başında geliyor.

Web sitesi sayısının hızla artması, rekabetin kızışması SEO çalışmalarını kaçınılmaz kıldı. Bu noktada web sitesi sahibi olanlar daha iyi sonuçlar elde etmek için bireysel ya da kurumsal SEO konusunda destek alma yoluna gidiyor. SEO için ayıracak düzenli bir bütçesi olmayanlar da kendi imkanları ile SEO yapmak için birtakım yollara başvuruyor.

Bu yazımda en yaygın SEO hatalarına değinmek istiyorum.

Yanlış domain seçimi

Domain seçimi, bir web sitesinin online bilinirliğinin artması açısından büyük önem taşıyor. Domainlerin mümkün olduğunca keyword şeklinde seçilmesinde fayda var. Eğer bir haber sitesi kuracaksınız içinde haber, gazete geçen kelimeler içeren bir domain kayıt etmeniz ya da haber ile gazetecilik ile alakalı kelimeleri seçmeniz sizi bir adım daha öne taşıyacak. Domain seçimi aynı zamanda akılda kalıcı olmalı ki doğrudan ziyaret edilebilsin. Örneğin site.com alan adına sahipsiniz. Sitenin title kısmı da site içeriyor. Sitenizin içeriği de güncel ve faydalı ise arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanız kolaylaşacaktır.

Yanlış tema seçimi

Seçeceğiniz temanının sitenizin içeriği ile örtüşmesi önemli. Karmaşık, eksik kodlanmış, mobil uyumlu olmayan temalardan uzak durun. Temanız ferah olsun, okuyucuyu sayfada tutabilsin. Hızlı yüklenen, SEO puanı yüksek temaları tercih edin. Tema renkleri daima açık tonlarda olsun.

İçeriğin kopya olması

Kopya içerik artık internet sitelerinin en büyük düşmanı. Kopya içerik ile kısa sürede iyi noktalara gelinse de uzun vadede hiçbir kazanç getirmediği ortada. İçeriği güncel olan ve okuyuculara gerçek anlamda fayda sağlayan siteler her zaman organik trafik alacağı için arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacaktır.

Bir kategoride uzmanlaşmamak

Sitelerin içeriğinin belli konularda olması hedef kitle oluşturmak, sadık okuyucu kitlesi kazanmak ve organik ziyaretçi trafiği almak açısından önemli. Örneğin pazarlama üzerine bir siteniz varsa magazinden bahsetmek ya da sağlıktan bahsetmek itibarınızı düşürebileceği gibi ziyaretçileri sitenizden soğutacaktır. Bu noktada sitenizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünde iniş çıkış olması muhtemel. Benim tavsiyem içeriğinizin kesinlikle bir alana yönelik olması. Sırf birkaç ziyaretçi daha fazla alayım diye sitenizin kalitesini düşürmeyin.

Güncel içerik girmemek

Web siteleri için güncellik son derece önemlidir. Bu yüzden sitelerinizi her zaman güncel tutmalısınız. Güncellik demek, her gün yeni içerik girmek değil. Ziyaretçilerin her zaman aratabileceği konularda gerçek anlamda bilgi ve fayda sağlayıcı içerikler sunmaktır. İçerik sayınızdan çok kalitesi önemli. Az içerik olsun ama gerçekten profesyonel şekilde optimize edilsin. Faydasını göreceksiniz.

SEO konusunda profesyonel destek almamak

Site sahipleri SEO yapacağım diye profesyonel olmayan, SEO hakkında gerçek anlamda bir şeyler bilmeyen kişilerden ucuz fiyat sunuyorlar diye destek alma yoluna gidiyor. Webmaster forumlarındaki SEO hizmetlerinin birçoğu fayda sağlamaktan uzak. Bu tür işlemleri kendiniz de zamana yayarak çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz. SEO bir seferlik bir şey değil. Uzun solukludur. 20-30 TL'ye yapılacak bir iş değil. Boşuna para harcamayın. Ya profesyonel, güçlü referansları olan firmalar ile çalışın ya da kendiniz doğal yöntemler kullanın.

Tanıtım yazısı konusunda özensiz olmak

Tanıtım yazıları son yıllarda SEO için en etkili yöntemler olarak bilinse de yanlış tanıtım yazısı çalışmaları sitelere zarar getirebilir. Yeni açılan bir web sitesi için hemen tanıtım yazısı alınmamalı. Tanıtım yazısı profesyonel bir şekilde yazılmalı. Haber tadında olmalı. İçinde 1 link yer almalı. Başlığı, ara başlığı olmalı ve keyword içermeli. Tanıtım yazısı ilgili sitelerde yayınlatılmalı. Sağlık sitesi ile ilgili tanıtım yazısı sağlık sitesinde yer almalı. Sırf Pagerank, Alexa iyi diye tanıtım yazısı alınmamalı. Bunlar manipüle edilebilen şeyler. İçeriği güncel, fayda sağlayan, organik trafik alan sitelerden yazı alınmalı. Ucuz diye onlarca siteden tanıtım yazısı almak yerine nitelikli sitelerden yazı alınmalı.

Ziyaretçiyi düşünmemek

Ziyaretçinin siteye gelebileceği şekilde optimize edilmeyen içeriklerin fayda sağlaması imkansız. Bu yüzden içerik oluşturmadan önce yazılacak konu ile ilgili ön araştırma, anahtar kelime analizi, başlık ve ara başlık belirlenmeli. Ziyaretçi odaklı oluşturulan sitelerin Google'da da üst sıralarda yer alacağı bilinen bir gerçek. Ziyaretçiler aradığını bulamıyorsa o site Google'ın gözünde de değersiz olacak. Kullanıcılara daha fazla kaliteli, değerli içerik sunarak sayfada kalma süresini artırmak gerekiyor.

Para ile kalitesiz makale yazdırmak

Makale yazarlığı son yıllarda en çok önemsenen alanlardan biri oldu. Web sitesi için içerik üretemeyen kişilerin para ile yazı yazdırması yeni bir iş kolunu ortaya çıkarsa da kalitesiz ve tekrar içeriklerin internet ortamında daha çok bilgi kirliliğine neden olmasını da beraberinde getirdi. Makale yazıyorum diye yazı işleri alan kişilerin birçoğu profesyonel bir içerik üretmekten son derece uzak.

Gerçekçi olmak lazım. 100 kelime 1 TL'ye yazılan yazıdan hiçbir hayır gelmez. Bu noktada web sitesi sahipleri kendilerini kandırmasın. Kaliteli bir içerik üretmek için birkaç saat zaman gerekebilir. Hatta bazı durumlarda tüm gün çalışmak bile gerekebilir. İçeriğin kurgulanması önemli. Bunu öyle bir yazmak lazım ki 2-3 sene sonra bile ziyaret edecek kişiler tarafından ilk günkü gibi okunabilsin. Daha fazla para verip daha nitelikli yazılar satın almak önemsenmeli.

Tüm bunların yanı sıra sitelere fazla link kasmak, hit artırma programları kullanmak, ziyaretçi satın almak, ziyaretçi yönlendirmek, yanlış sosyal medya kullanımı gibi sıkça yapılan yanlışlar SEO adına verim almayı engellediği gibi sitelerin kaliteli bir şekilde gelişmesinin de önüne geçiyor.

2 seneden fazla süredir yayında olan Medya İstasyonu için hiçbir SEO yöntemi uygulamadım. Tamamen organik gelişti. Ziyaretçi odaklı içerik ürettim. Kullanıcıların kolayca bulabileceği şekilde içerikleri optimize ettim. Bu yüzden organik ziyaret alıyor. 2 sene önce yazdığım yazıların yeni gibi her gün trafik alması bunun göstergesi. En iyi SEO, ziyaretçilere aradıkları, öğrenmek istedikleri bilgileri sunabilmekten geçiyor.













En yaygın SEO hataları En yaygın SEO hataları Reviewed by Medya İstasyonu on Perşembe, Ağustos 27, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.